Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Benio

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benek



Dołączył: 28 Lut 2005
Posty: 14
Skąd: okolice krakowa

PostWysłany: Nie Mar 23, 2008 1:45 pm    Temat postu: Benio Odpowiedz z cytatem

Witam

Chiałbym pochwalić sie moja nowa-stara rakietka "benio" (zaczeła powstawac juz rok temu) z braku czasu prace nad nia i jej odpaleniem posówaja sie bardzo powoli... Lecz teraz cos ruszyło Cool rakieta ma byc odpalona na silniku włąsnej konstrukcji( o sr napisze w innym poscie, zamieszcze zdjecie i film z testu) odzysk bedzie opierał sie na systemie UWS1 wedlug schematu pana Jaskiniowca, układ własnie jest własnie tworzony u kolegi elektronika, gdyz moje budowlane wylształcenie nie pozwala na taka zabawe Embarassed Jest to dosc spory model, ale mysle ze nie postawiłem sobie zbyt ambitnego zadania przed soba...

Troszke danych o modelu:

-bedzie dzielic sie na dwa człony
-czło dolny z łożem silnika 40cm
-człon górny38 cm+głowica16 cm
-srednica korpusu 52mm

parę fot:
http://img262.imageshack.us/my.php?image=20080323502xl8.jpg

http://img262.imageshack.us/my.php?image=20080323504es3.jpg

pozdrawiam:)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Rasti



Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 22

PostWysłany: Nie Mar 23, 2008 8:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no no Smile fajnusio wygląda ;D tylk onie zapomnij o filmiku ze startu<< Smile)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Mar 23, 2008 8:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć
Taka rakieta nie zasługuje na "przedszkole" Wink
Życzę wesołej drugiej połowy świąt i żeby nie rozerwało tego piknego modelu na starcie. Czekamy niecierpliwie na finał Razz

pzdr

ps. zlituj się z tym bojkotem polskiej ortografii bo nie idzie czytać tego co napisałeś Laughing

_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
benek



Dołączył: 28 Lut 2005
Posty: 14
Skąd: okolice krakowa

PostWysłany: Nie Mar 23, 2008 9:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z gUry pŻepraszam za tą ortografJe Rolling Eyes Very Happy

Dałem do przedszkola bo chyba na modele nie mogę dać tematu... filmik ze startu będzie raczej na pewno, to wszystko zależy jak szybko dostane działającego UWS-a, bo udało mi sie już zrobić jeden egzemplarz ale niestety nie działał Crying or Very sad A druga sprawa jest wypracowanie powtarzalności dobrego działania moich silników Cool i ciesze sie ze model sie podoba Smile

oto jest filmik z testu silnika który bedzie napedzał rakiety, odbył sie on jesienia zeszłego roku, test udany( niestety nie mam dokładnych danych co do masy paliwa) jestem człowiekiem który woli przeprowadzać doświadczenia praktycznie niż teoretycznie. następny sr będzie dokładnie pomierzony i zważony+ film

http://pl.youtube.com/watch?v=DmQ9xTAWx7k

i jeszcze foto sr:

http://img237.imageshack.us/my.php?image=srpvc3ba3.jpg

narazie mogę napisać ze korpus silnika to rura pcv o gr, ścianki 2,5 mm, zatyczka i dysza wyk. z CX-5. średnica dyszy to 9 mm. średnica wewnętrzna korpusu 37 mm. paliwo to dwa ziarna każde po 50 mm długości (karmelek). sr odpalany elektrycznie od tyłu (zatyczki)

dodam jeszcze ze wczoraj odbył sie kolejny test statyczny takiego samego sr ale zakończył sie kato...Sad (pojawiły sie w filmie niecenzuralne słowa i dlatego nie zamieszczę go na forum :p )

Ps: wesołego Kochones:P
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 11:40 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć
Opisz dokładniej silnik. Z niepełnych danych jakie podałeś wynika że silnik jest skonstruowany poprawnie (w sensie wymiarów, które można jeszcze poprawić) i nie jest wyżyłowany - zacisk początkowy nieco ponad 100. Mimo niskiego zacisku widać dużą sprawność (krótki czas działania) dopóki nie wybrało dyszy (i została świeca dymna). Proponuję jednak podkładkę stalową w cx5. Opisz sposób inhibitowania, pewnie tu tkwi przyczyna ostatniego cato.
Taki silnik jak najbardziej nada się do napędu Twojego modelu Very Happy

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
benek



Dołączył: 28 Lut 2005
Posty: 14
Skąd: okolice krakowa

PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 1:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam

Czyli jak rozumiem mogę zmniejszyć średnice dyszy np do 8 mm? właśnie podkładek metalowa planuje umieścić w dyszy następnego sr który będzie już dokładnie pomierzony i powarzony. a co do inhibitowania to bloki paliwa były owinięte około 3-4 warstwami taśmy malarskiej, zastanawiam sie teraz czy to jest dobry patent...

mam fote bloków paliwa z przed paru miechów, ostatni sr który eksplodował miał identyczne:

http://img147.imageshack.us/my.php?image=dsc00233ta3.jpg

pozdro:)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 5:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć
No więc masz odpowiedź na przyczynę cato Exclamation . Nie ma znaczenia ile warstw taśmy malarskiej zastosujesz - klej z pierwszej warstwy za słabo trzyma. Raz się uda a raz nie. Bloki są w porządku, ale pomaluj boczną powierzchnię 1 raz farbą ftalową ogólnego stosowania (schnie około 12 godzin) i po godzinie jak będzie się jeszcze kleić do palców obwiń taśmą malarską, dwa razy wystarczy. Patent jest sprawdzony, napewno zadziała.
Nie wnioskuj że 8mm przekroju krytycznego będzie dobrze. Milimetr robi wielką różnicę. Proponuję na razie nie zmniejszać przekroju krytycznego, lepiej rozwiercić podkładkę do 9mm.

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
benek



Dołączył: 28 Lut 2005
Posty: 14
Skąd: okolice krakowa

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 7:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam all

W sobote odbył sie kolejny test silnika do rakietki "Benio" Próba zakończona pomyślnie Cool Bloki paliwa w tym silniku zostały inhibitowane według przepisu Robercika i myślę ze to był jeden z powodów pomyślnego testu silnika. Dzieki!
Nie długo odbędzie sie kolejny test silnika, by udoskonalać i doprowadzić do powtarzalności sr.

Moze troszkę danych (zdjęcia nie zamieszczam bo sr był taki sam jak poprzedni zaprezentowany):
-2 bloki paliwa (karmelek) 46mm długości, 28mm szer.
-waga paliwa 75g.
-dysza 9mm. (bez metalowej wkładki ale następny sr będzie taka posiadał)
-kanał przez całą długość 8mm.
-waga całego sr 210g.
-cały sr 15 cm.

Filmik z próby ( przepraszam za jakosc ale jeszcze nie dorobiłem sie porządnej kamery):

http://pl.youtube.com/watch?v=6frngTriGbU

Mam teraz 2 pytania do kogoś mądrego Smile

1. co można dać miedzy bliki paliwa ? (ja daje krążek z tekturki i nie wiem czy to jest właściwe)
2. Czy bloki mogą być luźno wsuwane do silnika? chodzi o to czy ten ta mała przestrzeń miedzy ścianką a paliwem robi dobrze czy źle silnikowi Shocked ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
andżej
Gość





PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 8:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Tak właśnie powinien pracować karmelkowy silnik Very Happy
Na przekładki pomiędzy blokami stosowaliśmy odcięte kawałki (pierścionki) z papierowej tuby np po foli aluminiowej. Obecnie robimy przekładki z lontu wolnopalnego 3mm grubego. Luz moim zdaniem nie przeszkadza.

pozdr
Powrót do góry
Tomek J.



Dołączył: 02 Sie 2004
Posty: 144

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 8:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
no Benku uznanie dla Ciebie Wink Chociaż pamiętam, że nie tylko ten SR tak dobrze zadziałał... Wink Szkoda, że wtedy tego nie nakręciliśmy... Chyba pamiętasz o ktory test mi chodzi... Wink

Pozdrawiam

p.s. Kto Ci towarzyszył wtedy?Razz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
benek



Dołączył: 28 Lut 2005
Posty: 14
Skąd: okolice krakowa

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 4:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Moze lamersko ale chciałem dopytać o tą przekładek między blokami paliwa, jesli mamy dwa bloki w sr i stykają sie one czołowo to ta przekładka ma zajmować całą ich powierzchnie ?? (oczywiście przekładka ma otwór na kanał) bo jeśli Andżej ożywał pierścieni z tuby po foli aluminiowej to one sa trochę wąskie... Moze głupio pytam ale tak to mój skromny rozum ogarnia Embarassed

Ps: prace bedą postępowały wolno ze względu na mature Shocked

pozdro
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
andżej
Gość





PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 4:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Zadaniem przekładki jest aby płomień z zapalnika dobrze (szybko) zapalił czoła bloków. Zależy nam by w silniku jak najszybciej zapaliła się cała powierzchnia nieinhibitowana - dlatego wąskie przekładki są ok.

pozdr
Powrót do góry
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 10:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć
Gwiazdka dla benka Exclamation Razz Piękna praca silniczka. Przy tak szybkim spalaniu nie potrzeba używać lontu visco na przekładki między blokami ( proch z lontu pomaga zapalic czola blokow ). Pierscionki z tubki papierowej beda w sam raz.

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP