Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Paliwo "Szelakowe" oraz "WORAN"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Sob Wrz 22, 2007 6:16 pm    Temat postu: Paliwo "Szelakowe" oraz "WORAN" Odpowiedz z cytatem

Wrzucam na razie nie wiele info, byæ mo¿e potem dodam kilka zdjêæ, liczê te¿ na tych, którym siê "przejad³ prze¿uty" karmelek czy znany od tysiêcy lat proch czarny Wink .

Robicie jak proch czarny czyli KNO3 ok. 70 %, szelak 30 %. Ca³o¶æ bardzo dobrze zmielona ( szelak doskonale siê mieli ). Nie mam danych co do wra¿liwo¶ci na tarcie ale na moje oko podobne to do prochu czarnego. W odróznieniu od niego daje spory p³omieñ Exclamation ( próbka luzem spalona ). U¿y³em szelak jak na tym zdjêciu

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=244848046

Z tego linka pochodzi to zdjêcie i domniemywam ,¿e podaj±c linka do akcji autor zdjêcia nie bêdzie mia³ mi tego za z³e ( bo reklamujê jego ofertê ).



Do tego paliwa ( prochu ) mo¿na dodac 2 % denaturaty aby ³adnie siê prasowa³o. Jeden silnik wyszed³ ok ale wciê³o mi film. Nie by³o jednak p³omienia w gazach. Paliwko wymaga wiêcej testów i w tym na Was liczê. Kto zrobi jaki¶ test to proszê pisaæ tu.

Paliwko do mniejszych silników bo prasowane.

No i nie zapomnijcie o tym kto by³ autorem bo zamiana czê¶ci szelaku na Al , Mg, Ti, Cdrz to modyfikacja Wink . To moja w³asna recepturka , nie wyczytana w ¿adnej ksi±¿ce Exclamation . Mozna opisywaæ to paliwko na swoich stronach www ale proszê o linka do autora czyli do mnie Wink .

No i jak pokazujê zdjêciê i nazwê "szelak" to szelak a nie qrde kalafonia bo mam ju¿ takie pytanie na PW. SZE - LAK Exclamation . Testowa³em ten szelak co na zdjêciu, bo jak wyjdzie z innym gatunkiem szelaku nie wiem.

Szelak te¿ - co wynika z mojego postu - jest bardzo dobrym lepiszczem do prochu czarnego.



Pozdr. A


PS. A mo¿e inna nazwa na paliwko Question


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Sob Maj 03, 2008 3:12 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
yetihehe



Do³±czy³: 26 Pa¼ 2002
Posty: 459
Sk±d: Znienacka

PostWys³any: Wto Wrz 25, 2007 1:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Je¶li szelak jest ca³kowicie rozpuszczalny w spirytusie, to bêdzie te¿ s³u¿y³ jako lepiszcze. Wiêc chyba siê nadaje do wiêkszych silników.
_________________
Motyle trotylem pachn± jak nigdy.
ogl±daj±cy, niepraktykuj±cy Sad
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
QbaS



Do³±czy³: 19 Pa¼ 2005
Posty: 97
Sk±d: Z Internetu

PostWys³any: Wto Wrz 25, 2007 2:30 pm    Temat postu: Re: Paliwo "Szelakowe" Odpowiedz z cytatem

Cytat:

No i nie zapomnijcie o tym kto by³ autorem bo zamiana czê¶ci szelaku na Al , Mg, Ti, Cdrz to modyfikacja Wink . To moja w³asna recepturka , nie wyczytana w ¿adnej ksi±¿ce Exclamation . Mozna opisywaæ to paliwko na swoich stronach www ale proszê o linka do autora czyli do mnie Wink .

Pozdr. A


http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?t=3379&highlight=szelak

Witam.
Mo¿e "modyfikacja" ?
Smile
QbaS.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Wto Wrz 25, 2007 4:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W piro czêsto stosuje siê szelak jako lepiszcze ( jak u maxlama w ilo¶ci 5 % ) a czasami jako mieszanka zapalaj±ca.

To co ja proponujê to szelak jako g³ówny reduktor w paliwie rakietowym i jednocze¶nie lepiszcze ( ale to akurat ma³o wa¿ne ). Nigdzie w necie ani w ksi±¿kach nie widzia³em podobnego sk³adu co nie oznacza, ¿e kto¶ ju¿ jego nie testowa³ bo nie badam tego a net jest ogromny Wink .

Dla mnie to pierwszeñstwo jest ma³o wa¿ne bo guzik z tego jest Wink . Do tego nie komercha bo szelak drogi a ponadto wychodzi co¶ co nie wiem czy jest i o ile lepsze od tradycyjnego p.cz.

Chcê mieæ tylko prawo ( moralne ) do nazwy i do bycia autorem Wink

Do yetihehe --->. Ka¿de paliwo prasowane ma pewn± porowato¶æ co nie jest przeszkod± w malych silniczkach rakietowych. Denaturat w ilo¶ci 5 % do tego paliwa na pewno jest bardzo wskazany.



Pozdr. A
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Czw Maj 01, 2008 10:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dorzucam paliwo WORAN - szczegó³y w linku Paliwa na stronie www mojej i Jurka. Czekam na innych testy. Paliwo jest na szybkie zu¿ycie, mile widziane testy z innymi lepiszczami czy reduktorami. Wymagane aby Mg by³ o wymiarach poni¿ej ( ¶redni wymiar ) 0,01 mm. Jak z wiêkszymi wymiarami nie wiem. Ale pewno powinny "stêpiæ" paliwo co mo¿e byæ drog± regulacji jego prêdko¶ci palenia. Mo¿na czê¶æ Mg zamieniæ na Cdrz lub py³ Al czy stop PAM itd. Nad czym teraz pracowaæ jest.

A.
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Sob Maj 03, 2008 3:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzi¶ zrobi³em Test_2 paliwa WORAN

I od razu wyszed³ defekt w u¿yciu pianki. Po trzecim zadozowaniu, pojemnik z resztkami pianki siê rozczelni³. Trzeba poszukaæ czego¶ nowego albo wej¶æ w ROKOPOLe firmy Rokita ( wspomnia³ o nich PINOT ) albo jaki¶ uszczelniacz na bazie poliuretanu. Pomy¶limy. Mo¿e ten ---> USZCZELNIACZ PU




A co dzisiaj mi wysz³o Question

Paliwo : 60AA/15Mg/25PU plus 0,7 % Z1 dodany do AA. Paliwo na oko by³o bez por ( poprzednie by³y ). Z tego wniosek, ¿e doln± granic± jest zawarto¶æ lepiszcza 20 %. Zmniejszy³em ilo¶æ Mg o 5 % i wiem ju¿, ¿e to zawarto¶æ minimalna dla tej dyszy jak± u¿y³em ( fi kryt. 9 mm ). Ciê¿ar paliwa 150 G.

Na stanowisku




Stop klatka ( silnik kicha³" )



FILM


Film nie oddaje d¼wiêku. Silnik po prostu rycza³ pomimo tak d³ugiej pracy. To nie by³± dziurawa dêtka o której wspomnia³ robercik Cool . Na pewno lekk± rakietê by na tym ju¿ pogna³o.


Paliwo w sk³adzie 60/20/20 ale te ostatnie 20 to silikon, po 2 ma³ych kichniêciach zgas³o ( silnik w tulei Stru¶ ).



Mi³ego dnia A
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pon Maj 05, 2008 11:04 am    Temat postu: ? Odpowiedz z cytatem

Areku?

Ty chyba sobie robisz z nas jaja z tymi silnikami - prawda! Very Happy

Oj szutnik z Ciebe Razz

pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pon Maj 05, 2008 1:02 pm    Temat postu: Re: ? Odpowiedz z cytatem

ksard napisa³:
Ty chyba sobie robisz z nas jaja z tymi silnikami - prawda! Very Happy
Oj szutnik z Ciebe Razz



Szutnik mo¿e i jestem choæ nie ka¿dy lubi ten typ humoru co ja Razz

A dlaczego "jaja" Question . ¦wiadomie stosujê korpus tekturowy. Wiem, ¿e ograniczam sobie parametry pracy silnika ale papier u mnie jako materia³ na budowê korpsusu to pewna ciekawo¶æ. Korpus co prawda to papier ale stosujê zabiegi "wzmacnjaj±ce". Przy Strusiu zda³o to egzamin wiêc i tu zda. Wiadomo te¿ , ¿e rurki u producenta krêc± na kleju polioctanowym. Rurki w³asnej roboty s± wg mnie znacznie wytrzymalsze poniewa¿ mo¿na daæ znacznie bardziej "stê¿ony" klej.


Z PE te¿ korzysta³em i zamierzam korzystaæ. 12 m rury PE, fi 75 ju¿ le¿y ale chyba d³u¿ej pole¿y poniewa¿ do du¿ych silników straci³em zapa³. Ale mniejsze rury PE te¿ s± i wysoko je ceniê jako materia³ na korpus.

Dopisane --> Zobacz co "potrafi" papier ( pod koniec rozczelni³o korpsu i paliwo zgas³o ). Ale ci¶nienie widaæ i spore mo¿liwo¶ci "papieru" te¿ Rolling Eyes

Strus_JTM_152

Z 40 kg na starcie wg mnie by³o.


Mi³ego dnia A
Powrót do góry
sadafag



Do³±czy³: 18 Lis 2006
Posty: 405

PostWys³any: Czw Lip 02, 2009 6:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Có¿ robi³em mieszanki kno3 i kalafonii[nie nie szelaku!] i ich zapalno¶æ jest wielce problematyczna przy u¿yciu zwyk³ego lontu jak i drutu oporowego.
Sposób w jaki mo¿na robiæ to paliwko, jest taki ¿e kalafonie roztapiamy na kuchence elektrycznej, dodajemy drobno zmielonej saletry i wszystko ³adnie mieszamy. Formuje siê tak jak karmelek, i równie szybko zastyga.
Pazurki mieszanka pokazuje przy du¿ym ci¶nieniu np. w SR, normalnie jak ju¿ w.w bardzo ciê¿ko siê zapala.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP