Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zasilanie swiecy..

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Elektronika w PIRO
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzycho



Dołączył: 27 Lip 2003
Posty: 6

PostWysłany: Pon Paź 20, 2003 2:08 pm    Temat postu: zasilanie swiecy.. Odpowiedz z cytatem

chodzi mi o zasilanie swiecy zarowej w rakiecie z silnikiem pulsacyjnym, moze ktos mi cos zaproponuje?
jak narazie jedyny pomysl na jaki wpadlem to stabilizator impulsowy na lm317 (max.3a) i jakies dwie baterie okolo 2000ma,
potrzebne mi zasilanie w rakiecie 2.5a-5a 1.2v-2v,
mieszanka zapalna to gas ziemny pod proznia bedzie zasysana benzyna , pozniej w locie powietrze i benzyna ;;pomysl??--byly takie pistolety do malowania na odkurzacz Smile
,pozdr ps.dzielnik napiecia odpada - zjaraly mi sie ostatnio rezystory
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tomek D.



Dołączył: 07 Wrz 2003
Posty: 98
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Paź 20, 2003 2:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

LM317 to nie jest stabilizator impulsowy tylko o pracy ciągłej Exclamation i jego maksymalny prąd to nie 3A tylko 1,5A Exclamation na 3A jest LM350 ale jest droższy Crying or Very sad
Pozdrawiam Tomek
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
eltopsj



Dołączył: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWysłany: Wto Paź 21, 2003 9:48 am    Temat postu: Re: zasilanie swiecy.. Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie!

krzycho napisał:
chodzi mi o zasilanie swiecy zarowej w rakiecie z silnikiem pulsacyjnym, moze ktos mi cos zaproponuje?
jak narazie jedyny pomysl na jaki wpadlem to stabilizator impulsowy na lm317 (max.3a) i jakies dwie baterie okolo 2000ma,
potrzebne mi zasilanie w rakiecie 2.5a-5a 1.2v-2v, ...


Silnik pulsacyjny w rakiecie??? Zajrzyj do historii. V-1 miała tani odrzutowy, silnik pulsacyjny (przepływowy) jak w sam raz do jednorazowego użycia, ale V-2 musiała już mieć odrzutowy silnik rakietowy na paliwo ciekłe. Wprawdzie dobrze zrobiony mały, modelarski silnik pulsacyjny nie powinien wazyc więcej jak 0,5 kg, a wytworzy ciąg statyczny od 1 do 2 kG. Nie wiem, czy ktoś robił takie eksperymenty, ale do rakiety to chyba za mało. Natomiast silnik pulsacyjny jest bardzo dobry i niedrogi do napędu latających modeli samolotów. Jest na ten temat bardzo dużo materiałów w internecie (temat: "pulse jet engine").
Modelarskie świece żarowe wymagają wydajnego źródła zasilania, najlepiej akumulatora o pojemności min. 5 Ah i napięciu górnym ogniwa 1,5-2 V. Nie ma sensu stosować stabilizatorów, gdyż nieduży akumulatorek tego typu kosztuje tyle co stabilizator 5-10 A. Wykorzystujesz po prostu jedną celę np. akumulatora 6 V/6 Ah (który składa się z trzech takich cel - czasem trzeba zrobić przeróbkę w Aku., aby dostać się do tych cel), i to wszystko na ten temat.

krzycho napisał:
... mieszanka zapalna to gas ziemny pod proznia bedzie zasysana benzyna , pozniej w locie powietrze i benzyna ;;pomysl??--byly takie pistolety do malowania na odkurzacz Smile
,pozdr ps.dzielnik napiecia odpada - zjaraly mi sie ostatnio rezystory


Jeśli pierwsza część Twojego wywodu miała jakis sens, to drugi cytat jest dla mnie wielkim Question Question Question W silnikach pulsacyjnych paliwem jest albo gaz (propan-butan w butlach - wygodny w użyciu - rozwiązanie tylko dla ZAAWANSOWANYCH KONSTRUKTORÓW), albo zwykła benzyna. W tym drugim przypadku silnik musi mieć na wlocie zamontowaną dyszę Venturiego z rozpylaczem. Zespół ten słuzy do zassania ze zbiornika benzyny i jej rozpylenia w celu otrzymania mieszanki palnej, która później ulega spalaniu w komorze silnika - dlatego silnik pulsacyjny do rozruchu statycznego wymaga podania na wlot sprężonego powietrz z butli, lub sprężarki. Pistolet do malowania na odkurzacz to właśnie taka dysza Venturiego z rozpylaczem, więc nie widzę tu żadnego nowego pomysły Question Very Happy

Pozdrawiam

PS. Świece żarowe są potrzebne tylko do rozruchu silnika, później mieszanka zapala sie od rozgrzanych ścian komory spalania (silnik rozgrzewa się do czerwoności), poza tym silnik taki można uruchomić od małej, a długiej pochodni wkładanej od tyłu (oczywiście na zgiętym pod kątem prostym uchwycie - uwaga na "paluchy" Wink ).
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho



Dołączył: 27 Lip 2003
Posty: 6

PostWysłany: Sro Paź 22, 2003 1:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok ,dzieki za odpowiedz w sprawie zasilania, co do pomyslu to napisalem tylko ze ja wpadlem na taki pomysl ale nie mialem tu nic na mysli ze ja cos wymyslilem - ze to jest nowy pomysl:) ;; co do stabilizatora to juz z niego nie skorzystam ,, mialem tez kilka schematow na lm350, a co do lm 317 to posiadam schematy na ktorych wyraznie jest napisane 3a, pozdr
ps. zobacz sobie rowniez na zestaw do zlozenia ne 028 1.2v-17v 3a na lm317 Smile, mam tez kilka innych schematow na lm317
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
krzycho



Dołączył: 27 Lip 2003
Posty: 6

PostWysłany: Sro Paź 22, 2003 1:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do paliwa to korzystam z gotowej konstrukcji silnika pulsacyjnego, a zamiast sprezonego powietrza po prostu chce uzyc gazu propan butan,pozdr
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
eltopsj



Dołączył: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWysłany: Sro Paź 22, 2003 4:16 pm    Temat postu: Propan-butan w pulsacyjnym? Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie!

NIC NIE KOMBINUJ Z GAZEM PROPAN-BUTAN, jeśli chcesz mieć wszystkie "witki" i "gały" na swoim miejscu Evil or Very Mad . Jeżeli posiadasz silnik pulsacyjny benzynowy - to przy tym pozostań. Do rozruchu silnika - tylko sprężone powietrze, a nie GAZ Exclamation Exclamation Exclamation Shocked . Gaz w silniku używa się zamiast benzyny, ale wtedy głowica silnika ma ZUPEŁNIE INNĄ KONSTRUKCJĘ. Powtarzam paliwo gazowe - TYLKO DLA PROFESJONALSTÓW. Z twojej wypowiedzi krzycho nie wynika żebyś nim był. Wink

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho



Dołączył: 27 Lip 2003
Posty: 6

PostWysłany: Czw Paź 23, 2003 1:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok, niech tak bedzie ,sprobuje zalatwic jakies tanie sprezone powietrze w spray-u,bo zbiornik ladowany ze sprezarki to raczej nie wypali a pozatym bedzie za ciezki, pochodze popytam sie ile kosztuje powietrze do czyszcenia glowic czy cos takiego, chyba ze macie jakis inny pomysl??
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob Sty 10, 2004 8:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krzycho napisał:
co do stabilizatora to juz z niego nie skorzystam ,, mialem tez kilka schematow na lm350, a co do lm 317 to posiadam schematy na ktorych wyraznie jest napisane 3a, pozdr
ps. zobacz sobie rowniez na zestaw do zlozenia ne 028 1.2v-17v 3a na lm317 Smile, mam tez kilka innych schematow na lm317


Cyt. ze strony norda:

"Konstrukcja zasilacza oparta jest na scalonym stabilizatorze napięcia typu LM317, współpracującym z trzema dodatkowymi tranzystorami wspomagającymi go prądowo oraz z układem regulowanego ogranicznika prądu."

Wiec scalak nie ma 3A. W kicie o wydajnosci max. prądowej decyduja dodatkowe tranzystory mocy.
Powrót do góry
Franc



Dołączył: 28 Gru 2003
Posty: 8

PostWysłany: Pon Sty 12, 2004 12:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak sobie czytam ten wywod i nie rozumiem poco sobie komplikowac zycie sa gotowe akumulatorki polaczyc w zespol i bedzie odpoeiedni prad. Tylko po co zasilac swiece zarowa no chyba ze odpalenie silnika nastepuje puzniej a start jest realizowany na dodatkowym silniku na paliwo stale? Co do strumienicy jest malo efektywna lepiej zastosowac pompke do paliwa /wieksza moc ale i wieksza masa/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Pipcyk



Dołączył: 02 Lut 2004
Posty: 18
Skąd: Polska

PostWysłany: Czw Lut 05, 2004 10:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do zasalania świec w silnikach żarowych w modelarstwie używa się prostych zasilaczy impulsowych zasilanych z 12V akumulatora. (częstotliwością podawania impulsów otrzymuje się żądane napięcie skuteczne ) Najczęściej na NE555 + np. BUZ11
Chodzi o to aby modelarz nie chodził na lotnisko obładowany kupą akumulatorów.
Ma tylko jeden, do żarzenia świecy, i do zasilana rozrusznika.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Elektronika w PIRO Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP