Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fox
Dołączył: 10 Lis 2003 Posty: 192 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie Lis 30, 2003 12:55 pm Temat postu: |
|
|
Czego najlepiej użyć jako materiału opóźniającego?? _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
|
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Nie Lis 30, 2003 3:18 pm Temat postu: |
|
|
Rakieta poleciała, nisko wprawdzie (ok. 40 - 50 m.). Lot przypominał lot Farosa - tyle że zamiast przepalonego korpusu wypadło pół zatyczki (za cienka była), a gorąc paliwa wylatującego przez powstałą dziurę przepalił sznurki spadochronu. Paliwo roztopiło też dyszę - wspawany metalowy krążek (4mm grubości!) - otwór się rozszeszył w jedną stronę (patrz zdjęcie).
Oczywiście z powodu nie rozłożonego spadochronu z korpusu został "kalafiorek".
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tungsten
Dołączył: 16 Kwi 2002 Posty: 529
|
Wysłany: Nie Lis 30, 2003 3:49 pm Temat postu: |
|
|
Silnik na styk wszedł do rury po ręczniku papierowym. Oczywiście wcześniej posmarowałem rure od wewnątrz wikolem. Rakieta miała z ok 880 mm długości.
Jako paliwa użyłem czarny karmelek kermita z tym że dałem 35 % cukru i 1 % Fe2O3. Cukier wcześniej wysuszyłem w piekarniku. Karmelek ogrzewałem aż stał się gęstą mazią i jak zauważyłem śladowe ilości białych dymów. Niestety wlać tego nie mogłem i musiałem to upychać. Szybko twardniało i z elaboracją był problem. Ale jakoś wyszło. Może za słabo ogrzałem Słyszałem że to sie wlewa. Średnica krytyczna dyszy wynosiła 5 mm. Niestety na wysokości ok 3 m dysze odstrzeliło i dalej pisać nie muszę. Wyleciała też zatyczka. Albo materiał który użyłem źle się klei z dekturą albo dysza i zatyczka były za cienkie. I tu mam do was pytanie: jak gruba powinna być dysza przy tej wielkości silniku
Wpad mi do głowy pomysł by wkręcić parę krótkich śrub w korpus (w miejscu gdzie znajduje się dysza i zatyczka) jeszcze gdy masa jest miękka. Co o tym sądzicie |
|
|
Powrót do góry |
|
|
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Nie Lis 30, 2003 4:25 pm Temat postu: |
|
|
Zdecydowanie używaj wkrętów (bądź drutu) do zbrojenia dyszy. Jak widać po moim silniku jeden drut nie wystarczy. I w moim przypadku zatyczka też była za cienka - następnym razem zatyczke zrobie gdzieś 1,5 cm, tobie polevam ze 2 cm. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie Lis 30, 2003 7:46 pm Temat postu: |
|
|
Biały napisał: | ....Jako paliwa użyłem czarny karmelek kermita.......Niestety wlać tego nie mogłem..... |
Prośba do ksarda aby wrzucił dane do programu i policzył impuls paliwa :
1. KNO3 / cukier 60/40
2. KNO3 / cukier / węgiel 60 / 35 / 5
Bo wg mnie zysk na IPS będzie śladowy za to dodatek węgla drzewnego uniemożliwi nam operowanie stopionym karmelkiem.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tungsten
Dołączył: 16 Kwi 2002 Posty: 529
|
Wysłany: Nie Lis 30, 2003 9:32 pm Temat postu: |
|
|
Pyrotechman napisał: | ... Bo wg mnie zysk na IPS będzie śladowy za to dodatek węgla drzewnego uniemożliwi nam operowanie stopionym karmelkiem... |
Wg mnie karmelek czarny nie ma gorszych właściwości lejnych od karmelka tradycyjnego . Ten "tradycyjny" karmelek (opisany np. na stronie nakki) ma skład ok 34% cukier i 66% KNO3. A z tego podobno odlewają. Był to mój pierwszy karmelek więc mogłem coś spieprzyć (może za niska temp). Następnym razem spróboje karmelka z 45% cukru (pirotechman go chyba stosował).
Jak jest tym "tradycyjnym" karmelkiem można nim odlewać
Biały
[/list] |
|
|
Powrót do góry |
|
|
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Nie Lis 30, 2003 9:38 pm Temat postu: |
|
|
Zauważyłem że jeżeli saletre z cukrem wstawimy do mokrego garnka, karmelek jest płynniejszy.
Polecam karmelek C35S (3 cz cukru, 5 cz. saletry - wagowo) Jest płynny i wydaje mi się że nieco lepszy niż karmelek pirotechmana. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tungsten
Dołączył: 16 Kwi 2002 Posty: 529
|
Wysłany: Nie Lis 30, 2003 10:03 pm Temat postu: |
|
|
Na stronie nakki pisze jednak że karmelek 35% cukier, 65% KNO3 nie da sie wlewać.
Biały |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon Gru 01, 2003 9:13 am Temat postu: |
|
|
Biały napisał: | Na stronie nakki pisze jednak że karmelek 35% cukier, 65% KNO3 nie da sie wlewać. |
To aż Nakki trzeba na to . No ale Ty ponoć od niedawna interesujesz się SR . I aby poprawić płynność paliwa chcesz zamiast cukru dodać węgla drzewnego . Aż strach aby nie "oskarżono" mnie o sarkazm . Wg mnie "czarna madonna kermita " to tylko egzotyka. Nie wiele zyskujemy , sporo tracimy
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tungsten
Dołączył: 16 Kwi 2002 Posty: 529
|
Wysłany: Pon Gru 01, 2003 1:20 pm Temat postu: |
|
|
Pyrotechman napisał: | I aby poprawić płynność paliwa chcesz zamiast cukru dodać węgla drzewnego . |
Ja nic takie nie napisałem. Twierdzę tylko że te 4% węgla nie pogorsza (zauważalnie) lejności karmelka. Bardzo ciekawym (eleganckim ) paliwem wydaje się być żywicaepoxy/utwardzacz+KNO3+Fe2O3. Postaram się go wypóbować.
Biały[/list] |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tungsten
Dołączył: 16 Kwi 2002 Posty: 529
|
Wysłany: Pon Gru 01, 2003 3:41 pm Temat postu: |
|
|
Jak grube ścianki (z dektury) robicie dla SR w którym paliwo jest o średnicy 25 mm
Biały |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pietruszkin
Dołączył: 21 Mar 2003 Posty: 188 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: Pon Gru 01, 2003 7:47 pm Temat postu: |
|
|
Biały napisał: | Pyrotechman napisał: | I aby poprawić płynność paliwa chcesz zamiast cukru dodać węgla drzewnego . |
Ja nic takie nie napisałem. Twierdzę tylko że te 4% węgla nie pogorsza (zauważalnie) lejności karmelka. Bardzo ciekawym (eleganckim ) paliwem wydaje się być żywicaepoxy/utwardzacz+KNO3+Fe2O3. Postaram się go wypóbować.
Biały[/list] |
Jakoś nie widzi mi się ta mieszanka na SR... O wiele lepsza byłaby z dodatkiem Al lub Mg. _________________ ﺖ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Pon Gru 01, 2003 9:31 pm Temat postu: |
|
|
Pyrotechman napisał: | [Prośba do ksarda aby wrzucił dane do programu i policzył impuls paliwa :
1. KNO3 / cukier 60/40
2. KNO3 / cukier / węgiel 60 / 35 / 5
Bo wg mnie zysk na IPS będzie śladowy za to dodatek węgla drzewnego uniemożliwi nam operowanie stopionym karmelkiem.
|
Witam
Skoro zostałem wywołany do tablicy to postaram się odpowiedzieć na pytanie.
Wyliczenia pokazują:
Dla paliwa 1 - Isp=131,2
Dla paliwa 2 - Isp= 122,2
To wszystko dla ciśnienia w komorze spalania 300 psi.
Natomiast dla KNO3 / cukier 65/35 Isp= 133,8.
To potwierdza fakt, że nie przypadkowo Nakka swoje silniki wykonywał w takich proporcjach saletra-cukier.
Dlatego chyba nie ma sensu wyważać otwartych drzwi i szukać lepszych kompozycji dla tego paliwa. Wszystko zostało "już powiedziane".
Obserwuję na forum próby modyfikowania tego paliwa przez dodanie magnezu lub aluminium.
Co mówi o tym teoria?
Rozważmy dodatek magnezu do tego paliwa (65/35) [ciśnienie nadal 300 psi]
5% - Isp= 139,7
10% - Isp= 143,7
Pirotechman ma jednak rację -
I co Wy na to ?
Pozdrawiam
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon Gru 01, 2003 10:12 pm Temat postu: |
|
|
ksard napisał: | .....Natomiast dla KNO3 / cukier 65/35 Isp= 133,8.
To potwierdza fakt, że nie przypadkowo Nakka swoje silniki wykonywał w takich proporcjach saletra-cukier.
Dlatego chyba nie ma sensu wyważać otwartych drzwi i szukać lepszych kompozycji dla tego paliwa. Wszystko zostało "już powiedziane". |
Czy wszystko . Kilka razy robiłem "karmelek" i tylko skład 55/45 ( KNO3/cukier ) ma bardzo dobrą "lejność". Nakka swoje paliwa formuje w piecu z nastawioną temp. Nie każdy to ma. Dla karmelki wolę "zejść" z impulsu w zamian mam prostą technologię odlewania. No i szybką. Odlanie paliwa 1 kg zajęło mi 20 minut .
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|