Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Bilbo Baggins
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Gotherd



Do³±czy³: 17 Sty 2008
Posty: 19

PostWys³any: Czw Mar 06, 2008 10:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten test nie ¶wiadczy o tym ¿e fruktoza jest z³a Razz Du¿o paliw bez dyszy spala³o by siê podobnie..
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Czw Mar 06, 2008 11:35 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gotherd napisa³:
Zrób normalnego karmelka na sacharozie, lub je¶li siê boisz na sorbitolu.. A nie jakie¶ fruktozy, glukozy, po co to komu Rolling Eyes .

Trochê nie tak. Akurat technologicznie karmelek na glukozie jest nawet wygodniejszy w u¿yciu, niz na sorbitlu. Pali siê ¶wietnie i rakiety na tym lataj±. Zalety karmelka glukozowego w porównaniu do sorbitolowegoto:
Glukozowy szybciej twardniej, ³atwiej uformowaæ kana³ i utrzymaæ jego kszta³t. Za to twardniêcie nie jest tak szybkie jak w karmelce na sacharozie. Karmelek glukozowy jest du¿o mniej higroskopijny, ni¿ na sorbitolu. To akurat spora zaleta. Glukozowy karmelek ³atwiej siê zapala ze wzglêdu na wy¿sz± temperaturê topnienia glukozy.
Za to karmelek sorbitolowy ma jedn± podstawow± zaletê: posiada plattau na charakterystyce prêdko¶ci spalania przesuniête w stronê wy¿szych ci¶nieñ, st±d te¿ dobrze siê sprawdza w silnikach wiêkszych i pracuj±cych na wysokich ci¶nienbiach.
Moje zdanie takie: jak na fruktozie nie wychodzi, sorbitol trudno dorwaæ, to robiæ na glukozie. Wzglêdnie tanio, dobrze, wygodnie i bezpiecznie (w ka¿dym razie bezpieczniej ni¿ na sacharozie)
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Gotherd



Do³±czy³: 17 Sty 2008
Posty: 19

PostWys³any: Czw Mar 06, 2008 11:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja kiedy¶ robi³em na glukozie i moim zdaniem jest wolniejszy... Ja tam robiê na sacharozie, zrobi³em ju¿ ze 3kg (nie na raz oczywi¶cie Razz) i ¿adnego samozap³onu. To zdarza³o mi siê tylko jak kombinowa³em z puszkami etc, na patelni jest ok
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± Mar 07, 2008 10:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w³a¶nie jestem po próbie silnika na fruktozie i sam ju¿ nie wiem Razz
parametry silnika:
fi wewnêtrzne: 28,8mm,
d³ugo¶æ ziarna: 14-15cm,
fi kana³u 8mm,
fi dyszy 8mm,
kana³ poprowadzony przez ca³± d³ugo¶æ, choæ 1/4 zosta³a zapchana papierem [to nie by³o do koñca specjalnie Wink ], na tej wysoko¶ci nast±pi³ zap³on, wiêc silnik wystartowa³ na 3/4 mocy, zap³on elektryczny na H3, poni¿ej film...
http://pl.youtube.com/watch?v=iXgtytDkF8Q
pracy silnika nie widiz³em bo by³em schowany za hop± 2-3m od silnika, kiedy s³ysza³em jak chodzi to by³em nawet zadowolony (d¼wiêk do¶æ silny, a czas pracy szacow³bym na 3 sek, ale to chyba wynik adrenaliny, bo jak zobaczy³em to wychodzi prawie 10 sek Neutral), teraz zastanawiam siê co mo¿na by poprawiæ:
- nie zatykaæ kana³u papierem Razz i zapaliæ ca³kowicie od zatyczki, podejrzewam, ¿e tak d³uga praca spowodowana jest w du¿ej mierze tym, ¿e p³omieñ do¶æ d³ugo schodzi³ w dó³ zapalaj±c pozosta³± czê¶æ paliwa,
- wê¿sza dysza, bo da³o siê s³yszeæ, ¿e mo¿naby jeszcze przyspieszyæ gazy, pozatym ten p³omieñ, mnie siê podoba, ale to du¿a strata na mocy,
- podczas karmelizacji wy³±cz³em grzanie gdy mieszanka jest pó³ciek³a (co¶ pomiêdzy ciecz±, a plastelin±), teraz wiem ¿e fruktoza nie do koñca siê rozpu¶ci³a (u¿ywam niezmielonej), gdy podgrza³em nieiwielka ilo¶c karmelka jeszcze bardziej, to by³o widaæ, ¿e mia³ konsystencjê g³adkiej zupy i chyba dopiero w tym momencie powinienem formowaæ paliwo,

pobawiê siê jeszcze trochê, bo zosta³o mi sporo fruktozy, my¶lê, ¿e na niedzielê bêdzie nowy silnik i wtedy po wszystkich poprawkach bêdzie wiadomo czego mo¿na oczekiwac po tym cukrze Very Happy, respect for all

_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
MIROR



Do³±czy³: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWys³any: Sob Mar 08, 2008 2:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ogólnie nie najgorzej. Ale proponujê:
-zwiêkszyæ zacisk
-nie pchaæ chloranu tam gdzie nie jest on konieczny
-nie pchaj papieru tam gdzie nie trzeba
Tego p³omienia pewnie nie by³oby widaæ w dzieñ. Czy fruktoza podczas sporz±dzania paliwa karmelizuje, tzn br±zowieje? Je¶li tak to grzej jak najkrócej, bo im bardziej skarmelizowany cukier tym s³absze paliwo.

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Sob Mar 08, 2008 5:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MIROR napisa³:
Ogólnie nie najgorzej.

thx Very Happy

Je¶li chodzi o poroównanie karmelizacji fruktozy z sacharoz± to cukier owocowy rz±dzi Very Happy. Robi³em dzisiaj niewielk± ilo¶æ tradycyjnego karmelka i zacz±³ karmelizowaæ jeszcze zanim siê rozpu¶ci³. Karmelki na fruktozie robiê z dodatkiem Fe2O3, wiêc nie wiem jak wychodz± teraz, ale jak robi³em pierwszego to uda³o mi siê uzyskaæ bia³ego. Nie kremowego, ekri czy jakie¶ tam inne kolorki, po prostu bia³y Smile. W materia³ach pisz±, ¿e fruktoza do¶æ szybko karmelizuje, ale w takim razie sacharoza jeszcze szybciej Razz. Je¶li chodzi o moc samego paliwa to bez dwóch zdañ jest wolniejsze od karmelka tradycyjnego, ale dziêki temu mo¿e siê nadawaæ do silników marszowych, w których mo¿na by stosowaæ spalanie kana³owe, co w du¿ej mierze uchroni korpus przed przepaleniam, roztopieniem itp.

Tak jak mówisz zwiêkszy³em zacisk [o tym w parametrach nowego silnika]. Papier wepchn±³em, bo by³y ma³e komplikacje z kana³em co ogólnie nie wysz³o na dobre Neutral. A H3 musia³em u¿yæ, bo zapalnik z drucianego zmywaka nie chce mi odpaliæ PCz Neutral. Teraz mam problem, bo nie wiem co daæ na 'rozpa³kê', ale do wieczora cos wymy¶lê, poni¿ej podajê parametry dzisiejszego silnika

PARAMETRY:
fi wewnêtrzne: 28,8mm,
fi dyszy: 6,3 mm [zredukowa³em z 8mm],
d³ugo¶æ ziarna: 18-19cm [wzrost o 4 cm],
kana³ kwadratowy (innego kija nie mia³em Wink): 5x5mm, przez ca³± d³ugo¶æ Shocked
masê paliwa szacujê na jakie¶ 200 gram,
sk³ad: fruktoza:KNO3 [36:64] + Fe2O3

wieczorem wrzucê film... Smile wyczuwam w powietrzu, ¿e bêdzie CATO Cool

_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
=FreaK=



Do³±czy³: 20 Lip 2007
Posty: 14

PostWys³any: Sob Mar 08, 2008 8:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

CYTAT:
Je¶li chodzi o poroównanie karmelizacji fruktozy z sacharoz± to cukier owocowy rz±dzi Very Happy. Robi³em dzisiaj niewielk± ilo¶æ tradycyjnego karmelka i zacz±³ karmelizowaæ jeszcze zanim siê rozpu¶ci³. Koniec cytatu;]


I tu sie nie zgodzê poniewa¿ je¶li by¶ zrobi³ karmelka kilka razy i obczail najlepszy dla ciebie sposób to by ci wychodzi³ normalnie. A je¶li chcesz unikn±æ za szybkiej karmelizacji to zrób tak jak ja:
Wez patelnie nastêpnie daj na du¿y p³omieñ wsyp cukier i saletrê nastêpnie jak sie zagrzeje (tylko nie za bardzo) wlej trochê wody to wtedy nagle sie wszystko rozpu¶ci nastêpnie na du¿ym ogniu mieszaj gdy zacznie bulgotaæ to uwa¿aj bo zacznie skipieæ i wtedy musisz zdj±æ z palnika na chwilkê a potem znowu na palnik gdy woda wyparuje zrobi sie taki glut jak na zdjêciach lodygina potem je¶li chcesz to chwile karmelizuj a je¶li nie to zostaw bia³ego karmelka i paliwo gotowe;]


PS Gdy przestanie skipieæ to jeszcze trochê bulgota³ wiec woda w tym (przynajmniej mi sie tak wydaje) jest.

PS2
Tylko uwa¿aj ¿eby¶ nie przypali³ przypadkiem

PS3
Je¶li co¶ napisa³em niezrozumiale to napiszcie(posta sisalem w pospiechu)



Pozdro FreaK
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Sob Mar 08, 2008 10:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy mozna zrobiæ bia³ego karmelka na sacharozie? Pewnie mo¿na Smile zwróci³em tylko uwagê, ¿e karmelek tradycyjny szybciej mi z¿ó³k ni¿ na fruktozie, a robi³em oba tak samo Wink. Co do dzisiejszego testu to kompletna klapa, a lenistwo siê zem¶ci³o. Jak wspomnia³em wcze¶niej zrobi³em kana³ 5x5mm, bo nie mog³em znale¼æ 8mm listewki. Wydawa³o mi siê, ¿e wszystko jest OK, dopóki nie przysz³o mi wcisn±æ zapalnika. Pó³torej godziny siê mêczy³em i w koñcu odpali³em od lontu :/. Widaæ, ¿e zap³on nast±pi³ od góry i silnik bardzo d³ugo pracowa³ (pod koniec przepali³o korpus). A wystarczy³o zrobiæ grubszy kana³... Smile Za kilka dni kolejna próba Very Happy
http://pl.youtube.com/watch?v=xnu80Bat9P4

_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Nie Mar 09, 2008 10:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wychodzi na to, ¿e zamiast o rakiecie rozpisujemy siê o silnikach karmelkowych, ale có¿ bez tego rakieta nie poleci Wink.
Dzisiaj by³ kolejny test... parametry:
fi wewnêtrzne: 28,8mm,
fi dyszy: 6,3 mm,
d³ugo¶æ ziarna: 17cm,
kana³ fi 8mm, przez ca³± d³ugo¶æ
masê paliwa szacujê na jakie¶ 175 gram,
sk³ad: fruktoza:KNO3 [36:64] + Fe2O3,
zap³on elektryczny od zatyczki Smile,

a oto link...
http://pl.youtube.com/watch?v=SBBboJzPZKo
no i teraz ju¿ sam nie wiem co mam my¶leæ o tym paliwie Confused, silnik pracowa³ w³a¶ciwie zaledwie przez u³amek sekundy, potem zaczê³o przepalaæ korpus choæ nie wiem czemu Neutral. W momencie kiedy buchn±³ piuropusz ognia dysza le¿a³a obok, a paliwo pali³o sie naprawdê przyzwoicie Very Happy. Jak widaæ paliwo nie jest jakie¶ super szybkie (czas spalania oko³o 10 sek), ale mo¿e siê przydaæ na silnik marszowy.
Swoj± droga chodzi mi po g³owie pomys³ na taki projekt:
fi wew. 40mm,
fi kana³u: 8mm,
paliwo zewnêtrzne; karmel fruktozowy (wartstwa oko³o 13mm),
paliwo wewnêtrzne; karmel tardycyjny lub glukozowy (warstwa oko³o 3mm),

Najpierw zapala siê szybki karmel, a potem fruktozowy... bêdê musia³ nad tym pomy¶leæ w ci±gu tego tygonia, pozdrawiam Smile

ps. Dodam tylko, ¿e film ucinam w Movie Maker'ze, zmienia siê format pliku spada trochê jako¶c grafiki, ale co mnie najbardziej boli pogarsza jako¶æ fonii, silnik co prawda nie rycza³ podczas spalania, ale to co jest na filmie to jaki¶ ¶wist Neutral, pozdro Smile

_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Front



Do³±czy³: 18 Gru 2006
Posty: 189
Sk±d: Wrocek

PostWys³any: Nie Mar 09, 2008 11:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kastor a Ty dzielisz to paliwo czy ziarno w jednym segmencie Question
_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pon Mar 10, 2008 4:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Póki co jeden segment Smile
_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pon Mar 10, 2008 4:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeden segment mo¿e byæ, byle nie za d³ugi, a tak naprawdê to ma byæ w odpowiednich proporcjach. Jak chcesz wiêkszy wykop i mieæ wiêcej paliwa w silniku, to nie unikniesz kilku ziaren. No, chyba ¿e dasz np kana³ gwiazdowy.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Front



Do³±czy³: 18 Gru 2006
Posty: 189
Sk±d: Wrocek

PostWys³any: Pon Mar 10, 2008 5:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i my¶le ¿e przyczyn± twoich niepowodzeñ jest w³asnie ów jeden segment Wink podziel na 3 Smile mówie Ci
_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Gotherd



Do³±czy³: 17 Sty 2008
Posty: 19

PostWys³any: Pon Mar 10, 2008 6:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze ci radz± Cool . Nie ma co kombinowaæ z kana³ami gwiazdowymi etc (na pocz±tku) . Zrób 3 segmenty i pier¶cienie dystansowe - satysfakcja gwarantowana Laughing
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Sob Mar 15, 2008 10:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z nudów zrobi³em sobie 3 silniki karmelkowe;
1. glukoza,
2. sacharoza,
3. fruktoza,
wszytskie silniki mia³ podobne parametry;

fi wewnetrzne: 28,8mm,
kana³: 10cm/8mm [d³ugo¶æ/¶rednica],
d³ugo¶æ ziarna: 10-11cm,
fi dyszy: 6,3mm,

zdecydowanie naj³atwiejsza do obróbki jest karmelka glukozowa, najszybciej siê topi, w³a¶ciwie nie karmelizuje, bardzo p³ynna i d³ugo zachowuje plastyczno¶æ [podobne w³a¶ciwio¶ci ma karmelka fruktozowa, tradycyjn± na sachorozie produkuje siê beznadziejnie Neutral, nie bêde wnika³ w szczegó³y],
karmelka glukozowa co¶ kiepsko siê pali³a, nie wiem czemu, ale za wzglêgu na ³atwo¶æ produkcji, czujê, ¿e siê ni± jeszcze pobawie Smile

[teraz trochê nie na temat]
na koniec dorzuci³em jeszcze 3 silniki z rakiet zrobionych na sylwestra na prochu, który opisywa³em na pocz±tku tematu (z dodatkiem chloranu; dodam tylko, ¿e mieszanka nie jest raczej wra¿liwa na tarcie, bo uciera³em j± ju¿ kilka razy do¶æ intensywnie (w niewielkich ilosciach), ¿eby mieæ na proch do zapalników elektrycznych, choæ wiem jak to jest, sto razy nic, a raz BUUUM!), niestety wszysykie silniki maj± defekt, bo na zatyczkê (papier z wikolem) ¿a³owa³em kleju i teraz ci±gle wyskakuj±, zosta³o mi jeszcze kilka sztuk, wiêc chyba zalejê wiêksz± ilo¶ci± kleju i po¶lê w powietrze, mo¿e co¶ z tego bêdzie Wink, oprócz tego zosta³a mi kilkuset gramowa 'gwiazdka' i kilka innych drobiazgów, które znalaz³em robi±c porz±dki w mieszankach Razz my¶lê, ¿e najwyzsza pora to wszystko zutylizowaæ Very Happy,

http://pl.youtube.com/watch?v=ZvY4L7-_e7M

[wracaj±c do tematu Wink]
muszê trochê poczytaæ o dzieleniu paliwa na segmenty, bo nie bardzo wiem jak mia³oby to wygl±daæ, póki co to po prostu zalewam rurkê pcv paliwem, robie kana³ i gotowe Wink

_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
MIROR



Do³±czy³: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWys³any: Sob Mar 15, 2008 10:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kastor napisa³:
karmelka glukozowa co¶ kiepsko siê pali³a, nie wiem czemu, ale za wzglêgu na ³atwo¶æ produkcji, czujê, ¿e siê ni± jeszcze pobawie Smile

Karmelek oprócz tego ¿e sk³adniki pewnie nie by³y idealnie rozdrobnione, wysuszone, bla, bla, bla, to po prostu karmel na tym cukrze tak ma, ¿e siê wolno pali. Dlatego ja po³±czy³em zaletê karmelka sacharozowego (szybkie spalanie) z zaletami glukozy (brak karmelizacji d³uga plastyczno¶æ) i obecnie stosujê paliwo o sk³adzie:
kno3 65
glukoza 17,5
sacharoza 17,5
tlenek ¿elaza +1
Mój silnik na 26g karmelka o tym sk³adzie, w rurce PCV 3,3MPa pracuje poni¿ej 0,5 sekundy Cool a wiêc paliwo do¶æ szybkie.

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pon Mar 17, 2008 3:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wczoraj przeprowadzi³em kolejny test silnika i w zasadzie mog³by to byæ juz dosyæ nudne gdyby nie fakt, ze próba zakoñczy³a siê kompletnym SUKCESEM Very Happy.
parametry
fi wew: 28,8mm,
fi kana³u: 8mm,
fi dyszy: 6,3-6,5mm,
d³ugo¶æ ziarna: 14-15cm,
kana³ przez ca³± d³ugo¶æ paliwa Wink

zastosowa³em paliwo mieszane (sacharoza-glukoza) z dodatkiem Fe3O2 (pomys³ MOIROR'a Cool ) [paliwa sprzed kilku dni nie mia³y tlenku ¿elaza, bo chcia³em zobaczyæ jak przebiega karmelizacja], ponadto podsuszy³em sk³adniki przed karmelizacj± i efekt jaki jest ka¿dy widzi (tzn. mo¿e zobaczyæ Wink)
http://pl.youtube.com/watch?v=WuMb_TjuY-c
póki co paliwa fruktozowe odk³adam na bok, a¿ do projektu silnika startowo-marszowego, teraz jeszcze kilka testów na hamowni, ¿eby uzyskaæ w miarê przybli¿on± powtarzalno¶æ i w drogê... znaczy w górê Very Happy
mam jeszcze pytanie co do tego, czy mogê zmniejszyæ fi dyszy? pewnie spróbujê na 5,5mm, ale nie wiem ile pcv'ka wytrzyma Razz, respect for all Smile

_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Gotherd



Do³±czy³: 17 Sty 2008
Posty: 19

PostWys³any: Pon Mar 17, 2008 5:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze to Fe2O3 a nie Fe3O2 Wink No a co do dyszy - policz zacisk. Rurka 1" wytrzymuje max Kn=190

Pozdro
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
MIROR



Do³±czy³: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWys³any: Pon Mar 17, 2008 6:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

- na rynku s± dostêpne rury z ró¿n± wytrzyma³o¶ci± na ci¶nienie, wiêc stwierdzenie ¿e rura 1 cal wytrzymuje ile¶ tam jest b³êdne
-to nie zacisk niszczy silnik a ci¶nienie, przy takim samym zacisku bêd± ró¿ne ci¶nienia w komorze spalania dla ró¿nych paliw, a wiêc nie mo¿na powiedzieæ ¿e dany silnik wytrzyma okre¶lony zacisk, nie znaj±c charakterystyki spalania u¿ytego paliwa (nale¿y pamiêtaæ, ¿e nie tylko sk³ad decyduje o niej)
kastor napisa³:
czy mogê zmniejszyæ fi dyszy?

Ja na twoim miejscu zmniejsza³bym stopniowo ¶rednicê dyszy a¿ uzyska³bym CATO, jak ju¿ bym uzyska³ zrobi³bym kilka silników z nieco wiêksz± ¶rednic± ni¿ w tym który wybuch³. Je¶li wszystkie zadzia³a³yby poprawnie stwierdzi³bym ¿e mam silnik nadaj±cy siê do napêdu rakiety Smile

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pon Mar 17, 2008 9:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

- oczywi¶cie, ¿e Fe2O3 Wink
- je¶li chodzi o zacisk to nie wiem, w którym momencie mam liczyæ, bo przecie¿ powierzchnia spalania ca³y czas ro¶nie, wiêc podam dwa Smile :
Kn pocz±tkowe: 37,7 / 0,312 = 120,8
Kn koñcowe [jako powierzchniê spalania liczê fi wew. silnika, tak jakby pokrywa³a je cieniutka warstwa paliwa]: 135,7 / 0,312 = 435,0 Shocked
do tego dochodz± jeszcze nierówno¶ci w spalaniu paliwa, które znacznie zwiêkszaj± jego powierzchniê, ale rozumiem, ¿e "detalami" siê nie przejmujemy
- MIROR ma racjê, co do tego ci¶nienia, mo¿emy sobie wyobraziæ beczkê pokryt± cienk± warstw± paliwa, w której za dyszê bêdzie robi³a dziurka zrobiona szpilk±, Kn wyjdzie nieziemskio wysokie, ale ci¶nienie raczej zbytnio siê nie podniesie Wink, no ale to ju¿ przypadek ekstremalny Very Happy
- hmm, w sumie to masz racjê, wychodzi na to, ¿e jeszcze sporo testów przede mn± Razz, ale przynajmniej ju¿ wiem na jakim paliwe, reaspect for all Cool

_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nastêpny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP