|
FORUMPIROTECHNICZNE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gotherd
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 19
|
Wysłany: Pon Mar 17, 2008 9:22 pm Temat postu: |
|
|
MIROR, zazwyczaj mówi się o zwykłych 1" PCV do zimnej wody... Metoda aż do CATO nie jest zbyt dobra, no ale chyba każdemu prędzej czy później się to zdarzy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MIROR
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wysłany: Pon Mar 17, 2008 10:48 pm Temat postu: |
|
|
gotherd napisał: | PCV do zimnej wody | Właśnie o takich mówię
Kn>400 hmm... albo ten twój karmel jest jakiś nie teges, albo masz naprawdę pancerny korpus. Istnieje jeszcze możliwość że machnąłeś się w obliczeniach. Sam to obliczałeś czy z użyciem SRM'a?
Dobre paliwo to już połowa sukcesu _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
kastor
Dołączył: 03 Sty 2008 Posty: 64 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 2:12 pm Temat postu: |
|
|
MIROR napisał: | Sam to obliczałeś czy z użyciem SRM'a? |
Ktoś na forum pisał, że Kn to stosunek powierzchni spalanego paliwa po powierzchni przekroju dyszy, więc policzyłem ręcznie
- średnica silnika: 2,88 cm,
- fi dyszy: 0,63cm,
dł. kanału: 15 cm,
powierzchnia spalania pod koniec pracy silnika: 2,88 * 3,14 * 15 = 135,6 cm2
powierzchnia dyszy [tzn. dziurki w zatyczce]: (0,315^2) * 3,14 = 0,312 cm2
Kn = 135,6 / 0,312 = 434,3, nie chce byc inaczej, może wpływ na to ma fakt, że w tym momencie silnik jest już prawie pusty i gazy wytworzone pod koniec mają dużo miejsca, a więc ciśnienie jest znacznie niższe, pozwoliłem sobie nawet zrobić pewne obliczenia...
część oznaczoną '*' nazwałbym prędkością przyrostu ciśnienia i jak widać jest ona najniższa pod koniec pracy silnika, oczywiście obliczenia te są maksymalnie uproszczone , pozdro _________________ Pirotechnika to nie zbieranie znaczków... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MIROR
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 3:54 pm Temat postu: |
|
|
No rzeczywiście taki zacisk wychodzi. A mierzyłeś erozję dyszy _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
kastor
Dołączył: 03 Sty 2008 Posty: 64 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 8:58 pm Temat postu: |
|
|
O mamo, alem głupi Przyznam się, że jak w poprzednich silnikach spoglądałem na dysze, to sumie wystawał z nich taki jakby wydmuchany 'glut' cukrowy i raczej zero erozji ('na oko'). Teraz spojrzałem na ten silnik i z 6,3-6,5 mm dysza uformowała się w coś na kształt dziurki od klucza; okrąg fi 10mm + cos jakby kwadracik 5x5mm, co daje łącznie powierzchnię około 1,0-1,1 cm^2, tak więc końcowy zacisk spada do "135,6 / 1,05 =129,1" , w sumie to nawet fajnie, bo wychodzi na to, że zacisk utrzymuje się mniej wiecej na stałym poziomie i to bez dzielenia paliwa na bloki itp... dodam tylko, że zatyczka gipsowa
jeśli chodzi o paliwo to pewnie może jeszcze nie jest mistrzostwo, ale blok o grubości 1cm spalił się w około 3sek, więc chyba nie mam co narzekać
swoją drogą to przez te całe rozważania zacząłem ostatnio czytać o teorii gazowej Maxwella, tzn. średnia prędkość gazu itp. przyznam ciekawe , pozdro _________________ Pirotechnika to nie zbieranie znaczków... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MIROR
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 9:15 pm Temat postu: |
|
|
Nie wiem jakie masz ciśnienie znamionowe tej rurki ale myślę że do 150 Kn spokojnie możesz zwiększyć, poza tym silnik z dyszą gipsową to taki "półautomat" - sam sobie dobiera zacisk
kastor napisał: | 1cm spalił się w około 3sek |
To raczej wolno... Mi 1cm spalał się w czasie poniżej 2,5, o ile dobrze pamiętam to w 2 sekundy. Saletra nawozowa, mielona w kulowcu 1h (kulowiec kulowcowi nierówny), glukoza delecta, cukier puder, tlenek Fe od B&G, składniki suszone w piekarniku z termoobiegiem w temperaturze 100*C przez 15min. _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz dodawać załączników na tym forum Nie możesz pobierać plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|