Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Silnik: swallower #1 [C35S.70g]
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
swallower



Do³±czy³: 05 Maj 2004
Posty: 67
Sk±d: mam wiedzieæ?

PostWys³any: Sro Lip 06, 2005 5:10 pm    Temat postu: Silnik: swallower #1 [C35S.70g] Odpowiedz z cytatem

Witam Smile

Zaczne od wyt³umaczenia. Chcia³em za³o¿yæ nowy temat, bo nie ma dobrego tematu gdzie mo¿na podzieliæ siê swoimi wynikami z SR. Poza tym, ten silnik nie bêdzie jedyny i bêdê z czasem pisa³ o nowych silnikach. Dodatkowo taki temat motywuje, ¿eby mieæ co tutaj napisaæ, trzeba robiæ Wink .

swallower #1 [C35S.70g]

Kod:

Korpus:
------------------------------------------------------------------------------------
Papierowy (gotowy z ciasno zwijanego papieru)
D³. ~10,5cm
Fi wew.: ~2,3cm
Fi zew.: ~2,6cm


Paliwo:
------------------------------------------------------------------------------------
Fa³szywa karmelka (C35S) ~70g, (proporcje 60:40),
Kana³: 2/3 ca³ego paliwa,
D³. paliwa: ~7,5cm

Zapalanie: visco przez ca³y kana³.


Dysza
------------------------------------------------------------------------------------
Bukowa, tylko wywiercony otwór, bez kszta³towania (toczona na rozmiar),
zbrojona 3 wkrêtami (tylko na test statyczny) i klejona
Fi wew.: 4mm


Zatyczka:
------------------------------------------------------------------------------------
Bukowa, toczona na rozmiar, klejona.



Korpus spisa³ siê nie¼le*, gorzej z dysz±:





Paliwko wysz³o w miarê dobrze:
[url=http://xthost.info/swallowerstore/swallower_sr1.avi]

[kliknij aby ¶ci±gn±æ film][/url]

Lecz tylko przez pierwszy etap spalania (niedosuszy³em, efekt - pocz±tkowe spalanie niez³e, ale pó¼niejsze przypominaj±ce ¶wiecê dymn±). Dodatkowo po pracy zostawi³o mnóstwo ¶mieci:



Które pó¼niej okaza³y siê azotanem potasu, bo zostawione na noc rozpu¶ci³y siê i nazbiera³y tyle wilgoci, ¿e rozmok³y kartkê na której le¿a³y.

Arrow Wnioski:
- Nastêpnym razem albo wzmocniê dyszê szk³em wodnym, albo zmienie materia³.
- Oprócz tego przesuszê dok³adnie silnik. Byæ mo¿e wzmocnie trochê korpus.
- Napewo przy tym paliwku postaram dobraæ siê lepiej sk³adniki, ¿eby nie zostawia³o tyle ¿u¿lu.

Aktualnie suszy siê inne paliwo, wed³ug przepisu Pana z http://www.jamesyawn.com/ . Gor±co polecam t± stronê, facet pisze bardzo czytelnie i daje mnóstwo po¿ytecznych wskazówek, zna siê na fachu i opisy s± bogate w zdjêcia. Naprawdê polecam. Mo¿e jeszcze dzi¶ test paliwa wed³ug tego przepisu, ale zobaczy siê jak wyschnie.

P.S: Mam nadziejê, ¿e moge sobie 'mieæ', w³asny topic o swoich SR'ach Wink .
P.S2: Prosze te¿ o jakie¶ pomocnicze hinty, które mog³y by mi pomóc przy nastêpnych SR'ach Wink .


Pozdrawiam, FJ

________________________________________________
*) te zbr±zowienie korpusu widoczne na zdjêciu,
wynika z tego ¿e po pracy w silniku znajdowa³o siê
du¿o roz¿a¿onego ¿u¿lu, który spala³ od ¶rodka papier.

_________________
Nie ma tego dobrego, od którego nie ma lepszego Wink .
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Sro Lip 06, 2005 5:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No...rakietka raczej by Ci na tym nie polecia³a. Mo¿e kijanka z majestatycznym startem.
Kilka propozycji:
Zaimpregnuj dyszê szk³em wodnym
Wyd³u¿ paliwo i dodaj do niego czerwonego tlenku ¿elaza (rdzy}
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
maslak666



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Sk±d: Radom

PostWys³any: Sro Lip 06, 2005 7:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moje propozycje:
....daj do dyszki metalow± wk³adkê. Nie musi byæ koniecznie stal, mi zawsze dobrze spisywa³a siê folia Al.
....zaimpregnuj korpus szk³em wodnym.
....paliwo dobrze wysusz, d³u¿ej ni¿ dzieñ.

A ta stronka jedna z najlepszych jak± widzia³em o SR - wszystko jasno opisane co i jak. Polecam szczególnie sposób, w jaki ten jegomo¶æ robi segmenty paliwa.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Sro Lip 06, 2005 8:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

K³aniam siê piêknie Very Happy
Gwoli ¶cis³o¶ci to C35S ma inny sk³ad ni¿ 40/60.
Dok³adnie 37,5/62,5 Cukier/Saletra.
Co do fa³szywo¶æi karmelki to chyba j± za ma³o wygotowa³e¶ i wysuszy³e¶. Kiepsko siê to spala³o , widocznie nie by³o zap³onu na ca³ej powierzchni spalania i mia³e¶ spalanie czo³owe. To tak jakby kana³ by³ za ciasny na lont. Wtedy nie rozpali ci na ca³ej d³ugo¶ci kana³u ale bêdzie siê rozpala³o w tempie lontu.
Prawdopodobnie te¿ nie bylo to dobrze wysuszone. Niestety resztki wilgoci okrutnie spowalniaj± spalanie, a wysuszenie tego w silniku niestety wymaga cierpliwo¶æi ( jakie¶ 7 dni do 1 tygodnia Laughing ).
W ka¿dym b±d¼ razie gratulujê naukowego podej¶æia do tematu. Podoba mi siê to.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Sro Lip 06, 2005 8:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proponuje te¿ zmieniæ sposób odpalenia. Z tego co wiem, masz ca³kiem fajn± zapalarkê, wiêc czemu by jej nie u¿yæ - z autopsji wiem, ¿e ma to ogromne znaczenie.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ska³t



Do³±czy³: 22 Cze 2004
Posty: 93
Sk±d: lud

PostWys³any: Sro Lip 06, 2005 11:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja przedewszystkim pomalowa³ bym ze 3 razy szk³em wodnym dyszke ja maluje trzy razy i nie ma w sumie ¿adnej erozji :


Pozdrowienia Smile
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maslak666



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Sk±d: Radom

PostWys³any: Czw Lip 07, 2005 11:24 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crave napisa³:
Proponuje te¿ zmieniæ sposób odpalenia. Z tego co wiem, masz ca³kiem fajn± zapalarkê, wiêc czemu by jej nie u¿yæ - z autopsji wiem, ¿e ma to ogromne znaczenie.


A w³a¶nie - zap³on koniecznie od góry.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
swallower



Do³±czy³: 05 Maj 2004
Posty: 67
Sk±d: mam wiedzieæ?

PostWys³any: Nie Lip 10, 2005 7:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, nareszcie chwilka czasu Wink Exclamation

Dziêkujê wszystkim za uwagi Smile . Napewno przydadz± siê przy konstrukcji nastêpnego SR.

Dzisiaj chcia³em siê pochwaliæ wynikami zabawy z paliwkiem wed³ug przepisu
[ http://www.jamesyawn.com/rcandy/nokaro.html ].

Hym... Powiem tyle, ¿e robienie t± metod± paliwa jest do¶æ czasoch³onne Wink . Sporo przy nim zabawy, ale jednocze¶nie jest do¶æ proste i jednak bardzo dobre przy odpowiedniej wprawie.

Zdjêcia z pierwszej partii tego paliwka:



Zrobi³em 4 segmenty (na zdjêciu widaæ tylko 3, bo jeden z nich ju¿ spalony - by³ zrobiony jako próbka). Niestety trochê za d³ugo trwa³ drugi etap produkcji paliwa (po przeczytaniu ca³ego artyku³u na stronie, któr± poda³em bêdziecie wiedzieæ dok³adnie o co mi chodzi) czyli powtórne odgrzewanie, przez co paliwo za bardzo zbr±zowia³o.

Jeszcze jedno zdjêcie:


No i 'tekstura' paliwa Wink :


Co do spalania paliwa. Niestety nie mam ¿adnych dowódów, na przeprowadzenie próby Wink . Nawet nie zmierzy³em czasu spalania, bo niestety paliwo jest do¶æ kapry¶ne je¶li chodzi o zapalanie. ¯eby zaczê³o siê dobrze paliæ, potrzeba du¿ego 'kopa' i ci¶nienia aby pali³o siê dalej. Samo z siebie, bez korpusu nie chcia³o siê paliæ, po chwili nagle gas³o*. Ale gdy w koñcu rozpali³o siê na dobre, pali³o siê w miare szybko (ale te¿ nie b³yskawicznie) i co wa¿ne zostawia³o minimaln± ilo¶æ produktów. Te ostatnie uzyskane dziêki ca³kowitemu rozpuszczeniu wszystkich sk³adników w wodzie (do uzyskania prze¼roczysto¶ci Exclamation ). Oprócz tego tworzy³o bardzo ³adny p³omieñ Wink .

Jutro zabieram siê za now± konstrukcje silnika. Uwzglêdnie:
Arrow przede wszystkim konstrukcjê dyszy - byæ mo¿e wzmocnie metalow± wk³adk±, a mo¿e zmienie materia³, mo¿e zrobie dwumateria³ow± Question
Arrow zmniejsze d³ugo¶æ zatyczki, okaza³o siê ¿e 1,5cm wystarcza a¿ nadto, wiêc po co zwiêkszaæ wagê
Arrow zastosujê w³a¶nie te paliwo, prawdopodobnie silnik bêdzie siê sk³ada³ z dwóch segmentów
Arrow bêdê pamiêta³ te¿ o zap³onie

* - ciekawostka, bardzo nienaturalnie wygl±da³ taki segment, którego kawa³ek zacz±³ siê paliæ i przesta³ - tak jakby kto¶ od³upa³ fragment tego paliwka - zero produktów i oznak palenia.

P.S: Je¶li wiêcej ni¿ jedna osoba bêdzie chcia³a przet³umaczony opis robienia tego paliwa, mo¿e na tyle na ile potrafiê, przet³umacze.

P.S2: Nastêpna próba paliwa bêdzie udokumentowana filmowo Wink .

____________
EDITED:

Kana³
bêdzie wiercony, bo ³atwiej mi go wierciæ z kolumny, ni¿ robiæ na ciep³o, bo w tym drugim potrzeba wiêcej sprawno¶ci. A jak wierce z kolumny to mam jedn± sprawê za³atwion± (odchylenie kana³u wzglêdem osi), pozostaje tylko centralne wywiercenie Smile .

_________________
Nie ma tego dobrego, od którego nie ma lepszego Wink .


Ostatnio zmieniony przez swallower dnia Nie Lip 10, 2005 9:58 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
maslak666



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Sk±d: Radom

PostWys³any: Nie Lip 10, 2005 9:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wypróbuj to:

http://www.jamesyawn.com/38mm/index.html

Segmenty wychodz± idealne, nie trzeba anga¿owaæ wiertarki.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
swallower



Do³±czy³: 05 Maj 2004
Posty: 67
Sk±d: mam wiedzieæ?

PostWys³any: Nie Lip 10, 2005 9:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziêki Ma¶lak - przeczytam napewno Smile

Korzystaj±c z okazji... Wink

My¶la³em te¿ nad dysz±. Wykombinowa³em, ¿e mo¿na po³±czyæ drewnian± dyszê z cementow±. Problem drewnianej jest taki, ¿e zbyt ³atwo ulega erozji, a problem cementowej to ciê¿ar i trudno¶æ w jej dobrym zamocowaniu. Wiêc drewno pe³ni rolê uchwytu - trzyma cementow± wk³adkê. Drewno ³atwiej zbroiæ w korpusie ni¿ cement, wiêc problemu z zamocowaniem nie bêdzie. Dysza te¿ nie powinna siê wypalaæ. Drewniany uchwyt i wk³adka nie musz± byæ ¶ci¶le zwi±zane, gazy wylotowe bêd± dopychaæ wk³adkê - wystarczy ¿e bêdzie szczelna przy korpusie. Dwie wersje rysunków, pokazuj± prostrz± i troche trudniejsz± w wykonaniu.



Jutro, albo trochê pó¼niej, wytoczê ten drewniany uchwyt i pomy¶le nad masow± produkcj± takich dysz (w ilo¶ci wiêkszej ni¿ jedna Wink) - stojak etc.. Mam ju¿ kilka pomys³ów, no ale nigdy nie wiadmo jak to wychodzi w praktyce.

Dobranoc, FJ Wink

__________
EDITED:

http://www.jamesyawn.com/38mm/index.html

Shocked Shocked Shocked Ten kole¶ jest moim idolem Exclamation Wink .

_________________
Nie ma tego dobrego, od którego nie ma lepszego Wink .


Ostatnio zmieniony przez swallower dnia Pon Lip 11, 2005 12:15 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Nie Lip 10, 2005 10:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do tych dyszek - mo¿e pojawiæ siê problem z du¿± krucho¶ci± cementu.

Tj. mo¿e pêkn±æ w miejscu, które oznaczy³em niebiesk± lini±:


Wobec tego zrobi³ bym to tak - wiem, ¿e trudniej, ale skoro masz wiertarkê na stojaku to nie powinno byæ problemu:

(sorry za niestarann± grafikê)


Mi cement pêka³ w najbardziej nieoczekiwanych miejscach, wiêc warto o takie szczegó³y dbaæ.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
piroman



Do³±czy³: 16 Cze 2004
Posty: 244

PostWys³any: Pon Lip 11, 2005 12:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego Swallower, drewniana dysza nie ulega korozjii (rdzewieniu, utlenianiu) tylko erozji (niszczeniu) Wink to tak na marginesie ale to do¶æ wa¿ne Smile
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
swallower



Do³±czy³: 05 Maj 2004
Posty: 67
Sk±d: mam wiedzieæ?

PostWys³any: Pon Lip 11, 2005 12:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziêki Piromanie, masz racje Wink . Ju¿ poprawione.
_________________
Nie ma tego dobrego, od którego nie ma lepszego Wink .
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
swallower



Do³±czy³: 05 Maj 2004
Posty: 67
Sk±d: mam wiedzieæ?

PostWys³any: Wto Lip 12, 2005 9:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Smile

Po pierwsze dziêki Crave za dobre uwagi Smile

Po drugie ostatnie dwa dni pracowa³em nad t³umaczeniem artyku³u ze strony:
http://www.jamesyawn.com/rcandy/index.htm , wiêc nie zrealizowa³em swoich planów o dwumateria³owej dyszy Sad . Efekty t³umaczenia mo¿na zobaczyæ tutaj: http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?t=7203 Razz .


Za to wytoczylem dwa elementy "wyciskarki" do dysz.
Zobaczcie na zdjêcia, z lewej strony przed woskowaniem, z prawej po:



I ca³o¶æ przed woskowaniem:


Teraz suszy siê ju¿ "dysza" na masie plastycznej (papierowej), jako próba. Za chwilê zamieszcze zdjêcia.

Wiêcej szczegó³ów gdy zrobie na tym prawdziw± dyszê - je¶li mi siê uda.

Pozdrawiam, FJ
_______
EDITED:

Ech ta masa plastyczna jest beznadziejna, po wyschniêciu krucha jak nie wiem, a poza tym wysycha 3 lata... Ide jej trochê temperature podkrecic Wink .

_________________
Nie ma tego dobrego, od którego nie ma lepszego Wink .


Ostatnio zmieniony przez swallower dnia Wto Lip 12, 2005 10:01 pm, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Adrian



Do³±czy³: 28 Mar 2005
Posty: 94

PostWys³any: Wto Lip 12, 2005 9:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja nie mam nic sensownego do powiedzenia nic z tych rzeczy .. ale mam pytanie do Swallowera .. czy masz tokarke czy u¿ywasz innego narzêdzia ...

A co do Dyszki to wygl±da fajnie ..... Ale tak jak mówilem mam znikome pojecie o Sr jak i o Rakietach .. Choc fajnie by³o by spróbowaæ .....

A to z innej Beczki:D

Co¶ od siebie...

Nie zajmuje sie sr ami ten tekst to czyste bzdury dlatego uwaga! Je¿eli to przeczytasz mozesz mieæ trwa³e uszkodzenie psyhiki ...

Moje silniczki opracowane by³y z my¶l± o "fajerwerkach" ... pos³ugiwa³em siê paliwami typu Karmelka Ta Magnezowa(Pirotechmana - Arka) i Ta siarczana( zapomnia³em ...)

Silniki by³y d³ugosci 6-10 cm .. Pracowa³y od 3 do 12 sekund i odbywa³y stosunkowo niski lot(maks 30 metrów ..) ... dysza by³a zrobiona metod± "Dziadka Kermita" - rysunek pokazany w temacie" Dysza..."

Korpusy wykonane by³y metod± wikolowa ... tylko ¿e ja macza³em ca³± kartke nie smarowa³em klejem... poniewa¿ nie chcia³em marnowac czasu .,.... oczywi¶cie owija³em na patyk (namoczony w wodzie)..
Kiedy To wysch³o zdi±³em gotow± rurke i zobaczy³em ¿e jest owiele twardsza - no niby logiczne ale dla takiego ***** jak ja to wiecie ..Wink

Wszystko git korpus by³ gototwy dysza gotowa paliwo uformowane itp ...

Pod³±cza³em szelke odpali³em... w góre i fruuuu ... potem Bummm i efekt na niebie ... .

Tak koñczy sie temat
Adrian i silniki rakietowe


Pozdrawiam

Poco to napisa³em ... hmm sam nie wiem ...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
swallower



Do³±czy³: 05 Maj 2004
Posty: 67
Sk±d: mam wiedzieæ?

PostWys³any: Wto Lip 12, 2005 9:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej Adrian! Wink

Hm... Mnie to wygl±da na jakie¶ g³êbokie, ¿yciowe refleksje Wink . Spróbój wszystko od nowa ale z troche innym stosunkiem do pracy. Podziel sobie SR'a na czê¶ci i ka¿d± z nich dopracuj. Np. korpus - zrób od razu kilka, na próby. Potem zrób pare takich samych zatyczek. No i pare takich samych dysz, ale u¿yj ju¿ jakiego¶ materia³u - np. gips. No i paliwo, rób testy, sprawdzaj przepisy. Staraj siê tworzyæ jaknajbardziej powta¿alne elementy sk³adaj±ce siê na SR, ¿eby potem robiæ powta¿alne silniki.

To tyle paplania o teoretyce Wink .

Adrian napisa³:
czy masz tokarke czy u¿ywasz innego narzêdzia ...

Elementy, które nie potrzebuj± specjalnej dok³adno¶ci toczê na tokarce (starej, ruskiej, najprostrzej) a jak chce co¶ ju¿ wymodelowaæ tak jak ta mniejsza czê¶æ wyciskarki, biorê ¶rubkê, zakrêtkê i sru na wiertarkê Wink .

Teraz zdjêcia z pierwszego, próbnego modelu dyszy zrobionej na wyciskarce (zdjêcie z lewej to rzut od góry, a zdjêcie z prawej to rzut od do³u):



I w "korpusie":



Dysza zosta³a ¼le odci¶niêta
- brak jakiegokolwiek koryta¿a po¶redniego miêdzy wylotem a wlotem gazów. Po drugie kszta³t d³u¿szej czê¶ci jest kiepski - zbyt d³ugi i dysza ma zbyt cienkie i wyd³u¿one ¶cianki.

Poprawki na jutro:
Arrow zmiana kszta³tu - odchudzê troche górn± czê¶æ wyciskarki
Arrow wyd³u¿enie korytarza ¶rodkowego
Arrow próba na w³a¶ciwym materiale dyszy - fuga albo glazura

Dobranoc, FJ

_________________
Nie ma tego dobrego, od którego nie ma lepszego Wink .
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Wto Lip 12, 2005 10:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do dysz polecam Ci mieszankê opisan±

Arrow na portalu

Pomiñ pierwsz± czê¶æ artyku³u, bo to ju¿ masz za sob±...

W ogóle - mi³o by by³o jakby¶ jaki¶ artyku³ tam napisa³, bo innym ju¿ siê nie chce Wink .
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
swallower



Do³±czy³: 05 Maj 2004
Posty: 67
Sk±d: mam wiedzieæ?

PostWys³any: Sro Lip 13, 2005 2:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziêki Crave Smile, artyku³ ju¿ czyta³em. A co do pisania artyku³ów - na razie po tym t³umaczeniu mam do¶æ Wink .

Chcia³em trochê odpocz±æ od tokarki, wiêc zrobi³em pierwszy zapalnik:

FILM

Niestety nie ma co ogl±daæ, bo nie zapali³a siê ca³a mieszanka. Zapalnik zrobi³em tak, ¿e kawa³ek druciaka na³o¿y³em na patyczek, przyklei³em oba koñce do patyka i koñcem na którym trzyma³ siê druciak wcisn±³em do kawa³ka s³omki wype³nionej ciep³ym rcandy.

To by³a tylko taka próba, ¿eby zobaczyæ jak robienie zapalnika w ogóle wygl±da, wiêc w nastêpnym zapalniku zmieniê:
Arrow d³ugo¶æ druciaka - musi byæ jak najkrótsza, bo siê po prostu przepali nie tam gdzie trzeba. Oprócz tego jak najwiêksza jego powierzchnia musi byæ czym¶ os³oniêta, bo inaczej tam gdzie nie bêdzie mia³ w co odprowadzaæ ciep³a, siê przepali.
Arrow mieszanka zostanie, ale zmieni siê konstrukcja

Teraz siadam do tokarki i toczê nowy model "wyciskarki". Tym razem wytoczê j± z jednego kawa³ka drewna, przewierce i dopiero potem przepi³ujê, dziêki czemu uzyskam maksymaln± centryczno¶æ. Wyd³u¿ê trochê t± mniejsz± czê¶æ, ¿eby po wsadzeniu do korpusu by³a jak najbardziej centrycznie ustawiona.

Pozdrawiam, FJ

_________________
Nie ma tego dobrego, od którego nie ma lepszego Wink .
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
swallower



Do³±czy³: 05 Maj 2004
Posty: 67
Sk±d: mam wiedzieæ?

PostWys³any: Sro Lip 13, 2005 8:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Smile

Jestem po toczeniu nowej wyciskarki. Ta jest bardziej zaawansowana technicznie ni¿ jej poprzedniczka Wink - jest toczona z jednego kawa³ka.

Zrobi³em te¿ stelarz, na którym bêd± robione dysze. Zdjêcia wszystko wyja¶ni±:



Tutaj wspomniane czê¶ci wyciskarki toczone z jednego kawa³ka:



No i przekrój dyszy.



W najcieñszym miejscu, dysza ma dok³adnie 5,5mm.

Teraz jak to wszystko bêdzie wygl±da³o. To co wytoczy³em zostanie podzielone na dwie czê¶ci. Mniejsza bêdzie siedzia³a na plastikowej rurce, która bêdzie nadziana na t± drewnian± podstawkê. W mniejszej czê¶ci bêdzie te¿ centrycznie wkrêcony prêt/szprycha, na której bêdzie przesuwaæ siê druga czê¶æ. Teraz bierzemy nasz piêkny korpus, nak³adamy go na ca³± t± podstawkê, tak, ¿eby od ma³ej czê¶ci w górê by³o miejsce na wiêksz± czê¶æ. Wk³adamy zaprawê do korpusu od góry i przyciskamy to górn± czê¶ci± wyciskarki poruszaj±c± siê po prêcie. To wszystko Wink .

Jak sobie wyobra¿am mocowanie dyszy teoretycznie - cztery otwory (5mm) umieszczone równo na ¶ciankach korpusu, w jednej linii, w miejscu gdzie jest najgrubsza czê¶æ dyszy. Jak bêdziemy przyciskaæ górn± czê¶æ wyciskarki, nadmiar zaprawy wyp³ynie poprzez dziury, wype³niaj±c je. Stworzy to cztery punkty zahaczenia, które, tak my¶lê, wytrzymaj± si³ê gazów.

Jutro koñczê wyciskarkê - na dzi¶ ju¿ koniec, nie mam prowadnicy dla górnej czê¶ci.

Mówi±c górna czê¶æ, mam na my¶li d³u¿sz±, wylotow± czê¶æ dyszy Wink .

Pozdrawiam, FJ

_______
EDITED:

Wykona³em model dyszy na tym szablonie:




Te drugie zdjêcie specjalnie nienaturalnie podkrêcone, ¿eby by³o lepiej widaæ kszta³t dyszy.

Dobranoc, FJ...

_________________
Nie ma tego dobrego, od którego nie ma lepszego Wink .
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
pablo



Do³±czy³: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk±d: ³ódzkie

PostWys³any: Czw Lip 14, 2005 1:08 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlaczego akurat taki kszta³t tej dyszy? Moim zdaniem lepiej by by³o , jakby czê¶æ wylotowa by³a albo sto¿kowa, a je¶li koniecznie ma byæ dzwon, to wypuk³y w drug± stronê (o ile to nie stanowi jakich¶ trudno¶ci w wykonaniu). Wtedy gazy wylotowe by³yby mniej odchylane od osi silnika i dawa³yby wiêcej u¿ytecznego ci±gu. Po za tym stosunek ¶rednicy wylotowej do krytycznej ma znaczenie.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony 1, 2  Nastêpny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP