Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozrywanie szelki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Pirotechniczne Przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiroŚwieżak



Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: Świętokrzyskie

PostWysłany: Pią Lis 19, 2010 6:53 pm    Temat postu: Rozrywanie szelki Odpowiedz z cytatem

Witam
Na początek Dzień dobry wszystkim Very Happy
Mam problem. Od niedawna bawię się fajerwerkami, a właściwie prowadzę badania można powiedzieć. Otóż nie mogę ogarnąć tematu rozrywania szelki (cylindryk). Zawsze jest w niej wyrywane niewielkie okno w bocznej ścianie. Nigdy nie rozrywa się zupełnie. Szelka ma wymiary: H=25mm i D=38mm. Są one wynoszone silnikami rakietowymi. Jako burstu używam H3, gwiazdy TT toczone, korpus ze zbrojenia papier xero+wikol. Grubość ścianki 2,5mm. Co jest nie tak, że zawsze tylko małe okienko wyrywa?


Ostatnio zmieniony przez PiroŚwieżak dnia Pon Gru 19, 2011 7:13 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Spanner



Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 240

PostWysłany: Sob Lis 20, 2010 10:00 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oklejasz jakąś gotową rurkę czy sam kleisz? Ja bym zrobił tak- korpus wstępny-około 0,5-0,7 mm i na to warstwa okleiny.
_________________
Niebo to płótno ja trzymam pędzel ale nie umiem malować wiec i tak gówno wyjdzie..
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
PiroŚwieżak



Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: Świętokrzyskie

PostWysłany: Sob Lis 20, 2010 10:36 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Biorę matrycę np. poliamidowy wałek i od razu wykonuję cały korpus. Potem tylko nacinam skrzydełka, daję zaślepki po 2 z każdej strony i zaklejam.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
..:::DAX:::..



Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 47

PostWysłany: Sob Lis 20, 2010 11:32 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do takiego malucha dał bym zamiast H3 FBeka jeżeli masz taką możliwość. Jeżeli nie to może pomyślisz nad cieńszą ścianką i wiązaniem? Może to by coś zmieniło. H3 masz przegryzany czy tylko wymieszanie składniki?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
PiroŚwieżak



Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: Świętokrzyskie

PostWysłany: Sob Lis 20, 2010 12:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do Fb nie mam na razie dostępu, ze względu na brak Al atomized. H3 bez przegryzania, zmieszany. Gdy wykonałem na nim szelkę kulistą to rozerwało ją na kawałeczki, lecz potrzebuję mieć cylindryki. Z wiązaniem czy bez efekt zawsze taki sam. Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Kogucik



Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 42

PostWysłany: Sob Lis 20, 2010 12:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przecie do fb dodaje się co najmniej brighta, jak nie black 000 czy darka...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
PiroŚwieżak



Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: Świętokrzyskie

PostWysłany: Sob Lis 20, 2010 4:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba że połączymy Al atomized z [cenzura głupiego pomysłu - Irek]. Wtedy zapewniam, działa. Wolałbym się jednak skupić na kwestii rozrywania szelki.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Kogucik



Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 42

PostWysłany: Sob Lis 20, 2010 5:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Łatwiej dostać brighta, tańszy jest to ten będzie z al atom. kombinował... Zrób nawet KNO3/Al/S i będzie dobrze, bo ciepły jest, z KClO3 lepiej nie przetrzymywać, niby jest stabilny ale nigdy nic nie wiadomo, najlepiej z KClO4. A, i nie próbuj z KMnO4!! To badziewie jest niestabilne jak cholera!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
PiroŚwieżak



Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: Świętokrzyskie

PostWysłany: Sob Lis 20, 2010 8:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ok Smile Nie ma problemu. I tak właściwie to dzięki za op...rz Very Happy . Ręce będę miał dłuższe Cool A tak na serio to zastanawiałem się nad stabilnością tej mieszaniny, lecz nie pomyślał bym nigdy że może być taka agresywna. Stosowałem ją od pół roku i szczerze mówiąc nie było przykro. Ale teraz zdecydowanie zmienię upodobania. A skoro podałeś taki pomysł, to czy FB na KNO3/Al/S byłby pomocny przy rozwiązaniu mojego problemu szelek? Jednocześnie proszę o inne sugestie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Kogucik



Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 42

PostWysłany: Sob Lis 20, 2010 9:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na pewno nie zaszkodzi Wink Zwiększy również zapłon gwiazdek.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
PiroŚwieżak



Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: Świętokrzyskie

PostWysłany: Sob Lis 20, 2010 10:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szczerze to na to ostatnie przy używaniu H3 nie narzekam.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Kogucik



Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 42

PostWysłany: Nie Lis 21, 2010 10:58 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zawsze może się przydać. Jak każdy FB jest mocniejszy od jakiegokolwiek prochu - no i jest błysk przy wybuchu Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
PiroŚwieżak



Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: Świętokrzyskie

PostWysłany: Nie Lis 21, 2010 11:24 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś spróbuję jeszcze chaotycznie przesypać gwiazdki burstem, a nie układać je symetrycznie. Może to pomoże.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Kogucik



Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 42

PostWysłany: Nie Lis 21, 2010 12:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jedno przyszło mi na myśl - jako wypełnienie dajesz trociny z pcz? Mocno pokryłeś je tym prochem?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
PiroŚwieżak



Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: Świętokrzyskie

PostWysłany: Nie Lis 21, 2010 1:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do tej pory używałem H3 bez przegryzki w postaci czystej, nie herbatka, dziś zgranuluję go i zobaczę co i jak.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Ripper87



Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 205
Skąd: z czwartej gęstości

PostWysłany: Nie Lis 21, 2010 1:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przegyz i zgranuluj h3, to powinno rozwiazac problem, taki mieszany na sucho nie jest zbyt dobry, natomiast przetworzony zajefajny
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Piroman2



Dołączył: 12 Maj 2002
Posty: 830
Skąd: z moździerza ;)

PostWysłany: Nie Lis 21, 2010 6:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Daj cieńszy korpus i wzmocnij go wiązaniem lub obklejaniem (paski). Ja tam o przegryzaniu H3 nigdy nie słyszałem i uważam to za zbędne. Dobrze zmielony węgiel i chloran i granulacja w zupełności wystarczą (to znaczy że skup się na reszcie - tj. korpus).
pzdr.
P2

_________________
Szelka jest małym nasionkiem, z którego na niebie wyrasta piękny kwiat.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PiroŚwieżak



Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: Świętokrzyskie

PostWysłany: Nie Lis 21, 2010 6:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj wykonałem korpus 1mm z wiązaniem. Znowu nic. Tym razem zrobię z kartki z zeszytu, co najwyżej 2 oploty, załaduję, zakleję i zrobię okleinę. Tylko trzeba wąskie paski i chyba od osi z góry na dół, nie? A H3 właśnie zgranulowałem i się suszy, bo robiłem to na mokro. Takie 2w1.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Ripper87



Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 205
Skąd: z czwartej gęstości

PostWysłany: Nie Lis 21, 2010 10:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie miałem na myśli przegryzania takiego jak z pcz, jak niektórzy kiszą w słoiku, ale zmoczenie i przetarcie przez sito, wiem że tak zabrzmiało i to mój błąd Embarassed
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
PiroŚwieżak



Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: Świętokrzyskie

PostWysłany: Pon Lis 22, 2010 2:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bez obaw Ripper Cool Co jak co ale takie rzeczy się jednak wie. Lekko tylko zmoczyłem aby otrzymać "kruche ciasto" i przetarłem przez sito.
Proszę teraz was o lekki eksperyment. Otóż proszę was, abyście do strzykawki 10ml wsypali swój H3 w ilości 5ml, zamknęli tłok do oporu, aby nie prasować, poprowadzili matcha przez otwór i podpalili. Jestem ciekaw czy wasz H3 też tylko wywala tłoczek czy rozrywa ścianki strzykawki. Oczywiście tłok powinien się z oporem przesuwać w strzykawce. Jesteście doświadczonymi "piromenami" i myślę że nie był by to dla was problem oraz że nic wam się nie stanie Smile
Oczywiście próba ta była by wykonana tylko poznawczo. Nie wolno nikomu niedoświadczonemu wykonywać jej na własną rękę Exclamation Exclamation
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Pirotechniczne Przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP