Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Saletra Amonowa, NH4NO3 (AN)
Id do strony 1, 2, 3, 4, 5  Nast瘼ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
Go嗆






PostWys豉ny: Nie Lis 02, 2003 10:30 pm    Temat postu: Saletra Amonowa, NH4NO3 (AN) Odpowiedz z cytatem

Czy kto u篡wa amonowej jako paliwo?Je郵i tak to rosz o jakie dobre propojce bo z potasow niechce mi si juz bawi.Mo瞠 dla niekturych to g逝pie pytanie ale ja nizebyt cz瘰to zagl康am na to forum.
Powr鏒 do g鏎y
Go嗆






PostWys豉ny: Pon Lis 03, 2003 2:45 pm    Temat postu: Re: Amonowa Odpowiedz z cytatem

Chemiked napisa:

raczej amonowa do tych cel闚 si nie nadaje


Raczej sie nadaje. Tylko trzeba odpowiedniej techniki wyrobu. Ale na naszym forum. Ludzie nie maja tego opanowanego.
A amonowa jest uzywana w rakietach wojskowych. Nie zawsze ale jest. Trzeba odpowiedni proces produkcji odpowiednie temp nalewania do silnikow. I odpowiednie paliwo. Zreszta trzeba pamietac o wadach AA (higroskopijnosc itp)

Pozd.
Powr鏒 do g鏎y
methyl



Do陰czy: 30 Kwi 2002
Posty: 166
Sk康: NeW York

PostWys豉ny: Wto Lis 04, 2003 1:00 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

amonowa jest bardzo dobra do rakiet,powstaja na jej bazie wspania貫 paliwa. najpopularniejsze paliwa to AA z Mg i zywicami na bazie polibutadien闚/poliuretan闚 z katalizatorami.Niechce sie dzisiaj rozpisywac bo ide spac ,wiec daje linka gdzie mozna sobie obejrzec co potrafi "saletra amonowa" jest sporo filmow.
pozdrawiam!



http://www.space-rockets.com/video/psan-j.wmv
http://www.space-rockets.com/video/4-segpvc.wmv
http://www.space-rockets.com/video/joer.wmv

jest tego sporo wejdzcie na http://www.space-rockets.com/cptech.html i sobie "pogrzebcie".

pzdr.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Tomash
dost瘼 pr鏏ny do MW


Do陰czy: 27 Sty 2003
Posty: 382
Sk康: Z nieba do nieba, oby nie za szybko...

PostWys豉ny: Wto Lis 04, 2003 1:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

疾czywi軼ie AA jest do rakiet w sam raz ale wymaga odpowiedniego paliwka. Poliuretany mile widziane jak i polibutany, podobno z lakierem nitrocelulozowym te adnie daje czadu tak wi璚 og豉szam:

WSZYSCY WIELBICIELE RAKIET DO PRACY !!! Inne kraje potrafi robi dobre paliwka na AA wi璚 nie b康幟y gorsi!!! ja od dzi zaczynam prace nad silniczkiem na AA. Robi貫m kiedy na aa+w璕iel /mielone nie zwil瘸ne/prasowane w silniku i z kana貫m przez ca陰 d逝go嗆 paliwa i jako ten SR polecia... TAK WI犴 DO ROBOTY!!!

proponuj aby KA浴Y kto zrobi sprawny sr. na AA dosta * za wk豉d pracy. aha ale musi go opisa aby udowodni sw鎩 wyczyn!!!

PRACUJMY!!! NAWOZY CZEKAJ Smile WEJD映Y RAKIETOWO DO EUROPY Smile Twisted Evil Cool

_________________
Ju tylko teoretyzuj, potrzeba mi r帷zek by rodzin utrzyma Smile
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Go嗆






PostWys豉ny: Wto Lis 04, 2003 3:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomash napisa:
...WSZYSCY WIELBICIELE RAKIET DO PRACY !!! Inne kraje potrafi robi dobre paliwka na AA wi璚 nie b康幟y gorsi!!! )



Rolling Eyes Rolling Eyes . Rok temu na swoj stron www wrzucilem SR "Kaszlak" na bazie paliwa AA / Mg /lepiszcze. Pr鏏a na 3 minus ale porzuci貫m je poniewaz szybko od takiego paliwa amoniakiem by這 czu. A szasami SR lezy i czeka 2 albo 3 miesi帷e na swoja kolejk Wink . Czyli : do paliwa AA/Mg/lepiszcze trzeba dawa hermetyczny korpus. I raczej zamiast Mg polecam py Al.


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Sob Lis 08, 2003 12:06 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[ I raczej zamiast Mg polecam py Al.


Py aluminiowy z azotanem amonu jest bardzo trudno zapalny ... to w豉郾ie dodatek magnezu u豉twia zap這n - tyle tylko, 瞠 azotan i magnez s bardzo higroskopijne.
Sukces z tym paliwem gwarantuje tylko bardzo dobry zap這n 豉dunku ( wysoka temperatura przy bardzo wysokim ci郾ieniu ). A tp mo積a zrealizowa tylko przy bardzo profesjonalnej konstrukcji samego silnika.
Nie wiem na jakim etapie "bada" jeste軼ie.
No ale zawsze mo積a pr鏏owa bo przecie w tym ca豉 frajda.
Pozdrawiam i 篡cz powodzenia.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
methyl



Do陰czy: 30 Kwi 2002
Posty: 166
Sk康: NeW York

PostWys豉ny: Sob Lis 08, 2003 2:50 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam na forum nowego kolege.Twoja strona WWW jest mi znana od dawna i widac po niej 瞠 masz spor wiedz na temat ktorego dotyczy ta komnata czyli silniki i paliwa rakietowe. Liczymy na to 瞠 b璠zie wiecej post闚 od Ciebie i wniesiesz tutaj troche swojej wiedzy. To co tu sie dzieje i na jakim etapie,zobaczysz kiedy troche tu pogrzebiesz.

pozdrawiam!
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Go嗆






PostWys豉ny: Sob Lis 08, 2003 9:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisa:
..... tyle tylko, 瞠 azotan i magnez s bardzo higroskopijne.
Sukces z tym paliwem gwarantuje tylko bardzo dobry zap這n 豉dunku ( wysoka temperatura przy bardzo wysokim ci郾ieniu ). .



Witam koleg Wink

Mg nie jest higrospopijny. Przy zawarto軼i Mg od 25 % - paliwo AA/Mg do嗆 豉two zapali i to przy niskich ci郾ieniach ( patzr silnik "Kaszlak" na mojej stronie www ). No i wchodzisz na zielono ( jestes moderatorem dzia逝 SR ). W razie sprzeciwu napisz mi Wink .


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Sob Lis 08, 2003 10:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na wst瘼ie ma貫 sprostowanie .....
Stwierdzenia o trudno軼iach w zap這nie dotyczy這 og鏊nie grupy paliw opartych na azotanie amonu. Magnez jest (pono) jedynym sk豉dnikiem eliminuj帷ym to niekorzystne zjawisko. Jeszcze jednym bardzo niekorzystnym zjawiskiem towarzysz帷ym paleniu si paliw tego typu jest zalewanie powierzchni palnej na skutek topi帷ego si AA(niska temperatura topnienia) co do prowadza do ga郾i璚ia silnika. W takich przypadkach zalecane jest stosowanie dodatk闚 sk豉dnik闚 zwi瘯szaj帷ych lepko嗆 stopionego utleniacz. I jeszcze jedna wada - przemiany krystalograficzne - mo瞠 w zastosowaniach amatorskich nie tak istotna no ale jednak.

Swego czasu testowa貫m dwa silniki z paliwem AA o sk豉dzie:
70 % azotanu amonowego
5% aluminium
5% dwuchromianu potasu (nie mia貫m amonowego )
2% w璕la drzewnego
18% 篡wicy epoksydowej + utwardzacz Z1

Ziarno paliwa o bocznej powierzchni spalania bez inhibitowania.
Du瘸 powierzchnia spalania przy stosunkowo wysokim zacisku Kn w granicach 200 mia這 spowodowa palenie przy wysokim ci郾ieniu.
Wy窺zego ci郾ienia nie mog貫m zastosowa z uwagi na ograniczon wytrzyma這嗆 korpusu silnika.
Zastosowa貫m tak瞠 wi瘯sz ni zwykle podsypk w zapalniku.
Pr鏏a odby豉 si na hamowni. Silnik zadzia陰 jednak czas pracy by za d逝gi co odbi這 si niekorzystnie na wytwarzanym ci庵u.
Pr鏏 na razie zaniecha貫m. Mo瞠 kiedy do nich powr鏂.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Wto Lis 11, 2003 2:45 pm    Temat postu: Propozycja dla rufusa 11 Odpowiedz z cytatem


John Wickman - tw鏎ca silnik闚 z azotanem amonu.

Mimo sceptycznych uwag zamieszczonych w porzednim post-cie
proponuj zainteresowa si paliwem na bazie NH4NO3 + Mg

W USA firma CP Technologies, kt鏎a nie tylko zajmuje si amatorskimi silnikami rakietowymi ale ma ambicje zastosowa swoje paliwo w pojazdach kosmicznych, bada ten typ paliwa od pocz徠ku lat 80.
Praca silnik闚 opartych na tym paliwie robi wra瞠nie. Podam kilka danych technicznych tego typu silnik闚. Sam nie testowa貫m z uwagi na brak dost瘼u do sproszkowanego magnezu.

Przyk豉dy dw鏂h silnik闚 w obudowie z rur PVC o 鈔ednicy 1.25 cala;

G-26
Propellant: 20% R20LM, 20% -650 mesh Magnesium, 60% PSAN-I Blend C, Mondur MR Curing Agent
· Number of cartridges = 5
· Bore diameter = 7/16 inch
· Cartridge length = 1.5 inches
· Throat diameter = 0.25 inches
· Throat material = CE phenolic embedded in Durham's Water Putty
· Burn time = 5.75 seconds
· Average pressure = 104 psi
· Maximum pressure = 156 psi
· Average thrust = 6 lbs
· Initial thrust = 7.7 lbs
· Maximum thrust = 8 lbs
· Total impulse = 151 Newton - seconds
· Propellant weight = 0.282 lbs

H-70
· Propellant: 20% R20LM, 20% -650 mesh Magnesium, 60% PSAN-I Blend C, Mondur MR Curing Agent
· Number of cartridges = 6
· Bore diameter = 3/8 inch
· Cartridge length = 1.75 inches
· Throat diameter = 0.25 inches
· Throat material = Graphite embedded in Durham's Water Putty
· Burn time = 3.25 seconds
· Average pressure = 322 psi
· Maximum pressure = 365 psi
· Average thrust = 16 lbs
· Initial thrust = 13 lbs
· Maximum thrust = 18 lbs
· Total impulse = 229 Newton - seconds
· Propellant weight = 0.417 lbs

Jak wida sk豉d paliwa to:

60% azotanu amonu
20% Magnez (650 mesh)
20% Lepiszcze R20LM –(nie wiem jaki mo瞠 by krajowy odpowiednik)

Filmy z test闚 silnik闚:
http://www.space-rockets.com/photo/static-1.jpg

http://www.space-rockets.com/video/psan-j.wmv
http://www.space-rockets.com/video/4-segpvc.wmv
http://www.space-rockets.com/video/daryl1.wmv
http://www.space-rockets.com/video/stamp.wmv
http://www.space-rockets.com/video/joer.wmv

Wi璚ej szczeg馧闚 na stronie: http://www.space-rockets.com/cptech

W mojej opinii - zastosowanie saletry amonowej w paliwach rakietowych w zastosowaniach amatorskich ma sens tylko z magnezem a nie z aluminium.

PS.
Zwracam uwag na sprawy zwi您ane z bezpiecze雟twem przy pracach z silnikami rakietowymi (patrz BEZPIECZE垶TWO na mojej stronie internetowej http://www.ksard.republika.pl/BHP_c.htm )



Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Sob Gru 11, 2004 7:44 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Sro Lis 26, 2003 7:22 pm    Temat postu: Wickmann i paliwa na AN Odpowiedz z cytatem

Witam was,

Wickmann lab od dawna sprzedaje zestawy do robienia paliw kompozytowych, opracowane na podstawie bada Dr Obertha. Przytoczone przez KSARDa sk豉dy s OK i dzia豉j znakomicie s tylko drobne szczeg馧y:
Magnez jest super drobny i inhibitowany k徙iel w dwuchromianie potasu a nast瘼nie pokryty olejem lnianym (w b. ma貫j ilo軼i). R闚nie AN jest specjalnie przygotowany (super drobny) + odrobina specjalnego SiO2 przeciw zbrylaniu, do tego zabezpieczony dodatkami przeciw przemianom fazowym (czym jeszcze, to tajemnica Dr Obertha)
Je郵i te wymagania nie s spe軟ione, mieszanka Mg i AN jest wr璚z niebezpieczna (w razie zawilgocenia) i ba豚ym si jej trzyma w domu.
Co do lepiszcza: R45M i inne dihydroksypolibutadieny s niemal nie do dostania w Polsce. Jest w og鏊e szlaban na ten materia ze wzgl璠u na zabawy Korea鎍zyk闚 P軟. czy Ira鎍zyk闚 z rakietami. Maj jednak swoje poliuretanowe odpowiedniki, kt鏎e 鈍ietnie si sprawdzaj w ma貫j skali (do 350 gram paliwa).
Kto, opr鏂z pirotechmana chce od razu robi polski SRB (na p馧 tony paliwa) Wink
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
leszek



Do陰czy: 27 Sty 2003
Posty: 102
Sk康: TORU

PostWys豉ny: Sro Lis 26, 2003 9:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cholera, zn闚 zgubi貫m link dlatego wklejam tekst o stabilizacji AN:

Ammonium nitrate NH4NO3 (AN) is used in solid propellant formulations for gas generators, rocket motors and in explosives. The advantages of AN based propellants are:
• good availability
• rel. insensitive for impact
• cheap
• is total gazifiable
• doesn't produce combustion gases containing chlorine
Disadvantages:
• high pressure exponent
• low burning rate (this is not always a disadvantage)
• hygroscopic (that explains the extremely high solubility in water)
• volume changes due crystalline transitions
• poorer performance compared to AP based propellants
One major disadvantage with AN is that it is well recognized as being inherently dimensionally unstable when heated or cooled. Pure and dry ammonium nitrate (AN) exists in at least five different polymorphic forms at atmospheric pressure. When heated, AN experiences about a 3% volumetric contraction at 256.3 K (-16.9 蚓) and 273 K (0蚓) and about a 3.5% volumetric expansion between 305.5 K (32.3蚓) to 323 K (50蚓). Cooling AN, the reverse occurs but at different temperatures resulting a volumetric change after thermal cycling.
Considerable hysteresis occurs within any of these transitions. For example, the phase II to III transition occurs anywhere between 319 K (46蚓). and 357 K (84蚓). In reverse, the phase III to II transition occurs between 357 K (84蚓) and 363 K (90蚓). The phase IV to III transition occurs with considerable hysteresis, between 305 K (32蚓) and 328 K (55蚓) and reverse from III to IV between 272 K (-1蚓) and 308 K (35蚓). AN melts with some decomposition at 442.8K (169.6蚓).




Phase diagram of AN. Data from ref. [1]
click the picture to enlarge Density changes of AN as a function of the temp- erature according to data from ref. [8]. The dashed line indicates the IV-II transition at 323 K (50蚓).
Click the picture to enlarge
Unfortunately, this expansion and contraction occurs in the temperature range often used in rocket motors, in particular, in the range of 218 K (-55蚓) to 353 K (80蚓). There have been catastrophic failures of rocket motors, as a result of the excessive pressures caused by these volumetric changes (the volumetric changes makes the grain porous). A straight forward solution to prevent such failures is therefore of great interest to propellant designers.
One solution to this dimensional instability problem is to introduce 10% to 17% by weight of potassium nitrate (KN) to the AN. However, this approach results in large amounts of undesirable residues in the combustion products. These residues tend to plug and erode the rocket nozzle. It also results in a degradation of the accessible max. specific impulse Isp. Lots of others methods have been introduced. For example, CP-Technologies is selling PSAN using Zinc Oxide for stabilizing the AN. Adding Magnesium-Nitrate to an aqueous 90% solution of AN-water (as descripted im US patent US04316736) is also promising some interesting results. Another solution is described in Patent US4552736. This patent describes the addition of 0.5% to 2.0% by weight of potassium fluoride (KF) as a specific crystal growth inhibitor to the molten phase of AN. However, experiments have shown that this percentage range of KF does not consistently produce the desired result of true phase stabilization. The hot melt process as described in this patent is also very hazardous to perform. The hot melt process requires heating anhydrous AN to above its melting point of 442.8K (169.6蚓), adding and mixing anhydrous KF with the AN, and then spray drying the stabilized AN in a chilled condition. This process is inherently susceptible to production of unwanted and uncontrolled AN combustion and so unacceptable for us. It has been shown that 2 % KF is to few for a satisfactory stabilization.
So we used a save, aqueous method to incorporate AN and 3.5% KF as described in Patent US5098683.


Process
A batch of stabilized AN was made in a 100 grams size, by heating a 90% aqueous ammonium nitrate solution (90 grams AN and 10 grams distilled water, this shows the extremely high solubility in water) to about 383.2 K (110 蚓). Potassium fluoride KF, 3.5% by weight, was carefully added to the aqueous AN solution. The solution was then cooled to about 350 K (77 蚓) and maintained at about this temperature until the water had evaporated, leaving behind a solid crystallized ammonium nitrate. The resultant crystalline structure was then ground into powder form.
In the procedure recited above, the 393 K (120 蚓) temperature is the maximum dissolution temperature. Dissolution is preferably done about 10 K lower at about 383.2 K (110 蚓).
The 350 K (77 蚓) temperature is the preferred temperature for efficient evaporation of the water. However, any temperature between about 343 K (70 蚓) and about 353 K (80 蚓) can also be used. Finally, the water may also be removed by freeze drying, refrigeration, or any other method. Users have reported, that grinding in a ball mill in presence of a drying agent like Silicagel has also shown excellent results.
Results
The resultant PSAN crystals were formed into grains which were then subjected to hot and cold thermal cycling between 253 K and 333 K (-20蚓 and 60蚓) to determine the amount of volumetric growth. 20% HTPB was used as binder. Also 2 grains with unstabilized AN were casted for comparison. The results are given below in Table 1.
Cycles between 253 K and 333 K
(-20蚓 and 60蚓) AN unstabilized PSAN stabilized with 3.5% KF
0 0 0
20 18 1.2
30 20.8 1.2
40 25.2 1.8
50 26.4 1.8
60 26.5 1.8





Picture 1
Impressive demonstration of the volumetric growth during thermal cycling. On the right the batch with PSAN (In the lack of any own good pictures the photo was taken from CP-Technologies homepage)

Cycling in a range of 80 K is quite a hard test for a propellant intended for experimental use. KF is known to its corrosive behavior to metals. Further tests must show the compatibility to fine metallic powders like Magnesium or Aluminum and binders used in composite propellants. Also the achievable specific impulse and the influence of the final volumetric growth of 1.8 % on the mechanical properties of the grain are unknown yet.
Stay tuned ... Smile

mo瞠 si przyda...
Pozdrawiam. L.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Go嗆






PostWys豉ny: Sro Lis 26, 2003 9:49 pm    Temat postu: Re: Wickmann i paliwa na AN Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa:
....Wickmann lab od dawna sprzedaje zestawy do robienia paliw kompozytowych......Magnez jest super drobny i inhibitowany k徙iel w dwuchromianie potasu a nast瘼nie pokryty olejem lnianym (w b. ma貫j ilo軼i). R闚nie AN jest specjalnie przygotowany (super drobny) + odrobina specjalnego SiO2 przeciw zbrylaniu..............Je郵i te wymagania nie s spe軟ione, mieszanka Mg i AN jest wr璚z niebezpieczna (w razie zawilgocenia) i ba豚ym si jej trzyma w domu.
............ Jest w og鏊e szlaban na ten materia ze wzgl璠u na zabawy Korea鎍zyk闚 P軟. czy Ira鎍zyk闚 z rakietami. Maj jednak swoje poliuretanowe odpowiedniki, kt鏎e 鈍ietnie si sprawdzaj w ma貫j skali (do 350 gram paliwa).
Kto, opr鏂z pirotechmana chce od razu robi polski SRB (na p馧 tony paliwa) Wink


1. W og鏊e odradzam AA/ Mg. Chyba, 瞠 paliwo zabezpieczone przed wilgoci. Ale i tak KNO3 ma zalete nad AA. ma wy窺za g瘰tos. Aa cos ok. 1,7 g/cm3 , KNO3 ponad 2. Czyli Implus w. liczony jednak na jednostki obj皻o軼i paliwa nie wiem czy przy KNO3 nie b璠zie lepszy. . Przy KNO3 za rakiet pozostaje bia豉 smuga dymu. To tez zaleta. Utleniacz AA to dla mnie tylko ciekawostka Wink

2. Ze wzgl璠u na "szlaban" nie kupimy te NH4CLO4. Ale 鄉ieszy mnie to. Na bazie KNO3 / Mg mo積a zrobi w pe軟i profi paliwa. W zasadzie na AA to samo ( nie co wiecej "zabawy" ).


3. Poliuretany Question . Te jest ich sporo. Wol 篡wice. Ale kto ma PU niech si "pobawi". Testowalem kauczuk ( proszek, ale nie wiem co za gatunek - mam jednak zapisane oznaczenie handlowe ) z fabryki kleju. Niestety daleko jemu do 篡wic.

4. Amator ( a nim jestem ) zrobi spokojnie SR na 5 kg paliwa. Wkr鏒ce fim SR "SZOKER.PRIII.800g". Mnie inetersuje jednak tylko wystrzlenie kamery video. Co raz wyzej i wy瞠j Wink . Po to s potrzebne mi SR.


Pozdr. A

PS. Wickman sprzedaje to i RMC bedzie sprzedawa Wink
Powr鏒 do g鏎y
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Sro Lis 26, 2003 9:57 pm    Temat postu: Cenne uwagi o AN + Mg Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa:

Kto, opr鏂z pirotechmana chce od razu robi polski SRB (na p馧 tony paliwa) Wink


Twoje uwagi s bardzo cenne i powinny by wzi皻e pod uwag przez nas wszystkich. Przyznam si, 瞠 nie zna貫m tych szczeg馧闚.
My郵, 瞠 to ostudzi rozpalone g這wy tych niepokornych, kt鏎zy my郵, 瞠 zrobienie paliwa rakietowego z gotowej recepty polega na zmieszaniu utleniacza i sk豉dnika palnego w kuchni czy piwnicy.
Wa積e s szczeg馧y i technologia - przewa積ie bardzo skomplikowana - czego przyk豉dem jest w豉郾ie receptura Wickmann lab.

pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Wto Maj 17, 2005 8:26 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Go嗆






PostWys豉ny: Czw Lis 27, 2003 5:20 pm    Temat postu: Re: Wickmann i paliwa na AN Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa:
....Wickmann lab od dawna sprzedaje zestawy do robienia paliw ........Magnez jest super drobny i inhibitowany k徙iel w dwuchromianie potasu a nast瘼nie pokryty olejem lnianym ......... R闚nie AN jest specjalnie przygotowany (super drobny) + odrobina specjalnego SiO2 przeciw zbrylaniu


Jeszcze raz do tego wracam. Proszek Mg zalewacie r-rem parafiny w benzynie. Po odparowaniu benzyny macie proszek Mg bardziej odporny chemicznie na warunki zewn皻rzne, w tym na dzia豉nie AA. Z AA podobnie. Mielicie z 5 % KNO3 i 1 % wysuszonej skrobi. Dzia豉 antyzbrylaj帷o na cz御teczki AA. Bez wickmana lab. spokojnie sobie poradzicie i obstawiam 5 razy taniej Laughing . Nie ulegajcie magi nazwy. A najlepiej - Amatorzy - paliwa na bazie AA / proszek Mg czy Al porzu熯ie. KNO3 jest tani jak barszcz , do tego g瘰tos ma o ok. 20 % wy窺za od AA wi璚 w ten sam korpus wcisniecie 20 % wi璚ej paliwa. Wiem bo zauwa篡lem to na SR "Olusia". Paliwa z KNO3 ma wag 120 gram a na bazie AA - 90 gram ( robi貫m kiedy test ). Jednak podkre郵 , AA dla "obcykanych rakienik闚" to ciekawy utleniacz warty "bada" Wink . Przede wszystkim AA jest bardzo tani. Jak robi si paliwo np. po 1 kg to "wida" to w kieszeni Wink . I do AA mo積a da znacznie ta雟zy proszek Al ( nawet lepszy ni Mg ). A lepszy bo uk豉d AA / Al jest bardziej trwa造 ( pasywacja Al ) ni uk豉d AA / Mg.



Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Czw Lis 27, 2003 7:27 pm    Temat postu: Re: Wickmann i paliwa na AN Odpowiedz z cytatem

oooo...przepraszam, je郵i moje paliwo ma ISP=250, a Twoje ISP=125 to znaczy, 瞠 50 gram mojego paliwa dostarczy rakiecie tyle energii kinetycznej, co 100 gram twojego albo ta sama masa paliwa zaprojektowana by wytwarza okre郵ony ci庵 w moim przypadku bedzie pracowa豉 dwa razy d逝瞠j. Co mi si zdaje, 瞠 do takiego por闚nania powinnismy m闚i o "gesto軼i energii" paliwa a nie g瘰to軼i w g/cm3
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Go嗆






PostWys豉ny: Czw Lis 27, 2003 8:36 pm    Temat postu: Re: Wickmann i paliwa na AN Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa:
oooo...przepraszam, je郵i moje paliwo ma ISP=250, a Twoje ISP=125 to znaczy, 瞠 50 gram mojego paliwa dostarczy rakiecie tyle energii kinetycznej, co 100 gram twojego albo ta sama masa paliwa zaprojektowana by wytwarza okre郵ony ci庵 w moim przypadku bedzie pracowa豉 dwa razy d逝瞠j. Co mi si zdaje, 瞠 do takiego por闚nania powinnismy m闚i o "gesto軼i energii" paliwa a nie g瘰to軼i w g/cm3


ISP m闚i nam o maksymalnej "mocy" jak mo瞠my "wydusi" z paliwa Wink . To tylko parametr mo磧iwy jednak do osi庵ni璚ia. Paliwo : KNO3/Skrobia/Mg/ZE ( 60/10/12/18 ) ma ISP tylko 125 Question . Inna sprawa, 瞠 ISP dla paliw na bazie AA przejawi si tylko w korpusie metalowym a ten ja odrzucam ze wzgl璠u na moje i innych bezpiecze雟two.


Pozdr. A

PS. Nie korzystam z programu bo mam paliwo i interesuje mnie tylko ono ( jego zmiana wszystko mi przewraca ).
Powr鏒 do g鏎y
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Czw Lis 27, 2003 9:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zr鏏 w rurze PVC. Widze, 瞠 nigdy nie lata貫 na AN, wi璚 nie m闚 mi co robi貫m, a czego nie. Nie potrzeba 瘸dnych korpus闚 stalowych. K豉nia si zn闚 Wickmann lab, kt鏎ego paliwa konstruktywnie rozwijam, ale korpusy stosuj jak oni z rur PCV. Jestem z wykszta販enia chemikiem, wi璚 rozumiem o czym m闚i. I prosz, to ze jestem nowy i nie mam fotek nie znaczy, 瞠 mo積a podwa瘸 moje wyniki...
Zr鏏, przekonaj si sam i nie zaperzaj si, bo jesli nie, to kiedy wy郵 ci m鎩 silnik....do testowania;) i b璠ziesz mia dowody.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Go嗆






PostWys豉ny: Czw Lis 27, 2003 9:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa:
Zr鏏 w rurze PVC. Widze, 瞠 nigdy nie lata貫 na AN, .


Nie, nie "lata貫m" bo szybko 鄉ierdzia這 mi NH3. Jestem zdziwiony. Kurna przepala這 mi korpsusy z 5 mm warstwie impregnowanego papieru, tkaniny, nas帷zane wikolem, 浩 a tu PCV Shocked. Ciesz si, 瞠 wszed貫s tu bo tchna貫 "篡cie" w forum. Pisa貫m do Ciebie bo chcia貫m wiedzi co. A chodzi o tytu PROFI. Ma jego hedm , PIENIEK i chcia貫m wiedzi "jak z Tob" Wink . Nie oceniam zawodowc闚 . dlatego sa oni PROFI cho s這wo to mo瞠 oznacza PROFI tylko w pokazach fajerwerk闚 Wink . A co do wickama lab. to czuj chroniczn niech耩 do bur簑ji Razz . Tak samo by這 z imitatorami iskrowymi postrza逝. A co do silnika pcv to "dajcie mi plan SR" a sam sobie paliwo zrobi Wink . Bo dop鏦i nie zobacz to nie uwierz Evil or Very Mad


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Czw Lis 27, 2003 10:08 pm    Temat postu: Silniki z PVC Odpowiedz z cytatem

Pirotechman napisa:

Cytat:
Jestem zdziwiony. Kurna przepala這 mi korpsusy z 5 mm warstwie impregnowanego papieru, tkaniny, nas帷zane wikolem, 浩 a tu PCV Shocked


Tu mnie troch zaskoczy貫. Ta technologia w kr璕ach konstruktor闚 na ca造m 鈍iecie jest bardzo popularna.

Z powodzeniem stosuj takie rozwi您ania.

Kilka fotek




Silnik przed pr鏏 stacjonarn

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Wto Maj 17, 2005 8:25 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony 1, 2, 3, 4, 5  Nast瘼ny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP