Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rakiety klasy CHUCK NORRIS
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Modele rakiet.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andżej
Gość





PostWysłany: Pią Wrz 14, 2007 8:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Wczoraj 13.09.2007 poleciał Charles Bronson.
http://www.rakiety.pomorze.pl/filmy/V90.Charles.Bronson.2,67kg.avi
Życzenie śmierci zostało spełnione. Pomimo udanego startu z nowej wyrzutni poprawnego rozdzielenia członów Charles skończył 1,4m pod ziemią. Ponownie zawiódł układ odzysku choć był testowany na ziemi wielokrotnie.
Przebieg rozłączenia członów klatka po klatce:






I klatka po 0,5s

Widać że rozłączenie nastąpiło przed zadziałaniem 2 silnika (albo opór powietrza albo zapalnik albo to i to?)
I na koniec obrazek z panoramą.

Cytat:
Nooooo Charles Bronson zapowiada się niczego sobie-jeśli będzie tak "twardy"jak jego filmowe wcielenia to wszystko będzie ok.

Twardy był bo kamera i elektronika w jednym kawałku tylko przez noc leżały w wodzie (teren podmokły a rakietkę znaleźliśmy dopiero na drugi dzień po analizie materiałów filmowych). Zobaczymy co z tego będzie - odzyskany jest też układ optyczny, spadochron i układ odpalania 2 silnika i co najważniejsze okrutny film OSZ dla ludzi o mocnych nerwach.
http://www.rakiety.pomorze.pl/filmy/V90.OSZ.Charles.Bronson.2,67kg.avi
Robercik napisze resztę Very Happy

Pozdr


Ostatnio zmieniony przez andżej dnia Sro Mar 26, 2008 11:32 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Wrz 14, 2007 9:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć
Skończyłem obliczenia "dzięki " temu że Charles przyziemił Very Happy



A oto to kilka danych których nie widać na obrazku z wykresami:

444 km/h predkość zestawu po zakończeniu pracy silnika 1 stopnia

389 km/h predkość zestawu przed uruchomieniem silnika 2 stopnia

655 km/h
predkość drugiego stopnia po zakończeniu pracy silnika 2 stopnia - 0,5 Mach Exclamation

12,2 s czas osiagnięcia maksymalnego pułapu 885m

16,6 s czas spadku swobodnego

272 km/h prędkość w momencie uderzenia w glebę

Jakość obliczeń mojego arkusza kalkulacyjnego niech potwierdzi zdjęcie satelitarne



Jak widać do pobicia kilometra z kamera pokładową pozostało jedyne 120m a wystarczyłyby dwa silniki 300g. Nie to jest teraz jednak istotne tylko SPADOCHRON, SPADOCHRON i jeszcze raz SPADOCHRON Exclamation

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Czw Mar 27, 2008 9:07 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MIROR



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWysłany: Pią Wrz 14, 2007 9:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak się widzi takie filmy, i takie profesjonalne podejście do sprawy to aż chce się robić rakiety Exclamation
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pon Wrz 17, 2007 9:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie -- czapki z głów Very Happy
Gratulacje dla całego zespołu !

Super lot - według mnie to jak na razie największe wydarzenie roku 2007 w naszym światku modelarskim.
Oprócz tego wspaniałego startu, na słowa uznania zasługuje profesjonalna analiza lotu z wykorzystaniem metody nakładania obrazów z kamery i Googl Earth.

Wracając jeszcze do CHUCK'a NORRIS'a:

Cytat:
Widać że rozłączenie nastąpiło przed zadziałaniem 2 silnika (albo opór powietrza albo zapalnik albo to i to?)


Moim zdaniem przyczyny upatrywałbym raczej w działaniu zapłonnika, który wywołał wzrost ciśnienia i rozłączenie stopni.

Mam nadzieję, że Wasz udany eksperyment przetarł drogę dla kolejnych testów.
W kolejce czekają już kolejne rakiety wielostopniowe TURGIL grupy RoXaN, TANDEM Małego oraz mój DELPHIN.

pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Wrz 18, 2007 8:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć
Cytat:
Ksard:W kolejce czekają już kolejne rakiety wielostopniowe TURGIL grupy RoXaN, TANDEM Małego oraz mój DELPHIN.

Trzymamy kciuki i mamy nadzieję że Wasze rakiety nie skończą tak:







Układ odzysku wysechł, zapalnik jest cały i ma przejście. Kondensator SMD nie miał jednak wpływu, jeszcze badamy układ.
Wasze układy działają zawsze ale np. urywa Wam linę. Proponuję może zmniejszyć powierzchnię spadochronów dwa razy. Niech modele spadają szybciej, najwyżej stateczniki odpadną Wink Jak się uda w Krakowie beda wnioski do wykorzystania w innych projektach, a do zimy napewno coś zmajstrujemy Razz

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Modele rakiet. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP