 |
FORUMPIROTECHNICZNE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Go¶æ
|
Wys³any: Nie Lis 02, 2003 10:30 pm Temat postu: Saletra Amonowa, NH4NO3 (AN) |
|
|
Czy kto¶ u¿ywa³ amonowej jako paliwo?Je¶li tak to roszê o jakie¶ dobre propojce bo z potasow± niechce mi siê juz bawiæ.Mo¿e dla niekturych to g³upie pytanie ale ja nizebyt czêsto zagl±dam na to forum. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Pon Lis 03, 2003 2:45 pm Temat postu: Re: Amonowa |
|
|
Chemiked napisa³: |
raczej amonowa do tych celów siê nie nadaje |
Raczej sie nadaje. Tylko trzeba odpowiedniej techniki wyrobu. Ale na naszym forum. Ludzie nie maja tego opanowanego.
A amonowa jest uzywana w rakietach wojskowych. Nie zawsze ale jest. Trzeba odpowiedni proces produkcji odpowiednie temp nalewania do silnikow. I odpowiednie paliwo. Zreszta trzeba pamietac o wadach AA (higroskopijnosc itp)
Pozd. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
methyl

Do³±czy³: 30 Kwi 2002 Posty: 166 Sk±d: NeW York
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomash dostêp próbny do MW

Do³±czy³: 27 Sty 2003 Posty: 382 Sk±d: Z nieba do nieba, oby nie za szybko...
|
Wys³any: Wto Lis 04, 2003 1:15 pm Temat postu: |
|
|
¯eczywi¶cie AA jest do rakiet w sam raz ale wymaga odpowiedniego paliwka. Poliuretany mile widziane jak i polibutany, podobno z lakierem nitrocelulozowym te¿ adnie daje czadu tak wiêc og³aszam:
WSZYSCY WIELBICIELE RAKIET DO PRACY !!! Inne kraje potrafi± robiæ dobre paliwka na AA wiêc nie b±d¼my gorsi!!! ja od dzi¶ zaczynam prace nad silniczkiem na AA. Robi³em kiedy¶ na aa+wêgiel /mielone nie zwil¿ane/prasowane w silniku i z kana³em przez ca³± d³ugo¶æ paliwa i jako¶ ten SR polecia³... TAK WIÊC DO ROBOTY!!!
proponujê aby KA¯DY kto zrobi sprawny sr. na AA dosta³ * za wk³ad pracy. aha ale musi go opisaæ aby udowodniæ swój wyczyn!!!
PRACUJMY!!! NAWOZY CZEKAJ¡ WEJD¬MY RAKIETOWO DO EUROPY  _________________ Ju¿ tylko teoretyzujê, potrzeba mi r±czek by rodzinê utrzymaæ  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Wto Lis 04, 2003 3:08 pm Temat postu: |
|
|
Tomash napisa³: | ...WSZYSCY WIELBICIELE RAKIET DO PRACY !!! Inne kraje potrafi± robiæ dobre paliwka na AA wiêc nie b±d¼my gorsi!!! ) |
. Rok temu na swoj± stronê www wrzucilem SR "Kaszlak" na bazie paliwa AA / Mg /lepiszcze. Próba na 3 minus ale porzuci³em je poniewaz szybko od takiego paliwa amoniakiem by³o czuæ. A szasami SR lezy i czeka 2 albo 3 miesi±ce na swoja kolejkê . Czyli : do paliwa AA/Mg/lepiszcze trzeba dawaæ hermetyczny korpus. I raczej zamiast Mg polecam py³ Al.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Sob Lis 08, 2003 12:06 am Temat postu: |
|
|
[ I raczej zamiast Mg polecam py³ Al.
Py³ aluminiowy z azotanem amonu jest bardzo trudno zapalny ... to w³a¶nie dodatek magnezu u³atwia zap³on - tyle tylko, ¿e azotan i magnez s± bardzo higroskopijne.
Sukces z tym paliwem gwarantuje tylko bardzo dobry zap³on ³adunku ( wysoka temperatura przy bardzo wysokim ci¶nieniu ). A tp mo¿na zrealizowaæ tylko przy bardzo profesjonalnej konstrukcji samego silnika.
Nie wiem na jakim etapie "badañ" jeste¶cie.
No ale zawsze mo¿na próbowaæ bo przecie¿ w tym ca³a frajda.
Pozdrawiam i ¿yczê powodzenia. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
methyl

Do³±czy³: 30 Kwi 2002 Posty: 166 Sk±d: NeW York
|
Wys³any: Sob Lis 08, 2003 2:50 am Temat postu: |
|
|
Witam na forum nowego kolege.Twoja strona WWW jest mi znana od dawna i widac po niej ¿e masz spor± wiedzê na temat ktorego dotyczy ta komnata czyli silniki i paliwa rakietowe. Liczymy na to ¿e bêdzie wiecej postów od Ciebie i wniesiesz tutaj troche swojej wiedzy. To co tu sie dzieje i na jakim etapie,zobaczysz kiedy troche tu pogrzebiesz.
pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Sob Lis 08, 2003 9:42 am Temat postu: |
|
|
ksard napisa³: | ..... tyle tylko, ¿e azotan i magnez s± bardzo higroskopijne.
Sukces z tym paliwem gwarantuje tylko bardzo dobry zap³on ³adunku ( wysoka temperatura przy bardzo wysokim ci¶nieniu ). . |
Witam kolegê
Mg nie jest higrospopijny. Przy zawarto¶ci Mg od 25 % - paliwo AA/Mg do¶æ ³atwo zapaliæ i to przy niskich ci¶nieniach ( patzr silnik "Kaszlak" na mojej stronie www ). No i wchodzisz na zielono ( jestes moderatorem dzia³u SR ). W razie sprzeciwu napisz mi .
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Sob Lis 08, 2003 10:01 pm Temat postu: |
|
|
Na wstêpie ma³e sprostowanie .....
Stwierdzenia o trudno¶ciach w zap³onie dotyczy³o ogólnie grupy paliw opartych na azotanie amonu. Magnez jest (ponoæ) jedynym sk³adnikiem eliminuj±cym to niekorzystne zjawisko. Jeszcze jednym bardzo niekorzystnym zjawiskiem towarzysz±cym paleniu siê paliw tego typu jest zalewanie powierzchni palnej na skutek topi±cego siê AA(niska temperatura topnienia) co do prowadza do ga¶niêcia silnika. W takich przypadkach zalecane jest stosowanie dodatków sk³adników zwiêkszaj±cych lepko¶æ stopionego utleniacz. I jeszcze jedna wada - przemiany krystalograficzne - mo¿e w zastosowaniach amatorskich nie tak istotna no ale jednak.
Swego czasu testowa³em dwa silniki z paliwem AA o sk³adzie:
70 % azotanu amonowego
5% aluminium
5% dwuchromianu potasu (nie mia³em amonowego )
2% wêgla drzewnego
18% ¿ywicy epoksydowej + utwardzacz Z1
Ziarno paliwa o bocznej powierzchni spalania bez inhibitowania.
Du¿a powierzchnia spalania przy stosunkowo wysokim zacisku Kn w granicach 200 mia³o spowodowaæ palenie przy wysokim ci¶nieniu.
Wy¿szego ci¶nienia nie mog³em zastosowaæ z uwagi na ograniczon± wytrzyma³o¶æ korpusu silnika.
Zastosowa³em tak¿e wiêksz± ni¿ zwykle podsypkê w zapalniku.
Próba odby³a siê na hamowni. Silnik zadzia³±³ jednak czas pracy by³ za d³ugi co odbi³o siê niekorzystnie na wytwarzanym ci±gu.
Prób na razie zaniecha³em. Mo¿e kiedy¶ do nich powrócê. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Wto Lis 11, 2003 2:45 pm Temat postu: Propozycja dla rufusa 11 |
|
|
John Wickman - twórca silników z azotanem amonu.
Mimo sceptycznych uwag zamieszczonych w porzednim post-cie
proponujê zainteresowaæ siê paliwem na bazie NH4NO3 + Mg
W USA firma CP Technologies, która nie tylko zajmuje siê amatorskimi silnikami rakietowymi ale ma ambicje zastosowaæ swoje paliwo w pojazdach kosmicznych, bada ten typ paliwa od pocz±tku lat 80.
Praca silników opartych na tym paliwie robi wra¿enie. Podam kilka danych technicznych tego typu silników. Sam nie testowa³em z uwagi na brak dostêpu do sproszkowanego magnezu.
Przyk³ady dwóch silników w obudowie z rur PVC o ¶rednicy 1.25 cala;
G-26
Propellant: 20% R20LM, 20% -650 mesh Magnesium, 60% PSAN-I Blend C, Mondur MR Curing Agent
· Number of cartridges = 5
· Bore diameter = 7/16 inch
· Cartridge length = 1.5 inches
· Throat diameter = 0.25 inches
· Throat material = CE phenolic embedded in Durham's Water Putty
· Burn time = 5.75 seconds
· Average pressure = 104 psi
· Maximum pressure = 156 psi
· Average thrust = 6 lbs
· Initial thrust = 7.7 lbs
· Maximum thrust = 8 lbs
· Total impulse = 151 Newton - seconds
· Propellant weight = 0.282 lbs
H-70
· Propellant: 20% R20LM, 20% -650 mesh Magnesium, 60% PSAN-I Blend C, Mondur MR Curing Agent
· Number of cartridges = 6
· Bore diameter = 3/8 inch
· Cartridge length = 1.75 inches
· Throat diameter = 0.25 inches
· Throat material = Graphite embedded in Durham's Water Putty
· Burn time = 3.25 seconds
· Average pressure = 322 psi
· Maximum pressure = 365 psi
· Average thrust = 16 lbs
· Initial thrust = 13 lbs
· Maximum thrust = 18 lbs
· Total impulse = 229 Newton - seconds
· Propellant weight = 0.417 lbs
Jak widaæ sk³ad paliwa to:
60% azotanu amonu
20% Magnez (650 mesh)
20% Lepiszcze R20LM –(nie wiem jaki mo¿e byæ krajowy odpowiednik)
Filmy z testów silników:
http://www.space-rockets.com/photo/static-1.jpg
http://www.space-rockets.com/video/psan-j.wmv
http://www.space-rockets.com/video/4-segpvc.wmv
http://www.space-rockets.com/video/daryl1.wmv
http://www.space-rockets.com/video/stamp.wmv
http://www.space-rockets.com/video/joer.wmv
Wiêcej szczegó³ów na stronie: http://www.space-rockets.com/cptech
W mojej opinii - zastosowanie saletry amonowej w paliwach rakietowych w zastosowaniach amatorskich ma sens tylko z magnezem a nie z aluminium.
PS.
Zwracam uwagê na sprawy zwi±zane z bezpieczeñstwem przy pracach z silnikami rakietowymi (patrz BEZPIECZEÑSTWO na mojej stronie internetowej http://www.ksard.republika.pl/BHP_c.htm )

Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Sob Gru 11, 2004 7:44 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Sro Lis 26, 2003 7:22 pm Temat postu: Wickmann i paliwa na AN |
|
|
Witam was,
Wickmann lab od dawna sprzedaje zestawy do robienia paliw kompozytowych, opracowane na podstawie badañ Dr Obertha. Przytoczone przez KSARDa sk³ady s± OK i dzia³aj± znakomicie s± tylko drobne szczegó³y:
Magnez jest super drobny i inhibitowany k±piel± w dwuchromianie potasu a nastêpnie pokryty olejem lnianym (w b. ma³ej ilo¶ci). Równie¿ AN jest specjalnie przygotowany (super drobny) + odrobina specjalnego SiO2 przeciw zbrylaniu, do tego zabezpieczony dodatkami przeciw przemianom fazowym (czym jeszcze, to tajemnica Dr Obertha)
Je¶li te wymagania nie s± spe³nione, mieszanka Mg i AN jest wrêcz niebezpieczna (w razie zawilgocenia) i ba³bym siê jej trzymaæ w domu.
Co do lepiszcza: R45M i inne dihydroksypolibutadieny s± niemal nie do dostania w Polsce. Jest w ogóle szlaban na ten materia³ ze wzglêdu na zabawy Koreañczyków P³n. czy Irañczyków z rakietami. Maj± jednak swoje poliuretanowe odpowiedniki, które ¶wietnie siê sprawdzaj± w ma³ej skali (do 350 gram paliwa).
Kto, oprócz pirotechmana chce od razu robiæ polski SRB (na pó³ tony paliwa)  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
leszek
Do³±czy³: 27 Sty 2003 Posty: 102 Sk±d: TORUÑ
|
Wys³any: Sro Lis 26, 2003 9:06 pm Temat postu: |
|
|
Cholera, znów zgubi³em link dlatego wklejam tekst o stabilizacji AN:
Ammonium nitrate NH4NO3 (AN) is used in solid propellant formulations for gas generators, rocket motors and in explosives. The advantages of AN based propellants are:
• good availability
• rel. insensitive for impact
• cheap
• is total gazifiable
• doesn't produce combustion gases containing chlorine
Disadvantages:
• high pressure exponent
• low burning rate (this is not always a disadvantage)
• hygroscopic (that explains the extremely high solubility in water)
• volume changes due crystalline transitions
• poorer performance compared to AP based propellants
One major disadvantage with AN is that it is well recognized as being inherently dimensionally unstable when heated or cooled. Pure and dry ammonium nitrate (AN) exists in at least five different polymorphic forms at atmospheric pressure. When heated, AN experiences about a 3% volumetric contraction at 256.3 K (-16.9 °C) and 273 K (0°C) and about a 3.5% volumetric expansion between 305.5 K (32.3°C) to 323 K (50°C). Cooling AN, the reverse occurs but at different temperatures resulting a volumetric change after thermal cycling.
Considerable hysteresis occurs within any of these transitions. For example, the phase II to III transition occurs anywhere between 319 K (46°C). and 357 K (84°C). In reverse, the phase III to II transition occurs between 357 K (84°C) and 363 K (90°C). The phase IV to III transition occurs with considerable hysteresis, between 305 K (32°C) and 328 K (55°C) and reverse from III to IV between 272 K (-1°C) and 308 K (35°C). AN melts with some decomposition at 442.8K (169.6°C).
Phase diagram of AN. Data from ref. [1]
click the picture to enlarge Density changes of AN as a function of the temp- erature according to data from ref. [8]. The dashed line indicates the IV-II transition at 323 K (50°C).
Click the picture to enlarge
Unfortunately, this expansion and contraction occurs in the temperature range often used in rocket motors, in particular, in the range of 218 K (-55°C) to 353 K (80°C). There have been catastrophic failures of rocket motors, as a result of the excessive pressures caused by these volumetric changes (the volumetric changes makes the grain porous). A straight forward solution to prevent such failures is therefore of great interest to propellant designers.
One solution to this dimensional instability problem is to introduce 10% to 17% by weight of potassium nitrate (KN) to the AN. However, this approach results in large amounts of undesirable residues in the combustion products. These residues tend to plug and erode the rocket nozzle. It also results in a degradation of the accessible max. specific impulse Isp. Lots of others methods have been introduced. For example, CP-Technologies is selling PSAN using Zinc Oxide for stabilizing the AN. Adding Magnesium-Nitrate to an aqueous 90% solution of AN-water (as descripted im US patent US04316736) is also promising some interesting results. Another solution is described in Patent US4552736. This patent describes the addition of 0.5% to 2.0% by weight of potassium fluoride (KF) as a specific crystal growth inhibitor to the molten phase of AN. However, experiments have shown that this percentage range of KF does not consistently produce the desired result of true phase stabilization. The hot melt process as described in this patent is also very hazardous to perform. The hot melt process requires heating anhydrous AN to above its melting point of 442.8K (169.6°C), adding and mixing anhydrous KF with the AN, and then spray drying the stabilized AN in a chilled condition. This process is inherently susceptible to production of unwanted and uncontrolled AN combustion and so unacceptable for us. It has been shown that 2 % KF is to few for a satisfactory stabilization.
So we used a save, aqueous method to incorporate AN and 3.5% KF as described in Patent US5098683.
Process
A batch of stabilized AN was made in a 100 grams size, by heating a 90% aqueous ammonium nitrate solution (90 grams AN and 10 grams distilled water, this shows the extremely high solubility in water) to about 383.2 K (110 °C). Potassium fluoride KF, 3.5% by weight, was carefully added to the aqueous AN solution. The solution was then cooled to about 350 K (77 °C) and maintained at about this temperature until the water had evaporated, leaving behind a solid crystallized ammonium nitrate. The resultant crystalline structure was then ground into powder form.
In the procedure recited above, the 393 K (120 °C) temperature is the maximum dissolution temperature. Dissolution is preferably done about 10 K lower at about 383.2 K (110 °C).
The 350 K (77 °C) temperature is the preferred temperature for efficient evaporation of the water. However, any temperature between about 343 K (70 °C) and about 353 K (80 °C) can also be used. Finally, the water may also be removed by freeze drying, refrigeration, or any other method. Users have reported, that grinding in a ball mill in presence of a drying agent like Silicagel has also shown excellent results.
Results
The resultant PSAN crystals were formed into grains which were then subjected to hot and cold thermal cycling between 253 K and 333 K (-20°C and 60°C) to determine the amount of volumetric growth. 20% HTPB was used as binder. Also 2 grains with unstabilized AN were casted for comparison. The results are given below in Table 1.
Cycles between 253 K and 333 K
(-20°C and 60°C) AN unstabilized PSAN stabilized with 3.5% KF
0 0 0
20 18 1.2
30 20.8 1.2
40 25.2 1.8
50 26.4 1.8
60 26.5 1.8
Picture 1
Impressive demonstration of the volumetric growth during thermal cycling. On the right the batch with PSAN (In the lack of any own good pictures the photo was taken from CP-Technologies homepage)
Cycling in a range of 80 K is quite a hard test for a propellant intended for experimental use. KF is known to its corrosive behavior to metals. Further tests must show the compatibility to fine metallic powders like Magnesium or Aluminum and binders used in composite propellants. Also the achievable specific impulse and the influence of the final volumetric growth of 1.8 % on the mechanical properties of the grain are unknown yet.
Stay tuned ...
mo¿e siê przyda...
Pozdrawiam. L. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Sro Lis 26, 2003 9:49 pm Temat postu: Re: Wickmann i paliwa na AN |
|
|
PINOT napisa³: | ....Wickmann lab od dawna sprzedaje zestawy do robienia paliw kompozytowych......Magnez jest super drobny i inhibitowany k±piel± w dwuchromianie potasu a nastêpnie pokryty olejem lnianym (w b. ma³ej ilo¶ci). Równie¿ AN jest specjalnie przygotowany (super drobny) + odrobina specjalnego SiO2 przeciw zbrylaniu..............Je¶li te wymagania nie s± spe³nione, mieszanka Mg i AN jest wrêcz niebezpieczna (w razie zawilgocenia) i ba³bym siê jej trzymaæ w domu.
............ Jest w ogóle szlaban na ten materia³ ze wzglêdu na zabawy Koreañczyków P³n. czy Irañczyków z rakietami. Maj± jednak swoje poliuretanowe odpowiedniki, które ¶wietnie siê sprawdzaj± w ma³ej skali (do 350 gram paliwa).
Kto, oprócz pirotechmana chce od razu robiæ polski SRB (na pó³ tony paliwa)  |
1. W ogóle odradzam AA/ Mg. Chyba, ¿e paliwo zabezpieczone przed wilgoci±. Ale i tak KNO3 ma zalete nad AA. ma wy¿sza gêstosæ. Aa cos ok. 1,7 g/cm3 , KNO3 ponad 2. Czyli Implus w³. liczony jednak na jednostki objêto¶ci paliwa nie wiem czy przy KNO3 nie bêdzie lepszy. . Przy KNO3 za rakiet± pozostaje bia³a smuga dymu. To tez zaleta. Utleniacz AA to dla mnie tylko ciekawostka
2. Ze wzglêdu na "szlaban" nie kupimy te¿ NH4CLO4. Ale ¶mieszy mnie to. Na bazie KNO3 / Mg mo¿na zrobiæ w pe³ni profi paliwa. W zasadzie na AA to samo ( nie co wiecej "zabawy" ).
3. Poliuretany . Te¿ jest ich sporo. Wolê ¿ywice. Ale kto ma PU niech siê "pobawi". Testowalem kauczuk ( proszek, ale nie wiem co za gatunek - mam jednak zapisane oznaczenie handlowe ) z fabryki kleju. Niestety daleko jemu do ¿ywic.
4. Amator ( a nim jestem ) zrobi spokojnie SR na 5 kg paliwa. Wkrótce fim SR "SZOKER.PRIII.800g". Mnie inetersuje jednak tylko wystrzlenie kamery video. Co raz wyzej i wy¿ej . Po to s± potrzebne mi SR.
Pozdr. A
PS. Wickman sprzedaje to i RMC bedzie sprzedawaæ  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Sro Lis 26, 2003 9:57 pm Temat postu: Cenne uwagi o AN + Mg |
|
|
PINOT napisa³: |
Kto, oprócz pirotechmana chce od razu robiæ polski SRB (na pó³ tony paliwa)  |
Twoje uwagi s± bardzo cenne i powinny byæ wziête pod uwagê przez nas wszystkich. Przyznam siê, ¿e nie zna³em tych szczegó³ów.
My¶lê, ¿e to ostudzi rozpalone g³owy tych niepokornych, którzy my¶l±, ¿e zrobienie paliwa rakietowego z gotowej recepty polega na zmieszaniu utleniacza i sk³adnika palnego w kuchni czy piwnicy.
Wa¿ne s± szczegó³y i technologia - przewa¿nie bardzo skomplikowana - czego przyk³adem jest w³a¶nie receptura Wickmann lab.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Wto Maj 17, 2005 8:26 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Czw Lis 27, 2003 5:20 pm Temat postu: Re: Wickmann i paliwa na AN |
|
|
PINOT napisa³: | ....Wickmann lab od dawna sprzedaje zestawy do robienia paliw ........Magnez jest super drobny i inhibitowany k±piel± w dwuchromianie potasu a nastêpnie pokryty olejem lnianym ......... Równie¿ AN jest specjalnie przygotowany (super drobny) + odrobina specjalnego SiO2 przeciw zbrylaniu |
Jeszcze raz do tego wracam. Proszek Mg zalewacie r-rem parafiny w benzynie. Po odparowaniu benzyny macie proszek Mg bardziej odporny chemicznie na warunki zewnêtrzne, w tym na dzia³anie AA. Z AA podobnie. Mielicie z 5 % KNO3 i 1 % wysuszonej skrobi. Dzia³a antyzbrylaj±co na cz±steczki AA. Bez wickmana lab. spokojnie sobie poradzicie i obstawiam 5 razy taniej . Nie ulegajcie magi nazwy. A najlepiej - Amatorzy - paliwa na bazie AA / proszek Mg czy Al porzuæcie. KNO3 jest tani jak barszcz , do tego gêstosæ ma o ok. 20 % wy¿sza od AA wiêc w ten sam korpus wcisniecie 20 % wiêcej paliwa. Wiem bo zauwa¿ylem to na SR "Olusia". Paliwa z KNO3 ma wagê 120 gram a na bazie AA - 90 gram ( robi³em kiedy¶ test ). Jednak podkre¶lê , AA dla "obcykanych rakieników" to ciekawy utleniacz warty "badañ" . Przede wszystkim AA jest bardzo tani. Jak robi siê paliwo np. po 1 kg to "widaæ" to w kieszeni . I do AA mo¿na daæ znacznie tañszy proszek Al ( nawet lepszy ni¿ Mg ). A lepszy bo uk³ad AA / Al jest bardziej trwa³y ( pasywacja Al ) ni¿ uk³ad AA / Mg.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Czw Lis 27, 2003 7:27 pm Temat postu: Re: Wickmann i paliwa na AN |
|
|
oooo...przepraszam, je¶li moje paliwo ma ISP=250, a Twoje ISP=125 to znaczy, ¿e 50 gram mojego paliwa dostarczy rakiecie tyle energii kinetycznej, co 100 gram twojego albo ta sama masa paliwa zaprojektowana by wytwarzaæ okre¶lony ci±g w moim przypadku bedzie pracowa³a dwa razy d³u¿ej. Co¶ mi siê zdaje, ¿e do takiego porównania powinnismy mówiæ o "gesto¶ci energii" paliwa a nie gêsto¶ci w g/cm3 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Czw Lis 27, 2003 8:36 pm Temat postu: Re: Wickmann i paliwa na AN |
|
|
PINOT napisa³: | oooo...przepraszam, je¶li moje paliwo ma ISP=250, a Twoje ISP=125 to znaczy, ¿e 50 gram mojego paliwa dostarczy rakiecie tyle energii kinetycznej, co 100 gram twojego albo ta sama masa paliwa zaprojektowana by wytwarzaæ okre¶lony ci±g w moim przypadku bedzie pracowa³a dwa razy d³u¿ej. Co¶ mi siê zdaje, ¿e do takiego porównania powinnismy mówiæ o "gesto¶ci energii" paliwa a nie gêsto¶ci w g/cm3 |
ISP mówi nam o maksymalnej "mocy" jak± mo¿emy "wydusiæ" z paliwa . To tylko parametr mo¿liwy jednak do osi±gniêcia. Paliwo : KNO3/Skrobia/Mg/ZE ( 60/10/12/18 ) ma ISP tylko 125 . Inna sprawa, ¿e ISP dla paliw na bazie AA przejawi siê tylko w korpusie metalowym a ten ja odrzucam ze wzglêdu na moje i innych bezpieczeñstwo.
Pozdr. A
PS. Nie korzystam z programu bo mam paliwo i interesuje mnie tylko ono ( jego zmiana wszystko mi przewraca ). |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Czw Lis 27, 2003 9:10 pm Temat postu: |
|
|
Zrób w rurze PVC. Widze, ¿e nigdy nie lata³e¶ na AN, wiêc nie mów mi co robi³em, a czego nie. Nie potrzeba ¿adnych korpusów stalowych. K³ania siê znów Wickmann lab, którego paliwa konstruktywnie rozwijam, ale korpusy stosujê jak oni z rur PCV. Jestem z wykszta³cenia chemikiem, wiêc rozumiem o czym mówiê. I proszê, to ze jestem nowy i nie mam fotek nie znaczy, ¿e mo¿na podwa¿aæ moje wyniki...
Zrób, przekonaj siê sam i nie zaperzaj siê, bo jesli nie, to kiedy¶ wy¶lê ci mój silnik....do testowania;) i bêdziesz mia³ dowody. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Czw Lis 27, 2003 9:24 pm Temat postu: |
|
|
PINOT napisa³: | Zrób w rurze PVC. Widze, ¿e nigdy nie lata³e¶ na AN, . |
Nie, nie "lata³em" bo szybko ¶mierdzia³o mi NH3. Jestem zdziwiony. Kurna przepala³o mi korpsusy z 5 mm warstwie impregnowanego papieru, tkaniny, nas±czane wikolem, ¯E a tu PCV . Cieszê siê, ¿e wszed³es tu bo tchna³e¶ "¿ycie" w forum. Pisa³em do Ciebie bo chcia³em wiedziæ co¶. A chodzi o tytu³ PROFI. Ma jego hedm , PIENIEK i chcia³em wiedziæ "jak z Tob±" . Nie oceniam zawodowców . dlatego sa oni PROFI choæ s³owo to mo¿e oznaczaæ PROFI tylko w pokazach fajerwerków . A co do wickama lab. to czujê chroniczn± niechêæ do bur¿uji . Tak samo by³o z imitatorami iskrowymi postrza³u. A co do silnika pcv to "dajcie mi plan SR" a sam sobie paliwo zrobiê . Bo dopóki nie zobaczê to nie uwierzê
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Czw Lis 27, 2003 10:08 pm Temat postu: Silniki z PVC |
|
|
Pirotechman napisa³:
Cytat: | Jestem zdziwiony. Kurna przepala³o mi korpsusy z 5 mm warstwie impregnowanego papieru, tkaniny, nas±czane wikolem, ¯E a tu PCV
|
Tu mnie trochê zaskoczy³e¶. Ta technologia w krêgach konstruktorów na ca³ym ¶wiecie jest bardzo popularna.
Z powodzeniem stosujê takie rozwi±zania.
Kilka fotek
Silnik przed prób± stacjonarn±
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Wto Maj 17, 2005 8:25 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|