Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Szelka kulista - projekt obudowy
Id do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nast瘼ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Fajerwerki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
RobertG



Do陰czy: 27 Sty 2003
Posty: 61
Sk康: Warszawa

PostWys豉ny: Pi Lis 14, 2003 9:39 am    Temat postu: Szelka kulista - projekt obudowy Odpowiedz z cytatem

Ostatnio nie ma ciekawych (dla mnie Wink ) tematow na w komnacie fajerwerki wiec przed sylwestrem postanowilem rzucic swoj, jak na razie tylko teoretyczny, projekt budowy obudowy Wink
Profesjonalisci nie chca sie podzielic wiedza (wcale im sie nie dziwie) wiec zostalem zmuszony do wysilku umyslowego Very Happy . Jednak o komentarze i slabe punkty mojego pomyslu prosze was. Zanim zabiore sie za robote.

1. Nabywam droga kupna pilke plastykowa, gumowa lub podobna pusta w srodku (ja akurat mam kuliste plastykowe szelki z za wielkiej wody Very Happy )
2. Przygotowywuje utwardzalna mase plastyczna. Mialem na mysli gips (raczej cement lub zywice) i umieszczam w niej swoja pilke tak by po zaschnieciu miec wklesla polkule
3. Do srodka wycietej z pilki polkuli nalewam rowniez mase plastyczna i dzieki temu mam polkule wypukla z twardego materialu o srednicy mniejszej o grubosc scianki
4. Z polowki polkuli robie szablon rozcinajac plastyk czyli rzutuje na powierzchnie plaska. Powinno to wygladac jakna rysunku:



5. Odrysowywuje szablon na tekturze (grubej i mocnej np takiej do segregator闚) i wycinam.
6. Nawilazam klejem (wikolem?) wszystkie powierzchnie styku przeciatych powierzchni (moze cala powierzchnie kartonu?) i umieszcam w przygotowanej formie wkleslej.
7. Z gory dociskam przygotowana forma wypukla.
8. Czekam na wyschniecie
8. Powstala w ten sposob polkule wzmacniam tasma pakowa na powierzczniach sklejonych (przeciec).

10. Po zlozeniu calej szelki cala konstrukcje wzmacniam kilkkukrotnym zawinieciem i sklejeniem papieru pakowego.

Co myslicie o tym pomysle?
Jaki klej klei karton a jednoczesnie nie przyklei sie do zywicy lub cementu?
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Go嗆






PostWys豉ny: Pi Lis 14, 2003 10:12 am    Temat postu: Re: Szelka kulista - projekt obudowy Odpowiedz z cytatem

RobertG napisa:
.....Co myslicie o tym pomysle?
Jaki klej klei karton a jednoczesnie nie przyklei sie do zywicy lub cementu?


1. Do bani Wink

2. Z kartonu to mozesz sobie statki lepi albo samolot Rolling Eyes Question

3. Za du穎 pracy.


Pozdr. A Wink

PS. Jak Snop mi pomo瞠 ( zapis w pliku pdf ) to by moze zrobi opracowanie ROBIMY SAMEMU SZELK ( najprostsz ). Zaczynam ten temat kwalifikowa jako niekomercyjny.
Powr鏒 do g鏎y
RobertG



Do陰czy: 27 Sty 2003
Posty: 61
Sk康: Warszawa

PostWys豉ny: Pi Lis 14, 2003 10:45 am    Temat postu: Re: Szelka kulista - projekt obudowy Odpowiedz z cytatem

Pyrotechman napisa:


1. Do bani Wink

2. Z kartonu to mozesz sobie statki lepi albo samolot Rolling Eyes Question

3. Za du穎 pracy.


Pozdr. A Wink

PS. Jak Snop mi pomo瞠 ( zapis w pliku pdf ) to by moze zrobi opracowanie ROBIMY SAMEMU SZELK ( najprostsz ). Zaczynam ten temat kwalifikowa jako niekomercyjny.


Z pkt. 1 to sie moge zgodzic Wink
pkt 2. A z czego szelki robi Chinczycy Question Nie pisze o kartonie z pudelek. Ja pisze o porzadnym przynajmniej 3, 5 warstwowym Very Happy inna sprawa ze jeszcze nie wiem jak takie cos sie klei bez frezowania powierzchni sklejenia Sad
pkt 3. IMHO Wcale nie za duzo. Duzo roboty jest za pierwszym razem gdy wykonuje sie forme. Potem to tylko wyciecie i sklejenie. Ale moze mi sie wydaje ze to nie duzo roboty Wink

A na relacje z produkcji wlasnej szelki czekam z niecierpliwoscia przebierajac nozkami Wink Moze jakies krotkie info na priv Question Cool
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
RobertG



Do陰czy: 27 Sty 2003
Posty: 61
Sk康: Warszawa

PostWys豉ny: Pi Lis 14, 2003 6:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ku ku napisa:
a o jakim rozmiarze szaelik jest rozmowa w tym temacie????????????????
bo to chyba najistotniejsze


Nie najistotniejsze Wink
Ale chodzi o troche wieksze rozmiary szelek. IMHO tak od 8cm srednicy w gore.

Zreszta do swojego projektu mam juz pierwsza poprawke.
Tektura/karton jest za slaby by kleic go tylko wzdloz przeciec i wzmacniac samym papierem. Lepiej bedzie kleic jednoczesnie dwa wyciete szablony przesuniete wzgldem siebie. Klejenie oczywiscie calej powierzchni.

Zostaje jeszcze problem impregnacji ... ale mysle ze zalatwi to ew. klej po zewnetrznej stronie.

No i fajnnie byloby wszystko robic na scisk czyli pod prasa.
Niedlugo mam zamiar zbudowac sobie praske ja ze strony Dana Williamsa. Zafascynowalem sie crossette cometami a tego bez prasy ani rusz. Wiec bedzie w sam raz do dwuch projektow.
Wink
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
RobertG



Do陰czy: 27 Sty 2003
Posty: 61
Sk康: Warszawa

PostWys豉ny: Czw Lis 20, 2003 9:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobra bede prowadzil monolog Wink
Moze ktos dorzuci w koncu jakies idee.

Projekt z szelka papierowa (tekturowa) rozwiaj sie powoli. Narazie konsultuje sie czego najlepiej uzyc do impregnaci/sklejenia tektury. Dowiedizalem sie ze mozna zrobic twardy laminat z kartonu ale potrzebne do tego specjalne pokosty i prasowanie na goraco. Wiec szukam dalej.

Generalnie chcialbym zbudowac cos takiego jak ponizej tylko z papieru Wink
Pirotechman kiedys nie wierzyl ze to ma szanse poleciec wiec sobie spokojnie u mnie lezy i czeka na odpowiedni moment Wink
Plastyk jest bardzo gruby i twardy (no jak to sie rozleci w poblizu ludzi to faktycznie moze byc bardzo grozne Sad ) a najslabszy punkt czyli wlot lontu zabezpieczony z jednej strony dodatkowym pierscieniem a w srodku ok. 5mm tuleja.
Ja tam wierze ze to poleci Wink
A to zdjecia 6 calowego korpusu szelki.


Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
maxlam
Go嗆





PostWys豉ny: Pon Wrz 27, 2004 3:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam idea robienia szelek z papieru jest OK. sam robi貫m co podobnego jak pisze RobertG, ale bez prasowania, ale prasowanie zwi瘯szy這by tylko wytrzyma這嗆 korpusu ja u篡wam do klejenia rozcie鎍zonego kleju do drewna (jaki rodzaj wikolu wiele ich i podobnych ma這 istotne byle kupowa w hurtowniach w du篡ch opakowaniach to wyjdzie tanio) ja nie wycina貫m tak misternie szablonu tylko paski papieru (prostok徠y) i nakleja貫m jeden na drugi papier, jaki stosuj to dakron gramatury nie pami皻am w tym momencie, ale nie jest to gruby papier a jak nie mam to robi, z czego popadnie byle 豉dnie wch豉nia這 jak korpus wyschnie to obcinam nadmiar i gotowe p馧kule sklejam tak瞠 paskami papieru i gotowe jak wspomina RobertG Chi鎍zycy te robi z papieru a jak kto nie wierzy to niech troch poszuka w sieci mo積a znale潭 wiele wschodnich stron ze zdj璚iami i filmami z produkcji tego rodzaju fajerwerku jedynie troch ch璚i nikt nie poda wszystkiego na tacy
Powr鏒 do g鏎y
Ma造



Do陰czy: 31 Sie 2002
Posty: 193
Sk康: krak闚

PostWys豉ny: Pon Wrz 27, 2004 7:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja te robie z pask闚 papieru naklejanych na korpus tj.na kulist butelk PET po jakim "zagramanicznym"p造nie do k徙ieli.Tylko 瞠 wykorzystuje je do 豉dunk闚 szelkowych wynoszonych przez silniki rakietowe.Na 鈔odku butelki przyklei貫m obr璚z z paska blaszki pozwalaj帷a spokojnie przeci望 powsta造 korpus nie uszkadzajac butelki wzorca.Jako pierwsza warstwa idzie worek folia jest to warstwa oddzielajaca .字ednica korka butelki jak raz pasuje do 鈔ednicy rurki PCW 3/4 cala z kt鏎ych to robie silniki .



A tutaj ju w naturze -koniec grudnia 2004 roku

_________________
Ma造
..."Jak mam czas to siedz i my郵 jak nie mam czasu to tylko siedz"


Ostatnio zmieniony przez Ma造 dnia Nie Sty 02, 2005 6:51 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
swallower



Do陰czy: 05 Maj 2004
Posty: 67
Sk康: mam wiedzie?

PostWys豉ny: Wto Wrz 28, 2004 3:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bakun napisa:
odpala貫 juz takie fajerwerki? cos mi sie zdaje, 瞠 ci篹ko tu ze stateczno軼i lotu....

Exclamation Question Wr璚z przeciwnie... Stateczno嗆 lotu powinna by z tak "bulk" jeszcze lepsza! Zaj篡j do "M這dego modelarza rakiet" P. Elsztajna. Kszta速 kuli zmniejsza op鏎 bodajrze o 70%. Zmniejszenie oporu nie zmniejsza stateczno軼i... Zreszt, widzia貫m i odpala貫m fabryczne takie fajerwerki. SR a na nim kula wielko軼i pomara鎍zy, a kij ustateczniaj帷y grubo軼i 1cm... Efekt po prostu zniewalaj帷y. Zatka這 mnie Very Happy. Pozdro, FJ

_________________
Nie ma tego dobrego, od kt鏎ego nie ma lepszego Wink .
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Ma造



Do陰czy: 31 Sie 2002
Posty: 193
Sk康: krak闚

PostWys豉ny: Wto Wrz 28, 2004 5:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !
Nic doda nic uj望 -kolega Swallower Ci to 豉dnie wyja郾i Very Happy .
Zanim zacz掖em klei z papieru to pierwsze pr鏏y robi貫m z du篡m okr庵造m ziemniakiem nabitym na gwo盥zia przymocowanego u nasady silnika.Prosto i tanio hehe a i do tego odpowiednia masa.
Zachowanie silnika w takim uk豉dzie nie odbiega od "normy"- oczywiscie z odpowiednio d逝gim kijem.

_________________
Ma造
..."Jak mam czas to siedz i my郵 jak nie mam czasu to tylko siedz"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
maxlam
Go嗆





PostWys豉ny: Wto Wrz 28, 2004 8:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TomekJ (Ismail Delivered) napisa:
witam,
morzna by by這 jeszcze doklei do takiego SR stateczniki z tekt鏎y


Nie wydaje mi si by da這 to co gdy w takiej konstrukcji elementem stabilizuj帷ym jest 瞠rd drewniana dodatkowa stabilizacja poprzez dodanie statecznik闚 raczej nic nie pomo瞠 a raczej tylko skomplikuje konstrukcj (sp鎩rz na g這wice to kula zobacz sobie, jaki jest przep造w powietrza wok馧 kuli).
Powr鏒 do g鏎y
圭iArwA



Do陰czy: 08 Sie 2002
Posty: 201
Sk康: ju nie st康 :)

PostWys豉ny: Sro Wrz 29, 2004 3:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie kazdy moze sobie pozwolic, tak jak maly, na 'butelke po jakims zagranicznym plynie do kapieli' Wink

co innego moze sie nadac na taka forme? moze kuliste kolby? w zaleznosci od pojemnosci moznaby dobierac rozmiary, bo w przypadku 'butelki po jakims zagranicznym plynie do kapieli' Wink mozemy zrobic szelki chyba tylko jednego kalibru. co o tym sadzicie? moze ktos wpadnie na jeszcze jakis koncept formy kulistej, wmiare dostepnej dla ogulu?

p.s. moze balon? Mr. Green


edit: forma gipsowa - czynimy polkule z papieru, uzywajac jako formy kolby, a nastepnie wykonujemy odlew gipsowy, smarujac najpierw kartonowa forme olejem [ moznaby wlozyc kawalek folii ] azeby nie bylo problemow z wyciagnieciem gipsu. i tak kilka razy. nastepnie po wysuszeniu kartonowych korpusow na formach gipsowych trzeba by bylo wyrownac krawedzie ostrym nozem i gotowe. pozostaje tylko rozwiazac problem sklejenia dwoch polkul ze soba. gips bylby chyba lepszym rozwazaniem od kolby, poniewaz chyba lepiej kupic 1 kolbe na pierwotna forme i 5 kg gipsu z ktorych zrobimy conajmniej 10 form, i nie zalowac pary groszy kiedy forma nam spadnie na ziemie i peknie, niz kupowac np. 10 kolb. ponadto, jezeli poczynimy wiecej form gipsowych, beizemy omgli zrobic wiecej korpusow w tym samym czasie Smile


pozdrawiam

_________________
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Delta



Do陰czy: 17 Maj 2004
Posty: 109
Sk康: siedziba ABW w Olsztynie pokuj 235 III pietro ;)

PostWys豉ny: Sro Wrz 29, 2004 3:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale kombinacje Very HappyVery Happy
kupujemy sobie pilke tenisowa albo inna zalezy od gabarytow na jakich nam zalezy i teraz przecinamy dwie pilki tenisowe umieszczamy gwiazdki , MP i opuzniacz skladamy dwie pol闚ki i klejimy na rozcieni獘 za pomoca poxipolu, przykladajac 2-3cm pasek bawelnianej szmatki. po wyschnieciu smarujemy calosc powturnie jakims klejem poxipol chyba najlepszy bedzie Wink i nakladamy na to wczesniej przygotowane dwie pol闚ki pilki tenisowej tak zeby linia przeciecia pilki by豉 prostopadla wzgledem drugiej lini przeciecia. Znowu na przecieciu smarujemy poxipolem przyklejajac jak poprzedni 2-3cm pasek szmatki. I nasza szelka kulista jest gotowa do dzialania Wink co do mozdzieza to pilki tenisowe sa w takich plastikowych tubachmozna ich uzyc jako wzorca do ykonania mozdzieza Wink powinno pasowac a jak cos to szelke obwinac tasma pakowa Wink

No i nietrzeba sie szczegulnie pieprz** a korpus powinien wytrzymc wystzral, mowie powinien bo to tylko moj pomysl Wink
Co o tym myslicie Razz

_________________
http://www.e-humor.biz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
ku ku



Do陰czy: 29 Wrz 2002
Posty: 72
Sk康: 堯d

PostWys豉ny: Sro Wrz 29, 2004 4:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

papier panowie papier
tak robi wi瘯szo嗆 na 鈍iecie
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora
=MaLuTkI=



Do陰czy: 05 Pa 2003
Posty: 149
Sk康: Z PLANTACJI BURAK紟

PostWys豉ny: Sro Wrz 29, 2004 5:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
kartonowa forme olejem


Lepiej przesmarowac olejem z mydlem szarym.

_________________
http://www.VmC.org.pl
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora
Ma造



Do陰czy: 31 Sie 2002
Posty: 193
Sk康: krak闚

PostWys豉ny: Sro Wrz 29, 2004 6:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !
Wydaje mi sie 瞠 z za這瞠nia korpusy na szelki powinny by mo磧iwie prosto i tanio wykonane bo po odpaleniu niestety niewiele z niich zostaje.
Osobi軼ie staram sie wykorzystywa materia造 za "friko" starych gazet czy reklam przecierz nie brakuje.Kleje te nie nusz by z g鏎nej p馧ki.
Poxipol wcale nie jest taki tani.Do szelki rakietowej korpus nie musi by taki mocny tylko lekki.
Pomys z formami gipsowymi jest dobry jak kto chce zrobic szybko kilkana軼ie sztuk.Mo積a poprubowa paski papieru "klei" gipsem -powsta這by co w rodzaju p造ty gipsowo -kartonowej.Taki gipsowy przek豉danie nie by豚y taki kruchy.Ci篹ar przy zastoeowaniu mo盥zierza zbytnio nie przeszkadza.

_________________
Ma造
..."Jak mam czas to siedz i my郵 jak nie mam czasu to tylko siedz"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
leszek



Do陰czy: 27 Sty 2003
Posty: 102
Sk康: TORU

PostWys豉ny: Czw Wrz 30, 2004 8:59 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oto co znalaz貫m w temacie szelek kulistych:
http://www.geocities.com/sandirakovec/Shells/Shell.htm
nawiasem m闚iac moje nie eksplodowa造 idealnie kuliscie tylko na 陰czeniu po堯wek
Pozdr. L.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
HellFire



Do陰czy: 04 Mar 2004
Posty: 292

PostWys豉ny: Pi Pa 08, 2004 2:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oczywiscie ze papier gazetowy jak najbardziej zdaje tu egzamin. co wiecej, jestem zdania, ze po polaczeniu wielu warstw papieru z wikolem otrzymamy wytrzymalszy korpus niz przy uzyciu tektury.
ja jako formy do zrobienia polkul uzywalem zarowki.

_________________
over...kszszszszszsz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Tomash
dost瘼 pr鏏ny do MW


Do陰czy: 27 Sty 2003
Posty: 382
Sk康: Z nieba do nieba, oby nie za szybko...

PostWys豉ny: Czw Pa 14, 2004 10:26 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Heeh chyba czas cz窷ciowo zrewolucjonizowa ten temat Razz
Ot騜 mam sw鎩 wypr鏏owany spos鏏 na produkcj p馧kulek Very Happy
Jest on troszk pracoch這nny, ale jak ju zaczniemy robi i sprz皻u starczy, to mo積a jecha nawe seriami po 100 korpus闚 na raz Very Happy a metoda wygl康a tak:
Bierzemy dowolny zwyk造 papier (stosuj gazetowy) i wrucamy jego duu膨 ilo嗆 do roztworu wody 70% i wikolu 30% tak aby roztw鏎 przykrywa papier 1cm warstw. Zostawiamy na 24-48h.
Wrzucamy to wszystko do takiego "miksera z no瘸mi do koktail闚" i mielimy a uzyskamy r闚nomiern mas. Powinna by g瘰to軼i hmm takiej na prawd g瘰tej farby emulsyjnej.
Bierzemy pi貫czk ping-pongow (50groszy Very Happy) i nabijamy na zaostrzony pr皻, tak, aby pi貫czka si nie zsuwa豉, (ja stosuj wkr皻y do drzewa tzn "nakr瘰am na nie pi貫czk) i zatapaimy ca陰 pi趾 w uprzednio wymieszanej masie. pozostawiamy j nad rynienk do delikatnego "ociekni璚ia" i wyschni璚ia - polecam jak捷 suszarnie wtedy masa szybko wysycha i zostaje jej wi璚ej. Tak zatapiamy kilkukrotnie po ka盥ym przeschni璚iu a uzyskamy odpowiednio gruby korpus.
Zawsze na korpusie zostaje taki "cycek" po kroplach ociekaj帷ej masy ale potraktowanie go pilnikiem rozwi您uje problem Very Happy.
Obecnie mam rynn z mas, desk z wkr皻ami i jednocze郾ie robi do 20 korpus闚, w suszarni schn oko這 4-5h na ka盥 warstw, a warstw nak豉dam 5-6 czasem nawet dziesi耩. og鏊nie metoda dzia豉 i jestem z niej zadowolony, tylko g逝pio bo przez mielenie "rw si" w堯kna papieru i traci on swoj oryginaln wytrzyma這嗆. Dlatego korpusy bywaj troszk "kruche" ale og鏊nie jest ok.
Aha i pi貫czki ju nie odzyskacie Razz staje si integraln cz窷ci korpusu Razz ale skoro jest tak tania...

Zapraszam do test闚 i ew. poprawek metody. :]
Pozdro Cool

_________________
Ju tylko teoretyzuj, potrzeba mi r帷zek by rodzin utrzyma Smile
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Piroman2



Do陰czy: 12 Maj 2002
Posty: 830
Sk康: z mo寮zierza ;)

PostWys豉ny: Czw Pa 14, 2004 10:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Og鏊nie spos鏏 mo瞠 nie jest z造, aczkolwiek uwa瘸m, i korpus taki korpus jest za ma造...
_________________
Szelka jest ma造m nasionkiem, z kt鏎ego na niebie wyrasta pi瘯ny kwiat.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
HellFire



Do陰czy: 04 Mar 2004
Posty: 292

PostWys豉ny: Czw Pa 14, 2004 10:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomash napisa:
(...)tylko g逝pio bo przez mielenie "rw si" w堯kna papieru i traci on swoj oryginaln wytrzyma這嗆. Dlatego korpusy bywaj troszk "kruche" (...)

dlatego lepiej uzywac paskow z papieru Wink na formie kulistej ostatnia warstwe mozna "wypolerowac" na mokro i tez jest ok, a korpus jest o wiele wytrzymalszy.
Leszek napisa:
nawiasem m闚iac moje nie eksplodowa造 idealnie kuliscie tylko na 陰czeniu po堯wek

promieniste wiazanie gotowej kuli wzdloz osi poprzecznej do laczenia polowek sznurkiem nasaczonym w wikolu rozwiazuje ten problem-sznurek zasychajac sciska dwie polowki, poniewaz wikol, w ktorym byl nasaczony sznurek kurczy sie przy zasychaniu.

_________________
over...kszszszszszsz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Fajerwerki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nast瘼ny
Strona 1 z 7

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP