Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytanie odnośnie KNOSAL-a

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fireland



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 4

PostWysłany: Pią Cze 08, 2007 9:28 am    Temat postu: Pytanie odnośnie KNOSAL-a Odpowiedz z cytatem

A więc tak : mam wszystkie skladniki potrzebndem do produkcji tego paliwa.Ale zrobił mi się lekki mętlik w głowie , gdy przeczytałem jak się produkuje to paliwo.Były opisane trzy rożne wersje.A więc czy może mi ktoś opisać jeden , sprawdzony sposób na produkcjętego paliwa?
Tego posta napisałem , aby nie tracić odczynników. Razz

Z góry dziękuję Fireland
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwek



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 236

PostWysłany: Pią Cze 08, 2007 11:04 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam kolegę niestety paliwo to jest dla wyjadaczy. Jeśli sprawia ci trudność zrozumienie i wybranie najlepszej drogi dla ciebie oraz intencje autora tego paliwa przy jego zastosowaniu to nie baw się bo naprawdę szkoda odczynników. Szczerze to bawię się tymi SR ładny kawałek czasu a paliwa na żywicy tylko liznąłem bo to bardzo ciężki kawałek chleba i nie cierpi jakichkolwiek uchybień, mielenie, kontrola wilgotności, proporcje, temperatura, odgazowanie i wysokie ciśnienia pracy to podstawowe rzeczy których trzeba się wystrzegać i wcale nie jest to proste.

Polecam stronę Nakka. Jeśli masz jakieś konkretne pytania to pytaj a takie tematy o rozbujaniu czyjejś ręki do pracy niestety nie będą tolerowane nawet w przedszkolu.

Pozdrawiam Maxlam

_________________
Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Hack



Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 353

PostWysłany: Pią Cze 08, 2007 1:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fire, jak obiecasz wrzucic film to napisze Ci.
_________________
tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Fireland



Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 4

PostWysłany: Pią Cze 08, 2007 7:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem , że jest jak to powiedziałeś "dla wyjadaczy".Też już trochę się w to bawię.Ale jak ktoś mądry powiedział "Jeżeli nie spróbujesz to się nie dowiesz".Mam akurat dużo odczynników , a karmelki mi się znudziły....

Hack : oczywiście , że wrzucę Razz

edit: ponawiam prośbę podaną w topicu
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
blawo



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 10
Skąd: uć

PostWysłany: Sro Lip 04, 2007 5:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobiłem silnik na takim paliwie:
KNO3 61
Al 16
S 3
Epox 18
C (sadza) 1 (dałem aktywny w postaci pyłu)
Fe2O3 1

Korpus z PCW o parametrach:
fi wewn 26 mm
fi dyszy kryt. 8 mm
kanał w paliwie 6 mm
3 bloki paliwa inhibowane wys. 54 mm, 45 mm, 25 mm

Ponieważ to był test to odpalałem to jako kijankę.
No i niestety silnik nawet nie drgnął.


Co jest nie tak (to już mój któryś z kolei silnik na tego typu paliwie i kolejna klapa) Question
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwek



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 236

PostWysłany: Sro Lip 04, 2007 6:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chce mi się za bardzo liczyć bo coś przy kombinowałeś z tymi blokami czemu coraz mniejsze?? ale zacisk jest coś koło 100 może mniej a powinien oscylować przynajmniej w okolicach 200 może więcej wszystko zależy Wink wiadomo ile rura wytrzyma hihi
_________________
Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
blawo



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 10
Skąd: uć

PostWysłany: Sro Lip 04, 2007 8:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Coraz mniejsze bo gdzieś wyczytałem (już nie wiem gdzie), że tak ma być Wink
Rzeczywiście według SRM dysza wychodzi mi fi kryt. 6mm. Ale bałem się o korpus, który wytrzymuje 3.1 MPa.

Jeszcze jedna rzecz. Paliwo o tym składzie spala się pozostawiając coś w rodzaju żużla (a raczej wygląda to jak trójtlenek chromu po spalaniu dwuchromianu amonu - mówię o konsystencji żużla), czy to tak ma być Question
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwek



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 236

PostWysłany: Sro Lip 04, 2007 8:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

źle coś wyczytałeś odnośnie tego bates

A to paliwo to nie karmelek nie myl pojęć i nie rób takich prostych porównań...

_________________
Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Sro Lip 04, 2007 8:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

blawo napisał:
Zrobiłem silnik na takim paliwie:
KNO3 61
Al 16
S 3
Epox 18
C (sadza) 1 (dałem aktywny w postaci pyłu)
Fe2O3 1

Korpus z PCW o parametrach:
fi wewn 26 mm
fi dyszy kryt. 8 mm
kanał w paliwie 6 mm
3 bloki paliwa inhibowane wys. 54 mm, 45 mm, 25 mm

Ponieważ to był test to odpalałem to jako kijankę.
No i niestety silnik nawet nie drgnął.


Co jest nie tak (to już mój któryś z kolei silnik na tego typu paliwie i kolejna klapa) Question


Witam
1. Za duża dysza - ( średnica krytyczna powinna = ok. 5 mm)
2. Kanał w paliwie -> daj 8 mm
3. Napisz - jak były inhibitowane ziarna?
4. A co z zapłonem?
5. Skład paliwa jest OK

pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
blawo



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 10
Skąd: uć

PostWysłany: Sro Lip 04, 2007 8:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Serdeczne dzięki za zabranie głosu, przez głównego fachowca od paliwa KNOSAL Cool

Następny korpus zrobię z alu (nie wiem co mnie podkusiło na to PCW, do tej pory wszystkie korpusy robiłem z rurki alu dla karmelki i z powodzeniem)
Inhibowałem ziarna najpierw folią al a potem okleiłem taśmą malarską (maskującą).
Zapłon: lont quickmatch przez cały kanał i na końcu główka z H3.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
MIROR



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWysłany: Sro Lip 04, 2007 9:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"Inhibowałem ziarna najpierw folią al a potem okleiłem taśmą malarską (maskującą)" - takie patenty raczej nie przejdą a już na pewno nie przy tak gorącym paliwie.
I polecam testy statyczne silników, bo zawsze po skończonej pracy można obejrzeć co z niego zostało, a tak to odfrunie i nie ma.

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Czw Lip 05, 2007 9:59 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Jeśli jesteś zainteresowany tym paliwem, to zobacz na moją stronę, gdzie opisałem test silnika na hamowni z tym paliwem -> szczegóły tutaj

Ciekaw jestem, jak rozwiążesz problem osłony termicznej komory spalania?

pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
blawo



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 10
Skąd: uć

PostWysłany: Czw Lip 05, 2007 7:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście Twoją stronę KSARD studiowałem dość namiętnie i często do niej wracam.
Zaopatrzyłem się dzisiaj w rurki alu o fi wewn. 31 mm i ściance 2 mm.
Odlałem nowe ziarna (3 szt.), które teraz schną.
Bloki paliwa dodatkowo silnie sprasowałem (pomogła przemysłowa wiertarka kolumnowa).
Założyłem w SRM takie parametry:


Ciśnienie 8.22 MPa (tak pokazuje SRM)taka rurka powinna wytrzymać
Fmax wyszedł 210 N.
Dysze daję z CX5 dodatkowo śruby.
Co do osłony termicznej masz na myśli korpus już umieszczony w rakiecie ? Jeżeli tak to myślałem o owinięciu sznurem azbestowym.
Cały czas nie mam pomysłu na zainhibowanie ziaren. Chodzi mi pogłowie taki patent:
Posmarować ziarna żywicą i obtoczyć w drobnym żwirku. Ewentualnie nałożyć dętkę rowerową i dodatkowo owinąć folią do pieczenia Smile

Wszelkie korekty mile widziane Wink

pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
MIROR



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWysłany: Czw Lip 05, 2007 7:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SRM nie przewiduje KONOSAL-a jako paliwa, więc ciśnienie będzie zupełnie inne. Ksardowi raczej chodziło o zabezpieczenie ścianek komory spalania przed temperaturą, a nie części rakiety w której będzie się znajdował SR.
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
pessos



Dołączył: 27 Cze 2004
Posty: 153
Skąd: Trinneck

PostWysłany: Czw Lip 05, 2007 10:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
Najprostszy sposób na inhibitowanie ziarna paliwa jaki dotąd udało mi się wykonać i sprawdzić w praktyce to umieszczenie ich w dętce - podczas pracy silnika następuje piroliza gumy w wyniku czego otrzymujemy sadzę, która dość dobrze zabezpiecza ściany silnika przed wpływem gorących spalin, co nie znaczy oczywiście że silnik jest zimny po pracy Idea
Pozdrawiam
Szymon
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
blawo



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 10
Skąd: uć

PostWysłany: Czw Lip 05, 2007 10:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@pessos
a przy jakim paliwie to testowałeś ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwek



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 236

PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 2:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

blawo napisał:
@pessos
a przy jakim paliwie to testowałeś ?


Jak byś trochę poczytał to nie zadawał takich pytań.... nic nowego na forum

Ta metoda sprawdza się nawet przy bardzo gorących paliwach Wink Zobacz moją stronę są tam chyba nawet forki nie pamiętam ale na forum na 100% są fotki po pracy takiego SR

_________________
Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
blawo



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 10
Skąd: uć

PostWysłany: Nie Lip 08, 2007 10:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj odpaliłem pierwszą rakietkę na KONOSALu (start wreszcie udany). Jestem pod ogromnym wrażeniem mocy tego paliwa (światło i dźwięk Wink ).
Następnym razem spróbuję zrobić zdjęcia Smile

pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
stratus



Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 21
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Sie 31, 2007 6:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z braku lepszego tematu piesze tutaj.

Jaki jest najlepszy sposób mieszania składników paliwa z lepiszczem Question W moim przypadku lepiszczem jest sylikon neutralny.
Zawartość sylikonu w moim paliwie wynosi około 30-40%.
Za pomoc dziękuje.

Pozdro stratus

_________________
Co Cie nie zabije to Cie wzmocni...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP