Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Krzesiwo
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Pirotechniczne Przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Mariszon



Do³±czy³: 01 Pa¼ 2010
Posty: 10

PostWys³any: Nie Pa¼ 31, 2010 12:06 pm    Temat postu: Krzesiwo Odpowiedz z cytatem

To moj pierwszy post, wiec Witam Wszystkich.

W temacie jestem kompletnie zielony poniewaz nawet sie tym nie interesuje natomiast mam nadzieje ze dzieki Wam uda mi sie stworzyc potrzebna rzecz.

Do sedna.

Potrzebuje wykonac krzesiwo takie jakie jest w w zwyklych sapalniczkach.
Zamontowane bedzie m.in. w takiej zapalarce.

(http ://allegro.pl/zapalniczka-do-gazu-palnik-zapalarka-kubkowa-i1290521301.html)

Nie pytal bym Was gdyby krzesiwo bylo ogolnie dostepne, ale z tego co wiem to nie sprzedaja czegos takiego tylko trzeba cala zapalarke kupic now±. W sprzedazy sa jedynie kamienie Zippo ktore sa dla mnie bezuzyteczne ze wzgledu na wielkosc.

Podsumowujac potrzebuje "zrobic" material na krzesiwo ktore bedzie uzywane w zapalarce z linku oraz mojej wlasnej konstrukcji.

Dobrze jesli kamien dawalby "mocne" iskry, tak aby mozna bylo zapalic palinik za jednym ruchem. Rownie wa¿na jest kwestia "czasu palenia" sie tej iskry. Moja zapalrka bedzie wyrzucala iskry na tej samej zasadzie co zwykla zapalniczka natomiast koleczko bedzie napedzane silniczkiem elektrycznym, tak wiec wazne dla mnie jest to aby iskry mogly przeleciec odleg³o¶æ 10-15cm.

Uprzedzam pytania po co taka odleg³o¶æ jak palnik zapala sie zwykla zapalarka dajaca male iskry (link).