Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

S這dka tajemnica PINOTa
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Pi Lis 28, 2003 7:31 pm    Temat postu: S這dka tajemnica PINOTa Odpowiedz z cytatem

Poniewa spotka貫m si na tym forum z osobami, kt鏎ych umiej皻no軼iom mog ufa, a dodatkowo w przysz陰 sobot bior 郵ub z pewn cudown osob, kt鏎a bywa豉 鈍iadkiem eksperyment闚 (tak...dziel sw鎩 czas mi璠zy wami a ni) chcia豚ym wam zrobi przyjemno嗆 - prezent.

Ot騜 m闚ili鄉y tu wiele o tym, 瞠 AN jest wyjatkowo niewdzi璚zny je郵i chodzi o dob鏎 lepiszcza. Sprawdzi貫m wiele....plastyfikowanych i nie, zywice chemoutwardzalne i roztwory polimer闚...przez d逝gi czas rozwija貫m paliwa z lepiszczami na bazie poliuretan闚 (poliuretan obuwniczy - je郵i kto wie co to s "buty na s這ninie", to wie jak wyglada poliuretan obuwniczy). jednak zawsze szuka貫m czego prostego, co mozna kupi w ka盥ym sklepie. Po kilku latach znalaz貫m...raptem p馧 roku temu.

W豉sciwie trudno na to wpa嗆, bo jak co stoi przed nosem, to si tego nie widzi....Wink. Kilka lat temu wprowadzono do sprzeda篡 tzw. silikony N (oksymowe) firmy Soudal. Oczywi軼ie, klasyczny silikon octanowy jest nieu篡teczny, gdy paliwa metalizowane natychmiast zaczynaj "buzowa", co niszczy ich w豉sno軼i mechaniczne, jednak silikon N - nie !

Wypr鏏owa貫m to lepiszcze na kompozycjach z chloranami K, nadchloranami K, NH3, a co dla mnie najwa積iejsze na azotanach NH3. Wyniki by造 鈍ietne...po prostu zawsze dzia豉這.

Ponadto, jak wiecie, silikon utwardzaj帷 si wi捫e wod ! Pirotechman juz si cieszy, bo woda to jego najwi瘯sze utrapienie. Lista zalet jest d逝ga:

1. Wi捫e wod
2. Paliwo formuje si przez ugniatanie (przy mniejszych zawarto軼iach silikonu potrzebny jest emulgator)
3. Czas wi您ania jest tak d逝gi, 瞠 mo積a z paliwem robi wszystko,
4. Nie klei si - wi璚 豉two mo積a formowa inne niz cylindryczne kana造
5. po zwi您aniu paliwo jest mas o postaci gumki myszki
6. lepiszcze to przyjmuje plastyfikatory organiczne
7. Lepiszcze to ma bardzo dobry bilans tlenowy (g堯wnie tlen i reszty alifatyczne)

powiecie, 瞠 silikon - materia na termoodporne pokrycia paliwem ? A tak !!!

Ma這 tego...zastanawia貫m si jak to jest, ze paliwa AN sprawiaj wra瞠nie palacych si nawet lepiej. Czemu ? Odpowiedzi dostarczy mi niezawodny KETEN (r闚nie uczestnik tego forum), kt鏎y dostarczy mi ksi您ke o chemii paliw rakietowych. Znalaz貫m tam informacje, 瞠 grupa R-O-Si katalizuje reakcje spalania. Bingo !!! czym innym jest silikon jak nie zwi您kiem siloksanowym ?

Czas zatem na przyk豉dowe kompozycje...

Niech paliwo si nazywa PI-S-15/K1 i PI-S-15/K2:
Utleniacz jest kombinowany:
w K1 - 50%AN, 25% AP, 25% KP
w K2 - 70%AN, 30% KP

Paliwo wersja K1/K2 wzorowane na moich klasykach PU (gdzie %PU=20%)
60% utleniacz
15% Al
25% binder (nie ma obaw, nie za du穎 - binder podobnie jak PCV ma sporo balastu Si, O)

Testy prowadzi貫m w silnikach PCV 1/2" (Dw=16 mm) o d逝go軼i 100 mm i kanale 8 mm. Kn jest bezpieczne dla rury przy warto軼i 340.
Wk豉dka dyszy: glina modelarska+akryl, Dkr = 4mm. Tutaj uwaga! Kn jest liczone dla max powierzchni paliwa i nominalnej 鈔ednicy dyszy. Nie wzia貫m pod uwag erozji.

Bardzo prosz o wypr鏏owanie paliw i ew. uwagi. Potem powiem co o paliwach na samym AN, cho jak was znam sami szybko co swojego "ukr璚icie". Nawet je郵i tak, dajcie zna. W陰czm sledzenie tego tematu.
Pirotechmanie, tym razem magnez+AN powinien si sprawdzi, tylko wysusz (bo bedzie ci "zalewa這" i puch這) Wink

Ps. czy kto mo瞠 mi wyliczy ISP moich PI-S-闚 przy 400 psi ?

PINOT
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Pi Lis 28, 2003 8:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem bardzo podniecony tymi doniesieniami wi璚 na gor帷o przesy豉m
wyliczenia teoretyczne dla paliwa K1 o nast瘼uj帷ym sk豉dzie:

AMMONIUM NITRATE = 30g
AMMONIUM PERCHLORATE =15 g
POTASSIUM PERCHLORATE (KCLO4) = 15 g
SILICONE = 25 g
ALUMINUM = 15 g

G瘰to嗆 = 1.6228 GM/CC
Temperatura palenia = 2685 K
Ci郾ienie w komorze spalania =23.13 atm (340 PSI)
Entalpia = - 98,36
Entropia = 219,67
Cp/Cv = 1.1651

M = 25,43
Ax/At = 4,35

Isp = 202,5

P騧niej to skomentuj
Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Pi Lis 28, 2003 8:34 pm    Temat postu: Wyliczenia teoretyczne dla K2 Odpowiedz z cytatem

Wyliczenia teoretyczne dla paliwa K2 o nast瘼uj帷ym sk豉dzie:

AMMONIUM NITRATE = 42g
POTASSIUM PERCHLORATE (KCLO4) = 18 g
SILICONE = 25 g
ALUMINUM = 15 g

G瘰to嗆 = 1.6110 GM/CC
Temperatura palenia = 2616 K
Ci郾ienie w komorze spalania =23.13 atm (340 PSI)
Entalpia = -104.64
Entropia = 220.57
Cp/Cv = 1.1632

M = 24,848
Ax/At = 4,35

Isp = 201,4

Parametry teoretyczne bardzo podobne.
Teraz policz przyk豉dowy silnik w rurce PVC 3/4''

To narazie
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Pi Lis 28, 2003 8:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to potwierdza moje obserwacje, one pracuj niemal瞠 tak samo. Ciekawe czy Kn bedzie r闚ne 340 przy p=400 psi.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Go嗆






PostWys豉ny: Pi Lis 28, 2003 8:43 pm    Temat postu: Re: S這dka tajemnica PINOTa Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa:
... a dodatkowo w przysz陰 sobot bior 郵ub z pewn cudown osob.........Kilka lat temu wprowadzono do sprzeda篡 tzw. silikony N (oksymowe) firmy Soudal. ..........Wypr鏏owa貫m to lepiszcze na kompozycjach z chloranami K, nadchloranami K, NH3, a co dla mnie najwa積iejsze na azotanach NH3. Wyniki by造 鈍ietne...po prostu zawsze dzia豉這.

Ponadto, jak wiecie, silikon utwardzaj帷 si wi捫e wod ! Pirotechman juz si cieszy, bo woda to jego najwi瘯sze utrapienie. ........3. Czas wi您ania jest tak d逝gi, 瞠 mo積a z paliwem robi wszystko................
Pirotechmanie, tym razem magnez+AN powinien si sprawdzi, tylko wysusz ......


1.Gratuluj, widz, 瞠 jeste m這dy ( cho 郵ub moz bra kawaler z "odzysku" Wink ). Za 5 lat b璠ziesz si kry z pr鏏ami. To masz jak w banku ( mnie nie dotyczy , bo mam bardzo wyrozumia陰 穎n i przez 6 lat pracowa貫m przy MW ).

2. Silikon N - cenna informacja. Szukam tego. Sprawdz. Pozostaje cena. U mnie paliwo ma od 350 gram. A teraz robi po 700 gram. Szukam do AA bo do paliw na bazie KNO3 - 浩 jest bardzo dobre i z przyzwoita cen co wa積e.

3. Ta wilgo to po prostu m鎩 b陰d. Nast. razem wysusz. No i dam wi璚ej utwardzacza bo cz窷 jego i tak "znika" Rolling Eyes . ZP jest dobre dla AA z proszkami metali tylko nie co uci捫liwy jest smr鏚 ulatniaj帷ego si styrenu ( na szcz窷熵e znika po czasie ).

Silikon N i tak zu篡je tylko do paliw na AA. Co do parametr闚 dzi瘯i za info od ksarda Wink . Co czuj, 瞠 silikon N jest sporo dro窺zy od 浩. Dodam jeszcze , 瞠 mam gotowy SR "SZOKER" z mas paliwa 700 gram i bez test闚 na nim wystrzel kamer. SR ma wewn皻rzy zap這nnik umieszczony u g鏎y SR ( wewn徠rz ) . Zap這n elektryczny. Kable wychodza od g鏎y SR bo na jednej z pr鏏 resztlki kabla zatka造 mi dysz i zaliczy貫m BUM ( film na stronie www ) Wink



Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Pi Lis 28, 2003 8:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

silikon N nie jest dro窺zy ni 15 z這tych za standardow tube 310 ml
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Charly



Do陰czy: 31 Sie 2003
Posty: 14
Sk康: Gda雟k

PostWys豉ny: Pi Lis 28, 2003 9:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gratulacje! i wszystkiego najlepszego z okazji 郵ubu PINOT Cool
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Pi Lis 28, 2003 10:30 pm    Temat postu: Symulacje rakietowe Odpowiedz z cytatem

Dla zaproponowanych paliw przez PINOT’a pokusi貫m si
o wyliczenie parametr闚 przyk豉dowego silnika
wykonanego z rury PVC D =3/4 ”

Za這篡貫m, 瞠:

字ednica wewn皻rzna silnika 20 mm
ζdunek paliwa inhibitowane na powierzchni bocznej (rurowy):
字ednica D = 19 mm
字ednica kana逝 wewn皻rznego dw= 8 mm
D逝go嗆 ziarna l = 35 mm
Ilo嗆 lasek paliwa = 4
Ca趾owita masa paliwa m = 0,051 kg

字ednica krytyczna dyszy dkr=8,7mm
Zacisk 鈔edni Kn = 100
Wykres zacisku


Wykres ci郾ienia

Wykres ci庵

Warto嗆 鈔ednia ci庵u F = 188 N
Czas trwania ci庵u silnika t = 0.5 s

Impuls ca趾owity 94 Ns
Impuls w豉軼iwy = 190
Klasa silnika G188

Gdyby wszystko by這 zgodne z teori to rakieta o masie 500g (bez silnika) i wsp馧czynniku oporu Cd = 0,6
powinna osi庵n望 wysoko嗆 406 m.
Maksymalna pr璠ko嗆 wynios豉by 155 m/s (559 km/h)
Rakieta osi庵nie t wysoko嗆 po 7,5 sek.

Tyle m闚i teoria. Teraz nale篡 j sprawdzi. I to ju nale篡 do nas.

Uwagi ko鎍owe:
Mam jedynie w徠pliwo軼i co do za這穎nego wsp馧czynnika Kn
(za niski jak dla mnie). Wy窺ze warto軼i powoduj wzrost ci郾ienia do warto軼i przekraczaj帷ej wytrzyma這嗆 komory spalania
w wykonaniu z PVC. Dla zacisku sugerowanego przez PINOT’a Kn=300 ci郾ienie osi庵nie 2150 PSI czyli 14 MPa !!!
Co Wy na to? Zapraszam do dyskusji.

Pozdrawiam

PS.
Gratulacje dla PINOT’a z okazji 郵ubu. Mam nadziej,
瞠 po miodowym miesi帷u w陰czysz si do prac z paliwami
z silikonem i b璠ziesz si nadal dzieli swoj wiedz chemika
w zakresie paliw rakietowych na co nie ukrywam bardzo licz.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Pi Lis 28, 2003 11:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wspania貫 i profesjonalne obliczenia, KSARDZIE. Jestem przede wszystkim chemikiem, wi璚 w obliczeniach silnik闚 nie jestem or貫m. Stawiam raczej na optymalizacje eksperymentaln.

Jak m闚i貫m w moim opisie Kn=340 zosta wyliczony na podstawie maksymalnej powierzchni spalania (czyli powierzchni wewn皻rznej rury) dla ko鎍owej fazy spalania, przy za這瞠niu, 瞠 鈔ednica dyszy jest jak na poczatku (czyli 4 mm). Oczywi軼ie jest to wysoce nieprofesjonalne i nie bedzie odpowiada這 obliczeniom. Pomin掖em erozj dyszy, kt鏎a w moim przypadku jest istotna. Jednak spr鏏uje tutaj oszacowa Kn jakie by這 w rzeczywisto軼i.

Moge co powiedzie o dw鏂h fazach pracy:

1. KONIEC PRACY :Zak豉daj帷, 瞠 moja "prymitywna" dysza podwoi swoj 鈔ednic w fazie ko鎍owej spalania do 7-8 mm (bo tak to mierzy貫m) Kn by這 minimum 85
2. POCZ﹗EK PRACY: Zak豉daj帷, 瞠 spala si powierzchnia kana逝 8mm, a 鈔 dyszy jest 4mm, Kn przy starcie by這 = 180

Zatem, KSARD przek豉daj帷 moje liche szacunki na tw鎩 profesjonalizm srednio w trakcie ca貫j pracy silnika Kn powinien by 132. A to jest bardzo blisko !!!

Przy tym mysl, 瞠 powinienem si zgodzi na Kn = 180 przy zap這nie, gdy spalanie nie rozgrzanego paliwa nie musi da od razu pe軟ego impulsu. Co zbli瘸 moje skromne szacunki do Twoich oblicze.

KSARDZIE, czy mog liczy na TWOJE obliczenia przy testach innych paliw ? Wiem, 瞠 moje wyliczenia Kn bazuj帷e na Smax/Skryt min s u篡teczne dla mnie (przy silnie eroduj帷ych dyszach), ale nie mog by publikowane, gdy s po prostu nie prawdziwe.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
pablo



Do陰czy: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk康: 堯dzkie

PostWys豉ny: Sob Lis 29, 2003 12:35 am    Temat postu: Re: Symulacje rakietowe Odpowiedz z cytatem

ksard napisa:
Dla zaproponowanych paliw przez PINOT’a pokusi貫m si
o wyliczenie parametr闚 przyk豉dowego silnika
wykonanego z rury PVC D =3/4 [...]

Z obrazkow wynika 瞠 u篡貫 srm.xls Nakki. 疾by wyniki tych oblicze mia造 sens, trzeba zna zale積o嗆 pr璠ko軼i spalania od ci郾ienia dla danego paliwa. Czy dysponujesz tak charakterystyk czy raczej zgadujesz parametry a i n?
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
KML



Do陰czy: 02 Maj 2003
Posty: 73

PostWys豉ny: Sob Lis 29, 2003 1:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam... Wszystkiego najlepszego na nowej drodze 篡cia Smile
... ale do tematu: Paliwa Rakietowe na silikonach typu N opracowa貫m jusz latem, to by豉 moja s這dka tajemnica, cho podawa貫m recpte kilku forumowiczom. Na takim lepiszczu wychodzi silne paliwko i fajne paliwko Smile

_________________
Take a look to the sky... just before you die!
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Sob Lis 29, 2003 3:38 pm    Temat postu: Re: Symulacje rakietowe Odpowiedz z cytatem

pablo napisa:

Z obrazkow wynika 瞠 u篡貫 srm.xls Nakki. 疾by wyniki tych oblicze mia造 sens, trzeba zna zale積o嗆 pr璠ko軼i spalania od ci郾ienia dla danego paliwa. Czy dysponujesz tak charakterystyk czy raczej zgadujesz parametry a i n?

Bardzo, bardzo celne uwagi!!!

Rzeczywi軼ie obliczenia przeprowadzi貫m w programie R. Nakki.
Teraz odpowiadam na drugie pytanie PABLO .
Milcz帷o przyj掖em parametry „a” i „n” takie jak dla paliw KNO3 + cukier co mo積a uzna za dyletanctwo, ale na swoje usprawiedliwienie powiem tak:
1. na pocz徠ek nie chcia貫m wdawa si w zawi貫 dyskusje akademickie
2. na obecn chwil nie znamy charakterystyk pr璠ko軼i spalania „u” w funkcji ci郾ienia „p” dla K1 i K2 i aby szybko zobrazowa przybli穎ne charakterystyki w obliczeniach przyj掖em:
- a = 8 mm/sek
- n = 0,319
co da這 taki efekt, 瞠 warto嗆 Kn wysz豉 bardzo zani穎na (takie jest moje zdanie czego da貫m wyraz we wnioskach).

Aby zbli篡 si do rzeczywistych warto軼i „a” i „n” PINOT powinien poda nam czas pracy jego silnika przy znanym Kn.
Sk康in康 r騜ne 廝鏚豉 podaj, 瞠 pope軟ia si mniejszy b陰d przyjmuj帷 do oblicze n=0,5.
Nie mog w tej chwili odnale潭 warto軼i tego parametru dla podobnych paliw w fachowej literaturze i gdyby kto je zna to prosz o podanie.
Mo積a by dokona nowych oblicze i zbli篡 si bardziej do prawdziwych parametr闚 silnika.
Na swoje usprawiedliwienie powiem jeszcze, 瞠 na dzie dzisiejszy nie znaleziono teoretycznego r闚nania pozwalaj帷ego na jednoznaczne okre郵enie prawa szybko軼i spalania.
Do najbardziej znanych nale篡 teoretycznie opracowana przez SURHERLANDA zale積o嗆:
1/u=a/p + b/p^1/3
ale i tak wsp馧czynniki w r闚naniu musz by okre郵one empirycznie.
Nie chc ju przegina z t teori wi璚 ko鎍z帷, zapraszam do dyskusji na temat paliw PINOT’a, gdy wydaj si bardzo interesuj帷e i pozwol na stworzenie profesjonalnego silnika.

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Sob Lis 29, 2003 6:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
Co prawda nie mam filmu video z testem statycznym, ale dobrze pami皻am, 瞠 z pewno軼i czas spalania jest d逝窺zy ni 0,5 sekund. Z r瘯 na sercu za這zy豚ym nawet 2 sekundy od pojawienia si pierwszych 郵ad闚 zap這nu. Na prawd przy tak sma造m silniku nawet z filmem trudno jest powiedzie, kiedy spalanie odbywa si w warunkach zr闚nowa穎nych.
Wychodzi mi, ze przy 4mm grubo軼i paliwa r= (鈔ednio) 2mm/sek, co wydaje mi si za ma這.
Silnik pracowa w rurze 1/2" (zaprojektowanej na dopuszczalne ci郾ienie kr鏒kotrwa貫 600 psi), wi璚 nie jestem w stanie odgadnac jakie by這 w rzeczywisto軼i, tym bardziej, 瞠 pocz患szy od 100 psi na pewno by polecia. Zakres zgadywania jest za du篡
Co do wyk豉dnika, je郵i za這篡貫 zbli穎ny do karmelka, to wydaje mi si sensowne. Przeciez nic wi璚ej w tej sytuacji, na teraz nie mo瞠my zrobi. Chyba, 瞠 kto z was ma bomb ci郾ieniow, to chetnie prze郵 kilka niedu篡ch 豉dunk闚 do testowania szybko軼i spalania. Wyk豉dnik w paliwach AN/PU lub PB jest w ca貫j literaturze podawany jako niski 0,35-0,4(niewielkie dodatki AP lub KP drastycznie go nie zmianiaj - za堯禦y 0,42). Np jedno z moich paliw bazuj帷ych na podobnej recepturze z PU i identycznej geometrii, by這 z powodzeniem przetestowane w locie w zakresie 鈔ednicy krytycznej dyszy od 3 do 5 mm (co za zakres Kn)!

OK, 瞠by nie zanudza gdybaniem - przeliczmy, prosz taki silnik dla K1:

Dwew = 16 mm
Dkan = 8mm
L = 100 mm, jedno ziarno. Spalanie tylko w kanale, bez powierzchni czo這wych
p = ? psi (*co bedziemy musieli za這篡, b康 zasymulowa)
dkryt = 4mm (na ko鎍u spalania : erozja dkryt + 2mm)
n = 0,42

jutro podam wam szybko嗆 spalania (14,7 psi). Zaraz przygotuj pr鏏ki.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Sob Lis 29, 2003 6:31 pm    Temat postu: Re: Symulacje rakietowe Odpowiedz z cytatem

czy mo瞠cie mi wys豉 srm.xls Nakki z kilkoma s這wami pomocy co do trudnocsi, jakie moga mnie spotka ?
Wczoraj zaqssa貫m GUIPEPA..nareszcie chodzi. Czy kto mo瞠 mi wyja郾i znaczenie parametr闚, obliczanych wraz z ISP w pliku wynikowym? ci篹ko zgadn望, bo nie wiadomo czy wyniki s w SI, czy innych jednostkach? Program jest wyj徠kowo ma這 user friendly, ale przynajmniej tym razem dzia豉 bez b喚d闚
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
knod



Do陰czy: 16 Wrz 2002
Posty: 195
Sk康: 3miasto

PostWys豉ny: Sob Lis 29, 2003 7:07 pm    Temat postu: Re: S這dka tajemnica PINOTa Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa:
w przysz陰 sobot bior 郵ub z pewn cudown osob
PINOT

Tylko gratulowac i zyczyc WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Laughing

Patrzac na ta dyskusje to coraz bardziej przekonuje sie do paliw innych niz karmelek - bede musial cos w najblizszym czasie tez upichcic.
Pozdry
knod
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
v-21



Do陰czy: 24 Lip 2002
Posty: 834
Sk康: Kaszuby

PostWys豉ny: Sob Lis 29, 2003 7:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Laughing Laughing Laughing
oj Knod a by貫s taki koserwatywny tak jak sier dorasta to czyzby s這dycze(karmelki ) przesta造 smakowac Question Wink

_________________
....a reszta niech se jaja li瞠.....
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Sob Lis 29, 2003 7:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa:
Witam,

OK, 瞠by nie zanudza gdybaniem - przeliczmy, prosz taki silnik dla K1:

Dwew = 16 mm
Dkan = 8mm
L = 100 mm, jedno ziarno. Spalanie tylko w kanale, bez powierzchni czo這wych
p = ? psi (*co bedziemy musieli za這篡, b康 zasymulowa)
dkryt = 4mm (na ko鎍u spalania : erozja dkryt + 2mm)
n = 0,42


Dzisiaj mam troch wolnego czasu wi璚 z przyjemno軼i obliczam.

Przy dyszy o 鈔ednicy 4 mm i erozji 2mm pocz徠kowe Kn=200 a 鈔ednie Kn鈔=184 ( to si zgadza z Twoimi obliczeniami)

Przejd幟y teraz do ci郾ienia
za這篡貫m, 瞠 a=4,108 mm/s
i n=0,42 co daje liniow pr璠ko嗆 spalania r~4,7 mm/s
Ci郾ienie 鈔ednie P=390 PSI (2,51 Mpa)
Czas trwania ci庵u t=0,6 s

Ci庵 鈔edni F=58 N
Impuls w=186,8 s
Impuls ca趾owity 35,8 Ns
Klasa silnika E59

No i co Ty na to?

Pozdrawiam
PS.
Dokona貫m zmian w postcie - bo pomyli貫m warto軼i
teraz jest dobrze - model prawie pasuje do do Twojego silnika.



Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Sob Lis 29, 2003 8:26 pm, w ca這軼i zmieniany 3 razy
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Sob Lis 29, 2003 8:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ci庵le co nie tak....

>za這篡貫m, 瞠 a=8,875 mm/s
- nie ma szans na tyle na "鈍ierzym powietrzu". 2-3 mm to b璠zie maximum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
knod



Do陰czy: 16 Wrz 2002
Posty: 195
Sk康: 3miasto

PostWys豉ny: Sob Lis 29, 2003 11:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wyznaczenie wspolczynnikow a i n to w warunkach amatorskich prawie niemozliwe. A czy nie lepiej Panowie zamiast rozwazac to wszystko teoretycznie nie wstawic silnika na hamownie Question To przynajmniej pozwoli Wam na doswiadczalne zweryfikowanie Isp (o ile pominiemy zaleznosc paramettru od cisnienia...) oraz przydatnosci silnika.

Z tego co pamietam to aby zapobiec erozji dyszy wykonanej z glinki (i podobnych materialow) niektorzy wstawiaja w przewezenie metalowe podkladki - chyba ze zalezy Wam na tym zjawisku aby w ten sposob utrzymac w miare stale Kn.
Pozdry
knod
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
dziadek kermit



Do陰czy: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk康: z okolicy "畝bido趾a"

PostWys豉ny: Sob Lis 29, 2003 11:52 pm    Temat postu: Badania?? Odpowiedz z cytatem

Cze嗆 i Uszanowanie Very Happy Exclamation Exclamation
Czemu uwa瘸sz 瞠 weryfikacja tych parametr闚 nie jest mo磧iwa Question
Je郵i jest hamownia i powtarzalne silniki z r騜nymi dyszami to my郵, 瞠 mo積a to wykona, ale to ju normalna praca badawcza Exclamation
Niemniej CO WY NA TO Question Idea Idea Idea

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa瘸m, 瞠 Kartagina powinna by zburzona!"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP