Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

SR z dwoma re¿imami pracy
Id¼ do strony 1, 2, 3  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 11:29 am    Temat postu: SR z dwoma re¿imami pracy Odpowiedz z cytatem

Witam

Wkrótce test pierwszego mojego SR z dwoma re¿imami pracy - Startowym i Marszowym.



Slysza³ kto¶ o podobnych ( powa¿nych ) pracach Question . Mam nadziejê, ¿ê bêde pierwszy Wink . Wkrótce film a wymiary podam pó¼niej - jak pomierzê. Masa paliwa "startowego" ( S ) - 210 g , "marszowego" ( M ) - 580 g. Paliwo ¿ywiczne - jak zreszt± zwykle. Paliwo S jest wk³adane, nieinhibitowane. Paliwo M pali siê kana³em i jedn± powierzchni± od strony dyszy.

Pozdro


PS. Nowy temat bo chyba wart tego.


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Nie Mar 20, 2005 10:40 am, w ca³o¶ci zmieniany 3 razy
Powrót do góry
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 1:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze¶æ

Powiem szczerze, ¿e ta koncepcja wed³ug mnie nie wypali.
Nie piszesz nic o sposobie zap³onu silnika. Nie piszesz nic o paliwie jakiego u¿yjesz, je¿eli ma to byæ spalanie marszowe i startowe to niewydaje mi siê ¿eby ta ró¿nica kana³ów w jaki kolwiek sposób ró¿nicowa³a segmenty paliwowe na startowe i marszowe.
Masa paliwa kwalifikuje silnik na kolejny SRB (Nie ¿ebym siê wym±drza³ bo ja mia³em rok temu jeszcze wiêksze zapêdy na zbudowanie promu kosmicznego), czy to nie za du¿o??????? Rolling Eyes Wink
Jak do tej pory nie widzia³em na tym forum innych prac, ciekawi mnie twoje do¶wiadzczenie w tej dziedzinie.
Napisz co¶ wiêcej bo narazie jest nie bardzo o czym gadaæ

pozdrowienia

ps.mimo wszystko powodzenia

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 1:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fox napisa³:
...Masa paliwa kwalifikuje silnik na kolejny SRB (Nie ¿ebym siê wym±drza³ bo ja mia³em rok temu jeszcze wiêksze zapêdy na zbudowanie promu kosmicznego), czy to nie za du¿o???...ciekawi mnie twoje do¶wiadzczenie w tej dziedzinie....


Witam,
Nie wydaje mi siê ¿eby masa paliwa odbiega³a od norm. Wg. mnie to ma szanse wypaliæ jednak¿e powinny byæ dwie sekcje ró¿nego paliwa (czy¿ nie tak jest??).

PS. Sam pomys³ sekcji startowej i marszowej by³ ju¿ wielokrotnie wykorzystywany, lecz nie w taki sposób Wink .


Ostatnio zmieniony przez zombek dnia Pi± Mar 18, 2005 3:39 pm, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 1:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fox napisa³:

Jak do tej pory nie widzia³em na tym forum innych prac, ciekawi mnie twoje do¶wiadzczenie w tej dziedzinie.


Noo pomys³ ¶wietny nawet wiêcej;-) Trudny to trzeba przyznaæ, ale mo¿liwy, bo jak cz³owiek pomy¶li to i wymy¶li.

My¶lê, ¿e o do¶wiadczenie A..... nie musisz siê martwiæ wystarczy, ¿e wejdziesz na jego stronê to zobaczysz, nad jakimi SR pracuje ca³kiem niez³e gabaryty i osi±gi. Chylê czo³a.


Ostatnio zmieniony przez maxlam dnia Pi± Mar 18, 2005 7:30 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 2:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze¶æ

Sorry nie skapn±³em siê
Znam dokonania Ktosia wieæ od razu anuluje s³owa dotycz±ce masy.
Mimo wszystko uwa¿am ¿e to i tak nie wypali.

pozdrawiam z wyrazami szacunku dla Ktosia

_________________
CAST AWAY


Ostatnio zmieniony przez fox dnia Pi± Mar 18, 2005 6:46 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 3:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paliwo bêdzie odpalane od strony zatyczki. Korekta masy paliwa górnego bêdzie dokonana po analizie filmu z próby statycznej. Wg mnie wyjdzie test ok ale my¶lê ,¿e paliwa górnego musi byæ wiêcej ( intuicja ). SR zrobi³em na bazie moich do¶iadczeñ ( mam ju¿ jego zrobionego niemal na gotowo ).

Pozdro


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Sob Mar 19, 2005 9:16 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 7:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Osobi¶cie obawiam sie dwóch rzeczy:
1) Po wypaleniu siê sekcji startowej mamy spor± pust± komorê, w której przez do¶æ d³ugi czas bêdzie operowaæ wysoka temperatura z paliwa ¿ywicznego sekcji marszowej. Czy korpus to wytrzyma? W koñcu nie jest izolowany paliwem tak, jak czê¶æ korpusu przeznaczona na ³adunek marszowy. Na pewno pomo¿e tu ni¿sze ci¶nienie przy spalaniu ³adunku marszowego
2) Zasada podzia³u pracy silnika taka jak w tym pomy¶le, opiera siê na wykorzystaniu ró¿nej masowej prêdko¶ci spalania paliwa spowodowanej ró¿nym ukszta³towaniem ziaren. £adunek startowy spala siê do¶æ szybko i daje wysokie ci¶nienie, czyli w sumie du¿y ci±g. Potem zacisk spada na skutek innego ukszta³towania ziarna ³adunku marszowego, spada te¿ ci¶nienie i co za tym idzie: ci±g. Mamy wiêc ³adunek marszowy. Sêk w tym, ¿e praca ³adunku marszowego przy niskim ci¶nieniu daje niski impuls w³a¶ciwy, czyli s³abe wykorzystanie mo¿liwo¶ci paliwa.
Podsumowuj±c mam dwa wnioski:
- Wypadkowy impuls w³a¶ciwy paliwa dla takiego silnika bêdzie niski
- Pomys³ dobry pod jednym wzglêdem (i o to chyba chodzi autorowi pomys³u) - WIDOWISKOWO¦Æ Smile
Taki silnik to bêdzie po prostu silniczek, który na pocz±tku ryknie i poka¿e krzepê (wa¿na dla skrócenia wyrzutni i zachowania stabilno¶ci i kierunku lotu zaraz po zej¶ciu z wyrzutni), a potem bêdzie to lot z lekkim podtrzymaniem (prawie jak z flar±), bez nadmiernego rozpêdzania siê i bicia rekordów predko¶ci, za to z p³omyczkiem z dyszy przez do¶æ d³ugi czas. Mamy wiêc d³ugi widowiskowy lot z wci±¿ pracuj±cym silnikiem i z ograniczeniem prêdko¶ci i pu³apu lotu, w porównaniu z silnikiem który wykorzysta³ by ka¿de Ns z paliwa.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 7:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaskiniowiec napisa³:
Osobi¶cie obawiam sie dwóch rzeczy:
1) .......Czy korpus to wytrzyma?....
2) ...... praca ³adunku marszowego przy niskim ci¶nieniu daje niski impuls w³a¶ciwy, czyli s³abe wykorzystanie mo¿liwo¶ci paliwa.
Podsumowuj±c mam dwa wnioski:
- Wypadkowy impuls w³a¶ciwy paliwa dla takiego silnika bêdzie niski
- Pomys³ dobry pod jednym wzglêdem (i o to chyba chodzi autorowi pomys³u) - WIDOWISKOWO¦Æ Smile

......wa¿na dla skrócenia wyrzutni i zachowania stabilno¶ci i kierunku lotu zaraz po zej¶ciu z wyrzutni), a potem bêdzie to lot z lekkim podtrzymaniem (prawie jak z flar±).....


Wytrzyma, musicie mi uwierzyæ Wink choæ planuje zrobiæ korpus mo¿liwie najcieñszy. Problem wytrzyma³o¶ci termicznej korpusu mam w pe³ni rozwi±zany. W sekcji startowej bêdzie nie co grubszy ( z pó³ mm ). Masz racjê, chodzi mi w³a¶nie o prawid³owo¶æ startu i skrócenie wyrzutni. To dla mnie problem bhp wiêc jest na 1 miejscu. Dlatego bojê siê testowaæ w locie SR "Predatory" bo maj± za wolny start. Reszta jak napisa³e¶. Widowiskowo¶c dla mnie jest te¿ wa¿na i masz tu racjê. Myslê jednak, ¿e nie co zmieniê paliwo M aby dawa³o wiêkszy impuls. Na razie pracujê tylko na paliwach ¿ywicznych ale planujê wprowadziæ w nie nie co NC. Ponadto nudzi mnie wa³kowanie w ko³o tego samego co na ka¿dym forum rakietowym Wink . Chcê co¶ nowego i chêtnie widowiskowego ( ale bez gad¿etów w rodzaju snop iskier ). Przy okazji : w SR "B-Olusia" ( 280 g paliwa ) ca³kowita waga SR wynosi 600 gram.

Ponadto mi chodzi tylko o wyd³uzenie czasu pracy SR o maks. 2 - 3 sek. Jak wykazuje praca moich SR typu Preadtor nie s± one typu "flara" Rolling Eyes . Powierzchnia spalania przecie¿ w nich ro¶nie.



Pozdro


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Pi± Mar 18, 2005 7:57 pm, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
piroman



Do³±czy³: 16 Cze 2004
Posty: 244

PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 7:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Smile
Ja sk³ania³bym siê raczej ku takiemu rozwi±zaniu gdzie sekcja marszowa by³aby umieszczona przy zatyczce silnika a startowa poni¿ej. Problem zap³onu mo¿naby rozwi±zaæ dwojako, albo przez odpalenie sekcji marszowej i z niej p³omieñ przeniós³by siê na startow±, albo poprzez odpalenie startowej przy samym jej koñcu (zarazem na pocz±tku marszowej). W wypadku pierwszego rozwi±zania martwi mnie ¿e znakomita czê¶æ paliwa marszowego mog³aby znikn±æ szybko przez nag³y skok ci¶nienia po odpaleniu szybszego paliwa, w drugim wypadku natomiast trzeba by³o by zastosowaæ do¶æ silny zap³onnik bo raczej nie liczy³bym na prawid³owy zap³on paliwka powy¿ej zwyk³ego zapalacza (mo¿e doj¶æ do zap³onu tylko czê¶ci kana³u)
To tyle moich przemy¶leñ, mo¿e plotê bzdury ale takie jest moje zdanie Smile
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 8:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piroman napisa³:
....Ja sk³ania³bym siê raczej ku takiemu rozwi±zaniu gdzie sekcja marszowa by³aby umieszczona przy zatyczce silnika a startowa poni¿ej. Problem zap³onu mo¿naby rozwi±zaæ dwojako, albo przez odpalenie sekcji marszowej i z niej p³omieñ przeniós³by siê na startow±.....



1. Bo tak jest.

2. Bo tak jest.

Zauwa¿y³em, ¿e paliwo ¿ywiczne ma wyk³adnik n w prawie szybko¶ci spalania w okolicach 1. Wiêc myslê, ¿e taki sposób odpalania bêdzie ok. Ale oka¿e siê i na pewno to zobaczycie . Raczej obawiam siê, ¿e masa paliwa S jest o 50 g za du¿a a M o 100 g za ma³a. Czyli na ok. 2 sek. przed koñcem pracy - SR straci "parê" Rolling Eyes

Pozdro
Powrót do góry
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 8:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem namiastk± takiego silnika mog³o by byæ np. zrobienie pierwszego segmentu paliwa z kana³em o jak najwiêkszej powierzchni np. gwiazdê a nastêpny segment ze zwyk³ym kana³em. Tak ¿e pierwszy segment spali siê w bardzo krótkim czasie a pracê bêdzie kontynuowaæ ziarno o zwyk³ym kanale. To tyle je¶li chodzi o mój pogl±d na ten temat ale to czyste dywagacje mam zero do¶wiadczenia.
Powrót do góry
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 8:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a po co silnik ma wlec ca³± t± pust± czê¶æ korpusu po wypaleniu ?....ja s±dzê, ¿e mo¿na zrobiæ tak:

http://www.rakiety.info/modules/news/article.php?storyid=13

czyli dolna sekcja szybka i mocna w osobnym krótkim i masywnym korpusie, odrzucana po wypaleniu. I nie jako element cz³onu rakiety, ale co¶ co wypala siê ju¿ opuszczaj±c wyrzutniê.Ten patent jest stosowany powszechnie, co znaczy, ¿e nie mo¿e byæ z³y.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 9:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa³:
a po co silnik ma wlec ca³± t± pust± czê¶æ korpusu po wypaleniu ?....ja s±dzê, ¿e mo¿na zrobiæ tak:.....



Ale masz drug± dysze i zatyczke od SR startowego. U mnie dysza ma ciê¿ar 60 gram ( mo¿e jutro podam wreszcie te ¶rednice i inne wymiary ) a zatyczka ze 30 . Razem 90. Pewno wiêc nic na tym bym nie zyska³ Rolling Eyes . Wiadomo. Wszystko ma swoje optimum ( maksimum albo minimum czyli pierwsza pochodna = 0 Wink ). Wg mnie to co zrobiê jest bardziej proste ( w ramach tego optimum ).


Pozdro

PS. Poprzez link podany przez PINOT-a przeczyta³em

"Wed³ug mnie to sie nie uda, poniewa¿ skoro ja tego nie skonstruowa³em no to to nie poleci. Nie znasz sie na pirotechnice, wiêc nie pisz takich g³upot pirotechman "

Co za dziwak to napisa³ Shocked Wink


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Sob Mar 19, 2005 9:15 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
GUN_1917
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 9:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tam sie specjalnie na SR nie znam ale dorzuce swoje 3 grosze:
no wiec tak uwazam ze w tym wypadku nie powinno byc tego samego paliwa w obydwu czlonach tylko :w czlonie (S) cos co da naprawde poteznego kopa (moze proch czarny,albo te paliwka na amonowce ponoc bardzo mocne) a w czlonie (M) cos nieco wolniejszego np karmelka

niezlym pomyslem bylo by terz odrzucanie wyapalonych czlonow "bo i po co to wlec jak gowno przez morze" choc z drugiej strony przy odpowiednich dyszach mozna by uzyskac "podwojne sprezenie" gazow co moglo by dac bardzo ciekawe efekty w postaci zamiast coraz powilniejszego lotu loat coraz szybszy

to tyle z moich przemyslen dziekuje za uwage
Powrót do góry
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 10:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ostatnio du¿o zastanawia³em siê nad silnikiem "dwustopniowym", wprawdzie pod k±tem zastosowania do modeli samolotów i samochodów - mam dobrego znajomego: modelarza lotniczo-samolotowego.
W zwi±zku z tym narysowa³em pierwsze szkice: tylko mia³ byæ to silnik wielorazowy o niewielkiej mocy i d³ugim czasie pracy: ok 15 sek (choæ mog³o by to byæ regulowalne).
Jako korpus chcia³em wykorzystaæ rurkê aluminiow± o ¶rednicy wew. 25 mm i grubo¶ci ¶cianek ok. 2 mm, poza tym al. zatyczke i stalow± dyszê (lub mniej wielorazow± cementow± dyszê ze stalow± wk³adk±). Paliwo sk³ada³oby siê z dwóch segmentów: krótszego, startowego: z kana³em i nieinhibitowanymi powieszchniami. Drugi segment, marszowy, by³by paliwem bez kana³u (lub z, ale inhibitowanymi powieszchniami bocznymi: zale¿y od efektu który chcemy uzyskaæ - tyle ze wtedy pomiêdzy segmenty dajemy 1 sekundowy opó¼niacz w formie kr±¿ka o ¶rednicy wew. silnika, przyklejonego do paliwa marszowego). Dysza musia³a by byæ na tyle ma³ej ¶renicy, by paliwo startowe dawa³o du¿y ci±g, a marszowe wystarcza³oby do utrzymania niewielkiego ci±gu.
Narazie silnik widnieje tylko w formie rysunków technicznych w moim zeszycie, ale nadal chodzi mi po g³owie jego wykonanie.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 10:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Racjê maj± i Pinot, i Kto¶. Ró¿nica w podej¶ciu do tego samego problemu. Fakt, cz³on odrzucany daje mo¿liwo¶æ wykonania zarówno silnika startowego, jak i marszowego dopracowanych do pracy z maksymalnym ci¶nieniem, czyli z maksymalnym wykorzystaniem paliwa. Dlatego te¿ dla tego samego impulsu sumarycznego (Startowy + Marszowy) mo¿na u¿yæ mniejszej ilo¶ci paliwa, co rekompensuje zwiêkszony ciê¿ar dysz. Jednak jednocze¶nie jest to rozwi±zanie bardziej skomplikowane.
P.S. Rozwi±zaniem w przypadku silnika z jednym korpusem mo¿e byæ odlanie ³adunku marszowego ze zwyk³ego lub nawet sflegmatyzowanego palkiwa ¿ywicznego, a potem ³adunku startowego z paliwa z dodatkiem 2-5%Fe2O3 lub nawet dodatkiem 5-10% KP. Taka kataliza na tyle powinna przyspieszyæ liniow± prêdko¶æ spalania ³adunku startowego, by ca³o¶æ zagada³a wystarczaj±co dobrze.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Mar 18, 2005 11:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

GUN_1917 napisa³:
ja tam sie specjalnie na SR nie znam ....


Nie martw siê, ja te¿ nie. SR budujê bo w koñcu chcê wystrzeliæ moj± kamerê w kosmos i tylko po to siê tym "bawiê". Ale fakt. SR mnie "zassa³y" Rolling Eyes . Nawet knod nauczy³ mnie obs³ugi programu do liczenia impulsu ale ju¿ gdzie¶ mi ten program "wcie³o" a i nie potrzebny jest mi. W tym roku na pewno kamerê wystrzelê - choæbym mia³ siê jej pozbyæ ( na zawsze Cool ). Rakiety z dwoma i wiêcej SR to "stary" temat ale SR z dwoma rezimami pracy na forum.ru nie znalaz³em a bywa³em tam czêsto ( na tym forum pisze te¿ czasami R. Nakka ). Traktujê to jako ciekawostkê i jako co¶ nowego ( w tym efektownego dla oczu ). Jak czas i humor mi pozwoli to wezmê siê za hamowniê. O swoich SR nic nie wiem - oprócz tego, ¿e dzia³aj± i to ca³kiem dobrze Rolling Eyes . Mam nadziejê, ¿e jak nakrêcê film OSZ to SR porzucê Wink . Ten film jest moja obsesj± Shocked


Pozdro
Powrót do góry
nilko



Do³±czy³: 21 Mar 2004
Posty: 65
Sk±d: z Miasta na soli

PostWys³any: Sob Mar 19, 2005 11:26 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.

Ja du¿ego do¶wiadczenia w konstruowaniu SR nie mam (ma³e karmelkowe) Wink
Ale od dawna zastanawia mnie konstrukcja silnika z dwoma rodzajami paliwa - startowym i marszowym. Rolling Eyes
Z tym, ¿e ja my¶la³em nad koncentrycznym umieszczeniem dwóch paliw, tzn. paliwo startowe wewn±trz (z kana³em ) a marszowe na zewn±trz (oczywi¶cie wszystko wewn±trz odpowiedniego korpusu).
Chodzi mi o co¶ w rodzaju "tuleja w tulei".
I problem przepalania ¶cianek pustej komory znika.
Jednak ziarno paliwa marszowego musia³o by mieæ znaczn± wytrzyma³o¶æ mechaniczn±. Crying or Very sad
Wiem, wykonanie takiego ziarna paliw jest b. k³opotliwe i nie wiem czy to ma jaki¶ sens Question
Je¶li bzdury piszê to usuñcie zaraz Exclamation

Pozdr.

_________________
Po³owa z³a na tym ¶wiecie wynika st±d, ¿e kto¶ chce czuæ siê wa¿nym.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kondix



Do³±czy³: 27 Sty 2004
Posty: 89
Sk±d: z ma³pki po winie...

PostWys³any: Sob Mar 19, 2005 1:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pomys³ ciekawy ale samemu moge tylko pogadaæ bo prób nie prowadze:(

w³a¶nie zastanawia mnie jak bêdzie z paliwem ?? to jest jakie¶ paliwko w³asnej produkcji czy mo¿e jakie¶ HP ?? paliwo startowe powinno byæ w mniejszej ilo¶ci i wydaje mi siê, ¿e powinno byæ to paliwo ³atwo zapalne z duuu¿ym kopem, jednocze¶nie tak rozumuj±c mieliby¶my wyd³u¿ony czas pracy SR poniewa¿ w roli paliwa "marszowego" w ilo¶ci 500g mo¿emy uzyæ niskiej jako¶ci paliwa HP, które by minimalnie tylko blokowa³o utratê prêdko¶ci po impulsie startowym


a tak btw , zgra³ kto¶ wkoñcu ten film z Discovery "Niesamowite maszyny- Silniki Rakietowe" bo DeTonix co¶ mówi³, jak nie to ja mam to na kasecie i moge spróbowaæ na komputer to zgraæ.

Jak znajde czas to wyci±gne z tamt±d koñcówke i Ktosiu i Pinocie sobie popatrzycie jak amerykañskie "rakietki" lataj±, po 2 mahy prêdko¶æ i po 15km w góre hehe, to s± rakiety ale nasze lepsze bo polskie Cool

pozdr. K-x

_________________
-Czy ty masz go ?
-Bo ja(a) mamgo !
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Bartosz J.



Do³±czy³: 30 Mar 2004
Posty: 73
Sk±d: pomorze

PostWys³any: Sob Mar 19, 2005 8:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Czy nie najpro¶ciej jest zbudowaæ silnik w ten sposób???



Taka konstrukcja silnika rozwi±zuje wiele problemów (zap³on, wytrzyma³o¶æ korpusu itd.)

Bartek

_________________
www.hpr.blo.pl
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony 1, 2, 3  Nastêpny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP