Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DUKE4 powered by STRUŚ z kamerą na pokładzie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Modele rakiet.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 10:58 pm    Temat postu: DUKE4 powered by STRUŚ z kamerą na pokładzie Odpowiedz z cytatem

Witam !
29.03.2007 wystrzeliliśmy 69 projekt rakietowy DUKE4 & STRUŚ z kamerą na pokładzie, po raz pierwszy w kooperacji z innym rakietowcem z forum i po raz pierwszy z trzema silnikami na pokładzie uruchomionymi na raz. Celem próby był test silników oraz nagranie pierwszego porządnego polskiego filmu OSZ Exclamation . Próba zakończyła się PEŁNYM Exclamation Exclamation sukcesem (nie licząc rozszczelnienia jednego z silników).
Modernizacja modelu DUKE3 polegała na wstawieniu nowej głowicy, stabilnym mocowaniu lusterka w układzie optycznym, wymianie rozerwanego w poprzedniej próbie korpusu silnikowego i zastosowaniu nowych silników o niewielkiej masie i porządnym ciągu.
Udało się osiagnąć wysokość ponad 319m (faza opadania na spadochronie) oszacowaną naszą nowatorską metodą Razz



Parametry rakiety:
Wysokość: 1,20 m
Masa startowa: 1,61 kg
Kaliber: 0,08 m
Sinik: STRUŚ x 3
Masa 3 silników z mocowaniem : 0,41 kg
Korpus silnika: papier
Zapłon: elektryczno - lontowy
Kamera: DDV-7000+, 640x480 30klatek/s

wiecej o silnikach napisze Arkadiusz Cool któremu niniejszym przekazujemy prawo do posługiwania się filmami V69 w dowolnych celach.
Jeśli macie pytania co do budowy samej rakiety (a jest to rakieta dla każdego) chętnie podzielimy się naszymi "patentami". Zdjęcia z próby żeby było łatwiej przeglądać już jutro pod adresem http://picasaweb.google.pl/andrzejmag a filmiki do ściagnięcia z
www.rakiety.pomorze.pl/filmy

pozdrawiamy!

ps. Ktoś tam pisał o piwie czy mi sie przywidziało? Wink

_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sro Mar 26, 2008 10:35 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
eltopsj



Dołączył: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWysłany: Pią Mar 30, 2007 11:32 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

G R A T U L A C J E ! Filmu co prawda jeszcze nie oglądałem, bo dopiero w domku (jak wrócę z roboty) będę mógł to zrobić.

Zyczę następnych udanych startów. Tak trzymać !!

Pozdrawiam J
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Mar 30, 2007 12:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może coś więcej o systemie odzysku? Jak rozwiązano wyrzucanie spadochronu?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
andżej
Gość





PostWysłany: Pią Mar 30, 2007 1:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Parę słów o układzie odzysku. Elektronikę opisałem w układach pomiarowych w temacie o KMZ-tach. Jako zapalnika używamy stłuczonej lampki choinkowej z odwiniętym drucikiem antyrozwarciowym (przepalona żarówka przewodzi prąd dalej). Ładunek to 4g zmielonej saletry z cukrem pudrem(60/40). Ładunek wypycha spadochron poprzez tłok wycięty z pianki opakowaniowej (nie wiem co to). Na razie tłok nie jest nigdzie przymocowany. Spadochron jest zrobiony ze zgrzanych 2 reklamówek (poprzedni był z worków na śmieci ale został na drzewie Crying or Very sad ), wymiary 100/80cm - wystarczy bo mamy miękki poligon torfowy. Narożniki (mocowania linek) są wzmocnione dodatkowymi kawałkami dogrzanej foli. Spadochron wraz z głowicą przymocowany jest do bawełnianej taśmy (1,5m) przykręconej do korpusu na 3 śrubki. Linki spadochronu to syntetyczny sznurek, bardzo mocny ale łatwo się przepala, więc cały spadochron zawinięty jest w kartkę A4. Składanie spadochronu i to zawijanie w papier jest na forum w postaci obrazka. Na picasie dodałem kilka fotek:
http://picasaweb.google.com/andrzejmag/DUKE4PoweredBy3xSTRU
Powrót do góry
wojtek



Dołączył: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWysłany: Pią Mar 30, 2007 2:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gratuluję sukcesu i cieszę się razem z Wami z udanego lotu i filmu z pokładu rakiety.
Podoba mi się Wasz zapał i efektywna praca zespołowa.
Powodzenia w dalszych projektach.

P.S.
Cyli Chińczycy mieli rację, że 2007 rok będzie szczęśliwym rokiem... widać, że dla rakietowców również Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Mar 30, 2007 7:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wojtek napisał
Cytat:
cieszę się razem z Wami


my też czekamy na Twój silnik BMP Cool masz największe doświadczenie w tym temacie, fajnie byłoby posłuchać porządnego ryku na dobrze skrojonym węglu, wszak podobno niejaki Congreve w okolicach 1800r wysyłał rakiety na BP co ważyły 136 kg!
Ja tam nie odpuszczam, toner od Qbas'a już mam Wink

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 11:55 pm    Temat postu: DUKE4 powered by STRUŚ z kamerą na pokładzie Odpowiedz z cytatem

Witam
Obliczyłem parametry lotu na podstawie filmów



Czas ciągu silników STRUŚ : 6,86 s
Czas wznoszenia : 8,37 s
Cx przyjęty : 0,7
Przyspieszenie startowe : 83 m/s^2
Prędkość max. (w 3s lotu) : 225 km/h
Pułap osiagnięty : 346m
Ic układu silników : 182 Ns

Wykres ciągu zespołu silników nie ma liniowej osi czasu!
Wykres jest dokładny do czasu 0,73s (regulowałem dane w granicach +- 0,5 pixel dla wygładzenia wykresu)
Wykres w czasie od 1s jest czystą "aproksymacją studenta" (w/g zasady minimalny Impuls całkowity dla uzyskania znanej wysokości)



pzdr

_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sro Mar 26, 2008 10:38 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pon Kwi 02, 2007 8:02 am    Temat postu: Re: DUKE4 powered by STRUŚ z kamerą na pokładzie Odpowiedz z cytatem

robercik napisał:
Witam
Obliczyłem parametry lotu na podstawie filmów


I to jest to, co ja osobiście lubię najbardziej - możliwość dokonania analizy parametrów lotu oraz parametrów jednostki napędowej.

Pozwoliłem sobie na policzenie Iw paliwa użytego w silnikach rakiety DUKE 4.

Jeśli wierzyć wynikom otrzymanym na podstawie analizy filmu, to Iw = 203 - zaskakująco dobry wynik !
Średni ciąg silników wychodzi 61,3 N

Nasuwa mi się jeszcze jedno przypuszczenie - silniki chyba nie odpaliły równocześnie. Widać to na wykresie, gdzie można zaobserwować dwa maksima lokalne. Jak widać z filmu, nie wpłynęło to w istotny sposób na przebieg lotu.
Świetnie wyszło nałożenie obrazu startującej rakiety w jednym kadrze. Smile

pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
andżej
Gość





PostWysłany: Pon Kwi 02, 2007 8:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Arkadiusz podał że ciąg max jednego strusia to 8 kg. Biorąc pod uwagę rozszczelnienie zatyczki jednego silnika wygląda na to że trzeci silnik nic nie wniósł do ciągu układu, w przeciwnym razie max ciąg powinien być w granicach 24 kg Exclamation Wniosek - trzeci silnik mimo prawidłowego odpalenia i wypalenia całego paliwa nie pracował od początku. Mógł za to swoim "lewym ciągiem" zniekształcić wykres Confused Arek podał też wyliczony Iw paliwa jako 210 - tu się ~ zgadza.
Może następnym razem wszystko pójdzie prawidłowo i wyniki będą bardziej spójne Very Happy
Pozdrawiam
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Modele rakiet. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP