Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik Max85

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Koko



Dołączył: 27 Mar 2003
Posty: 44
Skąd: z miejsca do ktorego slonko nie dochodzi

PostWysłany: Sob Gru 09, 2006 8:56 pm    Temat postu: Silnik Max85 Odpowiedz z cytatem

Witem
Chciałbym przedstawic projekt silnika:
Całkowita długosc 17cm
Długosc komoru spalania 10cm
Fi wew. 25mm
Fi zew. 30mm (niestety do tylu jestem ograniczony)
Paliwo: Sorbitolka~85g w 1 ziarnie z kanałem 5mm
Fi. krytyczne dyszy 4mm
Zapłon elektryczny od góry kanału
Kn wg. SRM 200Kn

I tu rodzi sie moje pytanie: Czy silnik to wytrzyma? Materiałem na korpus będzie papier klejony vicolem. Niestety SRM mi nawala i wyskakuja jakies dziwne krzaczki we wszystkich dalszych zakladkach.





Zalezy mi na dosyc szybkiej odpowiedzi, silnik ma byc w piątek zaprezentowany na dniach fizyki

Pozdro Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tryt



Dołączył: 19 Maj 2004
Posty: 156
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Gru 09, 2006 9:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masakra
kn początkowe 200
a końcowe 500?!:{@%$#^

nie ma bata nie wytrzyma

wyskakują ci dziwne liczby bo ciśnienie jest za duże pewno
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Koko



Dołączył: 27 Mar 2003
Posty: 44
Skąd: z miejsca do ktorego slonko nie dochodzi

PostWysłany: Sob Gru 09, 2006 9:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A gdyby Kn poczatkowe bylo 170 a Kn max 245 wytrzyma taka rurka?
Zmniejszyl bym po prostu dlugosc ziarna paliwa.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tryt



Dołączył: 19 Maj 2004
Posty: 156
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Gru 09, 2006 9:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdź ile będzie wynosić ciśnienie

nie wiem dokładnie ile wytrzyma 2.5mm papieru Rolling Eyes
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
maxlam
Gość





PostWysłany: Sob Gru 09, 2006 9:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Papier to ślepy zaułek.
Przynajmniej w wydaniu amatorskim.

Odżałuj 17zł na 3m rury PVCU SCH40 i przeczytaj to
Powrót do góry
Koko



Dołączył: 27 Mar 2003
Posty: 44
Skąd: z miejsca do ktorego slonko nie dochodzi

PostWysłany: Sob Gru 09, 2006 10:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zalezy mi na tym zeby zrobic ten silnik z papieru i o dyszy fi kryt 4mm. Długosc ziarna paliwa moze ulec zmianie. Niestety SRM i tak pokazuje mi jakies płotki i nie mam jak obliczyc cisnienia. Jaka dlugosc paliwa bedzie odpowiednia dla takich wymiarow silnika?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Gru 09, 2006 11:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy podanych parametrach ziarna, trudno to będzie skonstruować.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
maxlam
Gość





PostWysłany: Nie Gru 10, 2006 12:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem, dlaczego się upierasz przy tym kartoniku, ale czemu nie, lecz musisz zmienić kilka rzeczy moja propozycja w arkuszu i na twoim miejscu ścianki, co najmniej 5mm jak nie więcej, ale trzeba by zrobić test dysza i zatyczka beton odlewany w korpusie może wystarczy montaż przez nawiercenie rury większym wiertłem i przy odlaniu wypełnią się, ale to też trzeba by przetestować.

Wyszedłby z tego silnik w klasie powiedzmy F 40 może F50 całkiem spory model można tym poruszyć.

Daj znać, co ci wyszło ciekawy jestem, bo sam mam kilka rozpoczętych korpusów do mini silniczków, bo fi wewnętrzne 12mm z jednym ziarnem, ale nie mam, kiedy dokończyć (bujne rzycie towarzyskie hihi) i ciągle robię te calowe wielkoludy z PVC...
Powrót do góry
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pon Gru 11, 2006 9:06 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj

Moja propozycja jest taka:

1 ziarno paliwa:
długość 80mm
kanał 6mm
średnica 24 mm

średnica krytyczna dyszy = 5 mm

Zakładam, ze dysza z cementu ulegnie erozji (2 mm), co spowoduje utrzymanie ciśnienia w silniku na poziomie ok. 1,5 MPa.
Maksymalne KN=140

Wydaje mi się, ze korpus papierowy sklejony Wikolem powinien wytrzymać.
Silnik mieści się w klasie F z ciągiem 60 N

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Koko



Dołączył: 27 Mar 2003
Posty: 44
Skąd: z miejsca do ktorego slonko nie dochodzi

PostWysłany: Pon Gru 11, 2006 1:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wykonałem już ziarno : 60mm długosci, srednica 24, kanał 5mm
Niestety fi krytyczne musze zostawic 4mm bo ma to byc silnik powtarzalny, a mam akurat taką formę (kolega nie skonsultowal tego ze mna i podrzucil mi od razu gotowa forme...):







Ziarno scaliłem z zapłonnikiem elektrycznym i dzisiaj umieszcze je w korpusie:





Najprawdopodobniej jutro odbędzie się start- kijanka (dosyc duza Rolling Eyes )
Postaram się zamieścic film ze startu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Koko



Dołączył: 27 Mar 2003
Posty: 44
Skąd: z miejsca do ktorego slonko nie dochodzi

PostWysłany: Nie Gru 17, 2006 3:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i niestety... klapa.
W obydwu testach wywalilo dysze, ale sam początek startu był dosyc energiczny. Nie pozostaje nic innego jak wzmocnic mocowanie dyszy i przetestowac ponownie... jak tylko znajde czas Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Andrio



Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 1
Skąd: United Kingdom

PostWysłany: Sro Gru 31, 2014 9:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Każdy silnik wyposażony na końcu (zaraz pod korkiem) w 1,5 cm plasterek zainhibitowanej na bokach i górze karmelki jako ładunek zapalający. Próba statyczna, zapłon elektryczny.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP