Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Odlewanie paliwa
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
crave



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys豉ny: Sro Lut 16, 2005 10:13 pm    Temat postu: Odlewanie paliwa Odpowiedz z cytatem

Jak (do cholery) odlewacie paliwo?
W szczeg鏊no軼i pytam o karmelki - dzisiaj okr庵貫 3 godziny (sorbitolka na 豉幡i wodnej) pr鏏owa貫m odla sobie 3 g逝pie segmenty po 5 cm d逝go軼i, 32 mm 鈔ednicy i z 12 mm kana貫m. Do tego celu nawet specjalnie wytoczy貫m sobie takie urz康zonko:
[]x[]
[]x[]
[]x[]
czyli walec z wywierconym otworem na pr皻 formuj帷y kana.M
imo nak豉dania ton oleju, wk豉niu papierk闚 etc. paliwo nie da這 si wyj望 z formy nie zniekszta販aj帷 go - albo paliwo jest za mi瘯kie, a jak twarde to pr皻 jest nie do wyj璚ia.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
v-21



Do陰czy: 24 Lip 2002
Posty: 833
Sk康: Kaszuby

PostWys豉ny: Sro Lut 16, 2005 10:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mnie zaje這 to....2dni nerw闚k PINOT juz pisa o tym na t這czenie kan逝 zastsowac tworzywo sztuczne o powirzchni hydrofobowej i wys wsp rozszezalnosci cieplne np PP \a na zew sred kilka warstw papierka wiec Arrow jakim Rolling Eyes jak moze sie przykleic
Question

_________________
....a reszta niech se jaja li瞠.....
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
maslak666



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Sk康: Radom

PostWys豉ny: Sro Lut 16, 2005 11:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hehehehe crave mia貫m dok豉dnie taki sam problem... Pom鏬 mi pinot (zob. jego post w temacie "maslak p-50 virginity" w komnacie "silniki rakietowe") oraz micha.
Wa積e jest, aby nie wk豉da trzpienia od razu po wlaniu paliwa, ale dopiero jak ju troch przestygnie. Najlepiej w og鏊e po zrobieniu paliwa czeka okr庵貫 5 minut a dopiero potem je umie軼i (bo wla ju ci篹ko b璠zie) w korpusie. Trzpie wsadzasz tylko na chwil, wyjmujesz zanim jego temp. zr闚na siem z temp. paliwa (bo wtedy to ju klops). Micha u篡wa trzpienia z metalu smarowanego mas貫m b康 olejem i jak wyjmuje to wychodzi czy軼iutki, bez przylepionego paliwa. No i oczywi軼ie wyjmujesz p鏦i jest jeszcze plastyczne.

Jutro robi bloczek 200g to napisz jak to siem u mnie sprawdzi這.

Sorbitolka rulez Razz Exclamation

Pozd.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
v-21



Do陰czy: 24 Lip 2002
Posty: 833
Sk康: Kaszuby

PostWys豉ny: Sro Lut 16, 2005 11:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mia貫m nie mniejszy k這pt pniewaz sred zew paliwa to 28mm- papierczyli jakies 27mm a kana 16mm wiec na "mieso" Wink przypada ok 5mm przy sred prawi 3cm powiem ze nie 豉twa sprawa jeszcze sporo mi zosta這 do dopracowania
_________________
....a reszta niech se jaja li瞠.....
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
maslak666



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Sk康: Radom

PostWys豉ny: Czw Lut 17, 2005 1:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Exclamation

Jestem 鈍ie穎 po testach, paliwko jeszcze stygnie Wink .

First wymiary bloczka: fi 40, d. 105, kana przez ca陰 d. paliwa fi 20.
Trzpie metalowy, smarowany olejem kujawski - z perwszego t這czenia Very Happy . Najpierw pr鏏owa貫m odczeka 8 min po przygotowaniu paliwa - qpa. Potem 15 - to samo, cho paliwo przylepi這 siem tylko u samego do逝 trzpienia. Uda這 siem dopiero, gdy czeka貫m 20 minut. Wybra貫m 造ch paliwo (sz這 ci篹ko, 瞠 a 造磬a siem pokrzywi豉) i wpakowa貫m do korpusu (tuba po papierze toaletowym). Ubi貫m palcami. Zasadzi貫m trzpie. Wchodzi ci篹ko - moja tuba p瘯豉 u do逝 Crying or Very sad . Na szcz窷cie, jako tam j przytrzyma貫m, tak 瞠 zachowa貫m kszta速 walca. Od razu po w這瞠niu trzpienia, troch go obrusza貫m i wyj掖em. Wyszed czy軼iutki, bez 瘸dnego paliwa, a kana jest jak oszlifowany Very Happy . Jak wychodzi to tak "plasn掖", jak strzykawka, gdy wyjmujemy t這czek a palcem zatykamy t szyjk - znaczy, 瞠 by這 podci郾ienie. Mo瞠 to w豉郾ie ono jest win psucia siem paliwa? Mo瞠 trzeba robi kana na przestrza, 瞠by przy wyjmowaniu dochodzi這 powietrze z drugiej strony, albo nie wiem... jakie dziurki czy cosik...

V-21 co Ty na to?

Pozd.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Czw Lut 17, 2005 5:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W豉郾ie - Ma郵ak dobrze pisze - najlepiej odczeka a paliwo przestygnie i wpycha trzpie do lekko plastycznego bloku - je郵i jest zaostrzony spokojnie wejdzie.
Je郵i si robi kana na przestrza np. w ziarnach odlewanych poza silnikiem to p馧 biedy. przestygni皻y wa貫k bierzemy i rolujemy przytrzymuj帷 trzpie tak jak si trzyma wa貫k do ciasta przy wa趾owaniu. Wtedy poprzez lekki ucisk paliwo si ugniata - kana staje si wi瘯szy o par dziesi徠ych mm i trzpie schodzi bez lipy.
Je郵i kana nie jest do ko鎍a ziarna - sprawa jest trudniejsza. Trzpie si zasysa i przy wyci庵aniu na si喚 dochodzi do deformacji kana逝. Wtedy trzeba go lekko pogiba na boki, pokr璚i nim i wpu軼i powietrze.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
v-21



Do陰czy: 24 Lip 2002
Posty: 833
Sk康: Kaszuby

PostWys豉ny: Pon Lut 21, 2005 10:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja pozostaje przy swojej opcji zrobi貫m jak na razie 8 seg pqaliwa
i idzie jak z p豉tke idelnie r闚ny itd...z rozbieranioe o problema Wink

_________________
....a reszta niech se jaja li瞠.....
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
crave



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys豉ny: Pon Mar 14, 2005 3:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jedno pytanie. Jak sobie radzicie z papierem przyklejonym do ziarna?
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
szpaner



Do陰czy: 11 Pa 2004
Posty: 561

PostWys豉ny: Pon Mar 14, 2005 5:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a poco sobie z nim wogole radzic?

mozna go potraktowac jako element ziarna:
np:forme wykladasz papierem
wlewasz paliwo
wkladasz zapapierkowany rdzen
wyciagasz go(papierek zostaje)
wyciagasz ziarno i robisz z nim co chcesz
papierek na zewnatrz nie ma nic do roboty, a w srodku spali sie przy odpalaniu, wiec nie bedzie zawadzal

_________________
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
crave



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys豉ny: Pon Mar 14, 2005 5:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po co? Papierek inhibituje paliwo, fakt 瞠 s豉bo, ale jednak - a ja nie chce inhibitowa paliwa.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
razor



Do陰czy: 12 Gru 2006
Posty: 2
Sk康: Brzeg

PostWys豉ny: Pon Sty 22, 2007 8:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy nie mo積a zrobic bloczka paliwa a potem np wiertark wywierci kana w paliwie. s康z, 瞠 przy niedy篡ch segnemtech paliwa a tak瞠 kana豉ch w paliwie taki spos鏏 m鏬豚y byc dobry. Co wy o nim s康zicie?
_________________
obchod幟y sie dobrze z fajerwerkami to b璠ziemy cali
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
beaker



Do陰czy: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWys豉ny: Pon Sty 22, 2007 9:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po pierwsze :Wys豉ny: Pon Mar 14, 2005 5:07 pm (ostatni post)
po drugie : bylo juz
po trzecie: tak mozna, ale czy masz wiertarke stolowa? bo zwyczajna to dosc trudno, do tego dochodzi ryzyko pekania ziarna
pzdr
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Mortan



Do陰czy: 16 Lut 2008
Posty: 10

PostWys豉ny: Nie Kwi 06, 2008 11:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem o czym wy tu wog鏊e m闚icie! U mnie jest tak, 瞠 po zdj璚ia karmelka z palnika zastyga on na ska喚 mo瞠 po 1-2min i nie da rady nic dalej robi z nim, poniewa nawet jak jest w formie proszku to nie ugniecie si na jednolita mas, tylko si wykruszy. Z segmentu 7cm, zawsze mi jaki 1cm odpadnie, bo jest to warstwa kt鏎 ubijam na samym ko鎍u.
Nie wiem te, o jakiej p造nnej masie tu m闚icie. Przecie karmelek powinien wyj嗆 jak ciasto, da si go 造磬 jedynie na這篡, nie jest w postaci p造nnej! Pr鏏owa貫m nawet taki zrobi dodaj帷 wi璚ej wody, ale wtedy nic nie wysz這, trzeba czeka a woda odparuje, bo inaczej si nie skarmelizuje!

Ja robi tak, 瞠 paliwo odlewam ju w formie razem z trzpieniem formuj帷ym kana, wtedy wszystko wychodzi prosto, tyle 瞠 ci瞛ko to paliwo ubi (kredk Very Happy )
Zastanawiam si nad zainwestowaniem w ten zestaw za 160z. Co o nim s康zicie?
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
kastor



Do陰czy: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Nie Kwi 06, 2008 12:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oj Mortan, Mortan Razz... karmelek jak najbardziej jest p造nny, tylko trzeba go roztopi Very Happy, je郵i chcesz, 瞠by 豉twiej si topi i by bardziej p造nny to r鏏 sacharoza:glukoza (1:1) zamiast czystej sachorozy [to chyba wiem od Mirrora], normalnie niebo w g瑿ie Cool
_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczk闚...
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
KYK



Do陰czy: 31 Sie 2007
Posty: 116

PostWys豉ny: Nie Kwi 06, 2008 1:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm ale to nie b璠zie tak 瞠 glukoza si rozpu軼i a sacharoza zostanie w stanie sta造m? Wtedy ziarno b璠zie bardziej kruche.
PS. Co do odlewania paliwa to strasznie denerwuj帷a sprawa Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
kastor



Do陰czy: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Nie Kwi 06, 2008 1:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

trzeba grza tak d逝go, a si obie roztopi Cool po czym to wida? nie wiem, trzeba pr鏏owa, ale paliwo wychodzi przednie Very Happy
_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczk闚...
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Go嗆






PostWys豉ny: Sro Maj 28, 2008 8:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Te si m璚zy貫m z tym d逝go, smarowanie olejami, WD40 i innymi, ale teraz to ju przesz這嗆, teraz trzpie owijam ta鄉 prze廝oczyst lub izolacyjn a la scotch. Po ca趾owitym zastygnieciu i po ruszeniu kombinerkami wychodzi bez uszkodze bloku paliwa. Z kolei forma zewn皻rzna to papier kt鏎ego i trak nie ruszam po zastygni璚iu - inhibituje zewn皻rzn powierzchnie ziarna
Powr鏒 do g鏎y
maciej najlepszy



Do陰czy: 04 Lut 2009
Posty: 13

PostWys豉ny: Sro Maj 20, 2009 11:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

del

Ostatnio zmieniony przez maciej najlepszy dnia Czw Gru 30, 2010 12:55 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
sadafag



Do陰czy: 18 Lis 2006
Posty: 405

PostWys豉ny: Czw Lip 02, 2009 2:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie.
Czy pr鏏owa kto formowa ziarno paliwa bezpo鈔ednio na trzpieniu kt鏎y to mia豚y uformowa kana?
Czy w takim wypadku lepiej sprawdza豚y si r-candy czy zwyk造 karmelek?
My郵 瞠 by這by to prostsze ni wlewanie paliwa do formy i wsadzanie do takowej trzpienia?
Og鏊nie to jak ten Pan:
http://www.nieboloty.fora.pl/amatorskie-silniki-rakietowe,5/silnik-z-rurki-pcv-do-zimnej-wody,149.html
wykona takie 豉dne bloczki paliwa?
I czym najlepiej inhibitowa? Epoxem?
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
damianste1



Do陰czy: 13 Sty 2010
Posty: 24

PostWys豉ny: Sob Sty 16, 2010 4:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja mam takie pytanie jak bloki paliwa wk豉da si do silnika to jaki odst瘼 mi璠zy nimi zachowa?? Czy bez odst瘼u??
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Adres AIM
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP