Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

SILNIKI HYBRYDOWE
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
eltopsj



Do陰czy: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWys豉ny: Sro Sie 06, 2003 2:44 pm    Temat postu: SILNIKI HYBRYDOWE Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie!

A dziw bierze, 瞠 NIKT dotychczas nie poruszy tego tematu. Na FORUM rozwa瘸li軼ie r騜ne paliwa ciek貫 i sta貫, ale o hybrydach nie by這 jeszcze mowy (mo瞠 si myl i nie zauwa篡貫m postu na ten temat - to wyprowd嬈ie mnie z b喚du). Silniki hybrydowe to obecnie HIT poza granicami naszego kraju. Ju od d逝窺zego czasu sw璠z mnie palce, aby co takiego zmajstrowa. W naszym rodzimym NECIE nie znalaz貫m jak dotychczas 瘸dnych opracowa na ten temat. Pora wi璚 co zdzia豉 w tej materii.

Konstrukcja silnika jest stosunkowo prosta i mo磧iwa do wykonania w warunkach amatorskich. Utleniaczem w silniku hybrydowym jest podtlenek azotu N2O (czy jak kto woli tlenek azotu (I) ). Paliwem mo瞠 by dos這wnie wszystko co si pali: papier, drewno, tworzywa sztuczne (kto nawet testowa salami Surprised takie do jedzenia Very Happy ). Do konstrukcji silnika mo積a wykorzysta rurki PCV, lub aluminiowe. Silnik sk豉da si z dw鏂h zasadniczych zespo堯w: w g鏎nej cz窷ci zbiornika na N2O i w dolnej komory spalania, czyli zasadniczego silnika. Zbiornik z zasadniczym silnikiem 陰czy prosta dyszka metalowa z otworem, przez kt鏎y N2O trafia do komory spalania. W pobli簑 dyszy N2O znajduje si odrobina klasycznego paliwa sta貫go odpalanego zapalnikiem elektrycznym, niezb璠na do zainicjowania pracy silnika. Silnik zasadniczy to klasyczny silnik z dysz DeLavala (amerykanie u篡waj dyszy grafitowej, ale my郵, 瞠 w naszych pierwszych konstrukcjach mo積a by u篡 dyszy np. cementowej - b璠zie wprawdzi ci篹sza, ale du穎 ta雟za i 豉twiejsza do wykonania). Zbiornik z N2O nape軟ia si tu przed startem z butli ze spr瞛onym podtlenkiem, przez cienk rurk polietylenow (osadzon na dyszce metalowej w czasie sk豉dania silnika - rurka ta spala si po uruchomieniu silnika). Tu podaj link do strony, gdzie dok豉dnie (obrazowo) wyja郾iono dzia豉nie silnika hybrydowego:

http://www.aeroconsystems.com/motors/ratt-tutorial.htm

A to link do jednej ze stron, gdzie pokazano amatorsk konstrukcj takiego silnika:

http://www.geocities.com/jpadfield13/hybrid.html

Jak wida konstrukcja silnika jest banalnie prosta - jedyny problem to odnawialne i niedrogie 廝鏚這 podtlenku azotu. Sam N2O otrzyma mo積a w prosty spos鏏 - poprzez termiczny rozk豉d (170-200 stopni C) azotanu amonu, ale ju spr篹enie tego gazu mo瞠 nastr璚za problemy amatorom.
I tu zadanie i pytanie do wszystkich FORUMOWICZ紟, szczeg鏊nie chemik闚 i mechanik闚. Czy da si opracowa jak捷 nieskomplikowan metod otrzymywania i spr篹ania w niewielkich pojemnikach podtlenku azotu. My郵, 瞠 temat jest ciekawy i wart pog堯wkowania Wink .
Inne 廝鏚豉 podtlenku azotu:

- szpitale: u篡wany w anestezjologii do znieczulania pacjent闚 w czasie operacji - wydaje mi si, 瞠 mo瞠 to by niebawem ciekawe 廝鏚這 N2O, gdy podtlenek ma by wycofany z u篡cia w anestezjologii (jak si okazuje nie jest taki zupe軟ie nieszkodliwy) do 2005 roku.

- gabinety stomatologiczne - u篡wany do uspokajania co bardziej nerwowych Very Happy pacjent闚 - mo瞠 KTO wie w jakich pojemnikach u篡waj go stomatolodzy (gdzie mo積a kupi, ceny) ?

- sklepy spo篡wcze - podtlenek azotu (oznaczenie: E942) u篡wany jest jako substancja spieniaj帷a 鄉ietank w sprayu - okazuje si, 瞠 podtlenek azotu lepiej robi krem ze 鄉ietanki, ni inne gazy. W innych krajach dost瘼ne s w handlu specjalne naboje z N2O - co jak naboje do autosyfon闚 z CO2 (nawet chyba podobne wymiary). U篡wa si ich w automatach do robienia krem闚. By這by to doskona貫 廝鏚這 podtlenku azotu - po prostu gotowy zbiornik z N2O. Gdzie mia貫m Confused link do strony, na kt鏎ej autor opisuje wykonanie mikrosilnika hybrydowego ze zbiornikiem N2O w postaci takiego naboju (jak odszukam to zamieszcz). Je瞠li KTO wie, gdzie u nas w karaju mo積a kupi takie naboje, to niech si odezwie.

- sklepy motoryzacyjne (i to raczej dla rajdowc闚) - N2O u簑wany jest w systemie NOS do tunningu silnik闚 (zwi瘯szanie mocy). System taki zawiera niewielki (czasem bardzo lekki - wykonany z materia堯w kompozytowych) zbiornik z podtlenkiem azotu - by豚y idealny do naszych potrzeb - tylko ceny s POWALAJ。E.

- ostatnie 廝鏚這, chyba najbardziej oczywiste to centrale z gazami technicznymi. Niestety jest to spora butla. Podtlenek azotu produkowany jest w kraju, w butlach 10 l (masa 25 kg) zawieraj帷ych 7 kg N2O pod ci郾ieniem 150 bar闚. W moim rodzimym mie軼ie ceny s nast瘼uj帷e: jednorazowa kaucja za butl (je瞠li chcemy kupi prywatnie) 300,-z, dzier瘸wa butli 0,60 z/dob, N2O - 30,- z/kg. Wszystkie ceny netto. Butla taka wystarczy na wiele start闚 i to rakiet ze sporymi silnikami. Oczywi軼ie, 瞠 ceny te s do 造kni璚ia tylko dla zespo逝 konstruktor闚 (np. ELTKNOPIR, je瞠li KTO jeszcze zechce si przy陰czy i pomys spodoba si pirotechmmanowi i knodowi to mogliby鄉y ruszy z tym tematem w przysz造m roku).

Zapraszam do dyskusji na temat silnik闚 hybrydowych.

PS Je郵i KTO jest zainteresowany, to posiadam rysunki wykonawcze takich silnik闚, kt鏎e zassa貫m zapobiegawczo Very Happy z AEROCONU. Z oczywistych wzgl璠闚 nie mog ich zamie軼i na forum. Plany te znikn窸y ze strony AEROCONU od kiedy firma produkuje silniki hybrydowe i komponenty do nich. Chyba nie磧e na nich zarabia (kosztuj do kilkuset $).

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
dziadek kermit



Do陰czy: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk康: z okolicy "畝bido趾a"

PostWys豉ny: Czw Sie 07, 2003 9:25 am    Temat postu: N2O czy NO2 ?? Odpowiedz z cytatem

K豉niam si pi瘯nie Very Happy Exclamation
O ile dobrze pami皻am z praktyk w szkolnym k馧ku chemicznym to N2O otrzymyje si z Azotyny amonowego ( azotan III amonu ) a nie azotanu (azotan V amonu).
Cholera z t now nomenklatur w sumie masz racj i to azotan i to azotan tylko w jednym azot jest na +3cim, a w drugim +5tym, stopniu utlenienia.
Co do samej idei silnika Hybrydowego to ju by豉 mowa o tym w temacie p造nne paliwa. Po mojemu zastosowanie gaz闚 nie bardzo ma sens chyba, 瞠 w instalacjach stacjonarnych, gdzie ci篹ar uk豉du zasilania utleniaczem nie odgrywa roli. Natomiast dla konstrukcji lataj帷ych gazy musz by skroplone. Zreszt z tego w豉郾ie silnik hybrydowy, gdzie paliwo jest sta貫 a utleniacz ciek造 Very Happy
Od strony konstrukcyjnej samo zagadnienie jest ciekawe, zw豉szcza powt鏎ny zap這n Wink

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa瘸m, 瞠 Kartagina powinna by zburzona!"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
julex



Do陰czy: 16 Lis 2002
Posty: 174
Sk康: tu ten smr鏚?

PostWys豉ny: Czw Sie 07, 2003 10:02 am    Temat postu: hm? Odpowiedz z cytatem

kermit napisa:
N2O otrzymyje si z Azotyny amonowego ( azotan III amonu ) a nie azotanu (azotan V amonu)


Nie, nie. Z azotanu (V) czyli zwyk貫j AA. Wychodzi du穎 i tanio, tylko... czy ja wiem? Taki silnik to chyba trudne zagadnienie. W praktyce pojawi si 1000000 problem闚.
Ale jak kto chce, to niech pr鏏uje.

Pozdro
juleks

PS. Metalowe naboje z N2O mo積a kupi w hurtowniach spo篡wczych.

_________________
Zapraszam:
http://temptonik.com
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
dziadek kermit



Do陰czy: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk康: z okolicy "畝bido趾a"

PostWys豉ny: Pi Sie 08, 2003 10:27 am    Temat postu: W czym problem?? Odpowiedz z cytatem

Temat jest rozwojowy.
Nasuwa si jednak zasadnicze pytanie jakie korzy軼i b璠 z zasatosowania silnika hybrydowego?
Czy przypadkiem nie chodzi tutaj o zwi瘯szenie impulsu silnika?
Silniki na paliwo sta貫 maj do嗆 ograniczony czas dzia豉nia wynikaj帷y z geometrii ziarna paliwa i po zap這nie nic si z tym nie da zrobi a do ko鎍a spalania.
My郵, 瞠 g堯wny problem le篡 w takim zaprojektowaniu silnika aby mia nie tylko wystarczaj帷 do uniesienia rakiety si喚 ci庵u, lecz aby takie dzia豉nie utrzyma jak najd逝瞠j.
W silnikach karmelkowych czasy dzia豉nia s do嗆 kr鏒kie rz璠u 1,5 - 2 s i silnik robi impuls g堯wnie si陰 ci庵u. Dla podniesienia jednak obiektu maksymalnie wysoko lepsze by這by wyd逝瞠nie czasu dzia豉nia si造 ( czyli spalania paliwa) ni zwi瘯szanie si造 ci庵u.
Zwi瘯szanie si造 ci庵u przy tej samej masie rakiety powoduje proporcjonalny wzrost przy酥iesze,co samo w sobie ju nastr璚za problem闚 konstrukcyjnych.
Silnik hybrydowy m鏬豚y rozwi您a par z tych problem闚, ale dopuki si nie spr鏏uje to nie b璠zie wiadomo co z tego wyjdzie.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa瘸m, 瞠 Kartagina powinna by zburzona!"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
KML



Do陰czy: 02 Maj 2003
Posty: 73

PostWys豉ny: Pi Sie 08, 2003 2:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam... Pomys mi si zajeb...e podoba.. najiekszy problem to N2O , chociaz widzialem ostatnio w Macro 12 noboj闚 za 9zika Smile mozna byloy wyczai, tylko tu jest nastepny problem... jak to przela do czgo innego :/ ??bo reszta to chyba nie problem... a nie moze byc sprezone poweitrze Smile ? lub inne g闚no ?
Pozdrowienia. KML

_________________
Take a look to the sky... just before you die!
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
eltopsj



Do陰czy: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWys豉ny: Pi Sie 08, 2003 3:33 pm    Temat postu: SILNIKI HYBRYDOWE Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie!

Zgadzam si z tob kermit, 瞠 temat jest rozwojowy. Wystarczy zajrze do NETU, aby zobaczy, 瞠 coraz wi璚ej amator闚 buduje silniki hybrydowe, tylko nie u nas - a wstyd. Tu "pij" do juleksa, kt鏎y jeszcze dobrze nie "ugryz" tematu (mo瞠 si myl?), a ju wynajduje "milion problem闚". Ch這pie (mam nadziej, 瞠 pod t ksywk nie ukrywa si dziewczyna Laughing - bez obrazy he, he) gdyby wszyscy na ka盥ym kroku wynajdowali problemy to nie mieliby鄉y w og鏊e POST襾U.
Na pewno nie jest to konstrukcja dla tych, co nie chc ruszy d... z domu i tylko zwijaj rurki z paieru, lej do nich karmelek, i twierdz, 瞠 zrobili silnik rakietowy Wink . Specjalnie ruszy貫m ten temat nie po to, 瞠by zrobi zamieszanie, ale po to, aby da alternatyw wszystkim tym "DOCIEKLIWCOM", kt鏎zy w innych postach rozwa瘸li mo磧iwo嗆 u簑cia w warunkach amatorskich hydrazyny, wodoru itp. (zrobienie w warunkach amatorskich, bez odpowiedniego zaplecza, silnika na paliwa ciek貫, jest cholernie trudne i niebezpieczne, wi璚 jak chcecie mie wszystkie ko鎍zyny to nie ruszajcie tych rzeczy Twisted Evil ). Natomiast silnik hybrydowy to jest w豉郾ie to, z czym mo瞠cie poeksperymentowa. N2O jest w miar bezpiecznym i nieszkodliwym utleniaczem (wcale nie takim trudnym do zdobycia) i wszystkim zapale鎍om spragnionym nowinek, daje dobre pole do popis闚 i eksperyment闚. Dla mi這郾ik闚 miniaturyzacji podaj ni瞠j linki do stron (o czym wspomina貫m we wcze郾iejszym po軼ie), gdzie autorzy opisuj mikrosilniki hybrydowe z wykorzystaniem naboi do robienia krem闚 (tu pytanie do juleksa, w jakiej hurtowni spo篡wczej widzia貫 naboje z N2O i ile kosztowa造?).
Naboje takie zawieraj 8 g N2O (i wcale nie musi by N2O ciek造, kermit, aby rakieta lata豉, silnik po prostu b璠zie kr鏂ej pracowa --- a propos --- pytanie do chemik闚: przy jakich ci郾ieniach i w jakiej temeraturze skrapla si N2O? Jako nie mog貫m nic znale潭 na ten temat).
Z test闚 wynika, 瞠 z takim nabojem mikrosilnik pracuje ok 1 s i uzyskuje 15 Ns. Nic si nie przelewa (to do KMLa), taki nab鎩 to gotowy zbiornik z N2O do mikrosilnika. Nie jest to wprawdzie rewelacja, ale na pocz徠ek do pierwszych pr鏏 dla wszystkich WYCZYNOWC紟 Wink - jak w sam raz.

Zalety hybrydowc闚 s niezaprzeczalne:

- po zrobieniu ca趾owicie nieszkodliwy (mo積a go przewo磨, przesy豉 bez 瘸dnego ryzyka,
- mo磧iwo嗆 uzyskania d逝gich czas闚 pracy - oczywi軼ie z dysz grafitow,
- no i ten 造k adrenaliny Very Happy Very Happy Very Happy chyba troch wi瘯szy ni z karmelkiem - prawdziwa procedura tankowania przed startem, i ten p這mie z dyszy jak w autentycznej rakiecie - BAJKA Exclamation Exclamation Exclamation

wady:

- troszk bardziej skomplikowany - wymagany dost瘼 do tokarki (par element闚 trzeba wytoczy), ale chyba to nie jest jaki wielki problem ( juleks) - ja pod nosem mam niewielki warsztat 郵usarski, gdzie pan Franio, za par groszy, wytoczy w p馧 godziny wszystko, co potrzeba Wink
- N2O - tu mog by schodki (nie mam na my郵i naboi z N2O, bo to tylko zabawa), ale co wi瘯szego (koszty Crying or Very sad patrz m鎩 tytu這wy post) - dlatego warto my郵e o wykorzystaniu hybryd闚 w jakim powa積iejszym projekcie, realizowanym przez zesp馧 np.

Rakieta dwustopniowa tak co ko這 5m wysoko軼i. W pierwszym stopniu trzy silniki o masie startowej 3 kg ka盥y, w drugim stopniu jeden hybryd 2 kg. W g這wicy komputer pok豉dowy z altimetrem, akcelerometrem i uk豉dem radiowej pelengacji - trzeba b璠zie j odszuka po wyl康owaniu. Ciekawi jeste軼ie, jak wysoko poleci? To zbudujmy j! Wink Wink Wink

Oto przyk豉dowe linki:

http://www.hpr.org.uk

http://www.microhybrid.com

http://mywebpages.comcast.net/seanmca79/hybrid/

Pozdrawiam.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
pirotechmaan
Go嗆





PostWys豉ny: Pi Sie 08, 2003 4:04 pm    Temat postu: Pr璠zej ................ Odpowiedz z cytatem

Pr璠zej ja swojego psa ( wa篡 6 kg ) wystrzel w swojej rakiecie i bezpiecznie sprowadz na spadochronie ni Wy zrobicie hybrydowy SR Wink . No ale aby dorzucic trzy grosze to proponuje nitrometan. Stosowany w SR na jednokomponentowe paliwo ciek貫 ( czyli bez utleniacza ). Impuls ok. 170 s. Albo proponuj ciekly N2O4.


Pozdr. A

PS. Mam sporo o N20 i N204 Wink . A 瞠by eltopsji mi nie dokopa to robi palio rakietowe o lepszych parametrach ni balistyt ( mam taka nadziej Wink ).
Powr鏒 do g鏎y
eltopsj



Do陰czy: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWys豉ny: Pi Sie 08, 2003 6:03 pm    Temat postu: SILNKI HYBRYDOWE Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie!

pirotechmaan napisa:
Pr璠zej ja swojego psa ( wa篡 6 kg ) wystrzel w swojej rakiecie... A 瞠by eltopsji mi nie dokopa to robi palio rakietowe o lepszych parametrach ni balistyt ( mam taka nadziej Wink ).


Widz, 瞠 temat hybrydowc闚 nie przydad do gustu pirotechmaanowi Confused Confused Confused , a wi璚 w zespole ELTKNOPIR nie b璠zie pierwszego, polskiego silnika hybrydowego... , a mo瞠 si myl Question Question Question

Pozdrawiam.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
pirotechmaan
Go嗆





PostWys豉ny: Pi Sie 08, 2003 6:19 pm    Temat postu: Re: SILNKI HYBRYDOWE Odpowiedz z cytatem

eltopsj napisa:
...Widz, 瞠 temat hybrydowc闚 nie przydad do gustu pirotechmaanowi Confused Confused Confused , a wi璚 w zespole ELTKNOPIR nie b璠zie pierwszego, polskiego silnika hybrydowego... , a mo瞠 si myl Question Question Question



Jak przez komor spalania przepu軼isz gaz ( N20 albo inny ) to - co to za silnik hybrydowy Question . Reakcja odrzutu , jej si豉 jest m. in. funkcj dM/dt. Jak zwiekszysz dM to zwi瘯szysz si喚 ciagu. Czyli nawet jak wod przepu軼isz przez silnik ( tak aby paliwo nie zgas這 ) to te masz silnik hybrydowy ( wzrost dM/dt ) Wink .
Jak zrobimy film "oddalaj帷a si ziemia" to ............ hm ............... mo瞠 wi瘯szy silnik Question . Albo wi瘯szy SR i z nowym paliwem ( znacznie wi瘯szy Iwl. ). No i powtarzalno嗆. A mo瞠 kto to kupi Shocked Question Razz , te rakiety , wygl康aj pi瘯nie. No i maj pewnie "dzia豉". A to sporo roboty. A przeciez jeszcze trzeba kuma aby z g這du nie zdechn望 Razz


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
julex



Do陰czy: 16 Lis 2002
Posty: 174
Sk康: tu ten smr鏚?

PostWys豉ny: Pi Sie 08, 2003 6:52 pm    Temat postu: szczypta soli Odpowiedz z cytatem

No... Eltopsji - masz troch racji. Moja postawa hamuje post瘼 ludzko軼i i pewnie gdybym urodzi si 500 lat temu zosta豚ym inkwizytorem Very Happy . Niemniej jednak mam kilka konstruktywnych argument闚 na nie.

1. Ile pr鏏 zwykle trzeba aby konwencjonalny silnik osi庵n掖 maksymalny ci庵 i przy tym nie eksplodowa? Przy ma造ch silniczkach 2-3 wystarczaj Wink , ale przy wi瘯szych sztukach wa積a jest powtarzalo嗆 wynik闚. Po這wa z testowanych SR pewnie rozleci si na kawa趾i. Nie szkoda tyle pracy z toczeniem, gwintowaniem... itd.?

2. Du穎 wysi趾u Razz

3. Potrzebny jest dobry warsztat. Dla Ciebie to nie problem, jak pisa貫. Ale dla mnie i 90% u篡tkownik闚...

Tak czy inaczej: Powodzenia Razz Wink
juleks

PS. Naboje - do kupienia w zwyk造ch hurtowniach spo篡wczych. Ja o takiej mo磧iwo軼i s造sza貫m od "wci庵aczy" Razz . Sam nie kupowa貫m.
KML za m闚i, 瞠 widzia je w makro. Niewykluczone.

PPS. D逝go嗆 ci庵u mo積a przecie zwi瘯szy wyd逝瘸j帷 silnik. Oczywi軼ie do pewnego stopnia...

_________________
Zapraszam:
http://temptonik.com
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
eltopsj



Do陰czy: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWys豉ny: Pi Sie 08, 2003 7:33 pm    Temat postu: SILNIKI HYBRYDOWE Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie!

Jak wiesz pirotechmaan jestem elektronikiem, a nie chemikiem, ale co nieco z chemii kumam. Ot騜 jak twierdzisz, 瞠 gdyby H2O by豉 taka dobra, to nie stosowano by w tunningu silnik闚 samochod闚 rajdowych N2O tylko tansz wod he, he, he. Jak si okazuje, powstaj帷y przy termicznym rozk豉dzie N2O azot jest ch這dziwem dla tlenu i ten prawdopodobnie jest wtedy lepszym utleniaczem (moc silnik闚 samochodowych ro郾ie prawdopodobnie o 35%, bo co tyle mniej wi璚ej tlenu zawiera N2O, a powietrze tylko 21, jak wszyscy wiedz).

Sorry Embarassed juleks! Wcale nie chcia貫m Ci "dokopa" jak twierdzi pirotechmaan, ale jako tak Wink Wink wysz這 Very Happy Very Happy Very Happy . No, ale mamy troch ubawu przy tym temacie. Cholera nudna i popieprzona jest ta RZECZYWISTO汎, jak flaki z olejem, no nie?

Pozdrawiam

PS dla pirotechmaana: widz, 瞠 jeste na forum - zajrzyj do poczty. Czekam na wiadomo嗆-siedz jeszcze w robocie. Pawe ju si odezwa. Poczt b璠 m鏬 odczyta dopiero w poniedzia貫k gdy w domu mam rozpieprzony komputerek.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
pirotechmaan
Go嗆





PostWys豉ny: Pi Sie 08, 2003 9:03 pm    Temat postu: Re: SILNIKI HYBRYDOWE Odpowiedz z cytatem

eltopsj napisa:
.....Ot騜 jak twierdzisz, 瞠 gdyby H2O by豉 taka dobra, to nie stosowano by w tunningu silnik闚 samochod闚 rajdowych N2O tylko tansz wod he, he, he. Jak si okazuje, powstaj帷y przy termicznym rozk豉dzie N2O azot jest ch這dziwem dla tlenu i ten prawdopodobnie jest wtedy lepszym utleniaczem (moc silnik闚 samochodowych ro郾ie prawdopodobnie o 35%, bo co tyle mniej wi璚ej tlenu zawiera N2O, a powietrze tylko 21, jak wszyscy wiedz).

Sorry Embarassed juleks! Wcale nie chcia貫m Ci "dokopa" jak twierdzi [b]pirotechmaan[/b.



1. Wod ot tak wrzuci貫m. O tuningu milcz bo nie wiem. Ostatnio w TV m闚ili o wstrzykiwanym azocie. Mo瞠 to o N20 chodzi這 ?.

Na podanych linkach o hybryd. SR s filmy ale wg mnie jako s豉bo to wygl康a Rolling Eyes . Wod mo積a da pod dysz a jak wiemy SR "odpycha" sie od w豉snych produkt闚 i te zwi瘯szymy SR ci庵 Wink . Jedno jest pewno. To nie takie proste jak herbatka u cioci , a pewno trudniejsze ni bezpieczne wystrzelenie ( i "odzysk" ) mojego psa Wink .

2 . No tak Rolling Eyes . S這wo "dokopanie" prosz przyj望 w wersji 瘸rtobliwej Embarassed Embarassed Razz .




Pozdr. A


Ostatnio zmieniony przez pirotechmaan dnia Sob Sie 09, 2003 9:22 am, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
pablo



Do陰czy: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk康: 堯dzkie

PostWys豉ny: Pi Sie 08, 2003 11:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W豉sno軼i N2O,
hybrid.xls - arkusz kalkulacyjny u豉twiaj帷y projektowanie silnik闚 hybrydowych z ruchomym t這kiem/wtryskiwaczem autorstwa Paul Kelly
(nie moge znale潭 jego stronki, a by這 tam du穎 ciekawych rzeczy o hybrydowcach).
Je瞠li ju bawi si N2O to proponuje zastanowi si nad budow r闚nie prostego jak hybrydowy silnika ciek這paliwowego. Wystarczy這by do zbiornika z N2O wstawi jaki elastyczny zbiorniczek - taki 瞠by da這 si z niego wszystko wycisn望 (foliowy woreczek Question) - wypelniony paliwem np. benzyn, naft itp. Zbiorniczek z paliwem po陰czy z wtryskiwaczem i gotowe. Cisnienie par N2O wt豉cza這by obie substancje do komory spalania.
Albo inna konstrukcja: dwa ruchome tloki - jeden jako wtryskiwacz, drugi rozdzielaj帷y utleniacz i paliwo, od niego poprowadzony jaki elastyczny w篹yk do wtryskiwacza, benzyna u g鏎y, N2O na dole - voilà! Smile
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
KML



Do陰czy: 02 Maj 2003
Posty: 73

PostWys豉ny: Sob Sie 09, 2003 12:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.. Przela to byla przeno郾ia Smile.. Pirotechmanie!: w jakim pojemniku trzymasz N2O i w jakich ilo軼iach i czy mozna od ciebie odkupic ten rozweselacz i ile bys za to chcia Smile
Pozdrowienia, KML
PS: do Eltopsj'a jak nie chc to nie... ja jusz zaczynam powaznie my郵e o zbudowaniu...mo瞠 pogadamy na gg ? moj nr: 509790

_________________
Take a look to the sky... just before you die!
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
pirotechmaan
Go嗆





PostWys豉ny: Sob Sie 09, 2003 7:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

KML napisa:
...........Przela to byla przeno郾ia . Wink ........................ Pirotechmanie!: w jakim pojemniku trzymasz N2O i w jakich ilo軼iach i czy mozna od ciebie odkupic ten rozweselacz i ile bys za to chcia Smile....



Pogi窸o Was Shocked Wink Question . A gdzie ja dalem ofert na N20 Question Shocked . I jakie "przela" Question Rolling Eyes


Pozdr. A Wink

PS. SR Hybrydowy - za du穎 pracy , za ma這 efekt闚. Ponadto spr篹ony N20 to juz w og鏊e "kicha". Policzcie sobie wagowo jak mas N20 macie do dyspozycji .
Powr鏒 do g鏎y
pirotechmaan
Go嗆





PostWys豉ny: Sob Sie 09, 2003 9:48 am    Temat postu: N20 Odpowiedz z cytatem

A wi璚 kiepsko.

N20 jest inertnym utleniaczem. ζtwo utlenia zwi您ki o wysokiej reaktywno軼i ( zwi您ki krzemo, boro, seleno - organiczne ). Przy braku katalizatora N20 nie reaguje z alkenami, arenami , aminami i alifatycznymi alkoholami - nawet przy temp. 200 - 300 C i ci郾ieniu 100 - 500 atm.

Wniosek :

Wg mnie przepuszczenie spr篹onego N20 przez SR powoduje to samo co wtry郾i璚ie w 鈔ednic krytyczna dyszy - wody. A to ostatnie jest ciekawe Wink .



Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
dziadek kermit



Do陰czy: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk康: z okolicy "畝bido趾a"

PostWys豉ny: Sob Sie 09, 2003 9:59 am    Temat postu: Co軼ie si uparli?? Odpowiedz z cytatem

K豉niam si pi瘯nie Very Happy Exclamation
Co軼ie si uparli na ten rozweselacz ( N2O ) Question
O ile w silnikach samochodowych wprowadzenie N2O do komory spalania, zamiast powietrza mo瞠 przynie嗆 wzrost mocy, o tyle do SR nie bardzo si to nadaje ze wzg喚du na niskie w豉sno軼i utleniaj帷e.
A tak z innej beczki to HNO3 wcale nie tlen jest utleniaczem a azot Exclamation Very Happy
Po mojemu by豚y sens zastosowania np kwasu azotowego jako utleniacza, albo wr璚z ciek貫go tlenu,lub nadtlenku wodoru.
Wub鏎 utleniacza to nie sprawa widzimisi ale kilku r騜nych czynnik闚 m. innymi ekonomicznych i logistycznych.
Po mojemu naj豉twiej zdoby, najmniej kosztuje,naj豉tywiej zastosowa i zabezpieczy si przed wypadkami, stosuj帷 HNO3 Exclamation

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa瘸m, 瞠 Kartagina powinna by zburzona!"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
dziadek kermit



Do陰czy: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk康: z okolicy "畝bido趾a"

PostWys豉ny: Sob Sie 09, 2003 10:06 am    Temat postu: Re: N20 Odpowiedz z cytatem

To znowu ja Very Happy

pirotechmaan napisa:

Wg mnie przepuszczenie spr篹onego N20 przez SR powoduje to samo co wtry郾i璚ie w 鈔ednic krytyczna dyszy - wody. A to ostatnie jest ciekawe Wink .
Pozdr. A

Pomys niez造 z t wod ale widzia豚ym to przed A* wtedy mo積a zabezpieczy gard這 dyszy przed nadmiernym wp造wem ciep豉 produkt闚 spalania.
Widzia豚ym to jako wtry郾i璚ie wody przy samej 軼iance w zw篹aj帷ej si cz窷ci dyszy. W闚czas gard這 dyszy mog這by by chronione przed nadmiernym nagrzewaniem przez odparowanie wody.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa瘸m, 瞠 Kartagina powinna by zburzona!"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
pirotechmaan
Go嗆





PostWys豉ny: Sob Sie 09, 2003 10:08 am    Temat postu: Re: Co軼ie si uparli?? Odpowiedz z cytatem

kermit napisa:
.......Po mojemu naj豉twiej zdoby, najmniej kosztuje,naj豉tywiej zastosowa i zabezpieczy si przed wypadkami, stosuj帷 HNO3 Exclamation



Wg mnie N203 ( t.wrzenia 20 C ) albo N204 . N203 otrz. w wyniku pra瞠nia Pb(NO3)2. A najlepiej jako paliwo nitrometan. Jest najlepszy z najlepszych do tego bezpieczny niczym mleko Wink . No i nie udaje, 瞠 jest paliwem bo nim jest. Ale i tak zrobi SR Hybrydowy to kilka miesi璚y pracy.


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
pirotechmaan
Go嗆





PostWys豉ny: Sob Sie 09, 2003 10:10 am    Temat postu: Re: N20 Odpowiedz z cytatem

kermit napisa:
...................
Widzia豚ym to jako wtry郾i璚ie wody przy samej 軼iance w zw篹aj帷ej si cz窷ci dyszy. W闚czas gard這 dyszy mog這by by chronione przed nadmiernym nagrzewaniem przez odparowanie wody.



Tak samo "widz" to Wink . Wtrysni璚ie w 鈔odek dyszy ( na jej wej軼iu ) Mamy te wzrost dM/dt a to oznacza, 瞠 ro郾ie ci庵 Wink . I mo積a da silnie egzotermiczne paliwo. A w SR z NM - wtrysko do komory silnika. Ale to ju wy窺za szko豉 Wink


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP