Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik dla wszystkich
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojciech G



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 63
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie Lut 19, 2006 4:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zobaczył bym z chęcią ten film ale niestety nie mogę sobie poradzić z tym Rapid Share moż coś podpowiesz?.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tryt



Dołączył: 19 Maj 2004
Posty: 156
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Lut 19, 2006 4:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wojciech G napisał:
Zobaczył bym z chęcią ten film ale niestety nie mogę sobie poradzić z tym Rapid Share moż coś podpowiesz?.
Pozdrawiam


Link --> kilkasz FREE --> czekasz 20s --> wpisujesz kod jaki zobaczysz -->ściągasz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
tryt



Dołączył: 19 Maj 2004
Posty: 156
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Lut 19, 2006 9:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Ostatnie 5 silników gotowe do testów


Ostatnie z tej serji a właściwie rury Wink
trzeba się będzie wybrać do budowlanego

Jak na razie to silnik spisuje się bardzo dobrze
i nie było żadnej awarji z wyjątkiem dwóch nieudanych prób z opuźniaczem
w zatyczce który w obu silnikach wystrzelił

Jeżeli ktoś będzie robił silnik według tego opisu niech o tym napisze (w końcu to poradnik Razz )
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Lut 19, 2006 9:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tryt napisał:
....Szkoda bo jak wrzuciłem dane z SRMa do SpaceCada
i zmniejszyłem osiągi o 15% to pułap wynosił 1050m Shocked


Nie wystarczy wrzucić wielkości ładunku do SRM a do Space Cada danych aby uzyskać prawdziwe wyniki.
Zwłaszcza dotyczy to obliczenia parametrów silnika, który w tym wykonaniu musi być mocno przeliczony. Służy do tego szereg współczynników opisujących efektywność spalania, sprawnośc dyszy, które z silnika, który wydaje się być mocarzem potrafią zrobić kaszlaka...

Już gdzieś o tym pisałem przy okazji silników kilogramowych i większych. Jest to o tyle bez sensu, że doskonale wykonany silnik z dobrym paliwem w ilości 200 gram potrafi wygenerować podobną moc jak kilogramowy karmelkowiec w rurze po dywanie.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
dodo



Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 47
Skąd: z zakopalisk

PostWysłany: Nie Lut 19, 2006 9:39 pm    Temat postu: piktogram Odpowiedz z cytatem

tryt napisał:
Wojciech G napisał:
Zobaczył bym z chęcią ten film ale niestety nie mogę sobie poradzić z tym Rapid Share moż coś podpowiesz?.
Pozdrawiam


Link --> kilkasz FREE --> czekasz 20s --> wpisujesz kod jaki zobaczysz -->ściągasz

fajnie to polecialo
a najtrudniej zuwazyc jak cos jest wolami nawalone
Laughing sam wiem bo tez sie musialem dopytywac nizej macie obrazkowa instukce jak to chodzi Wink
trzeba lkiknac na te bombe co jest nizej Laughing Laughing Laughing
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
tryt



Dołączył: 19 Maj 2004
Posty: 156
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Lut 19, 2006 9:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz rację
Ale z czegoś trzeba wyjść żeby mieć jakieś pojęcie co do ciśnienia i osiągów
W SRMie program zakłada że paliwo jest idealne co do kształtu i gęstośći
oraz idealną dyszę, zapłon na wszystkich powieżchniach na raz itp
Jedyny sposób to aby być pewnym to test na dobrej hamowni Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Lut 19, 2006 10:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nic podobnego, SRM wcale nie zakłada doskonałości - pozwala dobrać parametry niedoskonałości zarówno paliwa jak i konstrukcji dyszy i silnika...

To, że akurat liczy dla doskonałego silnika jest tylko i wyłącznie efektem pracy Nakki, po prostu taki stopień doskonałości osiągnęły jego silniki karmelkowe. Jednak dla silników w rurach PVC z dyszami szamotowymi, cementowymi, bedącymi zwykłymi dziurami w cemencie, niektóre współczynniki, które mało kto odważy się ruszyć/zmieniać tym arkuszu wygląją zupełnie inaczej niż zaproponowane przez Nakkę. Np. pomajstruj sobie przy współczynniku zwanym nozzle efficiency...u Nakki jest on wysoki, ale w prostych silnikach trzeba go zmniejszyć - może nawet o 0,1

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Nie Lut 19, 2006 10:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dla mnie zmienic cos w jego arkuszu to profanacja Very Happy bardzo szanuje tego człowieka... Jestem pełen podziwu dla niego. Taki mały OT, do kasacji.
_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
maxlam
Gość





PostWysłany: Nie Lut 19, 2006 10:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o SRM to jestem zwolennikiem podpisuję się pod nim obiema rękami i czym tam jeszcze mam PINOT ma rację trzeba umieć stosować ten arkusz zastosowany z głową pozwala kilkunasto krotne zmniejszyć ilość testów by zrobić coś sensownego.

Jeśli chodzi o współczynnik doskonałości hmm z moich obserwacji wynika, iż spokojnie można podzielić przez 1/2 osiągi wyliczone w srm (przy ustawieniach nakka) dla silnika z cementową dyszą o średniej doskonałości wykonania, należy pamiętać, iż niezwykle ważnym momentem w życiu silnika jest sam moment odpalenia, który rzutuje na dalszą pracę silnika tak dalece, iż może zmniejszyć nawet o połowę osiągi silnika tak, więc widać, iż na każdym etapie trzeba pilnować by silniczek robić i użytkować zgodnie ze sztuką.
Powrót do góry
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lut 20, 2006 10:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jacek R. napisał:
dla mnie zmienic cos w jego arkuszu to profanacja Very Happy bardzo szanuje tego człowieka... Jestem pełen podziwu dla niego. Taki mały OT, do kasacji.


Wszyscy go bardzo szanujemy, ale nie popadajmy w zbytnią nabożność. Nakka i tak zablokował wszystkie komórki arkusza, których zmiana wprowadziłaby błędy obliczeniowe. Tak, że bez obaw. Każda wartosć, którą mozna zmienić, może być zmieniona. Oczywiście, trzeba to robić z głową, wiedząc co i dlaczego się zmienia.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wojciech G



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 63
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon Lut 20, 2006 10:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja w sprawie odpadnięcia statecznika, już przy starcie znika z pola widzenia statecznik z prawej strony obrazu (chyba że rakieta wykonuje jakiś dziwny obrót). Natomiast jak z kadru znikają zabudowania widać wyraźnie w prawym górnym rogu kadru coś opadającego, prawdopodobnie jest to statecznik. Z jakiej wyrzutni startuje rakieta?.
Generalnie wszystko OK tylko tam w górze widać efekty braku stabilizacji lotu.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
nitryl



Dołączył: 22 Gru 2004
Posty: 49

PostWysłany: Nie Lut 26, 2006 12:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to ja mam pytanie jak bardzo można wierzyć temu arkuszowi?? jeżeli mam rurę PCV na 21MPa to czy z spokojnym sumieniem można zrobic opierając się a wyliczeniach z arkusza silnik który ma Pmax np 10 czy 15 MPa?? czy trzeba traktować to jeszcze bardziej z dystansem??

nitryl

ps Very Happy może kiedyś coś mi poleci:D

_________________
gg-3149000 e-mail amfik1@o2.pl zchęcią przyjmę każdą książkę o tematyce pirotechnicznej
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Nie Lut 26, 2006 11:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

te cisnienia podane na rurkach sa to cisnienia ktore dana rurka wytrzymuje przez dluuuugi okres czasu (np rurki do wody po kilkanascie lat przy podanym cisnieniu), wieksze cisnienia wytrzymają ale nie tak długo. Oczywiscie do pewnych granic. spokojnie o rezerwanie rurki nie ma sie co martwić (no chyba ze eksplozja kermitowa) najwyzej nam sie nadmucha (zmięknie od goraca i pod wplywem cisnienia "nadmucha sie"). Pozdrawiam.
_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
Gość






PostWysłany: Wto Maj 02, 2006 9:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Mam zamiar wykonać sobie taki silnik..tylko nie wiem co to są tulejki dystansowe-niech mi ktoś to wytlumaczy, bo jestem całkowicie zielony.
Powrót do góry
MICHAL-RAKIETOMAN



Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 68

PostWysłany: Wto Maj 02, 2006 11:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

one maja za zadanie oddzielic segmenty tzn zrobic przerwe miedzy nimi
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
krissmann



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 108
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto Maj 02, 2006 12:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to mogą być chyba takie kółeczka, z dziurką szerokości kanału, pomiędzy segmętami, zrób z grubej tektóry.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MICHAL-RAKIETOMAN



Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 68

PostWysłany: Wto Maj 02, 2006 12:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie to ma maiec srednica=srednicy wewnetrzenej rurki z ktorej jest korpus
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
krissmann



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 108
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto Maj 02, 2006 12:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o tym mówiłem, może żle sprecyzowałem Embarassed , ale muszą chyba mieć otworki na kanał Question
_________________
Piszę poprawnie po polsku
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szpaner



Dołączył: 11 Paź 2004
Posty: 561

PostWysłany: Wto Maj 02, 2006 1:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tulejki dystansowe mają za zadanie umożliwić spalanie ziarna na powieżchniach czołowych

Paliwo wygląda w tedy tak:

[===]...[===]...[===]

[===]...[===]...[===]
(silnik leży - pozycja pozioma, przekrój, [===] oznacza powieżchnię na której płaszczyna tnąca styka się z segmantem ziarna)

Dzięki spalaniu na powieżchniach bocznych (kanał) uzyskuje się większy ciąg niż przy spalaniu tylko na powieżchni czołowej. Jednak spalanie w kanale powoduje, że w czasie pracy ciąg silnika rośnie - z powodu wzrostu powieżchni spalania

Spalanie dodatkowo na powieżchniach czołowych sprawia, że ciśnienie w silniku jest prawie identyczne przez cały czas pracy. A to oznacza, że silnik może utrzymać warunki zbliżone do optymalnych przez cały czas pracy (czyt. prawie maksymalne ciśnienie przez cały czas - największy ciąg - najbardziej efektywne wykożystanie paliwa - najdalsze / najwyższe loty )

W tulejkach nie ma być żadnych otworków na kanał. Tulejki to dość cienkie pierścienie przylegające do wewnętrznej ścianki korpusu. Poza nimi nie ma co się spalać. A "dziurki na kanał" są zdecydowanie większe od kanału, więc nazwa nie zbyt trafna


uwaga! Ten tym ziarna jest przewidziany raczej dla zaawansowanych modelarzy. Mniej zaawansowanym całkowicie wystarczy pojedyńczy segment, spalający się na powieżchni bocznej (w kanale)
Takie ziarno umożliwia odlanie lub ubiecie go bezpośrednio w korpusie, co znacznie upraszcza pracę!

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jacek R.



Dołączył: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków

PostWysłany: Wto Maj 02, 2006 2:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo ładny silnik. Robilem takie ale mniejsze odrobine jeszcze zanim ten przepis (bardzo dobry z resztą) się pojawił. Jako dyszy uzywałem nawet gipsu i latały. Główna zaletą takiego silnika (moim zdaniem) jest powtażalność. No i szybkość produkcji korpusu Smile Co do tulejek dystansowych to ja robilem tak ze jak mialem papierowe inhibitory to robilem tak zeby inhibitor był dłuższy i wystawał przed ziarno na jakies 2-3mm. Następne ziarno opierało sie na tym wystającym kawałku przez co miedzy ziarnami były odstepy.
_________________
Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP