Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pierwszy lot - stuk puk

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zirgas
&& ( 2-gie ostrzeżenie )


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Kwi 17, 2009 7:07 pm    Temat postu: Pierwszy lot - stuk puk Odpowiedz z cytatem

Witajcie Smile
Pierwszy post to nie bijcie Very Happy

Dziś odpaliłem mój pierwszy działający silniczek na chloranie potasu z lepiszczem silikonowym -
http://www.youtube.com/watch?v=5h6TeOga8cs
Jest to sam silnik z przyklejonym "statecznikiem".
Przed startem i w czasie lotu wydawał on odgłosy jak by stukania, pufania, kasłania... wydaje mi się że destabilizuje to lot, dlatego chce zaradzić temu problemowi - Proszę o pomoc - jaka jest przyczyna ww działania?
Jak słychać na filmiku po "spadnięciu" na ziemie silnik zaczął działać już poprawnie (rozpoczęło się spalanie czołowe?).

Parę parametrów:
masa paliwa 42 g.
Korpus rurka PVC 1/2 cala
długość ziarna około 9 cm.
długość kanału około 6 cm.
szerokość kanału 6 mm.
dysza gipsowa 3 mm.
Odpalany przez lont visco (na końcu zapalnik z nitrocelulozy )
Pozdrawiam

_________________
Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
boss9999



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 12

PostWysłany: Pią Kwi 17, 2009 7:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciężko określić po takim opisie i filmiku rzeczywistą przyczynę ale można postawić parę hipotez:

Składniki nie były wysuszone albo źle wymieszane (jak ci się wydaje wizualnie że już wszystko się wymieszało to kontynuuj jeszcze przez conajmniej 10min) lub poprostu była ich zła jakość ale to już raczej nie spowodowałoby takich różnic

Paliwo było zbrylone i nie równomiernie rozprowadzone lub brak odpowiedniego ubicia


brak kanału (wnioskuję po kompletnej prowizorce silniczka)

a może poprostu trochę zmodyfikowałeś skład? podaj jaki użyłeś.


i jeszcze jedno: wszystko jest z tego właśnie forum więc dlaczego niby nie użyłeś opcji SZUKAJ?!

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zirgas
&& ( 2-gie ostrzeżenie )


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Kwi 17, 2009 8:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj Smile
Właśnie nie użyłem, albo raczej nie brałem pod uwagę dlatego że bardzo często padały różne, często zbieżne opinie!

Skład 75/25
rozdrobnienie chloranu było bardzo dokładne, żadnych grudek itp.
Mieszałem około 40 minut stopniowo dodając chloran więc myślę że tutaj też powinno być Dobrze.
Prowizorka może to nie była tylko wizualnie do testów nie mam się po co starać by to wyglądało na błysk Very Happy

Pozdrawiam

_________________
Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
boss9999



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 12

PostWysłany: Pią Kwi 17, 2009 8:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoro wykonanie było takie świetne to może chloran kupiłeś techniczny?

i akurat tak trafiles ze 10% ktos ci soli z ulicy dosypał?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zirgas
&& ( 2-gie ostrzeżenie )


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Kwi 17, 2009 9:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Świetne to za dużo powiedziane, starałem sie by było O.K - deklarowana czystość to 99.5 % wszyscy kujący zadowoleni więc chyba O.K - poza tym poprzedni silnik spalał paliwo regularnie... gdzieś na forum przeczytałem że może być powodem "ciufania" za duża dysza w porównaniu z kanałem - po wypaleniu się paliwa dysza zwiększyła swoją średnicę (nie pamiętam jak nazywa się to zjawisko) do około 8-9 mm. - gips :/
_________________
Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Kwi 17, 2009 10:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewnie za mały zacisk. Daj większy kanał, wydłuż paliwko. Może pomoże. A w ogóle gratki za oderwanie się od gleby, zwłaszcza że to na cokolwiek egzotycznym paliwie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zirgas
&& ( 2-gie ostrzeżenie )


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Kwi 17, 2009 11:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy Czy egzotycznym to nie wiem, stosuję je ponieważ jest łatwe, w miarę tanie i nie pali garnków Wink poza tym nie zdarzyło mi się jeszcze CATO silnika na tym paliwie - może to przez stopniową ostrożność Wink
_________________
Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
boss9999



Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 12

PostWysłany: Sob Kwi 18, 2009 12:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie przypala garnków? co ty robisz z tym chloranem ?! Shocked
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zirgas
&& ( 2-gie ostrzeżenie )


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob Kwi 18, 2009 12:17 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chodziło mi o to, że w porównaniu do produkcji karmelka nie zdarzyło mi się go zapalić, tak jak zdarzyło się z karmelkiem podczas smażenia Smile
_________________
Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Mauy



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 14

PostWysłany: Nie Kwi 19, 2009 3:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaskiniowiec ma racje. Własnie takie kaszlenie jest przyczynal za małego zacisku w silniku. Jesli nie chcesz zwiekszac masy paliwa to poprostu zmniejsz sr. krytyczną dyszy.
Pozdrawiam.

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zirgas
&& ( 2-gie ostrzeżenie )


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Kwi 19, 2009 4:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj.
Dziś właśnie odpaliłem 2 kijanki (jak to nazywa je pinot Wink ) z zmnijszonymi przekrojem dysz, jedna z nich zaliczyła bardzo ładny lot - niestety dziś brak filmu, druga natomiast to już CATO Sad i też się trochę dziwię ponieważ, po odpaleniu od razu nastąpiło rozerwanie silniczka, żadnego efektu odżutu, żadnego syczenia i trochę się zdziwiłem.. ale myślę że uda mi się ustalić odpowiedni zacisk i będę mógł rozwijać ten temat...

Pozdrawiam i dziękuję Wszystkim za rady Very Happy

_________________
Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
yetihehe



Dołączył: 26 Paź 2002
Posty: 459
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Nie Kwi 19, 2009 8:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po tym jak uzyskałem cato z prochu prasowanego przy zacisku 1,5 (jeden i pół, serio, miałem dużo prochu i prawie w ogóle nic wiedzy o rakietach, a zacisk kojarzył mi się z opaskami zaciskowymi) to mnie już nic nie zdziwi.
_________________
Motyle trotylem pachną jak nigdy.
oglądający, niepraktykujący Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MIROR



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWysłany: Nie Kwi 19, 2009 8:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po tym jak jedna z moich rakiet ze słabszym silnikiem stabilniej wystartowała niż z mocniejszym, a 3 z moich silników pomimo że były zrobione dokładnie tak samo działały 2 x dłużej niż pozostałe (podobny przypadek jak miał ostatnio Kacper, tylko na odwrót), też jestem w stanie uwierzyć praktycznie we wszystko odnośnie rakiet.
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
zirgas
&& ( 2-gie ostrzeżenie )


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie Kwi 19, 2009 10:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

yetihehe napisał:
a zacisk kojarzył mi się z opaskami zaciskowymi) to mnie już nic nie zdziwi.


Też zacisk kojarzył mi się z opaskami kiedyś ;p no cóż - oczka są to trzeba czytać i się dowiadywać Very Happy

a z dokładnością jest tak że niestety ale często gdy robi się "na odpieprz" to efekt jest mizerny :/

_________________
Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Kwi 20, 2009 12:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gorzej, czasem odpicujesz wszystko na glanc, i....kalafior Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zirgas
&& ( 2-gie ostrzeżenie )


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Kwi 20, 2009 6:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem podobnie z moim bratem, pucowałem, wszystko dokładnie, wierciłem, mierzyłem... a brat upchał w rurkę alu, zagiął koniec, drugą stronę skręcił w imadle i jego poleciała a moja nie..
Masakra Evil or Very Mad

_________________
Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
pirotechnik1994



Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 1
Skąd: szczekociny, śląsk

PostWysłany: Pią Kwi 24, 2009 12:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja dzisiaj robie duzą rakiete, ze 150g karmelki bedzie a to bedzie moja pierwsza rakieta, wiec moze mnie zabraknac na tym forum ze wzgledow zdrowotnych Very Happy Rolling Eyes
_________________
Kopjując ten podpis pozbawiasz TH jednego obiadu...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
antyvlad



Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 83
Skąd: to wiesz?

PostWysłany: Pon Cze 22, 2009 2:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

150 gramów to trochę dużo jak na pierwszy silnik, nie lepiej zacząć od czegoś mniejszego?
Jakieś szczegóły konstrukcyjne, wymiary, korpus dysza?
Pozdrawiam Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP