Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Moj pierwszy lot.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
RC-tofik



Do³±czy³: 09 Cze 2009
Posty: 7

PostWys³any: Wto Sty 04, 2011 2:18 am    Temat postu: Moj pierwszy lot. Odpowiedz z cytatem

Witam!
W planach mam wykonanie modelu V-2. Dlaczego akurat V-2?
A no dla tego, ze podoba mi siê jej sylwetka. Laughing
Czy kto¶ posiada jakie¶ wymiary bo bym sobie z chêci± przeskalowa³.

Za³o¿enie jest takie, ¿e ma to byæ raczej wiêkszy model - oko³o 1,5M.
Pytanie tylko, czy silnik na karmel da rady wynie¶æ j± w powietrze na przynajmniej te 50m?
Wagê samej rakiety szacuje na jakie¶ 200-300gram.

Z silnikiem, gorzej. Nie wiem czego siê spodziewaæ, ale znalaz³em filmik, na którym kto¶ z karmelkiem osi±gn± na wadze wynik prawie 1kg.

Ten projekt to nie jest terroryzowanie, chce konkretnie do tego podej¶æ i go wykonaæ.
Na sam korpus i jego wykonanie mam ju¿ pomys³.
Zdolno¶ci manualne jakie¶ tam mam.

A wiec proszê wszystkich chêtnych o pomoc w tym temacie, a nagroda bêdzie fotorelacja "z pola bitwy".

Do rzeczy:
1)Czy kto¶ móg³by mi obliczyæ chocia¿ szacunkowo (bo bêdê i tak robi³ testy) ile gram ma mieæ paliwo aby wynie¶æ model na tak± wysoko¶æ?
2)Prosi³ bym o jakie¶ wzory, którymi mogê policzyæ dok³adnie ci±g silnika.
3)Czy znacie jaki¶ program który sam policzy najw³a¶ciwsze proporcje pomiêdzy szeroko¶ci± dyszy, szeroko¶ci± kana³u a d³ugo¶ci± kana³u?


Wszystkim chêtnym z góry Dziêkuje!
Wszystkim osobom które nie maj± ochoty podej¶æ z pomocna d³oni± a wol± napisaæ: by³o wa³kowane, albo sprawd¼ w Google równie¿ "dziêkuje!" Twisted Evil Very Happy

PS: uda³o mi siê znale¼æ plany korpusu




Teraz pozosta³o tylko przeskalowaæ
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
damianste1



Do³±czy³: 13 Sty 2010
Posty: 24

PostWys³any: Wto Sty 04, 2011 3:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

We¿ ty najpierw kijankê zrób. Masz ma³e pojêcia o silnika rakietowych. A to ¿e kole¶ wyciaga 1 kg to jest tyle co nic.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
RC-tofik



Do³±czy³: 09 Cze 2009
Posty: 7

PostWys³any: Wto Sty 04, 2011 5:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1kg, to ma³o? Laughing
Zawsze my¶la³em, ¿e karmelek wyci±gnie nie wiêcej jak 300-400 gram ci±gu z 100gram paliwa.


Ale poczyta³em deczko, i rzeczywi¶cie ciekawe wyniki znalaz³em ;] 2,5-3kg ci±gu z 100gram.

Puder kupiony, Pe2o3 i KNo3 w czystej postaci kupione.
Na dniach bêdê robi³ karmel i bada³ w³a¶ciwo¶ci.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
damianste1



Do³±czy³: 13 Sty 2010
Posty: 24

PostWys³any: Wto Sty 04, 2011 6:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za 100 gram karmelka wyci±gniesz 10kg. Kwestia silnika. A jaki chcesz odzysk zrobiæ? 50 metrów lot? Raczej tak 100 metrów to takie minimum.
Przeanalizuj w programie srm silniki i siê trochê dowiesz. Za ma³o dajesz wagi rakiecie. 300 gram i 1,5 metra? Ja bym da³ 0,75 kg plus silnik, szczególnie ¿e nie jest to zwyczajna rakieta i dojd± szpachle, nie szpachle.
Najpierw spróbuj zrobiæ tak± z 30-40 cm z silnikiem 20 gram to ju¿ bêdzie sukces. Apropo to 100 gram karmelka przy dobrym silniku wyniesie ci 1 kg rakiete na oko³o 400 metrów no mo¿e trochê wiêcej.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
RC-tofik



Do³±czy³: 09 Cze 2009
Posty: 7

PostWys³any: Czw Sty 06, 2011 8:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

damianste1 napisa³:
Za 100 gram karmelka wyci±gniesz 10kg. Kwestia silnika.


Policzy³em w SRM i i wysz³o maxymalny ci±g, rzêdu 500N z 205g kramelka.
A wiêc z 100 niej wiêcej 25kg ci±gu bez uwzglêdnienia dyszy Very Happy Laughing
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
damianste1



Do³±czy³: 13 Sty 2010
Posty: 24

PostWys³any: Pi± Sty 07, 2011 3:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

BEz uwzglêdniania dyszy Laughing Laughing Laughing Laughing
Dobry z ciebie as. ¿E Z 200 WYSZ£O TYLE TO NIE ZNACZY ¯E JAK O PO£OWE MNIEJ PALIWA TO TE¯ PO£OWE MNIEJ CI¡GU.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
YagYelskY



Do³±czy³: 08 Gru 2002
Posty: 90
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pon Sty 10, 2011 6:38 pm    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Witam!
To ja mo¿e tak obrazowo.
Jak to jest mo¿liwe, ¿e ferrari i polski fiat 126p maj± ró¿ne moce skoro je¿d¿± na tym samym paliwie?
To ile "ci±gu" da litr benzyny? Laughing
Si³a ci±gu silnika rakietowego, podobnie jak moc silnika t³okowego to domena charakterystyki (pojemno¶ci) tych maszyn a nie paliw w nich spalanych. Id±c dalej za analogi± aut, mówi siê potocznie, ¿e ferrari "pali wiêcej". Co to znaczy w przypadku rakiet? Ano to, ¿e warto¶æ ci±gu silnika jest zale¿na od czasu, w jakim spali siê paliwo; im krótszy czas tym wiêkszy ci±g i odwrotnie. Mo¿na przecie¿ spaliæ kawa³ek karmelki bez otrzymania ci±gu je¶li spalanie jest wolne i odwrotnie, spalenie w bardzo krótkim czasie da ogromy ci±g (tylko, ¿e ci¶nienie w silniku bêdzie odpowiednio wysokie a to mo¿e byæ problem). W pewnym du¿ym uproszczeniu mo¿na powiedzieæ, ¿e iloczyn warto¶ci ci±gu oraz czasu jego trwania (impuls ca³kowity) jest warto¶ci± sta³± dla danej masy okre¶lonego paliwa. Wracaj±c do analogii, mo¿na jechaæ autem na ma³ych obrotach, osi±gaj±c ma³± moc d³u¿ej ni¿ na pe³nym gazie, przy uzyskaniu du¿ej mocy silnika (zwróæcie uwagê na ró¿nice w konsumpcji paliwa!). Oczywi¶cie, ilo¶æ energii zawarta w jednostce masy paliwa (czyli impuls w³a¶ciwy) jest ró¿na dla ró¿nych paliw - karmelek w jednostce masy ma mniej energii ni¿ chocia¿by paliwa z proszkami metali. Jeszcze raz jednak powtarzam (to ju¿ który¶ z kolei): nie oznacza to, ¿e "karmelek daje mniejszy ci±g" tylko, ¿e karmelek da mniejszy impuls ca³kowity z jednostki masy ni¿ bardziej energetyczne paliwa.
Mo¿e trochê to chaotyczne ale wierzê, ¿e da siê przetrawiæ je¶li ma kto¶ dobre chêci Wink
Jeszcze mnie tylko nurtuje okre¶lenie "bez uwzglêdniania dyszy". Chodzi o silnik bezdyszowy czy o dyszê "dziurow±", o wspó³czynniku ekspansji równym jeden?
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
damianste1



Do³±czy³: 13 Sty 2010
Posty: 24

PostWys³any: Pon Sty 10, 2011 7:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mo¿e chodzi³o o bez uwzglêdniania erozji dyszy?
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
adibeat



Do³±czy³: 09 Lip 2006
Posty: 101
Sk±d: Ozorków

PostWys³any: Sro Sty 19, 2011 1:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie lepiej zainwestowaæ w silnik "komercyjny"? Bezpieczniej, pewniej...
_________________
Zwiezdoczka - Bohater Podniebnych Szlaków 2006 -04.11.2008
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
pawelyoy



Do³±czy³: 30 Kwi 2011
Posty: 2

PostWys³any: Sob Kwi 30, 2011 8:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I jak przebiegaj± dzia³ania produkcji tego modelu ?
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP