Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Nie Mar 25, 2007 7:20 pm Temat postu: |
|
|
Dosta³em takiego maila
"Czy jest mo¿liwo¶æ kupienia u pana SR Stru¶ ?
Jak tak to w jakiej cenie lub czy mo¿liwy jest silnik próbny ??
I czy daje pan wtedy jakis papier ¿e s± legalne ? "
SR Stru¶ nie produkujê poniewa¿ nie mam koncesji na to. A jak nie produkujê to nie sprzedajê. Silniki s± testowe i moge daæ po kosztach lub gratis tylko do¶wiadocznym modelarzom rakiet pisz±cym na tym forum. Osoba musi byæ pe³noletnia.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Czw Mar 29, 2007 9:58 pm Temat postu: |
|
|
Jutro komentarz ( rakietowców i mój ) i wiêcej filmu
FILM_OSZ
FILM_2
Po raz pierwszy i udokumentowany
1. Lot na 2 silnikach odpalonych jednocze¶nie ( 3 - ci niezaliczony :- ) )
2. Film OSZ
3. Lot rakiety na silniku papierowym na paliwie HP
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Mar 30, 2007 6:45 am Temat postu: |
|
|
Witam
O Strusiach ju¿ pisa³em. Dodam tylko jak rozwi±za³em jednoczesny zap³on 3 silników
Na zielono to masa zap³onowa naniesiona na koñcówki lontów. Lont wolnoplany jest na czerwono a na czarno szybkopalny. Reszta chyba jasna
Teraz qmam nad tym czy nie lepiej dorzuciæ wiêcej 40 gram paliwa na KNO3 ( razem 100 gram ) , pomin±æ AP i zrobiæ Strusie_KNO3 poniewa¿ mam w±tpliwo¶æ czy silnik na AP bêdzie produktem z uwagi na rodzaj u¿ytego utleniacza . Wdro¿enie Strusi jest mo¿liwe ( nie u mnie ) i od razu nastawiony jestem na to, ¿e bêdzie to raczej dzia³alno¶æ uboczna z uwagi na p³ytki rynek.
Kto zrobi rakietê na 3 Strusiach u g³owicy rakiety Mogê te¿ zrobiæ dwa Strusie a la jeden silnik. Czyli co¶ jak rakieta dwustopniowa. Dolny Strus siê wypali, zostanie odzielony i zacznie od razu pracê drugi silnik. Rakieta by musia³a byæ lekka do 800 gram.
robercikowi i and¿ejowi ( qrde ciê¿ko mi pisaæ and¿ej z bykiem :- ) ) bardzo dziêkujê za mi³a wspó³pracê i liczê na dalsz±
Mi³ego dnia A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pi± Mar 30, 2007 8:55 am Temat postu: |
|
|
Gratulacje Arku - pe³ny sukces.
Silniki zaprezentowa³y siê bardzo widowiskowo - piêkny start.
Wysoko¶æ lotu tak du¿ego modelu równie¿ by³a ca³kiem przyzwoita.
Pozwolê sobie w tym miejscu z³o¿yæ wyrazy uznania dla konstruktorów rakiety.
Owocna wspó³praca - tylko tak dalej. Wreszcie co¶ drgnê³o w temacie lotów.
Jakie masz plany na najbli¿szy okres, czy bêdziesz rozwija³ SR Stru¶?
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Mar 30, 2007 9:55 am Temat postu: |
|
|
ksard napisa³: | ...Jakie masz plany na najbli¿szy okres, czy bêdziesz rozwija³ SR Stru¶? |
Sam nie wiem . Ttrzeba jeszcze sporo zbadaæ : jak± operacjê mo¿na pomin±æ , co mo¿na upro¶ciæ a czego nie itp. - na oko z 50 testów aby to poznaæ. Nie wiem czy AP nie bedzie przeszkod± bo nie wiem co prawo na ten temat szczegó³owo mówi a AP jest surowcem o podwójnym zastosowaniu i wpisanym na jaki¶ wykaz komuny europejskiej. Chodzi o handel nim a samemu chyba mo¿na i wolno jego syntezowaæ na potrzeby w³asnej firmy i nie jest to skomplikowane.
My¶lê te¿ nad Strusiem_KNO3 czyli z paliwkiem ¿ywicznym. Symulacje na properze wskazuj± na impuls ok 150 ( 210 dla paliwka na AP ). Czyli zamiast 60 gram daæ 90 i bêdzie to samo albo i lepiej bo bêdzie dymek z silnika . Sam nie wiem czy warto rozwijaæ Strusia na AP.
Dziêki za gratulacje. Jak eltopsj wyrazi zgodê to oddam do testu i Strusie i odpalanie tym co zrobi³ Jurek czyli aparaturê ZS-PMR ( bêdzie do zrwotu jak prze¿yje ) - szczegó³y o aparaturze na naszej stronie z Jurkiem.
dopisek eltopsja ... jak najbardziej, zgadzam siê. Nie ma to jak zdrowa kooperacja. Wiadomo, ¿e tylko wspólnym wysi³kiem mozna osi±gn±æ jakie¶ wymierne sukcesy, w sytuacji kiedy Arek ledwo znajduje czas na prace przy silnikach, a ja praktycznie czasem wolnym, który móg³bym przeznaczyæ na budowê rakiet, niestety nie dysponujê obecnie (i nie wiem kiedy to siê zmieni ), tyle, co ze sklepu czasem zajrzê na nasze forum.
Mi³ego dnia |
|
|
Powrót do góry |
|
|
and¿ej Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Mar 30, 2007 10:25 am Temat postu: |
|
|
Witam
Na AP czy nie Stru¶ powinien zaistnieæ na rynku . Wielu modelarzy odstrasza wizja krêcenia w³asnego paliwa a na silniczkach dostepnych w "modelarskim" to mo¿na puszczaæ rakietuñki. Rynek wbrew pozorom nie jest chyba taki p³ytki - kto nie chce ryzykowaæ w³asnego silnika to zamiast "pó³ litra" kupi Strusia i piknik rakietowy jak siê patrzy
¯yczymy wytrwa³o¶ci i sukcesów marketingowych.
Przeznaczamy model DUKE4 na oblatywanie testowych silników - nie tylko naszych. Kompletny model z kamer± i bez silnika wa¿y 1,2kg i nie wprowadzamy ju¿ zmian (budujemy nowy model)
Rakietowcy Wszystkich Krajów £±czcie Siê |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hack
Do³±czy³: 15 Cze 2006 Posty: 353
|
Wys³any: Pi± Mar 30, 2007 10:48 am Temat postu: |
|
|
badania jakiejs firmy :
" jednostkowe zapotrzebowanie w skali roku dla aktywnej grupy waha sie miêdzy 10 a 50, zapotrzebowanie na wyrób to ko³o 3000 - 5000"
tyle "produktow dot. modlelarstwa rakietowego" zeszlo by gdyby byli dostawcy a nie ilu jest chetnych do kupna.Moim zdaniem rynek bylby wiekszy w miare popularyzacji tego hobby a to tez zalezy od prawa, dochodu ludzi etc.
to jest pare tysiecy
widzialem na stronie ksarda, ze przeprowadza ankiete na ten temat, z niej wynika zapotrzebowanie na silniki wyzszych klas.
lot rakiety prawidlowy, brak wplywu ubytku masy paliwa na wywazenie, dobrze tez dobrana powierzchnia statecznikow.Widac ciezar calosci po trajektorii lotu no i ten dynamiczny start.Rozumiem, ze zaplon byl od strony zatyczki?
Strusie jak najbardziej powinny miec swoja kontunuacje i to na AP, inaczej nie byly by strusiami:)
Fajniebylo by doczekac chwili, kiedy tego typu SR byly by tez oparte na AA, dopracowane i niezawodne, a impuls na bazie tego utleniacza tez niezly.Sam nie wiem co przedstawia wieksza trudnosc w oproacowaniu.
OSZ mi sie podobal jak cholera!
pozdrowienia _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie
Ostatnio zmieniony przez Hack dnia Pi± Mar 30, 2007 4:17 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Mar 30, 2007 3:51 pm Temat postu: |
|
|
No i mam pierwszy test Strusia_KNO3 czyli SR "Strusia_K" . Silnik na rurce od Strusia czyli papier. Fi dyszy 5,8 mm. Praca nieco za d³uga ale jak na 1 próbê ca³kiem dobrze.
FILM
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
robercik
Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Pi± Mar 30, 2007 6:54 pm Temat postu: |
|
|
rakiety.pomorze.pl _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Pi± Gru 03, 2010 10:31 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Mar 30, 2007 8:47 pm Temat postu: |
|
|
and¿ej napisa³: | ...Na AP czy nie Stru¶ powinien zaistnieæ na rynku . |
To czy Stru¶ ma szansê na produkcjê zale¿y to od otoczenia biznesowego ale raczej bym by³ tu pesymist±.
Dodano 31.03. --->
Widok rakiety Duke4 w ci±¿y czyli z ma³ymi Strusiami w brzuszku . Strusie maj± w dyszê wetkniête papierki toaletowe jako zabezpiecznie silnika.
Po locie ---> FILM_sekcja
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Czw Kwi 05, 2007 10:10 am Temat postu: |
|
|
Zrobi³em "Srusia_max" ale wygl±dem podobny do tego Strusia co znacie, tyle, ¿e nieco d³u¿szy bo paliwa da³em o 50 % wiêcej ( czyli 90 gram )
1. Wygl±d Strusia_max ( jest o 1 mm "grubszy" ) na tle Strusia
2. Widok w czasie pracy silnika
3. Wskazanie max. ci±gu
18 kG ci±gu
FILM
W czasie pracy silnika by³o jakie¶ zak³ócenie ale silnik wytrzyma³. Nie wiem czy ten maks. ci±g nie jest zawy¿ony na skutek wyhamowania pêdu podstawy wagi.
Kamera filmuj±ca wagê by³± ustawiona na filmowanie easy ( niezauwa¿y³em tego ) wiêc byæ mo¿e dlatego obrazy jakby nak³adaj± siê na siebie.
.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
robercik
Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Czw Kwi 05, 2007 10:21 pm Temat postu: |
|
|
rakiety.pomorze.pl _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Pi± Gru 03, 2010 10:36 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
v-21
Do³±czy³: 24 Lip 2002 Posty: 834 Sk±d: Kaszuby
|
Wys³any: Pi± Kwi 06, 2007 8:39 am Temat postu: |
|
|
mozsz miec super wyrób i najlepsze pomys³y to wielki....jesli nie da sie go sprzedac lub nie umie pomijam kweste bilansu nak³adu kosztów i zbieranych zysków
do nak³adu kosztów nalezy tez doliczyc tone kwitówi certyfikatów na dany wyrób ..znak CE ok....tys z³ cert ADR ok... tys z³ koncesje na wytwarzanie ..dziescia tys z³ sanepid strazak ochrona srodowiska kolejne dziescia... .... 10% kossztów na tzw obs³uge rynku to sa koszty wykonania SR a nie ile czasu ile ludzi i cena AP i tak realnie ..... ilu ludzi kupi taki SR za powiedzmy 100z³ bo jak sadze to bedzie jego minimalna cena rynkowa
pomimo wszystko ¿ycze sukcesów handlowych i zysków takich aby dla kazdego strczy³o i by³oj eszcze na nowe inwestycje...; _________________ ....a reszta niech se jaja li¿e..... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Kwi 06, 2007 9:59 am Temat postu: |
|
|
v-21 napisa³: | ...do nak³adu kosztów nalezy tez doliczyc tone kwitówi certyfikatów na dany wyrób ..znak CE ok....tys z³ cert ADR ok... tys z³ koncesje na wytwarzanie ..dziescia tys z³ sanepid strazak ochrona srodowiska kolejne dziescia... ...; |
Byæ mo¿e nie czytasz forum ale na dzi¶ mam ju¿ 50 % szans na wspó³pracê z firm± pirotechniczn± o ogromnym potencjale . To czy ten potencja³ siê zrealizuje zale¿y od wielu czynników ale co mnie cieszy na tej wspó³pracy zalezy i tej firmie i mi. Ze mn± osi±gn± znacznie szybciej sukces i znacznie wiêcej zarobi± o ile bêd± chcieli podzieliæ siê sukcesem . Firma ta uzyska³a ju¿ koncesjê ( mam w tym spory udzia³ ).
Mi³ego dnia A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
v-21
Do³±czy³: 24 Lip 2002 Posty: 834 Sk±d: Kaszuby
|
Wys³any: Pi± Kwi 06, 2007 11:29 am Temat postu: |
|
|
i owszem i czytam i wiem o jaka firme chodzi
pisze juz jako gosc raczej bo .... ma³o czasu mam za ma³o na pisanie i nie ze wzgleduna dom budowe tylko na prace która jak wielu osobom tu wiadomo jest moja pasja...
inna kwestia wole tu zachowac anonimowosc najdalej i ile to mozliwe
i nie rozpisywac sie zbytnio zw³aszcza ze tego nie lubie kto chce zna tel i moze pogadac chociaz s³owo mowione do niedawna by³o mniej widoczne niz pisane... _________________ ....a reszta niech se jaja li¿e..... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Kwi 06, 2007 3:16 pm Temat postu: |
|
|
robercik napisa³: | ....co do warto¶ci maksymalnej na pewno jest nieco zawy¿ona, proponujê wiêc zrobiæ test wagi o czym napisa³em w temacie o moim silniku karmelowym 300g. |
W którym¶ po¶cie wy¿ej da³em zdjêcie Strusia na dyszy cementowej, fi 9 mm. Dysza ta szybciej eroduje i ci±g Strusia jest ni¿szy. Na stopklatce ( pokaza³em ju¿ j± wy¿ej )
Mamy ci±g maks. 6 kG. Gdyby przyj±æ ( dlaczego ni¿ej ), ¿e waga zawy¿a wynik o 40 % to ci±g maks. rzeczywisty jest nie wiêkszy jak 4,3 kG. Zrobi³em tester silników do lotów o maks. wadze jak± powinien szarpn±æ silnik. Tu tester wa¿y 3,7 kG plus 0,12 kG silnik , razem : 3,82 kG
Silnik na dyszy cementowej , fi 9 mm jak widac z trudem ledwo co oderwa³ tester od ziemi.
FILM
Gdyby te 40 % jako zawy¿eniu ci±gu przyj±æ to realny ciag Strusia 8 kG wyniós³ by 5,7 kG a Strusia_max nie 18 a 12,5 kG.
To, ¿e waga zawy¿a ciag wydedukowa³em podczas obserwacji "ujemnego" ci±gu na starcie silnika.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Sob Kwi 07, 2007 8:37 pm Temat postu: |
|
|
Uwaga do postów wy¿ej o wskazaniach wagi. Gdy wskazuje ona jaki¶ pik ci±gu silnika to wskazanie jest zawy¿one o 40 - 50 %. Gdy wskazanie jest choæby na u³amek sekundy ustabiulizowane to wynik jest wiarygodny. Pik ³atwo rozpoznaæ poniewa¿ stopklatka bêdzie raczej nie wyra¼na.
Ci±g maksymalny rzeczywisty bêdê bada³ testerem.
Na poni¿szym zdjêciu i filmiku testowa³em silnik Stru¶, dysza szamotowa, ci±g 5,7 - 6 kG. Paliwo by³o jednak nieco inne - widowiskowe poprzez dodatek grubego proszku tytanu w takiej ilo¶ci, ¿e imulsu paliwa mi nie psu³. W te¶cie powsta³o co¶ co przewidujê czyli odstrzelenie zatyczki , wyrzucenie silnika i jego lot a la "muszka" . Poniewa¿ jest wtedy wsteczny ciag prêdko¶æ silnika nie jest du¿a i nawet jak by trafi³ w czerep by pewno skoñczy³o siê na siniaku .
Nie mniej test pokazuje, ¿e na takie ryzykowne zjawiska nale¿y byæ przygotowanym ( choæby nie robiæ testu gdy jest sucho ).
Paliwo wg mnie jest git i poka¿ê Strusia na paliwie z tytanem.
FILM
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
s_merfetka
Do³±czy³: 08 Lut 2007 Posty: 10
|
Wys³any: Nie Kwi 08, 2007 12:31 am Temat postu: |
|
|
Arkadiuszu! Ti widowiskowe, iskry marzenie! Gratuluje opanowania podczas filmowana. Stru¶ bez zatyczki normalnie jak ... pêdziwiatr! Mam dwa pytania... po pierwsze jak zdoby³e¶ Ti? By³e¶ na wycieczce w Azji? Po drugie a z czego ta zatyczka nieszczêsna? _________________ On by³ fizykiem a ona zmienn±.... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Nie Kwi 08, 2007 8:47 am Temat postu: |
|
|
s_merfetka napisa³: | Arkadiuszu! Ti widowiskowe, iskry marzenie! Gratuluje opanowania podczas filmowana... po pierwsze jak zdoby³e¶ Ti? By³e¶ na wycieczce w Azji? Po drugie a z czego ta zatyczka nieszczêsna? |
Iksry s± git , wiem, nic lepszego ni¿ tytan nie ma . Jestem opanowany poniewa¿ u mnie by³ to chleb powszedni wiêc wyæwiczony ( filmowa³em te¿ wyburzenia jak je robi³em ). Wiedzia³em te¿ z czym mam do czynienia i ¿e nie jest to dla mnie gro¼ne.
Ti ( i inne proszki ) mam w drobnych ilo¶ciach z firmy piro w Pionkach
Zatyczka jest niedopracowana. U¿y³em stare rurki do Strusia i by³a tam ju¿ jedna operacja co mo¿e dawaæ taki efekt. Zatyczka to mieszanka ¯E z cementem.
Silnik bez dyszy, z zatyczk±, z proszkiem tytanu to prosty i do¶æ dobry silnik rakietowy do szelek.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sylwek
Do³±czy³: 17 Sty 2007 Posty: 236
|
Wys³any: Nie Kwi 08, 2007 9:02 am Temat postu: |
|
|
Odno¶nie twojej maszynki do testowania SR zrobi³ bym ma³y± zmianê dorzuci³ bym po jeszcze jednym trujniku do tego który ³±czy u góry suport z nog± tak by utworzy³ o¶ w pionie. I dorzuic³ dodatkowy modó³ z dwiema prowaniczami zakoñczonymi u góry na ¶lepo tak by nie wyskoczy³a czê¶æ z SR. Ale pokrêci³em ale chodzi mi o to aby zrobiæ prowadnice do tej maszynki. _________________ Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|