 |
FORUMPIROTECHNICZNE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Wto Maj 31, 2005 7:31 am Temat postu: |
|
|
Chyba jednak my¶lisz zbyt jednotorowo:
http://www.anwil.pl/www/modules.php?name=010&action=news&id=32&category=2
http://www.zapulawy.pl/index1.php?dzial=12&lang=PL&node=29&doc=1000332
Nawozy, które wymieni³e¶ sypie siê do gleby po to, aby dzia³a³y d³ugo. Ich powolne rozpuszczanie w glebie generuje w³a¶nie bardzo niskie stê¿enie (w koñcu to jest mikroelement).
Jednak przy nawo¿eniu dolistnym (czêsto u¿ywa siê do niego AN lub NH3) ciê¿ko u¿ywaæ magnezu w formie wêglanowej lub tlenkowej, a je¶li u¿yje siê soli rozpuszczalnej Mg, nie mo¿na przecie¿ daæ 20% mikroelementu w nawozie. Dlatego do nawozów azotowych dodawany jest magnez w formie rozpuszczalnej (chlorkowej, siarczanowej, azotanowej) w bardzo ma³ej ilo¶ci aby poprawiæ wch³anianie i zatrzymywanie azotu (lepsze wykorzystanie nawozu, mniejsze koszty nawo¿enia) przez ro¶liny.
Strategiczne wykorzystanie Mg w AN jest dla mnie "spiskow± teori± dziejów" bo niby czemu s³u¿y ? Czyni AN ma³o podatn± na det. ? _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
VaueN Go¶æ
|
Wys³any: Wto Maj 31, 2005 5:40 pm Temat postu: |
|
|
przecie to juz byuo ¿e AA nawozowa z Mg wali bez problemu
a kto¶ pisa³ te¿ ¿e nie uda³o siê wymy¶liæ czego¶ co by AA pozbawia³o jej przydatno¶ci dla nierolników  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pon Cze 06, 2005 9:21 am Temat postu: |
|
|
olaf1974 napisa³: | Zamirzam zrobiæ paliwo na bazie saletry amonowej w nastêpuj±cym sk³adzie:
NH4NO3 - 70%
(NH4)2Cr2O7 - 5%
Styren (rozpuszczony w rozpuszczlniku nitrocelulozowym) 18%
Al (py³) - 5%
Wêgiel aktywowany - 2%
Czy kto¶ móg³by mi udzieliæ porad i wskazówek dotycz±cy nastêpuj±cych problemów:
1. Czy styren jest dobrym reduktorem-lepiszczem w paliwie o tym sk³adzie, czy jest co¶ co lepiej bêdzie siê nadawa³o w miejsce styrenu.
2. Korpus rakiety zawieraj±cy paliwo ma 50mm ¶rednicy wewnêtrznej, 80 cm d³ugo¶ci, zbudowany z kartonu o grubo¶ci ¶cianek ok 3mm, czy to nie za ma³o? Czy wzmocnienie korpusu poprzez oklejeniego siatk± z w³ókna szklanego przek³adanego grubym kartonem,wszystko klejone ¿ywic± - bêdzie dobrym rozwi±zaniem?
3. Jaka powinna byæ ¶rednica kana³u wewnêtrznego przy za³o¿eniu, ¿e zap³on nast±pi na górze korpusu (tak jak w SRB) i czy zap³on o góry to dobre rozwi±zanie?
4. Z czego wkonaæ dyszê i jakie powinna mieæ wymiary (chdzi mi o ¶rednicê wylotu i d³ugo¶æ dyszy)
5. Jak± rolê w tej mieszaninie pe³ni wêgiel -reduktora czy stabilizatora, a mo¿e jedno i drugie? Czy mo¿na go usun±æ ze sk³adu paliwa?
6. je¿eli kto¶ ma do¶wiadczenie z paliwem na bazie NH4NO3, to chêtnie przeczytam wszystkie porady i wsazówki
Liczê na Wasz± pomoc,pozdrawiam
Olaf |
ksard napisa³: | olaf1974 napisa³: | Zamirzam zrobiæ paliwo na bazie saletry amonowej w nastêpuj±cym sk³adzie:
NH4NO3 - 70%
(NH4)2Cr2O7 - 5%
Styren (rozpuszczony w rozpuszczlniku nitrocelulozowym) 18%
Al (py³) - 5%
Wêgiel aktywowany - 2%
..........
6. je¿eli kto¶ ma do¶wiadczenie z paliwem na bazie NH4NO3, to chêtnie przeczytam wszystkie porady i wsazówki |
Witam
Na pocz±tku maja robi³em test tego paliwa - szczegó³y tutaj.
Zamiast rozpuszczonego styrenu u¿y³em ¿ywicy poliestrowej.
W moim silniku zastosowa³em zbyt niski zacisk - proponujê zwiêkszyæ do 300.
Bardzo jestem ciekawy Twojej próby SR na tym paliwie.
¯yczê powodzenia |
_________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Wto Sie 30, 2005 10:26 am Temat postu: |
|
|
Witam i przepraszam bo bêdê sypa³ pytaniami.
1. Dobieraj±c paliwo zwracamy uwagê bardziej na kaloryczno¶æ czy objêt powsta³ych gazów. Chodzi przecierz o wytworzenie wysokiego ci¶n w komorze spalania. Na to wysokie ci¶ñ ma przecierz wp³yw i temp i ilo¶æ powstaj±cych gazów tylko co bardziej. Np ze spalenia wêgla otrzymamy znacznie mniej gazów ni¿ ze spalenia cukru ale wêgiel jast chyba bardziej kaloryczny( kurcze no nie mam rzadnych tabel).
2. Wêgiel adsorbuje stopiony AA podczas podpalenia co u³atwia palenie mieszaniny gdy¿ bêdzie ono zachodzi³o na ciele sta³ym a nie w stopie( gdyby¶my u¿yli paliwa ³atwotopliwego). Co za tym idzie po¿±dane s± paliwa o do¶æ wysokiej temp topn które bêd± adsorbowaæ stopiony utleniacz- przecirz palno¶æ mieszanek bazuj±cych na AA stonowi du¿y problem. Chodzi mi o to by podczas zap³onu formuj±ce siê kule utleniacza nie ''ucieka³y'' z uk³adu lecz by³y odrazu adsorbowane przez paliwo.
Wiêcej pytañ nie nasuwa mi siê na my¶l ( na razie ). Bêde wdziêczny za wszelkie sprostowania w moim toku rozumowania zw³aszcze te oparte na praktyce do¶wiadczonych modelarzy.
POZDRO |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maslak666

Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 110 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Wto Sie 30, 2005 5:34 pm Temat postu: |
|
|
Mi siê wydaje, ¿e:
Co do pkt. 1, to warto¶æ ci¶nienia mo¿na regulowaæ np. przekrojem dyszy oraz kszta³tem paliwa i dobraæ sobie w ten sposób do paliwa, wiêc nie tylko objêto¶æ gazów nie decyduje o ci¶nieniu.
Je¶li siê nie posiada hamowni, to nie ma co dobieraæ - trzeba koncentrowaæ siê na przebadanych paliwach, albo zbudowaæ hamowniê . Bez tego nigdy nie wiadomo co siê w silniku ¶wiêci.
Text napisany czerwon± czcionk± zawiera jedynie OSOBIST¡ REFLEKSJÊ AUTORA - nie zmusza nikogo do rezygnowania z experymentów. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Wto Sie 30, 2005 7:07 pm Temat postu: |
|
|
leon81 napisa³: | 1. .... zwracamy uwagê bardziej na kaloryczno¶æ czy objêt powsta³ych gazów.
2. ...Co za tym idzie po¿±dane s± paliwa o do¶æ wysokiej temp topn które bêd± adsorbowaæ stopiony utleniacz |
Ad.1. I na jedno i na drugie. W my¶l uproszczonego wzoru gazu doskona³ego pv=nrT mo¿na wywnioskowaæ, ¿e w okre¶lonej sta³ej objêto¶ci ci¶nienie jest liniow± funkcj± temperatury gazów, jak równie¿ liczby moli gazu w tej¿e objêto¶ci. Zgodnie z t± teori± gazu idealnego w obu przypadkach s± to zale¿no¶ci liniowe, choæ równanie rzeczywiste zawiera pewne korekty opisuj±ce odstêpstwa.
Jednak aby osi±gn±æ wysok± kaloryczno¶æ paliwa, trzeba u¿yæ materia³ów bardziej kalorycznych ni¿ wêgiel, np. wodór (w postaci wêglowodorów), aluminium, magnez lub bor. Wodór jest wa¿nym sk³adnikiem lepiszcza (o ile jest ono dobrze dobrane) a proszki metali s± paliwami maj±cymi ogromne ciep³a spalania.
Ad.2. Co do topnienia, zgadzam siê z tob± w zupe³no¶ci - najlepiej, je¶li paliwa do¶æ ³atwo siê rozk³adaj± zanim osi±gn± temperaturê topnienia. Znanym jest fakt, ¿e np. niektóre galcity powodowa³y problemy ze stabilnmo¶ci± spalania, gdy¿ topi±cy siê asfalt zalewa³ p³omieñ. Podobne zjawisko wystêpuje w paliwach o zawigoconych i higroskopijnych utleniaczach. _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Pon Wrz 05, 2005 2:42 pm Temat postu: |
|
|
laxit napisa³: | a jakie moge zrobic dobre paliwo jezeli do dyspozycji mam Kno3 AA pyl i wstazki Mg siarke i wegiel co by mozna bylo z tego zrobic ? prosze o dokladny przepis |
Te¿ chcia³bym wiedzieæ. A jak siê komu¶ uda to raczej nie jest sklonny do chwalenia siê swoimi patentami. A tak do rzeczy, to nie radzê mieszaæ mg z AA, bo bêdziesz mia³ ciep³o w gaciach, jak to zacznie gazowaæ amoniakiem i grzaæ siê jak cholera ( ju¿ to sprawdzi³em i powiem, ¿e mia³em pietra ) _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Wto Lis 29, 2005 10:44 am Temat postu: |
|
|
Witam,
Wiêkszo¶æ rakietowców rezygnuje z azotanu amonu jako utleniacza z powodu dwóch rzeczy: higroskopijno¶ci i przemian fazowych.
Higroskopijno¶æ to jeszcze pó³ biedy - teraz kiedy mamy mróz powietrze jest suche i AN sprawuje siê dobrze. Gorzej z tym drugim. Przemiany fazowe AN powoduj± kruszenie sie ziarna paliwa i powstawanie mikropêkniêæ, gdy¿ oko³o 36 stopni AN przechodzi przemianê krystaliczn±, zmieniaj±c nieznacznie swoj± objêto¶c.
Na stronach laboratorium Wickmanna reklamuje siê silniki, których paliwo oparte jest na HTPB/Mg/PSAN gdzie PSAN jest stabilizowanym fazowo azotanem amonu.
By³o to ju¿ umieszczane na tym forum, ale przypomnê w skrócie jak sie stabilizuje AN wed³ug metody dr. Obertha, czyli metody proponowanej przez Wickmanna. AN siê topi a nastepnie porcjami wprowadza 4% ZnO, który rozpuszcza siê w AN tworz±c roztwór. Po zakrzepniêciu roztwór ten siê rozdrabnia i uzyskuje PSAN.
Chcia³bym w tym po¶cie przytoczyæ du¿o ciekawsz± metodê stabilizowania fazowego AN, umieszczon± w amerykañskim patencie (dostêpny w internecie) dotycz±cym materia³ów pirotechnicznych do air-bagów. Czynnikiem stabilizujacycm jest KClO4 w ilo¶ci 10% w AN. Wykonanie jest do¶c proste. Do nasyconego w wysokiej temperaturze roztworu AN wprowadza siê 10% KClO4 a nastêpnie roztwór podgrzewa siê i odparowuje nadmiar wody. W tak powsta³ej sta³ej mieszaninie 90AN/10KP AN przechodzi przemianê w temperaturze wy¿szej ni¿ 70 stopni a wiêc zupe³nie bezpiecznej dla ziarna paliwa. Przy tym, jak mo¿na s±dziæ utleniacz jest bardziej energiczny ni¿ samodzielny AN.
Co ciekawe, paliwa do airbagów opracowane na tym utleniaczu maj± wyj±tkowo niskie wykadniki eksponentu - okoo 0.35. Potwierdza to moj± obserwacjê. U¿ywam utleniaczy, bêd±cych mieszaninami KP i AN - muszê stwierdziæ, ¿e paliwa na bazie takichj mieszanin spalaj± siê wyj±tkowo spokojnie i przewidywalnie. _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Do³±czy³: 08 Gru 2002 Posty: 90 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Wto Lis 29, 2005 2:19 pm Temat postu: |
|
|
Wiram!
PINOT napisa³: |
Co ciekawe, paliwa do airbagów opracowane na tym utleniaczu maj± wyj±tkowo niskie wykadniki eksponentu - okoo 0.35. (...) paliwa na bazie takichj mieszanin spalaj± siê wyj±tkowo spokojnie i przewidywalnie. |
Co jeszcze powiêksza listê zalet AA
A gdyby wykorzystaæ przemiany fazowe AA do naszych celów? Potrzebny by by³ m³ynek kulowy z mo¿liwo¶ci± ogrzewania. Proponowa³bym przeprowadziæ mielenie AA razem z innymi sk³adnikami (wêgiel, Al itp.) przy jednoczesnym ogrzewaniu do np. 90 st. (dwie przemiany fazowe) a nastêpnie ch³odzeniu do temp. pokojowej - taka pirotechniczna odmiana mielenia fizyko-chemicznego (stosowanego w technologii cementu). Przy odpowiednim m³ynku mieliby¶my genialne zmielenie i wymieszanie sk³adników oraz suszenie ca³o¶ci jednocze¶nie. Potem ju¿ nie by³oby potrzeby ogrzewania tego (chyba, ¿e chcemy na ciep³o mieszaæ z lepiszczem...). Zmniejszy³oby to zagro¿enia ze strony przemian (nadal trzebaby uwa¿aæ na temp. przechowywania silników). No i nie wolno przesadzaæ z ogrzewaniem - reakcja wêgla z AA zaczyna siê ju¿ w t.top.!
Choæ mo¿e za du¿o z tym zabawy
Pozdrawiam. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Nie Kwi 02, 2006 2:51 pm Temat postu: Silnik SR 119 - tanie i dostêpne paliwo na azotanie amonu |
|
|
Witam
SR 119 - to mój kolejny testowy silnik z paliwem opartym na azotanie amonu.
Tym razem postanowi³em sprawdziæ nieco inn± odmianê tego paliwa.
Utleniaczem oprócz AA by³ niewielki dodatek KP (nadchloran potasu).
Tego typu dodatki stosowane by³y jeszcze we wczesnych latach 60.
O tym pisa³ powy¿ej takze PINOT.
W stosunku do do¶æ udanej próby silnika SR83 zmieni³em lepiszcze na poliol oraz zastosowa³em inny ³adunek rozruchowy - zamiast karmelki u¿y³em KNOSAL'a.
Tutaj film z testu silnika
Praca silnika charakteryzowa³a siê brakiem p³omienia, chocia¿ prêdko¶æ wyp³ywu gazów wydawa³a siê byæ niez³a , ale tylko do momentu dzia³ania ³adunku wspomagaj±cego.
Pó¼niej pojawi³y siê problemy - prêdko¶æ spad³a i widaæ by³o kilka ciufniêæ.
Oznacza to, ¿e paliwo zasadnicze nie zd±¿y³o siê ca³kowicie wypaliæ podczas dzia³ania KNOSAL'a.
Czekam na Wasze komentarze i uwagi.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Nie Kwi 02, 2006 6:59 pm Temat postu: |
|
|
Film i zdjêcie masz na www2, mozesz przelinkowaæ . Pogratulowaæ zapa³u i czasu. Te¿ testowa³em paliwo na AN ( na forum filmy s± ) i st±d u mnie powsta³ pomys³ na zap³onnik wymuszaj±cy ( W ). Ma wymuszaæ palenie siê paliwa na AN i dostarczaæ par Mg. Bez zap³onnika W paliwo na AN musi byæ nieinhibitowanym walcem z kana³em.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Nie Kwi 02, 2006 7:21 pm Temat postu: |
|
|
Witaj
Mój pierwszy silnik na AN tak¿e mia³ ziarno paliwa w formie walca z nieos³onietymi powierzchniami bocznymi. Ale to dawne czasy. Porzuci³em ten pomys³ z uwagi na komplikacje z mocowaniem ziarna (ruszt, centrowanie itp.).
Ciekaw jestem, jak sprawdzi siê pomys³ z zap³onnikiem wymuszaj±cym?
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Nie Kwi 02, 2006 8:16 pm Temat postu: |
|
|
Pro forma aby nikt nas nie wy¶mia³ . W profi SR nie trzeba ¿adnych zap³onnikow wymuszaj±cych bo wystarczy po prostu odpowiedni zap³onnik. Przy 5 - 7 MPa odpowienio dobrane paliwo na AN spali siê tak jak trzeba. Zap³onnik W dotyczy amatorskich SR pracuj±cych na ni¿szych ci¶nieniach i najlepiej na korpusie bez metalu. To tak tytu³em wyja¶nienia.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek
Do³±czy³: 26 Sty 2003 Posty: 168
|
Wys³any: Wto Maj 16, 2006 7:36 pm Temat postu: |
|
|
Co nieco poczyta³em o paliwach na AA i próbujê swoich si³.
Pierwsze próbki formowania i suszenia paliwa AA/PU/C /PU-poliuretan czyli lakier domalux/ zwróci³y moj± uwage na stabilizacjê AA. W necie znalaz³em fotki jak mo¿e wygl±daæ przemiana fazowa AA i nawet nie przypuszcza³em, ¿e równie¿ mi bêdzie dane tego do¶wiadczyæ.
Na zdjeciach widaæ blok paliwa przed suszeniem /czarny, równy/ i po dwóch dniach suszenia w miejscu gdzie intensywnie operowa³o s³oñce. Widaæ deformacjê bloku paliwa oraz bia³e wykwity /wglada jak grzyb na murze/
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Wto Maj 16, 2006 7:43 pm Temat postu: |
|
|
A ja te¿ siê nie pró¿niaczê . Zmieni³em ca³kowicie konstrukcjê SR pod nowe paliwo na bazie AA.
FILM
Jako utleniacz zastosowa³em wy³±cznie azotan amonu plus proszek Mg oraz lepiszcze Sk : sk³ad : 60/20/20. Zastosowa³em zap³onnik czarny w korku ( 19 % Mg , 20 % ¯E , 61 % KNO3 ) i jak widaæ rola zap³onnika jest bardzo wa¿na do prawid³owego zadzia³ania silnika. Film krêcono "Mustkiem" wiêc nie oddaje w pe³ni tego co by³o widaæ go³ym okiem. By³ to pierwszy test na silniku w korpusie z rury PE do wody, do tego dysza wewnêtrzna ( 10 g ) i zewnêtrzna jako ca³o¶æ. Mocowanie dyszy i zatyczki gwo¼dzikami. Dysza na bazie szamotu. Silnik odpalono lontem szybko palnym i st±d ten pocz±tkowy dymek. Po te¶cie dysza by³a z wyra¼nymi ¶ladami erozji ( 3,5 mm ) ale jest to korzystne zjawisko gdy¿ silnik ma jeden kana³ i w czasie palenia powierzchnia paliwa ro¶nie. Wzrost ¶rednicy krytycznej dyszy kompensuje wzrost ci¶nienia w silniku. Ciê¿ar paliwa 145 Gram.
Test oceniam na udany ( 4 minus ) choæ nie by³ bez wad, które potem usunê. Poprawiæ nale¿y równomierno¶æ palenia siê paliwa ( aby pod koniec siê nie dopala³o ) , zmniejszyæ erozjê dyszy, zwiêkszyæ ciê¿ar paliwa o 50 Gram, podnie¶æ k±t rozwarcia dyszy oraz dodaæ "kultury sztabowej". Silnik bêdzie musia³ wygl±daæ profesjonalnie.
Pokaza³em pierwszy w Polsce ( w zasadzie udany ) SR na paliwe HP - na bazie AA
Acha. Rzadko teraz bywam na forum . Kto ma co do mnie proszê na @
Uwaga do wojtka. Nie marnuj czasu na lakier i rób rakiety bo w zespole si³a. Ksrad tez zrobi³ SR dziêki pomocy innych i oczywi¶cie to zaleta. Wspó³praca.
Pozdr. A
PS. Post przenios³em z tematu ksarda |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Micha³_R

Do³±czy³: 03 Sty 2006 Posty: 212 Sk±d: Mazowsze
|
Wys³any: Czw Maj 18, 2006 9:14 pm Temat postu: |
|
|
Ja tak¿e ostatnio zacze³em zabawê z paliwami na bazie AA z powodu skromnego bud¿etu prubujê z tanimi sk³adnikami (brak py³ów metali) ,zrobi³em kilka testów z paliwami na o sk³adzie: AA/kclo3/¯P/C
oto fotka pracuj±cego silnika
http://img167.imageshack.us/my.php?image=zdjcie013fu.jpg
silnik z pcv,
paliwa by³o 70g (rurka d³uga ale paliwo by³o tylko do po³owy d³ugo¶æi), jeden segment z kana³em przez ca³± d³ugo¶æ, sk³ad paliwa 20% kclo3/ 55% AA/ 7% C/ 18% ¯P silniczek pracowa³ zadziwiaj±co równo, ³adny, choæ ma³y p³omyczek wylotowy i niez³y huk jak na tak ma³y silniczek ,czas pracy ok. 5 sek. silnik do¶æ d³ugo sie dopala³.
Oto fotka innego pracuj±cego silnika -
sk³ad paliwa 35% kclo3, 40%% AA, 8% wêgiel, 17% ¯P , paliwa by³o 40g, Na zdjêciu widoczne iskry - wina z³ego rozdrobnienia wêgla, silnik pracowa³ ok, 7sek (trochê za d³ugo- zas³abo rozdrobnione i wymieszane sk³adniki ) zgas³ odrazu bez zadnego dopalania itp. huk a¿ przyg³uchlem czai³em siê z telefonem 1,5m od silnika za betonow± p³yt± (posiadam filmik z pracy tego silnika ale w formacie 3gp bo wysiad³y mi wszystkie konwertery ehh.. sharewre. )
o tutaj jeszcze jedna fotka sk³ad paliwa taki jak przy drugim silniku ale o 3% mniej wêgla na korzy¶æ zywicy -  _________________ http://s3.bitefight.pl/c.php?uid=79647 - kliknij! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Czw Maj 18, 2006 9:34 pm Temat postu: |
|
|
Ryzykujesz. Wszelkie mieszanki maj±ce w sk³adzie chlorany i sole amonu s± wyj±tkowo podatne na samozap³on. Tworzy sie chloran amonu i... ³up! Wiem, ¿e je¶li kryszta³y zawieszone w lepiszczu nie maj± ze sob± kontaktu, to w sumie ryzyko jest niewielkie. Ale czy jeste¶ w stanie zagwarantowaæ, ¿e nie maj± na pewno ¿adnego ze sob± kontaktu? jak chcesz robiæ takie mieszanki, to niestety trzeba siê przerzuciæ na nadchloran potasu, zamiast chloranu.
P.S. Nie ¿arty. Kiedy¶ robi³em papier nasycony chloranem potasu z nachloranem amonu z przeznaczeniem na masê zapalcz±. W stakcie suszenia zapali³ siê sam (fuknê³o nie¼le). |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Wto Maj 23, 2006 8:19 am Temat postu: |
|
|
Witam
SR "HP_200g".
jak wy¿ej tyle, ¿e paliwa wiêcej o 50 g czyli razem 200 gram.
Na lewo SR "Olusia1M_max".
FILM
Test na 4. Popawiæ zap³on czyli zwiêkszyæ ciê¿ar masy zap³onowej. Tak¿e zwiêkszyæ prêdko¶æ palenia siê paliwa ( dwuchromian, mo¿e nie co AP ).
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Wto Maj 23, 2006 12:29 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Powiem tak - temat nie³atwy, ale bardzo interesuj±cy.
Efektowna praca - przypomina mi trochê silniki Wickmana z magnezem i azotanem amonu.
Próbowa³em, ale jak dot±d bez specjalnego powodzenia.
Je¶li chodzi o silnik w Twoim wykonaniu, to my¶lê, ¿e mo¿e co¶ z tego bêdzie.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Wto Cze 06, 2006 8:56 am Temat postu: SR 132 - silnik na paliwo z utleniaczem AA |
|
|
Witam
I w tym temacie moje prace "badawcze" osi±gnê³y fina³.
Pokaza³ to test silnika SR 132 (i znowu sukces. )
Fototka pokazuje moment zap³onu SR - zwracam uwagê 3 metrowy p³omieñ.
Tak w³a¶nie powinna wygl±daæ prawid³owa praca silnika rakietowego - krótkie, mocne poci±gniêcie.
Tutaj film.
Silnik SR 132 zbudowany zosta³ z wykorzystaniem PVC.
Nie zawiera czê¶ci metalowych, nawet dysza wykonana zosta³a z grafitu.
Jest bardzo bezpieczny i tani w produkcji, bowiem utleniaczem jest azotan amonu (AN).
Ze zrozumia³ych wzglêdów, nie podajê szczegó³ów konstrukcyjnych.
Moje zainteresowania rakietami ukierunkowane s± g³ównie na loty modeli, a nie tylko na badania nad paliwami.
Teraz wiêcej czasu po¶wiêcê na budowê i testy rakiet.
Mam do dyspozycji ca³y szereg sprawdzonych silników w³asnej produkcji od karmelki poczynaj±c, a koñcz±c na paliwach z nadchloranami.
Sam wycofujê siê z dyskusji, ale bêdê j± ca³y czas ¶ledzi³.
Mam nadziejê, ¿e i wam uda siê wykonaæ w³asne, dobre, bezpieczne i powtarzalne silniki.
¯yczê sukcesów.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|