Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Paliwa do rakietek oraz dyszki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Pirotechniczne Przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Foxik20



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Sob Lut 28, 2009 3:56 pm    Temat postu: Paliwa do rakietek oraz dyszki Odpowiedz z cytatem

Witajcie Very Happy
Jestem tutaj nowy, tak więc mam do Was kilka małych pytanek.
Zrobiłem w swojej karierze kilka małych rakietek, głównie kijanek. Wszystkie inne były źle wyważone i po przeleceniu 2 metrów zaczęły robić fikołki. Co do kijanek, to leciały nawet ładnie, ale po wylądowaniu, nie było po nich co zbierać Shocked Smile
Arrow Moje pytanie brzmi, gdzie powinien znajdować się środek ciężkości??
Arrow Jakiego paliwa używać do danej rakietki (kijanki, czy zwykłej)??
Arrow Jaki powinien być stosunek długości korpusu silnika do jego średnicy wewnętrznej??
Arrow Jaki jest najlepszy stosunek w mieszance KNO3 + cukier puder oraz prochu czekoladowym??
Arrow Z czego najlepiej jest wykonać dyszę??
Arrow Jaki powinien być stosunek średnicy krytycznej dyszy do średnicy wewnętrznej silnika??
Pozdrawiam serdecznie Mr. Green
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
slu_1982



Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 341
Skąd: Zza Płotu

PostWysłany: Sob Lut 28, 2009 4:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://ksiega_rakiet.republika.pl/glowna.html nara
_________________
myhv.org
Nowe forum wysokich napięć.
Nowa domena!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Foxik20



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Sob Lut 28, 2009 5:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam dwa filmiki z lotów moich rakietek:
Pierwszy
Drugi
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
MIROR



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWysłany: Sob Lut 28, 2009 6:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dynamiką lotu Twoje rakiety nie grzeszą, ale latają a to już coś Smile
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Foxik20



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Sob Lut 28, 2009 11:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy mogę liczyć na jakieś podpowiedzi, co do ulepszeń moich rakietek?? Jak poszukam to podam kilka fotek tych modeli, przed startem i po.

EDIT:
Fotki korpusu silnika, tego większego:


Przed startem
http://odsiebie.com/pokaz/1696664---1644.html

Tutaj cała rakietka, mniejsza:


Po lądowaniu:


Korpus silnika ma długość 12 cm, średnica wewnętrzna to około 30mm, dysza około 6mm, zrobiona na cos w stylu Pana z Eltop-Bitel. Wszystko dokładnie pomalowane szkłem wodnym od środka (2 warstwy) Paliwko to mieszanka KNO3 + cukier oraz odrobina kleju białego, biurowego, dla uzyskania ciasta. Całośc suszyłem na grzejniku przez całą noc przed odpaleniem.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
groby93
SIANOPIS


Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 8

PostWysłany: Sob Lut 28, 2009 11:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Więc tak 1 zmniejsz dysze do 4.5-5 mm powinno dac lepszego kopa i spróbuj innego paliwa np. karmelka to tez powinno dużo dac a tak to wszystko ok dysza wygląda na solidną jest rozwarta a własnie zmniejsz rozwartosć wylotową dyszy tak do 32 stopni to powinno zapewnić stabilniejszy lot
co do wyważenia hmm no nie wiem jak ci z tym pomóc
i daj lzejszy kijek moze on go przeciąża a czy w locie nie przepala ci silnika bo wygląda na przepalony na fotce ?? Rolling Eyes

_________________
Krótki lont boli przez całe "ŻYCIE"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość MSN Messenger
Foxik20



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Nie Mar 01, 2009 12:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do wyważania, to dałem środek ciężkości w miejscu tuż za dyszą (w stronę kijka). Dzisiaj suszy się właśnie następny korpus, taki sam, tyle, że bez dyszy (sam walec) Chciałbym dyszę wykonać z drewna, bądź tektury. Wykonywałem już takie dyszki (tekturowe), ale to były tylko 4 sklejone krążki tektury po okładce z zeszytu i przewiercone wiertłem. Wszystko zaimpregnowane szkłem wodnym. Nie były zbyt dobre, ale bardzo łatwo i szybko się je robiło.
Czytałem trochę o innych dyszach, z poxiliny, czy gipsu szybkoschnącego, ale nie do końca wiem, jakie mają być kąty rozwartości wejściowej i wyjściowej.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam Mr. Green

EDIT:
Tutaj są fotki MX3 po locie:
http://odsiebie.com/pokaz/1698614---ccc6.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
KYK



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 116

PostWysłany: Nie Mar 01, 2009 9:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiem ci tyle... przy kijankach to nie ma sensu bawić się z kątem dyszy bo przy małych silnikach to dużo nie zmieni. Najważniejsze jest paliwo i korpus. Zrób gruby korpus (3-4mm powinno starczyć bo na fotkach widzę ze ci przepala) zagnieć koniec kombinerkami żeby łatwiej było uformować dysze wsadź patyczek od szaszłyków zwiąż to mocno sznurkiem (najlepiej lniany bo dobrze trzyma się papieru) nalej karmelu wyjmij patyk, zgnieć koniec korpusu i zwiąż. I nie bój się karmelku robić bo naprawdę trzeba się postarać żeby odpalił na kuchence Wink bo samo S&C ubite jest trochę nieprzewidywalne. ot cala filozofia Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Achtung



Dołączył: 26 Lut 2003
Posty: 317
Skąd: Londyn

PostWysłany: Nie Mar 01, 2009 10:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z ładnie zmielonym S&C z lepiszczem, ładnie zaprasowując można liczyć na w miarę powtarzalne wyniki. ja bym postawił jednak na suszenie co najmniej 48 godzin, bo 24 nie sądzę by odparowało całą wodę. korpus jest faktycznie sporo za cienki, ja nie zmniejszał bym średnicy krytycznej dyszy, lecz wydłużył korpus, co za tym idzie blok paliwa. raczej nigdy nie byłem zwolennikiem zapałczanych dysz.
_________________
wierzący nie praktykujący Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Foxik20



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Nie Mar 01, 2009 1:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tutaj mam fotkę nowego korpusu. Jest to 8 warstw papieru dobrze nasączonych szkłem wodnym oraz dodatkowo zaimpregnowane od środka (podwójnie). Długość 12 cm, średnica wewnętrzna około 30mm, grubość ścianki około 2mm:

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
KYK



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 116

PostWysłany: Nie Mar 01, 2009 4:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli masz użyć karmelka jako paliwa z dysza 5mm to musisz pogrubić tą rurkę conajmniej do 5mm. I nie chodzi tu o przepalenie co o ciśnienie które z łatwością przetnie korpus Rolling Eyes
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Foxik20



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Nie Mar 01, 2009 6:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skończyłem Wink Dołożyłem 14 warstw papieru i wyszedł mi korpus o grubości około 4mm. Czy wystarczy??
Fotki:



A jaki powinien być najlepszy stosunek średnicy krytycznej dyszy do średnicy wewnętrznej silnika Question

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
..:::DAX:::..



Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 47

PostWysłany: Nie Mar 01, 2009 7:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powinno wystarczyć. A jeśli chodzi o stosunki to to się zacisk zwie i to się oblicza za pomocą tego Wink :SRM
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
MIROR



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWysłany: Nie Mar 01, 2009 9:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To się nie oblicza tyko wyznacza doświadczalnie.
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Foxik20



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Nie Mar 01, 2009 9:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja, wcześniej wyznaczałem średnicę dyszy, jako 1/3 - 1/4 średnicy wewnętrznej korpusu silnika. Myślę, że dobrze... Question
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
groby93
SIANOPIS


Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 8

PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 3:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

srednio to powinno być 1/5


tak mi sie wydaje ale to zalezy tez od paliwa i wytrzymałosci korpusu

_________________
Krótki lont boli przez całe "ŻYCIE"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość MSN Messenger
KYK



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 116

PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 6:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wyznaczanie średnicy dyszy z takiego typu wzorów jest błędne. Dla przykładu można wziąć silnik o długości 10 cm i szerokosci 2.5cm to dysza powinna mieć 5mm. A jak bedzie miał 25cm dlugości to przy 5mm Question korpus nie wytrzyma. Idea
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Foxik20



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 6:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Korpus już wysechł, a chciałbym zabrać się za budowę dyszy. Zrobiłem rysunek poglądowy przekroju mojego silnika. Mogę liczyć na podpowiedź, z czego i jak należy wykonać dyszę Question

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
MIROR



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 6:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

IMO zatyczka jest za cienka - to po pierwsze. Po drugie to kąty dyszy są 2x za duże. Tu masz ładnie pokazane jak można formować dyszę, jest to nieco inny typ silnika ale analogicznie możesz w ten sposób uformować dysze także do swojego sr.
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Foxik20



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 13
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 7:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli mam rozumieć, że tam, gdzie u mnie było 30° to ma być 15° Question
Aha, jeszcze jedno, jak czytałem co do zacisku, to jest to stosunek powierzchni spalania się paliwa do pola powierzchni dyszy w punkcie krytycznym. A powierzchnię spalania liczymy jako pole powierzchni kanału (od środka) oraz pola powierzchni podstawy bloku paliwa (koło) nie licząc pola powierzchni kanału (sam otworek, tj. koło) Question Czy dobrze mówię Question Jak nie to proszę o poprawki Wink
Pozdrawiam

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Pirotechniczne Przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP