Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Parę pytań dot. silnika rakiety
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Nie Wrz 28, 2003 9:45 pm    Temat postu: Parę pytań dot. silnika rakiety Odpowiedz z cytatem

Na początek specyfikacja silnika:


Zrobiony z aluminiowej rurki o średnicy 25 mm i o długości około 11 cm (od czegoś trzeba zacząć). Silnik był zatkany końcówką kija od szczotki (:p) i przewiercony tak, żeby przez korpus i korek przechodził drut (dziurkę widać na pierwszym zdjęciu po lewej stronie), będący jednocześnie kółkiem założonym na prowadnicę. od dołu były przyczepione z lotki z puszki po piwie. Niestety przy starcie korek wyleciał, a lotki porwały się - rakieta wbiła się w ziemie pół metra od prowadnicy (jak wyglądał - nie wiem).
Jako paliwo użyłem:
w 1/6 proch czarny ubity na dole
w 5/6 saletra z cukrem pudrem ubita nad prochem

Teraz pytania:
Z czego zrobić korek żeby nie wyleciał?
Z czego zrobić lotki/skrzydełka i jak je przymocować?
(silnik ma być wielorazowy)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Piromajster



Dołączył: 21 Sie 2003
Posty: 36
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pon Wrz 29, 2003 6:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze nie rób korpusu z wszelakich metali bo jak wybuchnie to będziesz miał odłamki na całym ciele (to nie żarty)
Po drugie silnika używaj jednorazowo
Po trzecie zatyczki są dobre takie jakie robi yetihehe czyli szkło wodne+klej do kafelek i srajtaśma

Jeśli chodzi o lotki to ja je mocuję poxipolem.

Tylko sąsiadowi takiej nie wywal w okno Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Pon Wrz 29, 2003 6:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Smile
Jeszcze jedno - gdzie kupić szkło wodne?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Piromajster



Dołączył: 21 Sie 2003
Posty: 36
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pon Wrz 29, 2003 6:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najprościej to w budowlanym
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Wto Lis 25, 2003 8:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czas powrócić do starych silników i je dokończyć - silnik z sypką saletrą z cukrem (nie mam wprawy w karmelizacji). Zatkany cementem za szkłem wodnym, zbrojony drutem.
Przede wszystkim dorobiłem całą rakiete do niego - długość 365 mm (nie licząc stateczników i odstającego silnika)

spadochron: silnik jest luźno włożony do kadłuba - gdy ciąg ustanie, silnik wypadnie i pociągnie za sobą spadochron (teoretycznie).
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
MICHAŁ



Dołączył: 22 Lip 2003
Posty: 283
Skąd: Centralna Polska

PostWysłany: Wto Lis 25, 2003 8:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wypadnie bo musi posiadać kołnierz a jesli będzie za mały to wiesz co się stanie.
_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Adres AIM
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Wto Lis 25, 2003 8:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kołnierz? jęzeli masz na myśli zgrubienie które podwstrzymuje przed wpadnięciem do środka korpusu to jest...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
MICHAŁ



Dołączył: 22 Lip 2003
Posty: 283
Skąd: Centralna Polska

PostWysłany: Wto Lis 25, 2003 8:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie chodzi mi o kołnierz aurodynamiczny zobacz jak Elza i Charly zrobili farosa spadochron im nie zadziałał bo kołnierz miał za małą powierzchnie.
_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Adres AIM
Tungsten



Dołączył: 16 Kwi 2002
Posty: 529

PostWysłany: Pią Lis 28, 2003 8:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Właśnie buduje rakiete.
SR:
Mam rurkę (wlasnej roboty) z dektury o długości 170 mm, fi zewnetrznej 32 mm, grubość ścianki ok 4 mm. Dysze zrobiłem z mieszanki składającej się z 50% piasku kwarcowego i 50% bieli tytanowej. Do tego dodałem żywice epoksydową (20% całej mieszanki) plus utwardzacz. Narazie się utwardza Wink Mam nadzięje że zda egzamin.
Jako paliwo mam zamiar użyć tradycyjnego karmelka. Ze 100g pewnie się zmieści.
Jak duży zrobić otwór w dyszy. Fi 4 mm Question

Teraz jaką fi ma mieć korpus Question Czy może być on średnicy nieco większej niż SR czyli poprostu „wcisnąć” SR w korpus i zakleić Question
Widziałem gotowe rakiety i tam cała rakieta składa się z trzech części. Pierwsza to czubek, druga to korpus a trzecia to krótki korpusik z statecznikami i SR. Tyle że średnica SR jest dużo mniejsza od średnicy korpusu. Czy to jakoś poprawia stabilność lotu Question

Aha ściągnąłem program SpaceCAD 3. Ale nie wiem jak wpisać dane dotyczące SR. Jest tam lista z gotowymi silnikami ale który model będzie najbardziej podobny do mojego Question

Będzie to moja pierwsza rakieta więc wybaczcie moje lamerskie pytania.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Pią Lis 28, 2003 9:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeżeli chodzi o spacecad'a to nawet nie wstawiałem silnika do swojej rakiety - wkładałem tylko "Inner Tube" o wadze silnika.
Co do dyszy - zaryzykuj 3 mm, powinno być ok (jeżeli korpus jest wystarczająco mocny).

Wydaje mi się, że korpus jest większy od sr'a gdyż do wyrzucania spadochronu używa się kołnierza aerodynamicznego (pocztyja sobie na stronie eltopsj'a). Ogólnie to stabilności raczej nie poprawia.

Zadbaj o wyważenie rakiety i odpowiednie stateczniki - gdy masz już silnik, jest to 2 najważniejsza rzecz.

Dane do spacecada możesz wipsać oddzielnym programikiem - nazywa się "SpaceCADview.exe" i jest w folderze spacecad'a. Do wpisania danych silnika musisz mieć wyniki z hamowni (tak a propos hamowni - czy ktoś ma jakiś pomysł najprostrzej hamowni możliwej do zrobienia dla amatora?).


Ostatnio zmieniony przez crave dnia Sob Kwi 30, 2005 3:09 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tungsten



Dołączył: 16 Kwi 2002
Posty: 529

PostWysłany: Sob Lis 29, 2003 12:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do karmelka dam z 1% trójtlenku żelaza plus ewentualnie węgiel.
Czytałem na forum że ktoś robił SR na karmelku i przy fi krytycznej dyszy równej 5 mm rakieta miała bardzo szybki start. Więc zrobię fi 4mm.
Nie bede robił próby statycznej więc mam nadzieje że nie bedzie explozji.
Aha słup paliwa bedzie miał pojemność ok 61 ml. Załkadając że karmelek będzie miał gęstość ok 1.5 to będzie prawie ze 100 g paliwa.


Biały[/list]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
leszek



Dołączył: 27 Sty 2003
Posty: 102
Skąd: TORUŃ

PostWysłany: Sob Lis 29, 2003 1:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pobaw się programem SRM ze strony Nakki (jak to zrobił KSARD przy obl. silnika PINOTA) - tam znajdziesz odpowiedzi jaka dysza, ciśnienie itp.
Pozdrawiam. L.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Sob Lis 29, 2003 1:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestety przy starcie rakiety silnik wyleciał - w następnej próbie (będzie jutro) silnik przykleje klejem na gorąco (przynajmniej na wyzutni nie wyleci)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
dziadek kermit



Dołączył: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Skąd: z okolicy "Żabidołka"

PostWysłany: Sob Lis 29, 2003 4:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kłaniam się pięknie Very Happy Exclamation
Mój patent na mocowanie silnika jest taki, że wkładam go od tyłu w korpus rakiety ( musi być zrobiony z małym wciskiem, a jak nie to nawijam trochę taśmy klejącej na korpus silnika, żeby go dopasować do korpusu rakiety ) a zabezpieczam przed przesynięciem do przodu za pomocą przetyczki w poprzek korpusu rakiety. Silnik się na niej opiera i w mimencie zadzaiałania nie ma prawa wylecieć. Przetyczkę robię zwykle z miedzianego drutu średnicy 12,2 mm bo taki mam w dyspozycji ze starego kabla elektrycznego.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
KML



Dołączył: 02 Maj 2003
Posty: 73

PostWysłany: Sob Lis 29, 2003 4:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.... 12,2mm Shocked Shocked Shocked Shocked
( O w torbę Very Happy Exclamation czeski błąd miało być 1,2 mm Laughing Laughing Laughing ) Kermit

_________________
Take a look to the sky... just before you die!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Sob Lis 29, 2003 11:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kermit napisał:
Mój patent na mocowanie silnika jest taki, że wkładam go od tyłu w korpus rakiety ( musi być zrobiony z małym wciskiem, a jak nie to nawijam trochę taśmy klejącej na korpus silnika[...]

Tyle że tu chodzi o to, by silnik był luźno włożony - wypadł gdy jego praca ustanie. Dla tego myślałem nad klejem na gorąco - gdy silnik się ociepli rozpuści się, ale wtedy klej już nie będzie potrzebny.

PS.
dziś przygotowałem następny silnik - tym razem z karmelkiem C35S (50 gram saletry, 30 gram curku - całość wlana do silnika). Muszę przyznać że karmelizuje się pięknie, na jaśniutki żółty. Zobaczymy jak się spiszę w trakcie pracy - narazie widzę że jest dość trudno zapalny.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
leszek



Dołączył: 27 Sty 2003
Posty: 102
Skąd: TORUŃ

PostWysłany: Sob Lis 29, 2003 11:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crave napisał:

Tyle że tu chodzi o to, by silnik był luźno włożony .

więc włóż go luźno i podeprzyj na wyrzutni żeby nie wypadł a w korpusie rakiety zabezpiecz żeby nie wleciał do środka. Ale w rakietach najczęście chodzi o to żeby silnik siedział mocno w łożu...
Pozdrawiam. L.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dziadek kermit



Dołączył: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Skąd: z okolicy "Żabidołka"

PostWysłany: Sob Lis 29, 2003 11:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć!!
Silnik żadną miarą samoczynnie po ustaniu pracy nie wyleci z korpusu silnika. Musisz go do tego zmusić i to nie metodą łagodnej perswazji ale brutalną siłą. Zastosowanie kołnierza aerodynamicznego nie zawsza daje rezultaty, zwłaszcza jeśli jest zbyt mały. ( vide start FAROS 1.1).
Chyba, że wymyśliłeś sobie taki patent: wsadzasz silnik do korpusu i ściskasz jednoicześnie jakąś sprężynę, kleisz to wszystko na klej termiczny i zostawiasz do wystygnięcia. Wtedy rzeczywiście jest szansa na wyrzucenie wypalonego silnika, bo ścianki silnie się rozgrzewają ( nawet papierowe ) i po stopieniu kleju sprężyna załatwia resztę. Smile

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Nie Lis 30, 2003 12:04 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik jest zabezpieczony przed wpadnięciem do środka. Kołnierz też jest.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Nie Lis 30, 2003 12:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawszym pomysłem od sprężyny może być wyrzucenie silnika prochem - dajemy opóźniacz paru sekundowy, odgradzamy jakąś grubszą tekturką silnik od spadochronu, pomiędzy silnikiem a tekturą wsypujemy proch - powinno zadziałać.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP