Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Saletra Amonowa, NH4NO3 (AN)
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Nast瘼ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Wto Maj 31, 2005 7:31 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba jednak my郵isz zbyt jednotorowo:

http://www.anwil.pl/www/modules.php?name=010&action=news&id=32&category=2

http://www.zapulawy.pl/index1.php?dzial=12&lang=PL&node=29&doc=1000332

Nawozy, kt鏎e wymieni貫 sypie si do gleby po to, aby dzia豉造 d逝go. Ich powolne rozpuszczanie w glebie generuje w豉郾ie bardzo niskie st篹enie (w ko鎍u to jest mikroelement).
Jednak przy nawo瞠niu dolistnym (cz瘰to u篡wa si do niego AN lub NH3) ci篹ko u篡wa magnezu w formie w璕lanowej lub tlenkowej, a je郵i u篡je si soli rozpuszczalnej Mg, nie mo積a przecie da 20% mikroelementu w nawozie. Dlatego do nawoz闚 azotowych dodawany jest magnez w formie rozpuszczalnej (chlorkowej, siarczanowej, azotanowej) w bardzo ma貫j ilo軼i aby poprawi wch豉nianie i zatrzymywanie azotu (lepsze wykorzystanie nawozu, mniejsze koszty nawo瞠nia) przez ro郵iny.

Strategiczne wykorzystanie Mg w AN jest dla mnie "spiskow teori dziej闚" bo niby czemu s逝篡 ? Czyni AN ma這 podatn na det. ?

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
VaueN
Go嗆





PostWys豉ny: Wto Maj 31, 2005 5:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przecie to juz byuo 瞠 AA nawozowa z Mg wali bez problemu Laughing
a kto pisa te 瞠 nie uda這 si wymy郵i czego co by AA pozbawia這 jej przydatno軼i dla nierolnik闚 Wink
Powr鏒 do g鏎y
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Pon Cze 06, 2005 9:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

olaf1974 napisa:
Zamirzam zrobi paliwo na bazie saletry amonowej w nast瘼uj帷ym sk豉dzie:

NH4NO3 - 70%
(NH4)2Cr2O7 - 5%
Styren (rozpuszczony w rozpuszczlniku nitrocelulozowym) 18%
Al (py) - 5%
W璕iel aktywowany - 2%

Czy kto m鏬豚y mi udzieli porad i wskaz闚ek dotycz帷y nast瘼uj帷ych problem闚:

1. Czy styren jest dobrym reduktorem-lepiszczem w paliwie o tym sk豉dzie, czy jest co co lepiej b璠zie si nadawa這 w miejsce styrenu.
2. Korpus rakiety zawieraj帷y paliwo ma 50mm 鈔ednicy wewn皻rznej, 80 cm d逝go軼i, zbudowany z kartonu o grubo軼i 軼ianek ok 3mm, czy to nie za ma這? Czy wzmocnienie korpusu poprzez oklejeniego siatk z w堯kna szklanego przek豉danego grubym kartonem,wszystko klejone 篡wic - b璠zie dobrym rozwi您aniem?
3. Jaka powinna by 鈔ednica kana逝 wewn皻rznego przy za這瞠niu, 瞠 zap這n nast徙i na g鏎ze korpusu (tak jak w SRB) i czy zap這n o g鏎y to dobre rozwi您anie?
4. Z czego wkona dysz i jakie powinna mie wymiary (chdzi mi o 鈔ednic wylotu i d逝go嗆 dyszy)
5. Jak rol w tej mieszaninie pe軟i w璕iel -reduktora czy stabilizatora, a mo瞠 jedno i drugie? Czy mo積a go usun望 ze sk豉du paliwa?
6. je瞠li kto ma do鈍iadczenie z paliwem na bazie NH4NO3, to ch皻nie przeczytam wszystkie porady i wsaz闚ki

Licz na Wasz pomoc,pozdrawiam
Olaf



ksard napisa:
olaf1974 napisa:
Zamirzam zrobi paliwo na bazie saletry amonowej w nast瘼uj帷ym sk豉dzie:

NH4NO3 - 70%
(NH4)2Cr2O7 - 5%
Styren (rozpuszczony w rozpuszczlniku nitrocelulozowym) 18%
Al (py) - 5%
W璕iel aktywowany - 2%
..........
6. je瞠li kto ma do鈍iadczenie z paliwem na bazie NH4NO3, to ch皻nie przeczytam wszystkie porady i wsaz闚ki


Witam
Na pocz徠ku maja robi貫m test tego paliwa - szczeg馧y tutaj.

Zamiast rozpuszczonego styrenu u篡貫m 篡wicy poliestrowej.
W moim silniku zastosowa貫m zbyt niski zacisk - proponuj zwi瘯szy do 300.
Bardzo jestem ciekawy Twojej pr鏏y SR na tym paliwie.
砰cz powodzenia

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Go嗆






PostWys豉ny: Wto Sie 30, 2005 10:26 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam i przepraszam bo b璠 sypa pytaniami.
1. Dobieraj帷 paliwo zwracamy uwag bardziej na kaloryczno嗆 czy obj皻 powsta造ch gaz闚. Chodzi przecierz o wytworzenie wysokiego ci郾 w komorze spalania. Na to wysokie ci填 ma przecierz wp造w i temp i ilo嗆 powstaj帷ych gaz闚 tylko co bardziej. Np ze spalenia w璕la otrzymamy znacznie mniej gaz闚 ni ze spalenia cukru ale w璕iel jast chyba bardziej kaloryczny( kurcze no nie mam rzadnych tabel).
2. W璕iel adsorbuje stopiony AA podczas podpalenia co u豉twia palenie mieszaniny gdy b璠zie ono zachodzi這 na ciele sta造m a nie w stopie( gdyby鄉y u篡li paliwa 豉twotopliwego). Co za tym idzie po膨dane s paliwa o do嗆 wysokiej temp topn kt鏎e b璠 adsorbowa stopiony utleniacz- przecirz palno嗆 mieszanek bazuj帷ych na AA stonowi du篡 problem. Chodzi mi o to by podczas zap這nu formuj帷e si kule utleniacza nie ''ucieka造'' z uk豉du lecz by造 odrazu adsorbowane przez paliwo.

Wi璚ej pyta nie nasuwa mi si na my郵 ( na razie Wink ). B璠e wdzi璚zny za wszelkie sprostowania w moim toku rozumowania zw豉szcze te oparte na praktyce do鈍iadczonych modelarzy.
POZDRO
Powr鏒 do g鏎y
maslak666



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Sk康: Radom

PostWys豉ny: Wto Sie 30, 2005 5:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mi si wydaje, 瞠:

Co do pkt. 1, to warto嗆 ci郾ienia mo積a regulowa np. przekrojem dyszy oraz kszta速em paliwa i dobra sobie w ten spos鏏 do paliwa, wi璚 nie tylko obj皻o嗆 gaz闚 nie decyduje o ci郾ieniu.


Je郵i si nie posiada hamowni, to nie ma co dobiera - trzeba koncentrowa si na przebadanych paliwach, albo zbudowa hamowni Razz . Bez tego nigdy nie wiadomo co si w silniku 鈍i璚i.


Text napisany czerwon czcionk zawiera jedynie OSOBIST REFLEKSJ AUTORA - nie zmusza nikogo do rezygnowania z experyment闚.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Wto Sie 30, 2005 7:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

leon81 napisa:
1. .... zwracamy uwag bardziej na kaloryczno嗆 czy obj皻 powsta造ch gaz闚.
2. ...Co za tym idzie po膨dane s paliwa o do嗆 wysokiej temp topn kt鏎e b璠 adsorbowa stopiony utleniacz


Ad.1. I na jedno i na drugie. W my郵 uproszczonego wzoru gazu doskona貫go pv=nrT mo積a wywnioskowa, 瞠 w okre郵onej sta貫j obj皻o軼i ci郾ienie jest liniow funkcj temperatury gaz闚, jak r闚nie liczby moli gazu w tej瞠 obj皻o軼i. Zgodnie z t teori gazu idealnego w obu przypadkach s to zale積o軼i liniowe, cho r闚nanie rzeczywiste zawiera pewne korekty opisuj帷e odst瘼stwa.
Jednak aby osi庵n望 wysok kaloryczno嗆 paliwa, trzeba u篡 materia堯w bardziej kalorycznych ni w璕iel, np. wod鏎 (w postaci w璕lowodor闚), aluminium, magnez lub bor. Wod鏎 jest wa積ym sk豉dnikiem lepiszcza (o ile jest ono dobrze dobrane) a proszki metali s paliwami maj帷ymi ogromne ciep豉 spalania.

Ad.2. Co do topnienia, zgadzam si z tob w zupe軟o軼i - najlepiej, je郵i paliwa do嗆 豉two si rozk豉daj zanim osi庵n temperatur topnienia. Znanym jest fakt, 瞠 np. niekt鏎e galcity powodowa造 problemy ze stabilnmo軼i spalania, gdy topi帷y si asfalt zalewa p這mie. Podobne zjawisko wyst瘼uje w paliwach o zawigoconych i higroskopijnych utleniaczach.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
dziadek kermit



Do陰czy: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk康: z okolicy "畝bido趾a"

PostWys豉ny: Pon Wrz 05, 2005 2:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

laxit napisa:
a jakie moge zrobic dobre paliwo jezeli do dyspozycji mam Kno3 AA pyl i wstazki Mg siarke i wegiel co by mozna bylo z tego zrobic ? prosze o dokladny przepis

Te chcia豚ym wiedzie. A jak si komu uda to raczej nie jest sklonny do chwalenia si swoimi patentami. A tak do rzeczy, to nie radz miesza mg z AA, bo b璠ziesz mia ciep這 w gaciach, jak to zacznie gazowa amoniakiem i grza si jak cholera Shocked Twisted Evil ( ju to sprawdzi貫m i powiem, 瞠 mia貫m pietra )

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa瘸m, 瞠 Kartagina powinna by zburzona!"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Wto Lis 29, 2005 10:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

Wi瘯szo嗆 rakietowc闚 rezygnuje z azotanu amonu jako utleniacza z powodu dw鏂h rzeczy: higroskopijno軼i i przemian fazowych.
Higroskopijno嗆 to jeszcze p馧 biedy - teraz kiedy mamy mr霩 powietrze jest suche i AN sprawuje si dobrze. Gorzej z tym drugim. Przemiany fazowe AN powoduj kruszenie sie ziarna paliwa i powstawanie mikrop瘯ni耩, gdy oko這 36 stopni AN przechodzi przemian krystaliczn, zmieniaj帷 nieznacznie swoj obj皻o軼.

Na stronach laboratorium Wickmanna reklamuje si silniki, kt鏎ych paliwo oparte jest na HTPB/Mg/PSAN gdzie PSAN jest stabilizowanym fazowo azotanem amonu.
By這 to ju umieszczane na tym forum, ale przypomn w skr鏂ie jak sie stabilizuje AN wed逝g metody dr. Obertha, czyli metody proponowanej przez Wickmanna. AN si topi a nastepnie porcjami wprowadza 4% ZnO, kt鏎y rozpuszcza si w AN tworz帷 roztw鏎. Po zakrzepni璚iu roztw鏎 ten si rozdrabnia i uzyskuje PSAN.

Chcia豚ym w tym po軼ie przytoczy du穎 ciekawsz metod stabilizowania fazowego AN, umieszczon w ameryka雟kim patencie (dost瘼ny w internecie) dotycz帷ym materia堯w pirotechnicznych do air-bag闚. Czynnikiem stabilizujacycm jest KClO4 w ilo軼i 10% w AN. Wykonanie jest do軼 proste. Do nasyconego w wysokiej temperaturze roztworu AN wprowadza si 10% KClO4 a nast瘼nie roztw鏎 podgrzewa si i odparowuje nadmiar wody. W tak powsta貫j sta貫j mieszaninie 90AN/10KP AN przechodzi przemian w temperaturze wy窺zej ni 70 stopni a wi璚 zupe軟ie bezpiecznej dla ziarna paliwa. Przy tym, jak mo積a s康zi utleniacz jest bardziej energiczny ni samodzielny AN.
Co ciekawe, paliwa do airbag闚 opracowane na tym utleniaczu maj wyj徠kowo niskie wykadniki eksponentu - okoo 0.35. Potwierdza to moj obserwacj. U篡wam utleniaczy, b璠帷ych mieszaninami KP i AN - musz stwierdzi, 瞠 paliwa na bazie takichj mieszanin spalaj si wyj徠kowo spokojnie i przewidywalnie.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
YagYelskY



Do陰czy: 08 Gru 2002
Posty: 90
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Wto Lis 29, 2005 2:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiram!
PINOT napisa:

Co ciekawe, paliwa do airbag闚 opracowane na tym utleniaczu maj wyj徠kowo niskie wykadniki eksponentu - okoo 0.35. (...) paliwa na bazie takichj mieszanin spalaj si wyj徠kowo spokojnie i przewidywalnie.

Co jeszcze powi瘯sza list zalet AA Smile
A gdyby wykorzysta przemiany fazowe AA do naszych cel闚? Potrzebny by by m造nek kulowy z mo磧iwo軼i ogrzewania. Proponowa豚ym przeprowadzi mielenie AA razem z innymi sk豉dnikami (w璕iel, Al itp.) przy jednoczesnym ogrzewaniu do np. 90 st. (dwie przemiany fazowe) a nast瘼nie ch這dzeniu do temp. pokojowej - taka pirotechniczna odmiana mielenia fizyko-chemicznego (stosowanego w technologii cementu). Przy odpowiednim m造nku mieliby鄉y genialne zmielenie i wymieszanie sk豉dnik闚 oraz suszenie ca這軼i jednocze郾ie. Potem ju nie by這by potrzeby ogrzewania tego (chyba, 瞠 chcemy na ciep這 miesza z lepiszczem...). Zmniejszy這by to zagro瞠nia ze strony przemian (nadal trzebaby uwa瘸 na temp. przechowywania silnik闚). No i nie wolno przesadza z ogrzewaniem - reakcja w璕la z AA zaczyna si ju w t.top.!
Cho mo瞠 za du穎 z tym zabawy Confused
Pozdrawiam.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Nie Kwi 02, 2006 2:51 pm    Temat postu: Silnik SR 119 - tanie i dost瘼ne paliwo na azotanie amonu Odpowiedz z cytatem

Witam

SR 119 - to m鎩 kolejny testowy silnik z paliwem opartym na azotanie amonu.



Tym razem postanowi貫m sprawdzi nieco inn odmian tego paliwa.
Utleniaczem opr鏂z AA by niewielki dodatek KP (nadchloran potasu).
Tego typu dodatki stosowane by造 jeszcze we wczesnych latach 60.
O tym pisa powy瞠j takze PINOT.
W stosunku do do嗆 udanej pr鏏y silnika SR83 zmieni貫m lepiszcze na poliol oraz zastosowa貫m inny 豉dunek rozruchowy - zamiast karmelki u篡貫m KNOSAL'a.

Tutaj film z testu silnika

Praca silnika charakteryzowa豉 si brakiem p這mienia, chocia pr璠ko嗆 wyp造wu gaz闚 wydawa豉 si by niez豉 , ale tylko do momentu dzia豉nia 豉dunku wspomagaj帷ego.
P騧niej pojawi造 si problemy - pr璠ko嗆 spad豉 i wida by這 kilka ciufni耩.
Oznacza to, 瞠 paliwo zasadnicze nie zd捫y這 si ca趾owicie wypali podczas dzia豉nia KNOSAL'a.

Czekam na Wasze komentarze i uwagi.

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Nie Kwi 02, 2006 6:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Film i zdj璚ie masz na www2, mozesz przelinkowa . Pogratulowa zapa逝 i czasu. Te testowa貫m paliwo na AN ( na forum filmy s ) i st康 u mnie powsta pomys na zap這nnik wymuszaj帷y ( W ). Ma wymusza palenie si paliwa na AN i dostarcza par Mg. Bez zap這nnika W paliwo na AN musi by nieinhibitowanym walcem z kana貫m.


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Nie Kwi 02, 2006 7:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj

M鎩 pierwszy silnik na AN tak瞠 mia ziarno paliwa w formie walca z nieos這nietymi powierzchniami bocznymi. Ale to dawne czasy. Porzuci貫m ten pomys z uwagi na komplikacje z mocowaniem ziarna (ruszt, centrowanie itp.).
Ciekaw jestem, jak sprawdzi si pomys z zap這nnikiem wymuszaj帷ym?

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Nie Kwi 02, 2006 8:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pro forma aby nikt nas nie wy鄉ia Wink . W profi SR nie trzeba 瘸dnych zap這nnikow wymuszaj帷ych bo wystarczy po prostu odpowiedni zap這nnik. Przy 5 - 7 MPa odpowienio dobrane paliwo na AN spali si tak jak trzeba. Zap這nnik W dotyczy amatorskich SR pracuj帷ych na ni窺zych ci郾ieniach i najlepiej na korpusie bez metalu. To tak tytu貫m wyja郾ienia.


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
wojtek



Do陰czy: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWys豉ny: Wto Maj 16, 2006 7:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co nieco poczyta貫m o paliwach na AA i pr鏏uj swoich si.

Pierwsze pr鏏ki formowania i suszenia paliwa AA/PU/C /PU-poliuretan czyli lakier domalux/ zwr鏂i造 moj uwage na stabilizacj AA. W necie znalaz貫m fotki jak mo瞠 wygl康a przemiana fazowa AA i nawet nie przypuszcza貫m, 瞠 r闚nie mi b璠zie dane tego do鈍iadczy.

Na zdjeciach wida blok paliwa przed suszeniem /czarny, r闚ny/ i po dw鏂h dniach suszenia w miejscu gdzie intensywnie operowa這 s這鎍e. Wida deformacj bloku paliwa oraz bia貫 wykwity /wglada jak grzyb na murze/

Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Wto Maj 16, 2006 7:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja te si nie pr騜niacz Wink . Zmieni貫m ca趾owicie konstrukcj SR pod nowe paliwo na bazie AA.



FILM

Jako utleniacz zastosowa貫m wy陰cznie azotan amonu plus proszek Mg oraz lepiszcze Sk : sk豉d : 60/20/20. Zastosowa貫m zap這nnik czarny w korku ( 19 % Mg , 20 % 浩 , 61 % KNO3 ) i jak wida rola zap這nnika jest bardzo wa積a do prawid這wego zadzia豉nia silnika. Film kr璚ono "Mustkiem" wi璚 nie oddaje w pe軟i tego co by這 wida go造m okiem. By to pierwszy test na silniku w korpusie z rury PE do wody, do tego dysza wewn皻rzna ( 10 g ) i zewn皻rzna jako ca這嗆. Mocowanie dyszy i zatyczki gwo寮zikami. Dysza na bazie szamotu. Silnik odpalono lontem szybko palnym i st康 ten pocz徠kowy dymek. Po te軼ie dysza by豉 z wyra幡ymi 郵adami erozji ( 3,5 mm ) ale jest to korzystne zjawisko gdy silnik ma jeden kana i w czasie palenia powierzchnia paliwa ro郾ie. Wzrost 鈔ednicy krytycznej dyszy kompensuje wzrost ci郾ienia w silniku. Ci篹ar paliwa 145 Gram.

Test oceniam na udany ( 4 minus ) cho nie by bez wad, kt鏎e potem usun. Poprawi nale篡 r闚nomierno嗆 palenia si paliwa ( aby pod koniec si nie dopala這 ) , zmniejszy erozj dyszy, zwi瘯szy ci篹ar paliwa o 50 Gram, podnie嗆 k徠 rozwarcia dyszy oraz doda "kultury sztabowej". Silnik b璠zie musia wygl康a profesjonalnie.
Pokaza貫m pierwszy w Polsce ( w zasadzie udany ) SR na paliwe HP - na bazie AA Wink

Acha. Rzadko teraz bywam na forum . Kto ma co do mnie prosz na @

Uwaga do wojtka. Nie marnuj czasu na lakier i r鏏 rakiety bo w zespole si豉. Ksrad tez zrobi SR dzi瘯i pomocy innych i oczywi軼ie to zaleta. Wsp馧praca.


Pozdr. A


PS. Post przenios貫m z tematu ksarda
Powr鏒 do g鏎y
Micha訛R



Do陰czy: 03 Sty 2006
Posty: 212
Sk康: Mazowsze

PostWys豉ny: Czw Maj 18, 2006 9:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja tak瞠 ostatnio zacze貫m zabaw z paliwami na bazie AA Smile z powodu skromnego bud瞠tu prubuj z tanimi sk豉dnikami (brak py堯w metali) ,zrobi貫m kilka test闚 z paliwami na o sk豉dzie: AA/kclo3/烈/C
oto fotka pracuj帷ego silnika
http://img167.imageshack.us/my.php?image=zdjcie013fu.jpg
silnik z pcv,
paliwa by這 70g (rurka d逝ga ale paliwo by這 tylko do po這wy d逝go嗆i), jeden segment z kana貫m przez ca陰 d逝go嗆, sk豉d paliwa 20% kclo3/ 55% AA/ 7% C/ 18% 烈 silniczek pracowa zadziwiaj帷o r闚no, 豉dny, cho ma造 p這myczek wylotowy i niez造 huk jak na tak ma造 silniczek ,czas pracy ok. 5 sek. silnik do嗆 d逝go sie dopala.
Oto fotka innego pracuj帷ego silnika -
sk豉d paliwa 35% kclo3, 40%% AA, 8% w璕iel, 17% 烈 , paliwa by這 40g, Na zdj璚iu widoczne iskry - wina z貫go rozdrobnienia w璕la, silnik pracowa ok, 7sek (troch za d逝go- zas豉bo rozdrobnione i wymieszane sk豉dniki Rolling Eyes ) zgas odrazu bez zadnego dopalania itp. huk a przyg逝chlem czai貫m si z telefonem 1,5m od silnika za betonow p造t (posiadam filmik z pracy tego silnika ale w formacie 3gp bo wysiad造 mi wszystkie konwertery Sad ehh.. sharewre. )

o tutaj jeszcze jedna fotka sk豉d paliwa taki jak przy drugim silniku ale o 3% mniej w璕la na korzy嗆 zywicy -

_________________
http://s3.bitefight.pl/c.php?uid=79647 - kliknij!
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
jaskiniowiec



Do陰czy: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Czw Maj 18, 2006 9:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ryzykujesz. Wszelkie mieszanki maj帷e w sk豉dzie chlorany i sole amonu s wyj徠kowo podatne na samozap這n. Tworzy sie chloran amonu i... 逝p! Wiem, 瞠 je郵i kryszta造 zawieszone w lepiszczu nie maj ze sob kontaktu, to w sumie ryzyko jest niewielkie. Ale czy jeste w stanie zagwarantowa, 瞠 nie maj na pewno 瘸dnego ze sob kontaktu? jak chcesz robi takie mieszanki, to niestety trzeba si przerzuci na nadchloran potasu, zamiast chloranu.

P.S. Nie 瘸rty. Kiedy robi貫m papier nasycony chloranem potasu z nachloranem amonu z przeznaczeniem na mas zapalcz. W stakcie suszenia zapali si sam (fukn窸o nie幢e).
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Wto Maj 23, 2006 8:19 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

SR "HP_200g".


jak wy瞠j tyle, 瞠 paliwa wi璚ej o 50 g czyli razem 200 gram.



Na lewo SR "Olusia1M_max".

FILM

Test na 4. Popawi zap這n czyli zwi瘯szy ci篹ar masy zap這nowej. Tak瞠 zwi瘯szy pr璠ko嗆 palenia si paliwa ( dwuchromian, mo瞠 nie co AP ).

Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Wto Maj 23, 2006 12:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Powiem tak - temat nie豉twy, ale bardzo interesuj帷y.
Efektowna praca - przypomina mi troch silniki Wickmana z magnezem i azotanem amonu.
Pr鏏owa貫m, ale jak dot康 bez specjalnego powodzenia.

Je郵i chodzi o silnik w Twoim wykonaniu, to my郵, 瞠 mo瞠 co z tego b璠zie. Very Happy

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Wto Cze 06, 2006 8:56 am    Temat postu: SR 132 - silnik na paliwo z utleniaczem AA Odpowiedz z cytatem

Witam

I w tym temacie moje prace "badawcze" osi庵n窸y fina.
Pokaza to test silnika SR 132 (i znowu sukces. Very Happy)




Fototka pokazuje moment zap這nu SR - zwracam uwag 3 metrowy p這mie. Exclamation
Tak w豉郾ie powinna wygl康a prawid這wa praca silnika rakietowego - kr鏒kie, mocne poci庵ni璚ie.

Tutaj film.

Silnik SR 132 zbudowany zosta z wykorzystaniem PVC.
Nie zawiera cz窷ci metalowych, nawet dysza wykonana zosta豉 z grafitu.
Jest bardzo bezpieczny i tani w produkcji, bowiem utleniaczem jest azotan amonu (AN).
Ze zrozumia造ch wzgl璠闚, nie podaj szczeg馧闚 konstrukcyjnych.

Moje zainteresowania rakietami ukierunkowane s g堯wnie na loty modeli, a nie tylko na badania nad paliwami.
Teraz wi璚ej czasu po鈍i璚 na budow i testy rakiet.
Mam do dyspozycji ca造 szereg sprawdzonych silnik闚 w豉snej produkcji od karmelki poczynaj帷, a ko鎍z帷 na paliwach z nadchloranami.
Sam wycofuj si z dyskusji, ale b璠 j ca造 czas 郵edzi.
Mam nadziej, 瞠 i wam uda si wykona w豉sne, dobre, bezpieczne i powtarzalne silniki.
砰cz sukces闚.

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Nast瘼ny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP