Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Silniki na paliwo ciek貫, hmmm !
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
eltopsj



Do陰czy: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWys豉ny: Sob Lip 28, 2007 10:24 am    Temat postu: Silniki na paliwo ciek貫, hmmm ! Odpowiedz z cytatem

Witam!

Jak czasami popatrz na to, co si dzieje za granic w rocketry, to mi r璚e opadaj. U nas ludzie "morduj" si 瞠by zrobi w miar dobry (powtarzalny) silnik na paliwo sta貫, ju nie wspomn o tym, 瞠 ze sprzeda膨 tego typu artyku堯w to ju "totalny kosmos" panuje (wiadomo z jakich wzgl璠闚). A tam prosz bardzo:

http://systemesolaire.safeshopper.com/2/7.htm?339

... mo積a sobie kupi do z這瞠nia kit rakiety z silnikiem na paliwo ciek貫 (benzyna + 50%H2O2), bagatela ok. $1000 toto kosztuje co prawda, ale fakt, faktem - jest do kupienia (sama dokumentacja $22). Ech, ci郾ie si tylko na usta.

Pozdrawiam
PS Nawet jeszcze z silnikami hybrydowymi nikt nie pr鏏owa u nas eksperyment闚. No c騜 "bidny" ten nasz nar鏚 i chyyyyba jeszcze d逝go nic si nie zmieni w tym wzgl璠zie. Crying or Very sad

parametry:

SS67B-3 Engine Specifications:

Thrust: 260 Newtons (57.2 lbs)
Burn : 8.5 seconds
Total Impulse: 2210Ns
Chamber temperature: 450 C (842 F)
Chamber pressure: 200 psi
Nozzle area ratio(exit/throat):2.62:1
Exit gas velocity: Mach 2.4
Fuel: Super unleaded gasoline
Oxidizer: 50% Hydrogen Peroxide
Estimated altitude: >5000 ft.
Dry weight: 4.60 kg (10.12 lbs) (including nose cone, parachute, fins)
Loaded weight: 7.1 kg (15.62 lbs)
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
p8p8



Do陰czy: 16 Pa 2005
Posty: 180
Sk康: granica UE.. taki kraj Polska mo瞠 kto s造sza :D

PostWys豉ny: Nie Lip 29, 2007 11:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak si sk豉da 瞠 od dw鏂h tygodni pracuje nad silnikiem na paliwo sta貫 (zmusi豉 mnie ca趾owita nuda panuj帷a u mnie oraz pogoda kt鏎a uniemo磧iwia start moich rakiet ) narazie przej瘸貫m pare projekt闚 (by豉 gdzie dokumentacja na jakie zagranicznej stronie) oraz rozrysowa貫m sobie og鏊nie projekt uda這 mi sie opracowac spos鏏 podawania mieszanki kt鏎y jest w miare regularny prosty w zrobieniu oraz nie wymaga pompek elektroniki i tych innych drogich i skomplikowanych rzeczy polega on na stwa瘸niu ci郾ienia w zbiorniku z paliwem narysuje projekt w paincie i dam na forum dodam 瞠 system podawania paliwa zosta ju przetestowany (oczywi軼ie nie w silniku nape軟ia poprostu szklank wod znajduj帷 si w prowizorycznym baku ) jak ju m闚i貫m podawanie by這 do軼 r闚nomierne tera pracuje nad wtryskami oraz komor spalania s康ze 瞠 przed 5 sierpnia uda mi sie przeprowadzic jaki test konkretny i takie pytanie do was poszukuje utleniacza co by軼ie proponowali zastosowac musi to byc oczywi軼ie jak naj豉twiej dost瘼ne i w miare niedrogie(och te polskie bud瞠ty Very Happy )
pozdro
p8p8

_________________
ju si w to nie bawie, jedynie doradzi co moge....
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
p8p8



Do陰czy: 16 Pa 2005
Posty: 180
Sk康: granica UE.. taki kraj Polska mo瞠 kto s造sza :D

PostWys豉ny: Nie Lip 29, 2007 1:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prosz oto og鏊ny projekt ja to widz tak
http://img156.imageshack.us/my.php?image=silniknapaliwociekeya0.png
jutro wracam do warsztatu i jak dobrze p鎩dzie to mo瞠 sko鎍ze komore spalania o wszystkich pracach b璠 na bie膨co informowa mam jeszcze problem bo nie wiem zk康 mo積a by wzi捷c takie ma貫 zaworki
pozdro
p8p8

_________________
ju si w to nie bawie, jedynie doradzi co moge....
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Hubcio



Do陰czy: 05 Sty 2005
Posty: 375
Sk康: tiaaa

PostWys豉ny: Nie Lip 29, 2007 2:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

p8p8 oczywi軼ie chodzi ci o paliwo ciek貫 bo widz mal pomy貫czk na pocz徠ku:nad silnikiem na paliwo sta貫
_________________


Smile
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
p8p8



Do陰czy: 16 Pa 2005
Posty: 180
Sk康: granica UE.. taki kraj Polska mo瞠 kto s造sza :D

PostWys豉ny: Nie Lip 29, 2007 4:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak ma豉 pomy貫czka w k械cu ci庵le pisze si o silnikach na paliwo sta貫 to i wesz這 w krew Very Happy
zapomnia貫m wcze郾iej podac jednej 瞠czy wymierzy貫m ju pojemno軼i oraz wymiary kom鏎 A,B i C
najpierw pojemno軼i
A (ci郾ieniowa) - 92,25cm3
B (bak1) - 61,5cm3
C (bak2) - 61,5cm3
chc wykonac wszystkie zbiorniki z rury 鈔ednic 32mm (popularna PCV-ka)
d逝go軼 zbiornik闚
A - 15cm(komora) + 2X po 2 cm na zatyczki razem 19cm
B i C - 10cm(komora) + 2X po 2 cm na zatyczki razem 14cm

i co s康zicie aby zamiast 鈍iecy wm徠owac 2 elektrody a do nich pod陰czyc co w stylu pizdoelektryczka z zapalniczki tylko jest kwestia odizolowania od metalowej komory spalania lub przerobic 鈍iece pod pizdoelektryczek

_________________
ju si w to nie bawie, jedynie doradzi co moge....
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
eltopsj



Do陰czy: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWys豉ny: Nie Lip 29, 2007 5:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

p8p8 napisa:
i takie pytanie do was poszukuje utleniacza co by軼ie proponowali zastosowac musi to byc oczywi軼ie jak naj豉twiej dost瘼ne i w miare niedrogie(och te polskie bud瞠ty Very Happy )


... proponuj ciek造 wod鏎 i tlen Very Happy Very Happy Very Happy .


... a tak na powa積ie, pisz帷, 瞠 nikt nie pr鏏owa tych temat闚 (paliwa ciek貫 i hybrydowe) mia貫m oczywi軼ie na my郵i WYxCZNIE PROFI i nie WSZYSTKICH i niekoniecznie tych wszystkich podpisanych jako PROFI na tym forum Wink . Jako nie dopatrzy貫m si w Twoich postach profesjonalnie wykonanych przez Ciebie i powtarzalnych silnik闚 na paliwo sta貫, a od tego raczej trzeba zacz望, 瞠by przej嗆 do zagadnie zwi您anych z paliwami ciek造mi, no ale mo瞠 jeste ma這m闚ny i nie wszystkie swoje osi庵ni璚ia nam przedstawi貫 (od 2005 roku), a w zwi您ku z tym jestem w b喚dzie??

Dlatego i p鏦i co ODRADZAM Tobie jakiekolwiek eksperymenty z ciek造mi paliwami. Rolling Eyes I bez obrazy oczywi軼ie, ale sam charakter pyta, jakie zadajesz w tym temacie, zobligowa mnie do wystosowania takiego ostrze瞠nia. Oczywi軼ie zrobisz jak zechcesz. Jak masz spore 鈔odki finansowe (bo prace przy paliwach ciek造ch wymagaj naprawd spoooooorych "finans闚"), to proponuj si skoncentrowa na silnikach ze sta造mi materia豉mi p璠nymi i np. zrobi konkurencj Wink zespo這wi krakowskiemu.

Temat ciek造ch paliw uwa瘸m za interesuj帷y, ale ZAREZERWOWANY WYㄐCZNIE dla zespo逝 FACHOWC紟, bardzo dobrze znaj帷ych zagadnienia balistyki wewn皻rznej rakiet, materia這znawstwa, oraz posiadaj帷ych stosowne zaplecze finansowo/warsztatowe. My郵, 瞠 na chwil obecn jedynie "zesp馧 krakowski" (kt鏎ego powstanie jest ju faktem) by豚y w stanie podj望 si opracowania pierwszego amatorskiego, krajowego silnika rakietowego na paliwo ciek貫, ale tu trzeba OLBRZYMICH funduszy jak mniemam i chyba nie jestem w tym mniemaniu odosobniony.

Pozdrawiam
PS p8p8 proponuj na pocz徠ek l瞠jszy i bezpieczniejszy kaliber - silniki hybrydowe, jak jeste przy kasie.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
pessos



Do陰czy: 27 Cze 2004
Posty: 153
Sk康: Trinneck

PostWys豉ny: Nie Lip 29, 2007 5:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
Jeszcze przed wyjazdem do Grecji (nie wr鏂 przed ko鎍em konkursu o V2 Sad ) postanowi貫m zajrze na forum patrz a tu taki ciekawy temat o SS67B-3 Smile No wi璚 zapraszam na stronk do, kt鏎ej link poda貫m ju jakie 2 lata temu na forum VMC, po鈍i璚on temu silnikowi gdzie macie troch wi璚ej fotek i jak toto fiku郾ie wygl康a - niestety daleeeeeko nam to takich konstrukcji Confused
Pozdrawiam
Szymon
do "napisania" za 4 tygodnie Wink

_________________

plany na dzi s takie, 瞠 ich nie ma
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora
p8p8



Do陰czy: 16 Pa 2005
Posty: 180
Sk康: granica UE.. taki kraj Polska mo瞠 kto s造sza :D

PostWys豉ny: Nie Lip 29, 2007 6:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eltopsj powiem tak
nie znasz ty mnie ani ja nie znam ciebie i najprawdopodobniej nigdy si nie poznamy poniewa nigdy najprawdopodobniej sie nie spotkamy (takie piepszenie od bidy:D) poprostu nie mam co robic i sie za to wzio貫m nie stawiaj帷 sobie 瘸dnych wysokich cel闚 nie mam zamiaru o鈍iecenia wielu biednych polskich modela篡 tani konstrukcj silnika na paliwo ciek貫 kt鏎y da rade zrobic ka盥y 8 latek z puszki po coli i kawa趾a sznurka (co w stylu mac gaywer Very Happy)poprostu pogoda na niebie taka jaka widac nie b璠e si wypowiada ni dy rydy wypu軼ic rakiety bo wiater pi寮zi i ju zapomnia貫m kiedy by造 odpowiednie warunki a 瞠 pini璠zy troch mam to moge se poinwestowac w przedsiewzi璚ia z wy窺zej p馧ki (ale nie ze zbyt wysokiej Smile ) a je郵i chodzi o silniki standardowe to i tak nied逝go wkleje na forum konstrukcje bardzo fajnego ma貫go silniczka dla pocz徠kuj帷ych tylko chc go najpierw w jakiej rakiecie przetestowac dodam narazie tyle 瞠 silnik jest klasy D
pozdro
p8p8

_________________
ju si w to nie bawie, jedynie doradzi co moge....
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
tryt



Do陰czy: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk康: Gda雟k

PostWys豉ny: Nie Lip 29, 2007 7:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Projekt ambitny
ale tak na ch這pski rozum to czy ci郾ienie w twojej komorze ci郾ieniowej
z rury pcv Shocked nie powinno by wi瘯sze i to ci庵le o t sam warto嗆
ni w komo瞠 spalania aby mieszanka by豉 wtryskiwana r闚nomiernie? (niewykonalne?)
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
p8p8



Do陰czy: 16 Pa 2005
Posty: 180
Sk康: granica UE.. taki kraj Polska mo瞠 kto s造sza :D

PostWys豉ny: Nie Lip 29, 2007 8:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

te si nad tym zacz掖em zastanawiac a wi璚 rozumuj帷 po ch這psku zak豉daj帷 瞠 (przyk豉dowo) w komorze spalania ci郾ienie wynosi np. 20 atmosfer to teoretycznie w zbiorniku z powietrzem ci郾ienie powinno wynosic conajmniej 40atmosfer i te ci郾ienie powinno si tam utrzymywac przez ca造 czas pracy silnika a takie silniki zazwyczaj dzia豉j dosy d逝go wniosek 瘸dna PCV-ka tego nie wytrzyma posiadam w swoim sk豉dzie rury stalowe o grubo軼i 軼ianki 8mm to by sie nada這 tylko wad tego jest ogromna waga kt鏎a nie pozwoli modelowi lataj帷emu oderwac si od ziemi (co innego gdyby eksperymentowac z modelami je盥z帷ymi albo p造waj帷ymi) potrzeny by豚y jaki materia lekki a zarazem cholernie wytrzyma造 z niego takrze trzeba by wykonac zbiorniki
_________________
ju si w to nie bawie, jedynie doradzi co moge....
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
eltopsj



Do陰czy: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWys豉ny: Pon Lip 30, 2007 1:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

p8p8, my郵, 瞠 wi瘯szy po篡tek ze Swoich pieni璠zu (jak twierdzisz masz ich troch) zrobisz jak zakupisz plany silnika SS67B-1 ($22 + $5 kosztuj, o ile dobrze widz), patrz tutaj:

http://pages.total.net/~launch/

... i udost瘼nisz je wszystkim ch皻nym (bo publikowa nie mo積a, rzecz jasna), a nie zmarnujesz je na eksperymenty, kt鏎ych rezultaty - jako z這m - "wyl康uj" na koniec w graciarni Wink . B璠zie jaki punkt zaczepeinia do dalszych opracowa, o konstrukcj sprawdzon i dzia豉j帷, zar闚no dla Ciebie, jak i dla innych zainteresowanych tego typu silnikami. Mo積a b璠zie si zorientowa, jaki jest stopie komplikacji tego silnika i czy jest sens w to "wchodzi" przy skromnych polskich bud瞠tach, jak to sam trafnie zauwa篡貫.

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
p8p8



Do陰czy: 16 Pa 2005
Posty: 180
Sk康: granica UE.. taki kraj Polska mo瞠 kto s造sza :D

PostWys豉ny: Pon Lip 30, 2007 1:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

je郵i maj byc og鏊nie dost瘼ne dla wszystkich modela篡 to mo瞠 jak捷 z簑tk zorganizowac Wink b璠 wtedy one bardziej nale瘸造 do ogu逝 ni do jednej osoby wko鎍u te 27$ roz簑cic przyk豉dowo na 10 os鏏 to wyjdzie 2.7$ a to ju jest tanio
_________________
ju si w to nie bawie, jedynie doradzi co moge....
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
pablo



Do陰czy: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk康: 堯dzkie

PostWys豉ny: Pon Lip 30, 2007 8:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eltopsj napisa:
proponuj na pocz徠ek l瞠jszy i bezpieczniejszy kaliber - silniki hybrydowe, jak jeste przy kasie.

Silniki hybrydowe wcale nie s bezpieczniejsze od silnik闚 na paliwo ciek貫. Niedawno w Stanach silnik hybrydowy zabi 3 osoby. Eksperymentowanie z silnikami rakietowymi jest zawsze niebezpieczne, niewa積e w jakiej technologii s budowane.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
eltopsj



Do陰czy: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWys豉ny: Pon Lip 30, 2007 10:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

... nie zgadzam si! Siejesz demagogi pablo. Taka argumentacja nie przekonuje i jest z gruntu b喚dna wg. mnie. U nas te niedawno temu zgin掖 cz這wiek i to zdolny eksperymentator, kt鏎ego zabi (dos這wnie) silnik na paliwo sta貫 i czy to oznacza, 瞠 silniki ze sta造m materia貫m p璠nym s niebezpieczniejsze od innych. NIE. Po prostu wypadki zdarzaj si wsz璠zie i na to nie ma rady i wiadomo: zawsze winien jest cz這wiek, a nie wytw鏎 jego r彗 (niekt鏎zy myl te poj璚ia) Je郵i natomiast mieliby鄉y por闚nywa silniki mi璠zy sob, to przy kt鏎ym postawisz WI艼SZY znak niepewno軼i z punktu widzenia amatora konstruktora? Przy hybrydowym, kt鏎y ma stosunkowo nieskomplikowan konstrukcj (czytaj: mniej element闚 do ewentualnego przypadkowego popsucia), oraz gdzie masz do czynienia z jednym ciek造m komponentem (N2O), kt鏎y na dodatek sam w sobie nie jest niebezpieczny (poza faktem, 瞠 jest przechowywany w butli pod ci郾ieniem), czy przy klasycznym silniku na paliwo ciek貫 z dwoma, cz瘰to niebezpiecznymi komponentami w stanie ciek造m (np. H2O2 w du篡m st篹eniu), oraz spor ilo軼i z這穎nych element闚 mechanicznych, o kt鏎ych awari nietrudno (zw豉szcza je郵i wykonane b璠 w warunkach amatorskich)??

Pozdrawiam
PS ... 瞠 silniki rakietowe s niebezpieczne (jakie by one tam nie by造), to nie potrzeba tu chyba nikogo o tym przekonywa. Zawsze tam, gdzie cz這wiek "bawi" si ogniem, ten瞠 mo瞠 go "poparzy" dos這wnie i w przeno郾i Wink
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
tryt



Do陰czy: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk康: Gda雟k

PostWys豉ny: Wto Lip 31, 2007 7:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

p8p8 napisa:
je郵i maj byc og鏊nie dost瘼ne dla wszystkich modela篡 to mo瞠 jak捷 z簑tk zorganizowac Wink b璠 wtedy one bardziej nale瘸造 do ogu逝 ni do jednej osoby wko鎍u te 27$ roz簑cic przyk豉dowo na 10 os鏏 to wyjdzie 2.7$ a to ju jest tanio


jestem za Very Happy
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
pablo



Do陰czy: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk康: 堯dzkie

PostWys豉ny: Wto Lip 31, 2007 9:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eltopsj napisa:

U nas te niedawno temu zgin掖 cz這wiek i to zdolny eksperymentator, kt鏎ego zabi (dos這wnie) silnik na paliwo sta貫 i czy to oznacza, 瞠 silniki ze sta造m materia貫m p璠nym s niebezpieczniejsze od innych.

Nie napisa貫m, 瞠 silniki hybrydowe s niebezpieczniejsze od innych, napisa貫m 瞠 nie s bezpieczniejsze od silnik闚 na paliwo ciek貫.
Cytat:

Je郵i natomiast mieliby鄉y por闚nywa silniki mi璠zy sob, to przy kt鏎ym postawisz WI艼SZY znak niepewno軼i z punktu widzenia amatora konstruktora? Przy hybrydowym, kt鏎y ma stosunkowo nieskomplikowan konstrukcj (czytaj: mniej element闚 do ewentualnego przypadkowego popsucia), oraz gdzie masz do czynienia z jednym ciek造m komponentem (N2O), kt鏎y na dodatek sam w sobie nie jest niebezpieczny (poza faktem, 瞠 jest przechowywany w butli pod ci郾ieniem), czy przy klasycznym silniku na paliwo ciek貫 z dwoma, cz瘰to niebezpiecznymi komponentami w stanie ciek造m (np. H2O2 w du篡m st篹eniu), oraz spor ilo軼i z這穎nych element闚 mechanicznych, o kt鏎ych awari nietrudno (zw豉szcza je郵i wykonane b璠 w warunkach amatorskich)??

Silniki rakietowe na paliwo ciek貫 wcale nie musz mie skomplikowanej konstrukcji. Mog mie podobny stopie komplikacji co silniki hybrydowe. Mo積a sobie wyobrazi nawet silnik rakietowy na paliwo ciek貫 z N2O jako utleniaczem. Po za tym N2O jest niebezpieczny w豉郾ie dlatego, 瞠 jest ca造 czas pod do嗆 znacznym ci郾ieniem (ok. 70 bar przy 20st.C o ile si nie myl), oczywi軼ie je郵i jest w stanie ciek造m. W takiej postaci jest najcz窷ciej u篡wany w hybrydach.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
p8p8



Do陰czy: 16 Pa 2005
Posty: 180
Sk康: granica UE.. taki kraj Polska mo瞠 kto s造sza :D

PostWys豉ny: Wto Lip 31, 2007 10:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o nie nie m鎩 kolego w tym wypadku trzeba si zgodzic z eltopsj-em ka盥y silnik na paliwo ciek貫 przeci皻ny polski modelarz wykonuje w domowym warsztaciku (przypu軼my 瞠 kto takie robi i mu sie udaje Very Happy )za pomoc swoich r彗 ka盥 cz窷c mocuje osobi軼ie oraz sam wybiera te cz窷ci lub wyrabia kt鏎e mu s potrzebne nie ma sztabu naukowc闚 kt鏎zy mu przetestuj te wszystkie rurki pompki zbiorniki itp. dlatego te wyroby nie s zbyt pewne a zarazem stwa瘸j zagro瞠nie jemu oraz najbli窺zemu otoczeniu to sie tyczy do ka盥ego rodzaju silnik闚 produkowanych w warunkach domowych (oczywi軼ie w pewno軼 wykonywanych cz窷ci wchodzi jeszcze taki czynnik jak do鈍iadczenie modelarza ale to pomi闓y) rozumuj帷 tym tokiem silnikiem najbezpieczniejszym jest ten kt鏎y jest najmniej skomplikowany czyli silnik na paliwo sta貫 potem jest silnik hybrydowy a dopiero na ko鎍u silnik na paliwo ciek貫
pozdro
p8p8

_________________
ju si w to nie bawie, jedynie doradzi co moge....
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
p8p8



Do陰czy: 16 Pa 2005
Posty: 180
Sk康: granica UE.. taki kraj Polska mo瞠 kto s造sza :D

PostWys豉ny: Czw Sie 02, 2007 2:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prosze pierwszy krok zrobiony pewien user a dok豉dnie Metroid90 zdoby w jaki spos鏏 plany tego silnika jeszcze ich dok豉dnie nie przej瘸貫m ale robota na wiecz鏎 ju jest
oto link http://www.dvukovic.info/rocket/
proponowa bym jak捷 nagrode dla metroid90 wko鎍u sk豉dki ju nie trzeba b璠zie organizowac mo瞠 * Wink

_________________
ju si w to nie bawie, jedynie doradzi co moge....
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Hack



Do陰czy: 15 Cze 2006
Posty: 337

PostWys豉ny: Pi Sie 03, 2007 4:45 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestey nie pokazano sposobu laczeina"parownika", nie ma tez klas wyko鎍zenia powierzchni, aluminium T6 jest u nas srednio dostepne, spawy typowo maszynowe.
Napelnianie lyzeczokom zaplonniczka KMnO4 ? to da sie obejsc;)))
pozycie 23 i 32-37 50-57 u nas niedostepne.
Rys "nozzle bulkhead", to element bardzo odpowiedzialy, trudny w wykonaniu, widzialem resztki jak byl wykonany z Al, element ktory niszczy sie poprostu.
Mam tam o wiele wiecej uwag pod wzgledem realnosci wykonania i obslugi.

dzieki kolego za zamieszczenie planow.Warto sie zapoznac

_________________
tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
eltopsj



Do陰czy: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWys豉ny: Pi Sie 03, 2007 1:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

... no i jakis cel w ko鎍u osi庵n瘭ismy. Dobrze, 瞠by wszyscy, kt鏎zy teraz, czy w przysz這軼i postawi temat typu: "buduj (chc zbudowa/zastanawiam si nad budow) silnik/a na paliwo ciek貫" obejrzeli sobie te plany, siedli chwilk na dup.. i si nad tym powa積ie zastanowili, czy podo豉j!

Pozdrawiam
Jaka podstawa do "rozwa瘸" juz jest Wink
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony 1, 2  Nast瘼ny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP