Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik BMP -Black More Power
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek



Dołączył: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWysłany: Sob Cze 17, 2006 12:34 pm    Temat postu: Silnik BMP -Black More Power Odpowiedz z cytatem

Silnik BMP- Black More Power

Moja alternatywa dla silnika karmelkowego MP jednocalowego
Paliwo Black-2 lub Black-6

masa paliwa ok. 46 g pojedyncze ziarno nieinhibitowane o dł. 65 mm, kanał przez całą długość fi 10mm, dysza z CX-5 fi 7,5 mm silnik rura PCV 1 cal /zimna woda, klejona/

Poniżej filmy z testów statycznych:
test nr 1 black-2
test nr 2 black-2
test nr 3 black-6

Erozja dyszy ok. 1 mm

.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
tryt



Dołączył: 19 Maj 2004
Posty: 156
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Cze 18, 2006 7:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gratuluję Very Happy
Silnik efektowny o krótkiej aczkolwiek mocnej pracy
hamownia ma chyba za mały "udźwig" Surprised
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
wojtek



Dołączył: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWysłany: Nie Cze 18, 2006 9:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście dla tego silnika hamowania ma za mały zakres pracy. Dotychczas prawidłowo działała w zakresie do 9 kg
Trzeba by ją ponownie wyskalować ... może nieco zmodyfikować długość ramion... trzeba będzie kiedyś o tym pomyśleć.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Mar 16, 2007 8:01 pm    Temat postu: Re: Silnik BMP -Black More Power Odpowiedz z cytatem

rakiety.pomorze.pl

Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sob Gru 04, 2010 12:18 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Mar 17, 2007 9:10 pm    Temat postu: Re: Silnik Rakietowy BMP - Black More Power Odpowiedz z cytatem

rakiety.pomorze.pl
_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sob Gru 04, 2010 12:18 am, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
beaker



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWysłany: Sob Mar 17, 2007 9:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
mam pytanko co V63.
silnik po zapłonie długo sie "zbierał" ale mimo tego ładnie wystartował. Jaka była masa zapłonnika? czym to powolne zbieranie ciśnienia było spowodowane,macie jakieś sugestie?
ps gratuluje sr! hoho forum kwitnie Cool
pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Mar 17, 2007 10:41 pm    Temat postu: pytanko o V63 Odpowiedz z cytatem

rakiety.pomorze.pl
_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sob Gru 04, 2010 12:19 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Mar 18, 2007 2:42 pm    Temat postu: Re: Silnik Rakietowy BMP - Black More Power Odpowiedz z cytatem

rakiety.pomorze.pl
_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sob Gru 04, 2010 12:19 am, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wojtek



Dołączył: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWysłany: Pon Mar 19, 2007 8:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

Cieszę się, że macie zapał do prób z paliwem black.
Niestety paliwo wymaga opanowania stałej technologii pracy i jest mało powtarzalne co potwierdziły również wasze próby. Mój zapał osłabł kiedy okazało się, że przy moich warunkach sprzętowych nie bedę w stanie uzyskać powtarzalności procesu "produkcji"

Garatuluję efektownych lotów i życzę powodzenia w realizacji nowych projektów

wojtek
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Nie Mar 25, 2007 5:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Pokazywałem już to paliwo
nad którym pracuję ale podpada ono pod Black More Power Wink . Z uwagi na ciemny dym ( jest celowy ) silnik nazwałem Brudas ( tu test nr 1 ).

Stop klatka



FILM

Zapłon 6, praca za długa. Zmniejszę na razie fi krytyczne dyszy. Impuls paliwa oceniam hm ........ potem napiszę na ile :- )

Pozdr. A
Powrót do góry
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Mar 25, 2007 6:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rakiety.pomorze.pl
_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sob Gru 04, 2010 12:20 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Nie Mar 25, 2007 7:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok, coś mogę coś napisać ponieważ skład to połowa sukcesu drugie to technologia Wink

Proch czarny modyfikowany ( PCM ) ma skład % : kno3/Cdrz/NClak : 40/10/40. Do 48 gram PCM dodałem 10 gram żywicy epoksydowej - i to widzieliście na filmiku. Jak ma ktoś program PROPEP to proszę policzyć impuls wł. Paliwko ma Bt mocno ujemny stąd czarny dym ( obecność węgla ). Ale ten dym to dla mnie zaleta. Silnik jest papierowy na rurce do Strusia.


Pozdr. A
Powrót do góry
YagYelskY



Dołączył: 08 Gru 2002
Posty: 90
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie Mar 25, 2007 8:44 pm    Temat postu: isp Odpowiedz z cytatem

Witam!
Impuls około 150.
Jak Ty Arek żyjesz bez Propepa to ja nie wiem Wink
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Wto Mar 27, 2007 5:14 pm    Temat postu: program PROPEP Odpowiedz z cytatem

5 minut i jestem "miszczu" Razz .

Dla innych

Zasysacie PROPEP oraz GUIPEP.

1. Tworzycie nowy folder o nazwie np. PROGRAM

2. Pliki jak wyżej rozpakowujecie do folderu PROGRAM

3. Uruchomić GUIPEP i zainstalować w folderze PROGRAM

4. Otworzyć GUIPEP.exe , wstawić nasz skład i w menu RUN kliknąć SINGLE RUN. Otworzy się okno DOS, kliknąć enter i macie wynik Wink


Nie liczyłem tym programem bo tak naprawdę ważna jest technologiczność paliwa a impuls potem taki jaki wyjdzie.




Pozdr. A
Powrót do góry
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Pią Mar 30, 2007 3:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolejny test "Brudasa" Wink . Rurka papierowa od Strusia, fi dyszy 5,8 mm.



FILM


Dodałem proszku magnezu aby było więcej "brudu" Wink i szybciej się palilo. Wyszło lepiej niż ostatnio ale nadal za długa praca.

Pozdr. A
Powrót do góry
Tomek J.



Dołączył: 02 Sie 2004
Posty: 144

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 6:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Siemacie Wink
Zainteresowało mnie paliwo Black, więc wykonałem we wczorajszym dniu, ee próbke Razz Do dzisiaj jeszcze nie przeschło idealnie w środeczku, ale próbki z górnej warstwy (ukruszone) palą się rewelka, ale co mnie zadziwiło, podpalone kawałki nie dawały tyle gazów co np.karmelek, powiem "dymku" nie było ekstra dużo czy tak ma być?? Smile Tak więc w następny wekend powinny sie odbyć pierwsze moje próby w SR. Na początek przygotuję mały silnik, aby zbadać plus-minus charakterystykę tego paliwa na własnej "skórze"

Pozdro
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 8:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rakiety.pomorze.pl
_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sob Gru 04, 2010 12:21 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
andżej
Gość





PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 8:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj

Fajnie że ktoś jeszcze się "zaraził" paliwem black. Wydaje mi się że faktycznie mniej dymi niż karmelek. Czekam ze zniecierpliwieniem na filmik z próby silnika i powodzenia Wink
Powrót do góry
beaker



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 8:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
jestem w podobnej sytuacji co kolega Tomek. Zrobiłem próbkę paliwa, uformowałem ziarno, schło około tygodnia, nie mogłem co wyciągnąc z formy,ale zapakowałem w sr.Paliło się anemicznie,widać było czerwony ogień z dyszy. To ze spalalo sie nie dając konkretnego ciągu, a i takze krotki czas pracy moglo byc spowodowane
-zaciskiem(za mały)
-za małą ilością masy zapłonowej
-uzytym lakierem(dulux, alkiliak chyba), mam nclak to zrobie i nań
Wink
-małym doświadczeniem z tym paliwem
-zmieleniem utleniacza
pzdr
ps, niestety czasu na próby mało ale przerwa świąteczna niedługo Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tomek J.



Dołączył: 02 Sie 2004
Posty: 144

PostWysłany: Pon Kwi 02, 2007 8:08 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Siema,
Mam na składzie kikla rodzajów lakierów nitrocelulozowych w tym także Domalux Nitrolak (nie pamiętam nazw reszty Confused ), tak więc zrobie próbki na wszystkich lakierach, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Pozdrawiam


Dopis;
Eh, właśnie sprawdziłem stan lakierów na półce i wynika tyle że mam do dyspozycji dwa lakiery; Domalux Nitrolak, oraz Nitrolak firmy Polifarb Dębica.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP