Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Dysza wykonana z metalu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Bibel



Do³±czy³: 19 Mar 2004
Posty: 22

PostWys³any: Wto Lip 26, 2005 1:25 pm    Temat postu: Dysza wykonana z metalu Odpowiedz z cytatem

Co myslicie na temat takiej dyszy (w zasadzie to jest dysza i czê¶æ komory no ale...) (znajomy tokarz mi wykonal)

Materia³ Stal
Grubo¶æ ¶cianek 2mm
Grubo¶æ ¶renicy krytycznej 3,5mm

D³ugo¶æ 50mm
¦rednica wew komory spalania 30mm
¦rednica zew komory spalania 32mm
¦rednica krytyczna 6mm
¦rednica wylotowa dyszy 30mm

Tu macie fotki

Dysza stoi na dyszy Laughing

Lezy na boku (ten patyczek za tym to zapalka by dysza nie zleciala)

Widok od góry kieliszka Twisted Evil

Od strony dyszy

Powiekszona fotka


Gdyby kto¶ chcia³ normalnej wielkosci (takiej jakiej byly robiene fotki to moge na maila wyslac. Lacznie zajmuje cos kolo 2,5mb)

Postaram sie dzisiaj zrobi probe statyczna i sie zobaczy co wyjdzie Smile Kumpel (tokarz) wykona mi jeszcze jedn± dysze tyle ze wartosc krytyczna bedzie wynosic 10mm


Ostatnio zmieniony przez Bibel dnia Nie Lis 23, 2014 8:23 am, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Wto Lip 26, 2005 2:37 pm    Temat postu: k±t wylotowy Odpowiedz z cytatem

Po mojemu trochê za du¿y k±t wylotowy dyszy . Wygl±da to na ca 60* i obawiam siê ¿e niewiele to da, bo strumieñ gazów szybko siê oderwie od ¶cianki. Zwykle k±t wylotowy jest maksymalnie równy 30*. Niemniej jak to ju¿ w jednym temacie napisa³em we¼ j± "przedmuchaj karmelk±" i wtedy siê oka¿e ( mo¿e siê mylê ?? ). Mam nadziejê ¿e jaki¶ filmik siê znajdzie Question
Pozdrowienia

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Wto Lip 26, 2005 3:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak z paliwem, rozmiarami ziarna? Pytam z ciekawo¶ci, bo nie wiem, czy chcesz zrobiæ ¶wiecê dymn±, silnik, czy granat.....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Bibel



Do³±czy³: 19 Mar 2004
Posty: 22

PostWys³any: Wto Lip 26, 2005 3:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

filmik jest w drodze
narazie spowodu braku czasu testowalem na zwyklej saletrze z cukrem 60:40 Smile jutro lub jeszcze dzisiaj zrobie karmelke i w tedy sie okaze Smile

filmik postaram sie wzucic jeszcze dzis (z proby na zwyklej saletrze bez ubijania i z beznadziejnym korpusem (pod koniec sie przepalil co widac na filmiku Razz))

silnik mial wymiary
wysokosc 9cm
szerokosc 3cm

i bez obaw Jaskiniowiec narazie bede testowal to na karmelku bo co do lepszych paliw czy hp to mam za mala wiedze by sie brac Razz i narazie chce sie pobawic czyms mniejszym i slabszym Razz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
pessos



Do³±czy³: 27 Cze 2004
Posty: 153
Sk±d: Trinneck

PostWys³any: Sro Lip 27, 2005 7:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pytanie : Jak ty chcesz mocowaæ tak± dyszê w silniku Question
Bo z tego co widzê, masz tam nawiercone raptem dwa otworki Confused Widzia³em film z pracy metalowego silnika Knoda i jak napisa³, ¿e mu ¶cie³o ¶ruby, to tak od siebie radzi³bym ci zrobiæ trzoszke wiêcej punktów mocuj±cych Idea

_________________

plany na dzi¶ s± takie, ¿e ich nie ma
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Sro Lip 27, 2005 8:27 pm    Temat postu: Jak mas³o %/ [zez] Odpowiedz z cytatem

K³aniam siêpiêknie:)
pessos napisa³:
Pytanie : Jak ty chcesz mocowaæ tak± dyszê w silniku Question
Bo z tego co widzê, masz tam nawiercone raptem dwa otworki Confused Widzia³em film z pracy metalowego silnika Knoda i jak napisa³, ¿e mu ¶cie³o ¶ruby, to tak od siebie radzi³bym ci zrobiæ trzoszke wiêcej punktów mocuj±cych Idea

gwoli ¶cis³o¶ci to osiem wkrêtów M4 i to tak jakby z wosku by³y zrobione ( czyste ciêcie )
a dla zrównowa¿enia reakcji ( co mi Knod przypomnia³ ), drugie tyle tylko ¿e od strony zatyczki.
ani dyszy ani zatyczki nie uda³o siê odnale¼æ mimo ¿e jedno posz³o w niebo a drubie w ziemiê.

Filmy z tej próby gdzie¶ na forum siedz± ale chwilowo nie mam czasu aby szukaæ. Jak znajdê to wklejê.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"


Ostatnio zmieniony przez dziadek kermit dnia Czw Lip 28, 2005 1:37 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Bibel



Do³±czy³: 19 Mar 2004
Posty: 22

PostWys³any: Sro Lip 27, 2005 8:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm nie wziolem tego pod uwage jak i wielu innych zeczy hehe nic trzeba sie przyznac iz ta dysza to lekka pomylka
no ale koles bedzie mial ode mnie kolejne zlecenie tylko tym razem bedzie to dyszka z uwzglednieniem paru parametrow opisanych powyzej Smile hehehe Very HappyVery Happy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Sro Lip 27, 2005 9:25 pm    Temat postu: przechlapany los prototypu Odpowiedz z cytatem

Klaniam siê piêknie:)
Niestety taki jest porzechlapany los prototypu Confused Tylko niektóre l±duj± w muzeum techniki ( wiêkszo¶æ na z³omie niestety )

Ale nie myli siê tylko ten kto nic nie robi a wiêc nie zra¿aj siê, bo nie o krytykanctwo tutaj chodzi ale o jak±¶ naukê.
Spróbuj jednak j± przedmuchaæ, bêdzie jaki¶ materia³ do porównañ i przemy¶leñ. Najlepiej zrobiæ silnik z tak± sam± ilo¶ci± paliwa i w tej samej konfiguracji, wówczas wiadomo bêdzie które rozwi±zanie jest lepesze.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Bibel



Do³±czy³: 19 Mar 2004
Posty: 22

PostWys³any: Czw Lip 28, 2005 12:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pod wieczor zamieszcze fotki i filmik z testow statycznych na karmelku Smile

ale dyszy nr 2 (nie rozni sie niczym poza tym ze ma srednice krytyczna 10mm i ma kat wewnetgrzny 45*)

ps dzieki Kermit za pocieszenie Smile i zapewniam ze nie jestem osoba ktora latwo sie poddaje Twisted Evil
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Bibel



Do³±czy³: 19 Mar 2004
Posty: 22

PostWys³any: Pi± Lip 29, 2005 5:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powiem aby ze jest lipa z filmikiem poniewaz kamezyscie czesly sie zlekka rece Evil or Very Mad Evil or Very Mad koles przerazil sie bo silnik wydal silny i ogluszajacy gwizd hehehehe Shocked Twisted Evil mam za to fotki z przed i po odpalnaiu Rolling Eyes

to jest silnik bez dyszy (15cm dlugosci; 30mm wew 32mm zew)


tu mamy mase paliwowa (karmelek 60:40)


calosc po zlozeniu


tu juz po paleniu (trwalo cos okolo 4-5s)


tak jak wyzej tylko od innej strony


sama dysza


caly silnik wraz z dysza


ps sorka za brak filmiku ale postaram sie zrobic jeszcze jedna probe i w tedy to ja bede trzymal aparat Rolling Eyes Wink


Ostatnio zmieniony przez Bibel dnia Nie Lis 23, 2014 8:24 am, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± Lip 29, 2005 5:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

silnik wygl±da bardzo masywnie - ¶ciankê szacujê na jakie¶ 2 mm co przy tej ¶rednicy wytrzyma ze 150 atmosfer...Smile - to chyba do testów naziemnych a nie do lotów? Je¶li do lotów, powiedz gdzie odpalasz, to bêdê omija³ szerokim ³ukiem....Smile

Dysza ma niew³asciwy k±t rozwarcia, ten kieliszek nic ci nie daje oprócz dodatkowej masy, równie dobrze mo¿esz go obci±æ bez wielkiej straty dla efektywno¶ci dyszy. Taki k±t mo¿e by dzia³a³ w prózni na paliwach o baaaaaardzo ma³ej szybko¶ci wylotowej....

Po grubym osadzie na dyszy widac, ¿e paliwo nie spali³o siê prawid³owo - wygl±da jakby by³o za du¿o KNO3 lub KNO3 nie by³ zmielony.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Bibel



Do³±czy³: 19 Mar 2004
Posty: 22

PostWys³any: Pi± Lip 29, 2005 5:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

heheh spoko to do testow naziemnych jeszcze swira nie mam Rolling Eyes Wink


i o tym iz za duzy jest kat to wiem ale to byla pierwsza dysza jaka kooles mi zrobil Smile tylko szkoda bylo wyzucic bez testow a testy uwazam ze wypadly swietnie

ogien z dyszy byl na jakies 5cm hehe i bardzo duzo dymu hehe a swist silniczka miodzio Very HappyVery Happy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pi± Lip 29, 2005 5:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i dobrze, masz przynajmniej wnioski na przysz³o¶æ: wyd³u¿yæ dyszê, zmniejszyæ k±t rozwarcia, zaizolowaæ ¶cianki silnika (po kolorku tlenków na zewn±trz korpusu widaæ, ¿e trochê go przyjara³o). Je¶li czas palenia by³ rzêdu 4-5 sekund, to masz za ma³y zacisk.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Pi± Lip 29, 2005 5:51 pm    Temat postu: Dysza akustyczna Odpowiedz z cytatem

K³aniam siê piêknie Very Happy
Jednym slowem wiemy ju¿ jak mo¿n azrobiæ dyszê akustyczn±.
A tak po prawdzie, to efekt charakterystyczny dla oderwania przep³ywu d ¶æianki dyszy. Czyli za duu¿y k±t sto¿ka wylotowego.
Teraz kolej na nastêpny egzemplarz z mniejszym k±tem, i bêdzie temat naukowo przeprowadzony z
zachowaniem zasady jednej ró¿nicy

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Bibel



Do³±czy³: 19 Mar 2004
Posty: 22

PostWys³any: Pi± Lip 29, 2005 7:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hehe czyli o jakich wymiarach sugerujecie dysze ? (kat rozwarcia stozka) i jaka srednice krytyczna ?
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Pi± Lip 29, 2005 7:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A daj k±t rozwarcia nie 45 a 25* trochê to wyd³u¿y dyszê ale warto zobaczyæ ró¿nicê w dzia³aniu. Pozosta³e wymiary tj ¶rednica wylotowa i krytyczna bez zmian.
Wówczas jedyn± ró¿nic± miêdzy obiema dyszami bêdzie k±t sto¿ka wylotowego. W ten sposób mo¿na bêdzie stwierdziæ jaki wp³yw na dzia³anie silnika ma w³a¶nie ten parametr.
(Oczywi¶æie silnik i paliwo te¿ bez zmian)

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maslak666



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Sk±d: Radom

PostWys³any: Pi± Lip 29, 2005 8:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nakka stosuje 12*, dla jednego trójk±ta na przekroju dyszy, czyli ³±cznie bêdzie w przybli¿eniu tak jak mówi Kermit.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
pessos



Do³±czy³: 27 Cze 2004
Posty: 153
Sk±d: Trinneck

PostWys³any: Pi± Lip 29, 2005 8:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czo³em
Zwróæcie równie¿ uwagê na z³e uszczelnienie silnika Exclamation Zdjecie nr 5, gdzie to widaæ niespalone pozosta³o¶ci po paliwie, "wyci¶niete" miedzy gwintem ¶ruby. Na mój gust to, ¿e szczê¶liwie nie wyrwa³o ci dyszy, by³o kwesti± zbyt s³abego ci¶nienia, które mog³o byæ spowodowane z³ym przy¿±dzeniem paliwa jaki z³ym uszczelnieniem. Karmelek spokojnie poradzi³by sobie z takimi ¶rubkami Idea Duuu¿o do poprawy w silniku, ale przynajmniej jakies wyniki badañ potwierdzone zdjêciami Wink

_________________

plany na dzi¶ s± takie, ¿e ich nie ma
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
piroman



Do³±czy³: 16 Cze 2004
Posty: 244

PostWys³any: Pi± Lip 29, 2005 9:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W Pismie napisano:
Cytat:
Na moc karmelu zwa¿ajcie a bêdzie wam to nagrodzone, albowiem ten kto si³y Jego nie docenia zostanie ukarany
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP