Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Proch czarny typ "Amator"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
IrkaceK



Do³±czy³: 23 Lip 2002
Posty: 214
Sk±d: te piêkne kolory ?

PostWys³any: Sro Sie 14, 2002 8:46 pm    Temat postu: Proch czarny typ "Amator" Odpowiedz z cytatem

Postanowilem przetestowac proch czarny wg. przepisu Pirotechmana (pozdrawiam) i w tym momencie "przegryza sie"... Wzialem mala ilosc i wysuszylem... Nastepnie usypalem z tego mala gorke i podpalilem... Myslalem ze bedzie to sie szybciej spalalo a tu klops Crying or Very sad no niby sie jakos tam spalilo ale nie wiem czy wyciagnie rakietke... polecial snop iskier sporo dymu a wcale szybko to to sie nie spalilo Sad... wszystko robilem tak jak w przpisie (odwazalem ta wielka waga jakiej uzywaja na placach, ale w miare dokladnie bo po wsypaniu z opakowania 50g saletry potasowej na jedna szalke na na drugiej umieszczeniu odpowiedzniego odwaznika wyszlo OK) nie wiem czy zrobilem cos zle i sie obawiam bo chce zrobic zapas rakietek Twisted Evil (za niedlugo jade) a jak cos schrzanilem to kiepsko bedzie Sad wydawalo mi sie ze zaduzo wegla no ale nie wiem... moze to ma byc ubite i wtedy bedzie OK... prosze o odpowiedz...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
$nop



Do³±czy³: 13 Kwi 2002
Posty: 211

PostWys³any: Sro Sie 14, 2002 9:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak ja robilem z 1kg tego prochu to mialem caly woreczek KNO3 i troszke mniej wegla ale wagowo KNO3 byla ciezsza
NO duzo tego wegla idzie

Jak robisz rakietki to powinienes dodac do suchego prochu z 10% wody u ubijac to po trochu rownomiernie w korpusie rakietki a pozniej musi sobie to z 4 dni postac (w zime to 3dni na kaloryferze i bylo super)

Ten proch lepiej sie pali od (zwyklego amatorskiego suchego prochu czarnego)
I lepiej sie podpala od plomienia i nic prawie nie zostaje no jesli jest w granulkach
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Pirotechman
Go¶æ





PostWys³any: Sro Sie 14, 2002 10:15 pm    Temat postu: Re: Proch czarny typ "Amator" Odpowiedz z cytatem

lamerek napisa³:
Postanowilem przetestowac proch czarny wg. przepisu Pirotechmana (pozdrawiam) i w tym momencie "przegryza sie"... Wzialem mala ilosc i wysuszylem... Nastepnie usypalem z tego mala gorke i podpalilem... Myslalem ze bedzie to sie szybciej spalalo a tu klops Crying or Very sad ....



Witam Wink

Jak dodasz ten mokry proch do s³oika to w trakcie tego "przegryzania" zamieszaj jego ze trzy razy - co jakie¶ 8 godzin. Powinno nie co pomóc ale niestety tak dobrego jak fabryczny nie zrobisz. Ponadto wewnatrz silniczka rakietowego spala sie on nie co inaczej ( i szybciej ) ni¿ na powietrzu wiêc nie ma obaw. Jak dobrze zrobisz silniczek to efekt bêdzie Wink Jak wysuszysz proch z wody dodaj z 10 % lakieru NC i od razu ubijaj w silniczku. Jednak nie musisz dodawaæ lakieru ( jednak lepiej dodaæ ). Przypominam, ¿e ubijanie prochu w korpusie silniczka robimy jeszcze gdy proch ma w sobie z 10 % wilgoci ( albo lakieru ).

Powodzenia w próbach Wink
Powrót do góry
IrkaceK



Do³±czy³: 23 Lip 2002
Posty: 214
Sk±d: te piêkne kolory ?

PostWys³any: Sro Sie 14, 2002 10:59 pm    Temat postu: no ja nie wiem... Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ponadto wewnatrz silniczka rakietowego spala sie on nie co inaczej ( i szybciej ) ni¿ na powietrzu wiêc nie ma obaw.

Jak odpalam ten proch (jeszcze nie do konca gotowy) to leci pelno iskier... Dalem chyba za duzo C Embarassed (ale wazylem i bylo OK).. Nawet to calkiem efektowne ale czy poleci?? po przetestowaniu napisze czy wyszlo... mam nadzieje ze sie myle Smile
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
IrkaceK



Do³±czy³: 23 Lip 2002
Posty: 214
Sk±d: te piêkne kolory ?

PostWys³any: Czw Sie 15, 2002 1:12 pm    Temat postu: jeszcze jedna watpliwosc.. Odpowiedz z cytatem

Czy musze czekac az czarny proch wyschnie potem znowu go moczyc i wkladac do rakietki i znowu czekac... Czy jak jest jeszcze mokry (ten placek) to moge go odrazu do rakietki wladowac i bedzie OK??
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
Pirotechman
Go¶æ





PostWys³any: Czw Sie 15, 2002 1:32 pm    Temat postu: Re: jeszcze jedna watpliwosc.. Odpowiedz z cytatem

lamerek napisa³:
Czy musze czekac az czarny proch wyschnie potem znowu go moczyc i wkladac do rakietki i znowu czekac... Czy jak jest jeszcze mokry (ten placek) to moge go odrazu do rakietki wladowac i bedzie OK??


Po "przegryzieniu" siê z wod± od razu musisz ubijaæ do korpusu silnika. Potem suszysz jego z klika dni. Albo po "przegryzieniu" siê z woda suszysz i dodajesz lakieru NC - 10 %. I od razu ubijasz do korpusu. Wtedy z lakierem krócej mo¿na suszyæ. Zamiast lakieru mo¿esz dodaæ 10 % acetonu albo rozp. nitro.
Proch taki do rakietek jest leszy od fabrycznego bo ten ostatni ³atwo eksploduje w silniku, bardzo trudno jego ubiæ. Ponadto wylatuj±ce drobinki ¿arz±cego siê wêgla od prchu "domowego" tworz± fajny snop iskier. Tak samo w amatorskim dziale , hakownicy itp. proch ten zapewnia solidny huk , nie co iskier ale nic wiêcej Wink . Proces "le¿akowania" prochu z wod± ma na celu penetracjê roztworu KNO3 do wnêtrza kapilar wêgla drzewnego. Uzyskujemu przez to szybsze spalanie ale i tak jest ono dalekie do tego jakie zapewnia proces fabryczny ( gniotowniki, prasy itp. ). Jednak w silniczku czy armacie proch amatorski - jako "wolniejszy" - jest dziêki temu bardziej bezpieczny.


Pozdr. A
Powrót do góry
greenboy



Do³±czy³: 12 Sie 2002
Posty: 56

PostWys³any: Czw Sie 15, 2002 1:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie:
W jakim celu lakier nitro do prochu dodawac (jako paliwo rakietowe, zreszta ogolnie tez)
I czy to sie tyczy tez paliwa KNO3 + C (bo proch jest zbyt pracochlonny w wykonaniu troche jak na paliwko dla mnie)
I jeszcze jak sterowac w miare szybkoscia spalania mieszanki.
Na pewno dyszka (otwor) ale chodzi mi o squad, znalazlem wzmianki o cemencie i sadzy z pieca (jako spowalniacze zdaje sie)

A tak z innej beczki pytanie abstrakcyjne:

Jak to jest ze rakiety klasy np powietrze-powietrze ciagna na 30km a w praktyce chyba dalej nawet bo pewnie uwzgledniaja ze samolot moze sie oddalac. Na pewno sa wydluzone bardzo, ten fakt chyba tez mozna wykorzystac?
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Pirotechman
Go¶æ





PostWys³any: Czw Sie 15, 2002 2:27 pm    Temat postu: Piszê bo ... Odpowiedz z cytatem

greenboy napisa³:
....W jakim celu lakier nitro do prochu dodawac (jako paliwo rakietowe, zreszta ogolnie tez)
I czy to sie tyczy tez paliwa KNO3 + C (bo proch jest zbyt pracochlonny w wykonaniu troche jak na paliwko dla mnie)
I jeszcze jak sterowac w miare szybkoscia spalania mieszanki.
Jak to jest ze rakiety klasy np powietrze-powietrze ciagna na 30km a w praktyce chyba dalej nawet bo pewnie uwzgledniaja ze samolot moze sie oddalac....


Powninienem mo¿e ostatni zabieraæ g³os ale có¿ zrobiæ gdy jestem "gadu³a" Laughing Wiêc :

1. W lakierze nitro ( chodzi o caponowy ) jest nitroceluloza, która skleja drobinki prochu. Nie wylatuja wtedy one niespalone z silniczka i silniczek taki ma lesze parametry. Paliwo bez lepiszcza mo¿e czê¶ciowo opuszczaæ komore spalania os³abiaj±c impuls ca³kowity silnika. Obecno¶æ z kolei rozpuszczalnika znacznie u³atwia zaprasowanie paliwa w korpusie silnika.

2. Co do pracoch³onno¶ci to jest tak. W du¿ym mo¿dzierzu t³uczê zgrubnie wêgiel drzewny ( mo¿e byæ makutra do ciasta ). Mo¿dierz przykryty jest workiem - z dziur± na trzonek t³uczka - aby nie pyli³o. Po mo¿e 3 minutach zawarto¶æ przesiewam na drobnym sicie. Przesiewam przez ruszanie zawarto¶ci sitka rêk± w gumowej rêkawiczce. Zawarto¶æ sitka z powrotem do mo¼dzierza czy makutry i dalej uderzam wêgiel ( nie mielê tylko uderzam Exclamation ). Znowu po ok. 3 min. cykl z przesiewaniem powtarzam. I znowu t³ukê. Ta metod± - przy sporym mo¼dzierzu czy makutrze - robiê w ci±gu po³ godziny z 0.6 kg wêgla z którego mogê mieæ ok. 2 kg prochu czarnego. Naturalnie mieszam z wod± i odstawiam do le¿akowania ( w zamkniêtym pojemniku ) na kilkadziesi±t minimum godzin ( moze byæ i kilka dni ). Ta metoda nawet nie muszê mieliæ w m³ynku a wydajno¶æ i tak jest spora. Wa¿ne aby sito by³o wielko¶c ma³ej miski mia³o "ma³e" oczka ( poni¿ej 0,5 mm ).

3. Rakiety klasy p -p s± "job twaju maæ" Laughing i zapomnij o nich. Porównaj "strza³y", "grom" czy "stingery". Zasiêg ich to ok. 3 km. Mnie ciekawi przeniesienie ³adunku o masie 1 kg na odl. ponad 500 m. A moze dalej Question Wink Ciekawe s± te¿ "strza³ki" napêdzane silniczkiem rakietowym ale naturalnie nie "kaszlakami" - czyli s³abymi silniczkami na paliwie KNO3 - cuker ale czym¶ lepszym. Wystarczy do takiego paliwa dodaæ 10 % Mg a ju¿ impuls ro¶nie o minimum 20 %. Ciekawym paliwem ( bo dostepnym ) jest AA. W zasadzie koñcze próby ze swoimi silnikami. Masa paliwa w nich to - na pocz±tek - 120 gram. Uzyska³em ju¿ powtarzalne wyniki tzn. brak wybuchu silnika, silny ci±g ale jaki nie wiem bo nie mam hamowni. Pozostaj± testy z ciê¿k± tyczk± stalow± Wink Jak zrobiê film to naturalnie wrzucê jego na stronie. Acha szybko¶æ spalania tego paliwa steruj geometri± paliwa ( najlepiej d³. i ¶rednica kana³u )


Pozdr. A
Powrót do góry
greenboy



Do³±czy³: 12 Sie 2002
Posty: 56

PostWys³any: Pi± Sie 16, 2002 2:25 pm    Temat postu: Re: Piszê bo ... Odpowiedz z cytatem

Dzieki Pirotechman.
Wszystko co opisales jest cenne.
Oczywiscie nie bede plagiatowal, (bo nie zwyklem i mozliwosci tez nie mam) ale zapewne jak znam siebie zaimprowizuje w oparciu o Twoje doswiadczenia i sugestie ogolne.
Podziele sie tez paroma uwagami i efektem wlasnych skromnych doswiadczen.
Wiec z prochem jest tak ze nie majac wagi to chyba najlepiej samemu dojsc do wlasnych proporcji robic wpierw probki jesli ktos nie zna i obserwowac zachowanie w czasie palenia sie. Bardzo wazne pozostalosci. Biale kropki mialem zarzace pozostalosci ale walcze z tym skutecznie na drodze doswiadczen i juz spala sie coraz szybciej i coraz mniej zostawia po sobie.

AA - na paliwo ??? Sadzilem ze to sie uzywa raczej do ANFO-podobnych a do paliwek cenniejsza jest potasowa. Co takiego lepszego pod wzgledem paliwa rakietowego jest w AA?

Co daje siarka w prochu? Jest tania i latwa do zdobycia, dlaczego zrezygnowano z niej w prochu "amator"? Czy moze zapalic sie od mielenia w stanie suchym? Generalnie chodzi mi o to za co odpowiada siarka w mieszance prochu czarnego (mam zapasy bo mnie qmpel podczas qpna przekabacil Very Happy )

Na koniec : 1kg na 500m to chyba wyzwanie tylko dla zawodowcow, metalowymi korpusami po lekturze materialow obszernych bawic sie nie zamierzam bo nie chce zeby moja rakieta zrobila sie granatem zaczepnym lub obronnym.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Emeryt



Do³±czy³: 17 Kwi 2002
Posty: 69
Sk±d: £ód¼

PostWys³any: Pi± Sie 16, 2002 6:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Siarka z tego co wiem ma za zadanie wi±zaæ produkty reakcji podczas spalania prochu.
Zapewnia to bardziej stabilne spalanie. Szczególnie wa¿ne w armatach.

Granat zaczepny nie jest taki gro¼ny. Wystarczy staæ kilkana¶cie metrów dalej. Projektuje siê go tak ¿e jak ¿o³nierz rzuci to nie powinien od niego sam ucierpieæ.
Natomiast granat obronny z za³o¿enia wyrzuca siê z okopu. Zasiêg ra¿enia od³amkami to 200 metrów.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
greenboy



Do³±czy³: 12 Sie 2002
Posty: 56

PostWys³any: Pi± Sie 16, 2002 7:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Granat zaczepny nie jest taki gro¼ny. Wystarczy staæ kilkana¶cie metrów dalej. Projektuje siê go tak ¿e jak ¿o³nierz rzuci to nie powinien od niego sam ucierpieæ.
Natomiast granat obronny z za³o¿enia wyrzuca siê z okopu. Zasiêg ra¿enia od³amkami to 200 metrów.


Tak mozna powiedziec w wojsku. Raz ze granaty raczej w powietrzu nie wybuchaja tak jak petardy moga, a dwa to nawet zaczepny daje odlamki, tylko ze malo. Pytanie na ile malo? Bo wystarczy 1 odlamek i moze byc "po zawodach". 15m i "nie powinien" jest nie do przyjecia. Nie moze. Ale nie bede sie juz madrzyl jak tam sobie ktos chce niech robi. Dla mnie to niepotrzebne ryzyko.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Kris13



Do³±czy³: 13 Maj 2002
Posty: 54

PostWys³any: Sro Sie 21, 2002 8:08 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przegryzanie prochu jest z ca³± pewno¶ci± dobr± metod± zwiêkszania jego skuteczno¶ci, natomiast alternatywn± (mo¿e nawet lepsz±) jest doprowadzenie prochu do konsystencji ciasta i mieszanie w domowym mikserze przez kilkana¶cie minut (najlepiej z rucham± misk±). Natomiast po³±czenia obu metod daje zdwojone efekty. Je¶li chodzi o proporcjê to proponujê mieszaninê (KNO3, C,S) o zerowym bilansie O2 z niewiwlk± nadwy¿k± C (kilka procent).

Pozdrawiam Kris Smile
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Kris13



Do³±czy³: 13 Maj 2002
Posty: 54

PostWys³any: Sro Sie 21, 2002 8:15 am    Temat postu: Re: Piszê bo ... Odpowiedz z cytatem

greenboy napisa³:
Dzieki Pirotechman.
AA - na paliwo ??? Sadzilem ze to sie uzywa raczej do ANFO-podobnych a do paliwek cenniejsza jest potasowa. Co takiego lepszego pod wzgledem paliwa rakietowego jest w AA?


Mo¿na te¿ stosowaæ Al z siark±. Jednak KNO3 ogrodnicza z cukrem jest chyba najtañszym i zadowalaj±cym rozwi±zaniem. Mo¿na czê¶æ KNO3 zast±piæ NH4NO3 (wtedy powstaje wiêcej produktów gazowych i silnik dostaje wiêkszego kopa), ale wtedy cukier nale¿y zast±piæ C drzewnym z dodatkiem S. Przy stosowaniu NH4NO3 ze wzglêgu na jej chigroskopijno¶æ mieszankê nale¿y ubijaæ w korpusie silnika po zwil¿eniu lakierem nitrocelulozowym.
¦wietne rakiety mo¿na wykonaæ tanio i szybko ze zu¿ytych dezodorantów. Wiercimy dziurê, wsypujemy mieszankê KNO3+cukier, ubijamy mo¿liwie mocno, mocujemy ok 1m tyczkê i odpalamy. Tylko, ¿e sprasowan± zatyczkê dezodorantu musimy wzmocniæ np przez okrêcenie drutem, aby ci¶nienie jej nie wypchnê³o. Przy du¿ym wzmocnieniu mo¿emy te¿ zwiêkszyæ si³ê mieszanki napêdowej przez zmniejszenie ilo¶ci cukru ze standardowej ilo¶ci (60/40) a¿ do mieszanki o 0% bilansie O2.

Pozdrawiam Kris Smile

PS. Ciekawe rakietki mo¿na te¿ wykonaæ z zapa³ek. Z jednej zapa³ki przy prawid³owym wykonaniu robimy minirakietê, która leci na odleg³o¶æ ok 3-5m.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
greenboy



Do³±czy³: 12 Sie 2002
Posty: 56

PostWys³any: Czw Sie 22, 2002 9:49 am    Temat postu: abc Odpowiedz z cytatem

pierwsze proby za soba
nie najlepsze wyniki
korpusy wykonywalismy (z kolega) metoda "blyskawiczna".
Tzn tektura 0.5mm owijana na olowku, pozniej tasma samoprzylepna. Gora zatykana kulka papieru i na wierzch tasma. Taki korpus mozna zrobic w 2 min.
Paliwo proch amator (raczej kiepskiej jakosci) dosypywany od razu bez zwilzania, i lekko ubijany.
Wiec zwylke korpusy tylko z 1 strony zaslepione to porazka - po prostu troche dymu i ogien i nic. Pozniej doszlismy do stozka (korpus) . I juz sie wydawalo sie jest ok bo 1 rakietka poleciala na 1m od butelki Wink. Tym sposobem pozniej 1 z rakiet pofrunela pozniej na 20m po paraboli (na sasiedni dach Wink. Ale to byl najwiekszy i chyba jedyny sukces wczorajszego dnia.
Po wystrzeleniu kilku rakiet juz bylo wiadomo ze musi byc dyszka. Wiec robilem 2-czesciowe korpusy, osobno dlugi lejek (dyszka) i osobno korpus (rurka), sklejalem tasma. Znow sie pojawil problem z zaleznosciami np srednica dyszki. W kazdym razie moje nowe rakiety nie polecialy. Kolega robil dalej swoj patent na korpusy cale w ksztalcie stozka. Ale sukcesu juz nie powtorzyl , rakiety albo po starcie lecialy w ziemie, albo wieksze ladunki po prostu rozrywaly korpus ( eksplozja ). Ale zebralismy sporo doswiadczen. Przede wszystkim koniecznosc dyszki. Patyczki musza byc dluzsze zeby po starcie rakieta nie leciala w bok. Ciagle tylko nie znam zasady - jak to jest z ta rakieta. Czy ona ma odleciec w gore od "kopa" czy powoli sartowac. Paliwo najczesciej spalalo sie tak: najpierw dymek 1s , pozniej 2-3 sek plomien coraz mocniejszy, pozniej nagle swist , no i w krzaki albo gdzies tam, lub eksplozja lub przepalenie korpusu. Wieksze rakiety (wielkosci rozka do lodow) eksplodowaly po 2 sek. Za pierwszym razem rozerwalo butelke pod spodem Wink , za drugim ladunek prawie oderwalo od listewki (bo eksplodowala gorna zatyczka) i dodatkowo zlamalo patyk Wink.

No i skonczylo sie nam paliwo przed meczem jakies 300g prochu poszlo.
Nastepnym razem liczymy na wieksze sukcesy.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
greenboy



Do³±czy³: 12 Sie 2002
Posty: 56

PostWys³any: Pi± Sie 23, 2002 11:38 am    Temat postu: day 2 Odpowiedz z cytatem

kolejna proba - zmiana paliwa
nowe paliwo to KNO3 + cukier , proporcje 3-2 objetosciowo
ok 400-500 g poszlo
zmielone na make

paliwo to ma nieco inne wlasciwosci od prochu golym okiem widac
daje wiecej dymu i chyba wiecej gazow, nawet latwiej sie nieco odpala od prochu
bo wiele rakiet skonczylo z rozerwanym korpusem a wiekszosc paliwa rozrzucona
no wlasnie tu jest wada chyba tego paliwa - rozrywa korpusy, wieksze cisnienie daje

za to pare rakiet mniejszej wielkosci pofrunalo juz na jakies 15m w gore,
chociaz wiekszosc miala defekty z ktorych najpowazniejsze to za slaby korpus

wieksze ladunki o masie ok 50g paliwa to w ogole bardziej przypominaja laski dynamitu niz rakiety, eksplozja po 1-2 sek, tak ze raczej korpusy tekturowe niespecjalnie sie nadaja w tej postaci

jeszcze uwaga taka ze proch podczas eksplozji sie spalal natomiast ta mieszanka sie zwyczajnie rozsypuje

paliwa nie byly ubijane "na mokro"

dalo sie zauwazyc 2 rodzaje odpalen - najefektowniejsze gdy rakieta powoli startuje na ciagu , lub tez eksplozja czesci dyszki super przyspieszenie na starcie Wink ale za to ciezko to skontrolowac

ogolnie po 2 dniach wnioski :
- paliwo ma potencjal, ale ograniczeniem jest slaby korpus slaba konstrukcja rakiety
- proch jest chyba bardziej bezpieczny, daje podobny ciag za to mniej dymu a jednoczesnie nie rozrywa tak latwo rakiet, tyle ze proces produkcji prochu nie umywa sie do kno3 + cukier]
- wieksze ladunki paliwa sa niemozliwe do odpalenia jak na razie , trzeba opracowac inna technologie wytwarzania korpusow pod kotem ich znacznego wzmocnienia
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Pirotechman
Go¶æ





PostWys³any: Pon Sie 26, 2002 8:10 pm    Temat postu: Re: Piszê bo ... Odpowiedz z cytatem

greenboy napisa³:
Dzieki Pirotechman.
Wszystko co opisales jest cenne.
Oczywiscie nie bede plagiatowal........


[quote="greenboy"]

Witam

Oczywiscie nie bede plagiatowal

Bez przesady, wiesz ile ja plagiatujê ? Ca³a moja wiedza to plagiat Smile, gdzie¶ to wyczyta³em, co¶ zrobi³em ale bez przesady. Nie pêkaj

Podziele sie tez paroma uwagami i efektem wlasnych skromnych doswiadczen......Bardzo wazne pozostalosci. Biale kropki mialem zarzace pozostalosci ale walcze z tym skutecznie na drodze doswiadczen i juz spala sie coraz szybciej i coraz mniej zostawia po sobie.

Tak, z tym trzeba walczyæ. Dlatego nale¿y daæ nie co wiêcej wêgla - z 30 - 35 %. Dobrze zmieliæ i "przegry¼æ" z wod± mieszankê - najlepiej z kilka dni , do tego kilka razy w tym czasie wymieszaæ.

AA - na paliwo ??? Sadzilem ze to sie uzywa raczej do ANFO-podobnych a do paliwek cenniejsza jest potasowa. Co takiego lepszego pod wzgledem paliwa rakietowego jest w AA?
Z aa jest du¿o gazów. To gazy "robi±" ci¶nienie a dziêki temu, produkty spalenia paliwa nabieraj± prêdko¶ci i mamy odrzut. Im wiêcej gazów tym lepiej.

Co daje siarka w prochu? Jest tania i latwa do zdobycia, dlaczego zrezygnowano z niej w prochu "amator"?

Siarka mo¿e byæ. £atwiej po prostu o wêgiel ni¿ siarkê. Wtedy siarki 10 % a wêgla 20 - 25 % ( siarka zmielona osobno z wod± i KNO3 na py³. Wody dajesz 5 % w przeliczeniu na io¶æ siarki z KNO3. Siarki daæ 70 % , saletry 30 % - nale¿y zrobiæ tzw. biner). Potem ilo¶æ KNO3 z siark± nale¿y uwzglêdniæ dodaj±c wêgiel i pozosta³± ilo¶æ saletry.

Czy moze zapalic sie od mielenia w stanie suchym?

Siarka ? W ma³ym mo¼dzierzu nie zapali Ci siê przy mieleniu. Na wszelki wypadek dajesz te 5 % wody ( licz±c na masê siarki z KNO3 ). Ale dodaj KNO3 aby lepiej siê mieli³a. Mielisz w mo¼dzierzu.

Na koniec : 1kg na 500m to chyba wyzwanie tylko dla zawodowcow, metalowymi korpusami po lekturze materialow obszernych bawic sie nie zamierzam bo nie chce zeby moja rakieta zrobila sie granatem zaczepnym lub obronnym.

Ja te¿ nie chcê. Ale metal na korpus rakiety to nie nowo¶æ. Amatorski silniczek RRS20 jest konstrukcji metalowej. Ziarno paliwa o bocznej powierzchni spalania z inhibitowan± powierzchni± czo³ow±


Pozdr. A
Powrót do góry
JoY



Do³±czy³: 07 Pa¼ 2002
Posty: 57
Sk±d: Unknow

PostWys³any: Nie Gru 08, 2002 3:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo lekkie, w miare wytrzymale aluminiowe korpusy mozna uzyskac krojac zwykly kij od mopa na odcinki 20cm ( do kupienia w gospodarstwie domowym za 6-8zl ) Wink . Zrobilem mala dysze ( poprostu zgiolem odpowiedni rurke ) napelnijem calosc saletra i zrobilem test wytrzymalosciowy. Efekt? rurka rozgrzala sie do czerwonosci lecz nie wybuchla. Mysle ze gdybym postawil ja wylotem do dolu pieknie by poleciala.
ps. czynnosci nie opisywalem pokilei
ps2 dysortografia rulz ;]

_________________
Jeszcze zyje Wink
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
knod



Do³±czy³: 16 Wrz 2002
Posty: 195
Sk±d: 3miasto

PostWys³any: Nie Gru 08, 2002 6:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JoY napisa³:
Bardzo lekkie, w miare wytrzymale aluminiowe korpusy mozna uzyskac krojac zwykly kij od mopa na odcinki 20cm ( do kupienia w gospodarstwie domowym za 6-8zl ) Wink


Mozesz tez poeksperymentowac z aluminowymi obudowami po zepsutych starterach od swietlowek. Kiedys robilem z nich korpusy do silniczkow. Wsypywalem mieszanke do srodka, od gory zatykalem krazkiem tekturowym, otworek z drugiej strony powiekszalem gwozdziem. Rakietki na takim silniczku lataly od 10 do ponad 50m Laughing Musisz tylko uwazac bo jak paliwo jest za silne badz otworek wylotowy za maly to silniczek moze eksplodowac rozsiewajac aluminiowe odlamki Exclamation Exclamation Exclamation
Pozdrawiam
knod
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
yetihehe



Do³±czy³: 26 Pa¼ 2002
Posty: 459
Sk±d: Znienacka

PostWys³any: Nie Gru 22, 2002 9:15 pm    Temat postu: Re: Proch czarny typ "Amator" Odpowiedz z cytatem

Pirotechman napisa³:
Jak wysuszysz proch z wody dodaj z 10 % lakieru NC i od razu ubijaj w silniczku.

Teraz siê zastanawiam. Lakier NC jest dosyæ gêsty. Jesli dodam 10% do prochu, to siê zlepi i nie wszystek proch siê zmiesza z lakierem. Jak do tego dodam rozpuszczlnika, to wychodzi mokry proch. Poza tym z t± ilo¶ci± lakieru, proch pali sie jeszcze wolniej(why, oh why?). Zrobi³em rakietê, z lakierem(z 5%) i z rozpuszczalnikiem. Wprost piêkne do nape³niania, ale niezbyt siê ubija. test predko¶ci wypad³ tak sobie. Czy¿bym mia³ z³y lakier? Poza tym ile jest nitrocelulozy w tym lakierze? Podobno nitroceluloza szybko siê pali, a jak podpali³em mal± próbkê, efekt przypomina³ palenie sie pianki poliuretanowej.

_________________
Motyle trotylem pachn± jak nigdy.
ogl±daj±cy, niepraktykuj±cy Sad
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP