Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DUKE 5 powered by karmel 300g z kamerą na pokładzie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Modele rakiet.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Kwi 06, 2007 9:52 pm    Temat postu: DUKE 5 powered by karmel 300g z kamerą na pokładzie Odpowiedz z cytatem

Witam kolegów rakietowców Crying or Very sad

Kolejny projekt rakietowy V70 DUKE 5 z kamerą na pokładzie zakończył się cholerną klęską. W modelu został naprawiony korpus przedziału silnikowego przepalony w poprzednej próbie, zastosowano większy silnik sprawdzony uprzednio na hamowni, poprawiono pozycję kamery dla pozbycia się zacienienia w górnej części kadru filmu OSZ. A było już tak pięknie:
Zadziałał nasz silnik na 300g karmelka dając dynamiczny start,



rakieta odbyła piękny lot mimo silnego wiatru,

http://rakiety.pomorze.pl/filmy/V70.DUKE5.1,94kg.karmel300g.dysza10,5.by.andrzej.avi

i uzyskała największą jak do tej pory wysokość ponad 624m!



Zawiódł oblatany przecież kilkakrotnie układ odzysku (współczynnik Janosika Question Question ), który odpalił spadochron z 2 sekundową zwłoką Question Question gdy rakieta pikowała w dół. Mały spadochronik postawił taki opór że urwało bawełnianą taśmę nośną o szerokości 2cm Exclamation Prawdopodobnie szarpnięcie było tak silne że zawiesiło kamerę pokładową. Silny wiatr okazał się sprzymierzeńcem gdyż DUKE 5 spadał bardzo wolno odchylając się od pionu, a przed samą ziemią silny podmuch ustawił rakietę poziomo i tak spadła w kretowisko Crying or Very sad .
Urwało 3 stateczniki no i nie odzyskaliśmy głowicy i spadochronu. Kamera pokładowa przeżyła (puściły dwie śrubki i rozwarła się obudowa) a film OSZ musiałem odzyskać programikiem do kart flash Digital Image Recovery (który niniejszym polecam jest darmowy)

http://rakiety.pomorze.pl/filmy/V70.OSZ.DUKE5.1,94kg.karmel300g.dysza10,5.avi

Link do filmiku Poniedzielskiego "mucha nie siada" http://www.youtube.com/watch?v=VCH6n-OGSJA - to se k..wa polatalim yyś...

mamy nadzieję że nie ucierpiał żaden kret, obliczenia wkrótce

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sob Gru 04, 2010 12:05 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Adrian



Dołączył: 28 Mar 2005
Posty: 94

PostWysłany: Nie Kwi 08, 2007 3:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Operacja sie udala, niestety pacjent zmarl.

ale i tak super Wink film OSZ wygrywa.


Pozdrawiam Adrian
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 11:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Obliczyłem parametry lotu na podstawie filmów



Masa paliwa: 320g
Czas ciągu silnika: 1,5 s
Czas wznoszenia : 10,0 s
Cx przyjęty : 0,7
Przyspieszenie startowe : 200 m/s^2
Prędkość max. (po 1,4 s lotu) : 421 km/h
Pułap osiagnięty : 455m ( i nie ma lewara żeby coś tu fajniej było Sad )
Ic silnika : 254 Ns



Wykres jest dokładny do czasu 0,47s, od 0,6s jest aproksymowany na podstawie wyników z hamowni testowego silnika. Wnioski są oczywiste:
Fajnie by się polatało na ponad 600m ale nie na tym silniku. Confused
Zastanawialiśmy się nad przyczyną tak grubego błędu - jest nią jak się okazało ustawienie lusterka nie pod kątem 45 st. tylko znacznie większym - rakieta patrząca pionowo w dół miałaby samą siebie w dolnej połowie kadru a krajobraz w górnej połowie kadru. Zrobię dokładne badania układu optycznego i przedstawię rysunki jak to jest. W modelu DUKE2 bez lusterka pomiar jak sądzę był prawidłowy.

Adrian napisał
Cytat:
Operacja sie udala, niestety pacjent zmarl.

spoko spoko jeszcze pożyje Wink jak zdążymy z remontem to w sobotę na prawdę damy czadu - wykopany z piwnicy silnik PREDATOR made by Arkadiusz Cool zmieścił się do komory silnikowej Twisted Evil Przypomnę masa paliwa 700g masa silnika z mocowaniem 1500g masa modelu 1200g, razem 2,7 kg - andżej przeliczy czy trzeba dociążyć głowicę, 3kg masy startowej na pewno nie przekroczymy. Predator napędzał jak na razie glebę, zobaczymy co warta jest technologia sprzed paru lat Wink

pzdr

Arkadiusz --> Predator to kaszanka sprzed 2 lat, nadaje się tylko do napędzania gruntu :- )

_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sob Gru 04, 2010 12:07 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 7:32 am    Temat postu: Jakie wyniki? Odpowiedz z cytatem

Witam

Zrobiłem wyliczenia w arkuszu Nakki.
Wyniki:

Maksymalna wysokość lotu = 499m
Czas wznoszenia na maksymalny półap = 9.8 sec.
Maksymalna prędkość V max = 434 km/hr
Wysokość na jakiej zakończył pracę silnik = 73 m
Przyspieszenie maks = 114 m/sec2

To wszystko przy założeniach:
Średni ciąg F = 200N
It = 250 N-sec.
mp = 0.320 kg.
mr = 1.600 kg.
D = 7.2 cm.
Cd = 0.7

Wyszło podobnie.
Różnica w wysokości może wynikać z faktu, że lot nie odbywał się idealnie pod kątem 90 stopni.
Nie jestem pewien, co do masy masy rakiety bez paliwa.

Wnioski:
Widać, jak trudno będzie o jednoznaczne wyniki.

Gratulacje za bardzo interesujący eksperyment i profesjonalne opracowanie wyników Very Happy

Czekam na dalszy rozwój wydarzeń.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
andżej
Gość





PostWysłany: Pią Kwi 13, 2007 7:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.

Moje szacunki oparłem na filmie z wagi (wykres ciągu silnika) i Spacecad.







Jak widać wyniki podobnie do wyliczeń Ksarda i Robercika. Te 624m to gruby błąd.

Cytat:
Różnica w wysokości może wynikać z faktu, że lot nie odbywał się idealnie pod kątem 90 stopni


Zakładając że wysokość osiągnięta przez rakietę to 450m a odległość rakiety od miejsca startu w momencie robienia "analizowanej" klatki filmu to 624m - to wychodzi z tego kąt pochylenia rakiety ~ 45 st. Wydaje mi się że przy takim pochyleniu widzielibyśmy inny obraz (może nawet choryzont - kąt obiektywu ~ 36 st).

Cytat:
Zrobię dokładne badania układu optycznego i przedstawię rysunki jak to jest


Bez tego się nie obejdzie.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Modele rakiet. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP