Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Rakiety serii PV Made By P8P8
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Modele rakiet.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Front



Do³±czy³: 18 Gru 2006
Posty: 189
Sk±d: Wrocek

PostWys³any: Pi± Wrz 14, 2007 10:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

apropo higroskopijnosci to walnolem malego testa kopiuje wiec bedzie troche przymulania Wink

Jak wiele osób zauwa¿y³o popularna karmelka ma do¶c niemi³± tendencjê do "picia" wody z otoczenia przez co staje siê nieu¿yteczna po pewnym czasie do u¿ycia Rolling Eyes Zabra³em siê wiec do testów:

Za³o¿enia:
-Zabezpieczyc gotowe ziarna paliwa ogólnodostêpnym ¶rodkiem b±d¼ ³atwym do zrobienia z ogólnodostêpnych sk³adników.
-Przetestowac jak zabezpieczone ziarna zachowaja siê w gor±cej(80*C) wodzie w okresie czasu równym 4min.
-Wyci±gn±c wnioski Very Happy

U¿yte ¶rodki:
-Klej polistyrenowy home made Very Happy
-Lakier NC home made
-Lakier do w³osów

Przebieg testa
3 identyczne ziarna typu bates wczesniej zabezpieczone ww preparatami umieszczono w zlewce niskiej o pojemnosci 250ml. Ziarna zalano gor±c± wod± ok 80*c. po up³ywie 4minut ziarna wyci±gnieto z wody.

Obserwacje:
-Ziarno zabezpieczone lakierem do w³osów rozpu¶ci³o siê w najwiêkszym stopniu. inhibituj±cy ziarno papier "rozlecia³ siê"
-Ziarno zabezpieczone lakierem NC rozpu¶ci³o siê w nieco mniejszym stopniu. inhibituj±cy ziarno papier NIE "rozlecia³ siê"
-Ziarno zabezpieczone klejem polistyrenowym da³o najmniej oznak naruszenia przez wodê !! Very Happy

Foto:


Ziarno by³o ju¿ zdrowo wymêczone wiec chcia³em sprawic czy siê zapali:
http://video.google.pl/videoplay?docid=-7872622812513769752&hl=pl
zapalane podpa³k± z FB

Podsumowuj±c: Klej polistyrenowy spo¶ród testowanych preparatów najlepiej zabezpiecza Karmelka przed wilgoci± Cool jest taki i prosty do zrobienia Smile



Ma³a uwaga(a w³asciwie uwagi):
Zapewne niektórzy zadaj± pytanie po przeczytaniu: "poco siê by³o tak mêczyc i robic ziarna jak mo¿na by³o przetestowac to na "bry³ce" karmelka"
Wiec ju¿ odpowiem: Test odby³ siê na gotowym uformowanym ziarnie paliwa czyli w takich warunkach w jakich ma siê to sprawdzic(w silniku znaczy siê) !!



Dalej dziadek Kermit pisa³ cos o kalafonii jak zechce to i tu napisze Wink


Do pomienia chmm z autopsji wiem ze jak ci¶nienie za ma³e to p³omieñ wyskakuje Wink Laughing Laughing ale czekam na twojego sposoba Wink

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
p8p8



Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005
Posty: 180
Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D

PostWys³any: Sob Wrz 15, 2007 6:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no nie wiem czy za ma³e ci¶nienie panowa³o w silniku zacisk pod koniec wynosi³ mniejwiêcej 200 a moim skromnym zdaniem to nie ma³o jak dla karmelka oczywi¶cie nie mówie ¿e to nie prawda gdy cisnienie jest ma³e to ogien wyskakuje a zaklejanie dyszy szczelnie ta¶m± mi spokojnie wystrcza mia³em przypadek ¿e silnik (troche mniejszy bo 150g) z tego samego paliwa przele¿a³ w wilgotnym chlewku 3tygodnie by³ w³asnie zabezpieczony tak± plomb± i puzniej okaza³o sie ¿e paliwo by³o w takiej konsystencji jaka powinna byc
_________________
ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
MIROR



Do³±czy³: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWys³any: Sob Wrz 15, 2007 10:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Front, takie zabezpieczanie utrudnia zap³on paliwa. Trzeba by jeszcze zrobiæ 2 silniki, 1 na normalnym karmelu, 2 na zabezpieczonym i porównaæ ich pracê, aby sprawdziæ w jak du¿ym stopniu zap³on jest utrudniony. Je¿eli bêdzie jaka¶ widoczna ró¿nica to mo¿na, ziarna z jeszcze nie zaschniêtym polistyrenem obsypaæ m±czk± prochow±.
_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Front



Do³±czy³: 18 Gru 2006
Posty: 189
Sk±d: Wrocek

PostWys³any: Sob Wrz 15, 2007 1:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eee czy ja wiem Wink by³ test w SR i wysz³o z tego to ¿ê: "odchodzi" od visco(SR za³apa³ za wcze¶nie) Wink zap³on nie jest jako¶ mega utrudniony Wink wiec nie widzê potrzeby obtaczania w PCz Wink

A tak BTW klej polistyr bardzo siê przydajê w piro Wink zw³aszcza do zabezpieczania przed H2O ró¿nych cudów Wink no i dzieki za * Wink

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
p8p8



Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005
Posty: 180
Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D

PostWys³any: Nie Wrz 23, 2007 3:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam dzi¶ odby³ sie kolejny test silnika SRP2-2
wszystko zadzia³a³o zgodnie z planem uszczelki wytrzyma³y i silnik pokaza³ ca³± swoj± klase (zwróccie uwage na zdjêciu jak rozci±gniête s± 3 sprê¿yny od starego ³u¿ka oraz jak ca³a konstrukcja hamowni jest wygiêta)
(dam pó¼niej lepsze zdjêcie narazie tylko takim dysponuje)
http://img522.imageshack.us/img522/9364/testjs4.th.gif
charakterystyka pracy
czas pracy -1,3s (za krutko jak dla mnie)
czas pracy pow 50N - 1,1s
czas pracy pow 100N - 0,8s
czas pracy pow 150N - 0,7s
czas pracy pow 250N - 0,3s
impuls w³a¶ciwy - 140 Ns (klasa F Exclamation )

ci±g znacz±co ró¿ni siê od ci±gu silnika z poprzedniego testu jednak¿e czas pracy wiele siê nie skruci³ przez chwile nawet zastanawia³em siê czy blok paliwa nie by³ pêkniêty Very Happy
trzeba zmniejszyc ci±g i wyd³u¿yc czas pracy w jaki¶ sposób (jeszcze nie wiem jak to zrobie ale napewno co¶ wymy¶le mo¿e zmniejsze ¶rednice dyszy ) ale przynajmniej z testu wynik³o ¿e korpus stosowany do tego silnika jest wystarczaj±co mocny ci±g silnika jest dosyc niedok³adny poniewa¿ najpierw skoñczy³a siê skala a potem hamownia Very Happy
pozdro
p8p8
p.s dam pó¼niej lepsze zdjêcie narazie tylko takim dysponuje

_________________
ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
p8p8



Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005
Posty: 180
Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D

PostWys³any: Nie Wrz 23, 2007 4:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prosze lepsze zdjêcie
http://img212.imageshack.us/my.php?image=test1ad7.gif
dodam jeszcze ¿e max ci±g wynius³ ok 290N

_________________
ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
MIROR



Do³±czy³: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWys³any: Nie Wrz 23, 2007 6:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

140 Ns to impuls ca³kowity, a nie w³a¶ciwy, jak napisa³e¶.
_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
robercik



Do³±czy³: 15 Mar 2007
Posty: 101
Sk±d: Gdynia

PostWys³any: Nie Wrz 23, 2007 7:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze¶æ
Na pochwa³ê zas³uguje podej¶cie do tematu czyli porównywanie kolejnych modeli SR za pomoca hamowni Razz
Cytat:
czas pracy -1,3s (za krutko jak dla mnie)
czas pracy pow 50N - 1,1s
czas pracy pow 100N - 0,8s
czas pracy pow 150N - 0,7s
czas pracy pow 250N - 0,3s

Natomiast fajnie by by³o jakby¶ wynik testu przedstawi³ jako wykres, by³oby czytelniej. Na podstawie powy¿szych danych mo¿na wykre¶liæ jedynie tak:

Ale nie widaæ na tym wykresie jak szybko silnik siê zapali³ i jak d³ugo siê dopala³ a to istotne parametry. Nie podajesz te¿ masy paliwa przez co trudno siê zorientowaæ co mia³es na mysli pisz±c
Cytat:
impuls w³a¶ciwy - 140 Ns (klasa F )

Impuls w³a¶ciwy paliwa podaje siê w sekundach [s] a impuls ca³kowity faktycznie w [Ns]. Na podstawie Twoich danych obliczy³em ¿e ten silnik mia³ Impuls ca³kowity 201 Ns. Pytanie przy jakiej masie paliwa, je¶li przy 200g Impuls w³a¶ciwy s³aby - 100,5 s, je¶li przy 160g Impuls w³a¶ciwy super 125,6 s. Sk±d warto¶æ 140 Question

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sro Mar 26, 2008 11:25 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
p8p8



Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005
Posty: 180
Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D

PostWys³any: Nie Wrz 23, 2007 9:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przepraszam waln±³em literówke hodzi³o mi o impuls ca³kowity (warto¶ci podawanej w Ns) i przez to wysz³em na durnia Embarassed
je¶li hodzi o wykresy to jest robiony do ka¿dego silnika czemu¿ nie pomy¶la³em aby je wklejac (nastêpna wpadka Embarassed Wink )
pomija³em okres zapalania siê paliwa oraz dopalania poniewa¿ uda³o mi siê go zredukowac do kilku dziesiêtnych czê¶ci sekundy hocia¿ nie omijam go w swoich obliczeniach
mówicie ¿e nie poda³em masy paliwa Question Question Question wynosi 190g (bo¿e jaki wstyd Embarassed nastêpna wpadka)
wracaj±c do tego wykresu to wygl±da on ca³kowicie inaczej ni¿ twój
co do ci±g³o¶ci pracy silnik mia³ jedno powa¿ne kaszlniêcie co bêdzie widac na wykresie który zamieszczê
no có¿ cz³owiek uczy sie na w³asnych b³êdach (niby taka gupia literówka a prosze jakie zamieszanie siê zrobi³o Very Happy )
pozdro
p8p8
p.s nastêpny test przewidywany na 30,09br (chocia¿ jak mo¿na by³o zauwa¿yc zawsze jest tygodniowe opó¼nienie Wink )

_________________
ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
and¿ej
Go¶æ





PostWys³any: Pon Wrz 24, 2007 9:24 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Cytat:
p8p8: ... Embarassed ...

Nie musisz siê biczowaæ Very Happy
Poka¿ po prostu wykres jak by³o na prawdê bo ciekawi± nas Twoje prace, mo¿e bêdê móg³ co¶ podpowiedzieæ Wink
Powrót do góry
p8p8



Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005
Posty: 180
Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D

PostWys³any: Pon Wrz 24, 2007 1:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

biczowac nie biczowac ale przyznaj ¿e gafe walno³em Very Happy
dane silnika (jakby czegos brakowa³o to pisac)
Typ silnika – data produkcji/testu SRP2.2 – 21,09,2007/23,09,2007
Masa startowa 416g
Masa paliwa 190g
Dysza CX5 8,5mm/35mm (uszczelka z papieru)
Zatyczka CX5 20mm + blaszana wk³adka
D³ugo¶æ 150mm / 250mm
Szeroko¶æ 30mm / 45 mm
Os³ona termiczna i mechaniczna Brystol 3 arkusze ciête w poprzek
Skuteczny czas pracy 1,3s
Impuls ca³kowity(nie w³a¶ciwy Very Happy ) 140Ns
Klasa silnika G
a oto wielce oczekiwany wykres Smile

wczoraj wieczorem d³ugo my¶la³em nad tym za³amaniem wykresu i ju¿ hyba wiem czym on jest spowodowany za tydzien postaram siê zrobic identyczny silnik tylko poprawie to cos co wg mnie spowodowa³o t± nierównosc i siê oka¿e
(lecz na dobre rady jestem ca³kowicie otwarty)
pozdro
p8p8

_________________
ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
robercik



Do³±czy³: 15 Mar 2007
Posty: 101
Sk±d: Gdynia

PostWys³any: Wto Wrz 25, 2007 6:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze¶æ
Z podanego przez Ciebie wykresu faktycznie wynika ¿e impuls ca³kowity wynosi 140Ns Very Happy
Je¶li natomiast uwzglêdnimy masê paliwa 190g natychmiast wychodzi nam impuls w³a¶ciwy paliwa = 73,7 s Confused To bardzo s³abo Crying or Very sad Wink Jak widaæ na wykresie silnik "kaszln±³" co ¶wiadczy o zbyt niskim zacisku silnika lub bardzo s³abym zap³onie lub o jednym i drugim.

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Pi± Gru 03, 2010 10:46 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
p8p8



Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005
Posty: 180
Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D

PostWys³any: Wto Wrz 25, 2007 7:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
tak wiem liczy³em sobie potem impuls w³a¶ciwy i tez mnie troche zasmuci³ w³a¶nie to wymy¶li³em tamtego wieczoru Wink "dac wiêkszy zap³onnik" mam zamiar zrobic jak±c mieszanke chloranowca z czyms jeszcze (tak ze 2 gramy)
nastepn± ¿ecz± któr± trzeba zrobic to wyd³uzyc prace silnika kosztem zmniejszenia ci±gu ale tym sie zajmnê pu¼niej najpierw trzeba dopasowac ten zapalnik
nale¿y pamiêtac ¿e rakieta PV200 jest konstrukcj± wykonan± z brystolu (co prawda ma te wzmocnienia w postaci 4 prêtów ale to mo¿e nie wystarczyc Rolling Eyes ) dlatego takie szarpniêcie w postaci kilkudziesiêciu kg w up³ywie czasu poni¿es 1s nie bêdzie tu mile widziane
pozdro
p8p8
p.s dalej jestem otwarty na wszelkiego rodzaju rady Wink

_________________
ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
p8p8



Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005
Posty: 180
Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D

PostWys³any: Nie Pa¼ 07, 2007 11:14 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam kolejna porcja danych (tym razem teoria lecz dosyc ciekawa)
przez ostatnie 2 tygodnie pracowa³em nad dysz± do silnika SRP2,2 poprzednia dysza musia³a le¿akowac conajmniej 3 tygodnie aby erozja by³a jak najmniejsza (lecz i tak niestety by³a nie do przyjêcia) by³a jednorazowa nie posiada³a sto¿ka wylotowego co te¿ by³o nie ko¿ystne dla silnika bardzo ³atwo pêka³a przy jaimkolwiek ude¿eniu oraz bardzo trudno w niej by³o idealnie wycentrowac wylot (przewa¿nie by³ przesuniêty o 1-2 mm w ktur±s stronê) poztanowi³em z tym skonczyc
za³o¿enia dla nowej dyszy
Arrow czas wykonania pon 30min
Arrow praktycznie zerowa erozja
Arrow idealne wycentrowanie ¶rodka
Arrow ³atwo¶c wykonania
Arrow bardzo niskie koszty wykonania
Arrow nie u¿ywanie skomplikowanych na¿êdzi przy wykonywaniu (chodzi g³ównie o tokarkê)
Arrow wielokrotnosc u¿ytku

i takim oto sposobem powsta³a dysza CXS47
schemat

dysza wykonana jest z blachy cynkowanej i z cementu CX5 (jak ktos sie nie chce brudzic to moze zastosowac poxyline Wink )
i teraz spe³nienie powy¿szych punktów
1 sto¿ki formuje siê za pomoc± specjalnie przygotowanych form z drewna dziêki czemu formowanie 1 sto¿ka zajmuje ok 5 min (nietrzeba byc wcale wspaniale obeznanym w obróbce metali aby uzyskac taki czas ze spawaniem jest podobnie zajmuje to nie wiêcej ni¿ 10 min
2 metalowa wk³adka redukuje erozje praktycznie do zera
3 podczas obróbki metali du¿o ³atwiej ustalic srodek ni¿ popularne wiercenie w cementowych dyszach
4 jak ju¿ mówi³em dziêki form± bardzo ³atwo wykonac sto¿ki i jak kto¶ jest troche obeznany z acetylenem to nie bêdzie mia³ najmniejszych problemów z zespawaniem wszystkiego do kupy
5 je¶li chodzi o koszty to kosztuje nas to tyle co kilkanascie cm2 blachy i podk³adka stalowa Very Happy
6 jedynym specjalistycznym na¿êdziem jest palnik acetylenowy
7 metal sie nie zuzywa wiêc po starcie czyscimy i montujemy powtórnie Cool

wczoraj wykona³em próbn± dysze jednak nie poka¿e jej zdjêcia poniewa¿ jest troche niechlujnie wykonana a to z powodu takiego ¿e testowa³em czym najlepiej to spawac (testowa³em zwyczajn± spawarkê migomat i acetylen) najlepiej jest to ³±czyc acetylenem we wtorek wykonam ju¿ gotow± dysze i dam foty jak to w ¿eczywisto¶ci wygl±da

zastrzegam sobie prawa autorskie do dyszy CXS47 (nie wiem poco to mówie Very Happy i tak ¿adnych ko¿ysci materialnych z tego nie bêdzie Wink )


ale siê rozpisa³em
pozdro
p8p8
p.s. oczywiscie czekam na komenta¿e

_________________
ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
p8p8



Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005
Posty: 180
Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D

PostWys³any: Sro Pa¼ 10, 2007 4:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam dysza wkonana oto zdjêcie gotowej dyszy

w dyszy zmieni³em troche konstrukcje aby jeszcze ³atwiej by³o j± spawac oto schemat (wszystkie wymiary takie same jak na poprzednim schemacie)

czekam na jakies uwagi co ewentualnie poprawic albo co¶ jeszcze innego
silnik z t± dysz± zostanie odpalony w t± niedzielê (zale¿y od pogody je¶li jej nie bêdzie to test zostanie przeniesiony)
pozdro i czekam na uwagi
p8p8
p.s. moge dac do "przedszkola" dok³adny opis jak owe co¶ wykonac napiszcie czy warto to pisac czy tyle ile tu jest napisane wystarczy

_________________
ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
p8p8



Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005
Posty: 180
Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D

PostWys³any: Sob Pa¼ 13, 2007 4:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
zrobi³em dzi¶ kolejny silnik do rakiety PV 200 (niby nic nowego lecz jest to nowa konstrukcja)
zrezygnowa³em z poprzedniego poniewa¿ uzna³em ¿e silnik o tak sporej masie paliwa nie mo¿e byc silnikiem sk³adaj±cym siê tylko z jednego bloku paliwa musi byc zachowany w miare równomierny ci±g nie mo¿e byc takich ró¿nic)
schemat nowego silnika SRP3,2 (3 oznacza tu silnik wielosegmentowy nie jest to numer silnika który uda³o mi sie zrobic Wink )

dane silnika
d³ugo¶c - 240mm
szeroko¶c - 44mm
waga - 400g
waga paliwa - 140g
ilo¶c bloków paliwa - 3
masa pojedyñczego bloku - ok 46g
zap³onik - wbudowana wewn±trz rurka z Pcz kable wychodz±ce przez zatyczke
dysza - CXS47 (8mm)
zatyczka - z CX5 zalewana do korpusu
korpus - rura PCV z nawiniêtym brystolem (korpus identyczny jak w SRP2,2)
zacisk
pocz±tkowy - 143 Kn
koñcowy - 158 Kn
max - 179 Kn
zdjêcie silnika

mia³em jutro opisac silnik razem z testem który by³ planowany na jutro ale jak teraz popatrzy³em za okno to takie chmury ci±gn± i zaczyna padac ¿e chyba test siê jutro nie odbêdzie
czekam na komentarze bo post znowu zaczyna wygl±dac jak dziennik a nie forum Very Happy
pozdro
p8p8

_________________
ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
robercik



Do³±czy³: 15 Mar 2007
Posty: 101
Sk±d: Gdynia

PostWys³any: Sob Pa¼ 13, 2007 9:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze¶æ
Wyglada dobrze, porz±dna sprawdzona konstrukcja, ciekawe jak zagada Very Happy
Musisz zwiêkszyæ liczbê sprê¿yn bo 30kg ci±gu pewnie przekroczysz Wink

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
p8p8



Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005
Posty: 180
Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D

PostWys³any: Sob Pa¼ 13, 2007 10:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zobaczymy mo¿e jutro znajdzie sie jaka¶ luka w pogodzie aby mo¿na by³o przeprowadzic test. Powiadasz ¿e przekrocze 30kg... nie wiem czemu ale w to w±tpie mam blokade na hamowni za³o¿on± ¿e gdyby sprê¿yny nie wystarczy³y to ona odbierze reszte mocy silnika pozostawie hamownie na 3 sprê¿ynach tak jak wtedy (moge na nich mierzyc do 27 kg ci±gu) a je¶li silnik oka¿e siê silniejszy to co za problem wykonac nasttêpny test
martwiê sie trochê czy zacisk nie jest za ma³y
takie pytanko gdzies na jakiejs stronie czyta³em ¿e gdy przemno¿y siê zacisk przez liczbê 2,29 to wychodzi ci¶nienie panuj±cew silniku w PSI wypowiedzcie siê na ten temat
pozdro
p8p8
p.s ten test bêdzie to odrazu chrzest bojowy dla dyszy CXS47 ciekawe jak ona zagada Wink

_________________
ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
p8p8



Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005
Posty: 180
Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D

PostWys³any: Nie Pa¼ 14, 2007 1:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzis odby³ sie test silnika
komenta¿ balonik nadmuchany ma lepszy ci±g
a tak na serio
silnik pracowa³ do¶c d³ugo dok³adnie (2,7s i to jest jedyna ¿ecz która mnie satysfakcjonuje) wszystko by³oby piêknie gdyby nie 2 ¿eczy
maksymalny ci±g uwaga..... 4 Kg (hahahaha ¿enada nie wiem czy sie ¶miac czy p³akac Confused )
uszczelka przy dyszy (w nastêpnym silniku wracam do starego sprawdzonego sposobu mocowania dyszy)
lecz najwa¿niejsze jest to ¿e chyba dosz³em dlaczego wynik by³ taki s³aby
odpowied¼ jest prosta ¬LE ZROBIONE PALIWO paliwo robi³em na szybkiego i pewnie nie do koñca wymiesza³y siê ze sob± sk³adniki
zmiany które wprowadzam do silnika po dzisiejszym te¶cie
Arrow zwiêkszamy ilo¶c bloków paliwa z 3 do 4 ¿eby zacisk oscylowa³ w granicach 200
Arrow wracamy do poprzedniego sposobu mocowania dyszy
Arrow nie ¶pieszymy siê przy produkcji paliwa Smile
nie podaje ¿adnych konkretnych danych ani nie daje wykresu bo uwa¿am ¿e s± one w tym akurat wypadku zbêdne

lecz musze siê pochwalic ¿e dysza CXS47 zda³a pierwszy egzamin nie odkszta³ci³a siê ani nie stwa¿a³a ¿adnyh innych problemów
pozdro
p8p8
p.s nastêpny test ju¿ ulepszonego silnika w nastêpny weckend

_________________
ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
p8p8



Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005
Posty: 180
Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D

PostWys³any: Nie Sty 27, 2008 2:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam po d³ugiej przerwie znów powracam Smile
oj dzia³o siê dzia³o przez ten okres czasu co nie pisa³em odpali³em 4 silniki lecz by³y problemy techniczne dlatego nic nie pisa³em
- pierwszemu silnikowi wyrwa³o zatyczke
- drugiemu silnikowi rozszczelni³o zatyczke
- trzeci silnik zadzia³a³ dobrze problemy z zatyczk± zosta³y rozwi±zane za pomoc± zwiêkszenia grubo¶ci zatyczki oraz wsadzenie w ni± dwoch bolców (gwo¼dzie 4mm) co definitywnie koñczy problemy z wyrywaniem zatyczek nie opisywa³em tego testu poniewa¿ potrzeba by³o potwierdzenia czy to nie by³ przypadek

i tak dochodzimy do dzisiejszego testu Laughing

najpierw jak zawsze zdjêcie z pracy na hamowni


teraz dane silnika
d³ugo¶c 240mm
szeroko¶c 45mm
masa pustego silnika 280g
masa pe³nego silnika 445g
masa paliwa 165g ( 3 bloki po 55g)
dysza CXS47
paliwo karmelek sorbitolowy sk³ad taki sam jak poprzednio

Test
praca by³a równa jednak mo¿na miec zastrze¿enia do ci±gu silnika jest conajmniej o po³owe za s³aby przy tej masie paliwa wg mnie jest to spowodowane dysz± CXS47 trzeba wykonac now± dysze zmniejszyc ¶rednice krytyczn± do 7mm i porównac wyniki
impuls ca³kowity 70 N
impuls w³a¶ciwy 42 s (wiem ¿e to guwno nie wyniki ale wszystko mo¿na poprawic Very Happy )
wykres

mo¿na siê czepn±c do tego wiêkszego spadku ale i tak w porównaniu do pozosta³ych wykres jest naj³adniejszy
nale¿y takrze pamiêtac ¿e dopiero zaczynam zabawe z silnikami wielo segmentowymi dlatego uwa¿am ¿e te wyniki s± i tak dobre jak na pocz±tkuj±cego do tej pory moje silniki mia³y jeden blok paliwa
pozdro i czekam na opinie speców Cool
pozdro
p8p8
jeszcze taka pro¼ba czy móg³by kto¶ ³askawy sprawdzic czy nie mach³em siê w obliczeniach chce miec pewno¶c ¿e silnik mia³ tak± prace

_________________
ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Modele rakiet. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nastêpny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP