Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Paliwo żywiczne
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Pią Lip 01, 2005 1:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Ostatnio mało piszę ale czasami czytam forum
a na pewno to co w dziale SR Wink
Wyjaśnie tylko, że paliwo ksarda KNOSAL to opisane paliwo w poście http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?p=48176#48176. Autor testów - Ol29 z forum ru Wink . Wg mnie to ciekawe, jeszcze nie odkryte paliwo a na pewno dobre ( lepsze od karmelki ) i widowiskowe. Czekamy więc na testy.

Jestem pełen podziwu dla umiejętności i zapału ksarda. Ja rownież zamierzam porobić kilka testów na SR "Boster" z paliwem Boster. Wyjaśnie tylko, że SR będzie miał paliwa 100 -120 gram. Fi zewn. SR ok. 32mm . dł. ok. 230 mm.



Jak porobię testy dam znać. Paliwo Boster ma w zamyśle bardzo szybko się palić ale nie explodować. Nawet jak testy nie wyjdą pokażę wyniki. . Fi kryt. ma 7 mm. Palenie tylko kanałem. Zacisk na pewno ponizej 40 Wink . Jak co wyjdzie to podam bliższe dane.

Proponuję w paliwie KNOSAL zamienić siarkę i Al na węgiel drzewny. Z grubsza : KNO3 / Cdrz/ŻE/ Zendra : 60 / 20/19/1 . Powinno lepiej wypaść od tego co opisał Nakka. Moze ktos zrobi test Question .Czyli należy zrobić dobry (węgiel drzewny - pył ), "przegryziony" Pcz ( 60 / 20 ) , potem dodać 19 ŻE i 1 część zendry.


Miłego dnia A

PS. Co do NaNO3 i KNO3. Układ ten dla pewnego składu ( teraz nie znam tych % ) tworzy mieszaninę eutektyczną o niskiej t.top. Chyba coś ok. 200 C. Może tę kompozycję utlebiaczy sprawdzić Question


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Pią Lip 01, 2005 5:39 pm, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Lip 01, 2005 2:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja przyznam się szczerze, że robiłem stopy NaNO3, KNO3 i NH4NO3 w różnych kombinacjach i udało się uzyskać całkiem rozsądne temp. topnienia. Mało tego - dało się to wymieszać (przy użyciu związków powierzchniowo czynnych) z pyłem aluminiowym i odlewać ziarna paliwa. Były one bardzo twarde i ciężkie gdyż utleniacz był lepiszczem. Paliły się nieźle, ale z silnym efektem stroboskopowym i tendencją do gaśnięcia
_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Paź 05, 2005 6:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A i owszem, stop KNO3 z NaNO3 tworzy euektyk. Kiedyś robiłem próby robiąc karmelki glukozowe o różnej proporcji NaNO# do KNO3. Oto wyniki:

1) KN5%, SN60%, glukoza35%
Trudny zapłon, wolne twardnięcie, wytapianie się paliwka (próbując je zapalić zapalniczką najpierw następowało stapianie paliwa) u = 24s na cm ( 0,042 cm/s)

2) KN10%, SN55%, glukoza35%
Paliwko nie stwardniało, ciągle plastelina. Wytapia się, nie udało się go zapalić Shocked

3) KN15%, SN50%, glukoza35%
porównywalnie ze składem 1). u = 18s na cm ( 0,055 cm/s)

4) KN20%, SN45%, glukoza35%
Bez większych zmian w porównaniu z paliwkami 1) i 2). u = 19s na cm ( 0,053 cm/s)

5) KN25%, SN40%, glukoza35%
Tu już wyraźnie zaznaczyło się palenie jak zwykłej karmelki na KP. Łatwiejszy zapłon, palenie dość równe, ale i tak daleko do zwykłej karmeli. u = 11s na cm ( 0,091 cm/s)

Tak więc nie ma chyba sensu robić tego typu paliwek. Wyraźnie niższa temperatura topnienia dla niskich stężeń KNO3. Wydaje mi się, że ewentualnie można próbować składów od 30% KNO3 wzwyż. Jaki sens? Impuls zmienia się niewiele, ale poprzez dodatek NaNO3 można znacznie spowolnić palwko, co umożliwia wydłużenie silnika i w związku z tym konstruowanie silników o większym impulsie całkowitym. Jak się zachowa NaNO3 w paliwie żywicznym? Trudno powiedzieć, ja nie próbowałem. Ale z moich doświadczeń z tym utleniaczem wynika, że do specjalnie wygodnych on nie należy. Działa dość dobrze dopiero z dodatkiem minimum 3% węgla lub z katalizą Fe2O3. Spala się z niewielkimi liniowymi prędkopściami, to efekt braku potasu, działającego jak kataliza. Paliwa żywiczne palą sie sama z siebie na tyle wolno, że zamiana KNO3 na NaNO3 nie ma chyba sensu, zwłaszcza że impuls wzrasta około o 10 (czyli nie za wiele - wyliczenia propep)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Sob Paź 29, 2005 9:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grzebiąc w moim archiwum, znalazłem niezłe zdjęcie mojego silnika pracujacego na paliwie KNOSAL.



Prawda, że jest inspirujące.

Próbę przeprowadzono na Pustyni Błędowskiej. Zdjęcie wykonał Jaskiniowiec.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Nie Lis 06, 2005 9:47 pm    Temat postu: Sr 104 - Duży silnik z paliwem KNOSAL Odpowiedz z cytatem

Witam

W sobotę 5 listopada przeprowadziłem test dużego silnika z paliwem KNOSAL.
Masa paliwa = 240g.
Ziarno typu Finocyl (6 ramion).
Zapalnik elektryczny.

Przebieg testu


Silnik pozytywnie mnie zaskoczył. Zadziałał bardzo pięknie.
Mocny, dynamiczny zapłon i w miarę równa praca przez cały czas trwania ciągu.
Widoczny bardzo duży język ognia o barwie złocisto żółtej.
Bardzo widowiskowa praca połączona z wyjątkowym rykiem . Very Happy

-> tutaj film

Jeśli następne testy wyjdą pozytywnie, to można będzie przeprowadzić pierwsze loty modeli rakiet na tym silniku.

Analiza testu już niebawem.

Pozdrawiam


Arkadiusz ---> film super więc wrzuciłem na serwer HNIW i zmieniłem linka :- )
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dziadek kermit



Dołączył: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Skąd: z okolicy "Żabidołka"

PostWysłany: Pon Lis 07, 2005 12:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kłaniam się pięknie Very Happy
Tak samo jak Jaskiniowiec jestem w szoku
czas pracy jakieś 7 - 8 s.
Ciekawe ile to może mieć ciągu, ale kitę ma niezłą, to znaczy prędkość wylotowa gazów jest wysoka i zapewne stąd pochodzi ten ryk ( szkoda że nie mam na filmie dźwięku)

Na koniec tylko jako świeczka trochę płonął, ale to normalne przy ładunkach z kanałem gwiazdowym, kiedy pozostają degresywnie spalające się resztki paliwa, a pozatem może to mieć jeszcze jedną zaletę, że nie potrzeba robić specjaknego smugacza dla trasowania lotu rakiety po zakończeniu głownej pracy silnika.

Mnie jednak najbardziej zastanowił jeden efekt , może nie zauważony przez nikogo, ale w 3ciej sekundzie pracy wyraźnie widać ( i teraz na dwoje babka wróżyła, bo nie wiem co to może być) albo wydłużenie się silnika, albo wypchnięcie go z ziemi. Widać to jak się silniczek podnosi. I mam w związku z tym pytanie czy obdukcja nie stwierdziła wypchnięcia zatyczki lub dyszy, ale bez katastrofalnego wyrwania ?

Pozdrowienia znad morza.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pon Lis 07, 2005 9:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie Very Happy

dziadek kermit napisał:

Mnie jednak najbardziej zastanowił jeden efekt , może nie zauważony przez nikogo, ale w 3ciej sekundzie pracy wyraźnie widać ( i teraz na dwoje babka wróżyła, bo nie wiem co to może być) albo wydłużenie się silnika, albo wypchnięcie go z ziemi. Widać to jak się silniczek podnosi. I mam w związku z tym pytanie czy obdukcja nie stwierdziła wypchnięcia zatyczki lub dyszy, ale bez katastrofalnego wyrwania ?


Shocked - sam jestem zdziwiony - nie zauważyłem wcześniej tego efektu.

Jedno jest pewne - silnik po zakończeniu próby był nienaruszony i szczelny. Mam nawet zdjęcie wykonane po teście (mogę go zamieścić). Zatyczka jest w stanie idealnym.
A więc, co mogło być przyczyną tak znacznego przemieszczenia się silnika w kierunku przeciwnym do działania siły ciągu?

Hipoteza #1
Silnik był umieszczony bardzo "pasownie" w otworze wykonanym w ziemi za pomocą drewnianego palika i miał przekrój stożkowy, zwężony ku dołowi. Tak więc pod silnikiem była pusta przestrzeń. Na skutek rozgrzania się powietrza pod silnikiem nastąpił wzrost jego objętości i wypchnięcie silnika ku górze. (piszę to, ale sam w to za bardzo nie wierzę - za duże przesunięcie, silnik wcale tak bardzo się nie nagrzał Exclamation ).
Oceniam przesunięcie na ok. 1- 2 cm.

Hipoteza #2
Silnik podczs pracy wpada w silne wibracje.
Może to powodować przesunięcie się w górę silnika w stożkowym otworze.

Złudzenie optyczne wykluczam - przesunięcie jest wyraźne. Exclamation

Co do parametrów samego silnika:
Sam zastanawiam się nad ciągiem osiągniętym przez silnik.
Chyba nie będzie zbyt duży, ponieważ czas pracy silnika jest stosunkowo długi.
Z wyliczę w Propepie wychodzi impuls teoretyczny w granicach 160.
Zakładając, że doskonałość konstrukcji silnika wyniesie 80 %, to rzeczywisty Iw=130.
Z analizy filmu wychodzi mi, że czas trwania ciągu był równy 4,8 sekundy.
Masa paliwa 240 g, przy ciężarze właściwym 1,85 g/cm3.
Zacisk średni Kn 300.

Z tych danych wyliczyłem, że średni ciąg może wynosić ok 10-12 kG.
Jest to ten sam rząd wielkości, jaki uzyskał silnik Pirotechmana na hamowni z wagi łazienkowej.
Nie jest to zbyt dużo, ale wydaje mi się, że do modeli o masie do 2 kg taki silnik może się sprawdzić.

Pozdrawiam z grodu Kraka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pon Mar 27, 2006 2:19 pm    Temat postu: DOMALUX w paliwie KNOSAL Odpowiedz z cytatem

Witam

Postanowiłem Was trochę ponudzić i zamieszczam kolejny post dotyczący ostatnich testów silnikowych.
Ten dotyczyć będzie silnika SR 117.


Fot. 1 Silnik przed próbą

Informację tą umieściłem nie przypadkiem w tym dziale, bowiem sprawa dotyczy paliwa KNOSAL.
Otóż, postanowiłem sprawdzić jak mieszanka KNOSAL'a zachowa się jeśli zamiast żywicy epoksydowej zastosuje sie DOMALUX.

Silnik składał się z 3 ładunków rurowych z paliwem KNOSAL na Domaluxie i 1 ładunku rozruchowego na paliwie ZPP.
Ogółem masa paliwa wynosiła 130 g.

Po zrobieniu ziaren paliwa wydawało się, że nic z tego nie bedzie - paliwo było prawie niepalne.
Początkowo sądziłem, ze przyczyną była duza zawartość rozpuszczalinka w lakierze, której nie uwzględniłem przy robieniu paliwa.
Jaskiniowiec na podstawie badań ocenił ją na 30%.

Tak więc nie spodziewałem się, że silnik wogóle zadziała.
A jak wyszło?


Tak to wyglądało. Tytaj film

Pozdrawiam
cdn


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Wto Mar 28, 2006 9:34 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wojtek



Dołączył: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWysłany: Pon Mar 27, 2006 7:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem wyłania się ciekawa alternatywa dla paliwa żywicznego i kapryśnego karmelka /w moim przypadku/.
Ładna praca silnika i stosunkowo długa ok. 4 sekund. Szkoda, że film bez dźwięku.
Jeśli to nie jet tajemnica to chętnie poznam dokładniejsze parametry silnika.
Przypuszczam, że będą jeszcze jakieś próby tego paliwa ?...

Pozdrawiam
wojtek
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Wto Mar 28, 2006 8:39 am    Temat postu: Opis silnika SR117 Odpowiedz z cytatem

wojtek napisał:
Moim zdaniem wyłania się ciekawa alternatywa dla paliwa żywicznego i kapryśnego karmelka.....


Witaj Wojtku

Podzielam Twoją opinię. Właśnie temu służył ten test.
Paliwo KNOSAL ma nawet nieco lepsze parametry balistyczne niż ZPP.
Jest także bardziej widowiskowe. Nie zawiera trudno dostępnego magnezu.
Gdyby jeszcze udało się zastąpić ZE powszechnie dostępnym lakierem poliuretanowym - no to czego można oczekiwać więcej? Smile

Wytrzymałość mechaniczna ziarna jest porównywalna z ziarnem na epoksydzie (o ile nie lepsza).

Podsumowując, widzimy same zalety, a zatem może to chyba być alternatywa dla paliwa karmelkowego.

Jest jedna różnica - szybkość palenia. ZPP ma większą, ale może to także być zaleta w pewnych okolicznościach.

Pytałeś o parametry silnika SR117.
Nie jest to tajemnica Wink

Obudowa z rurki Al D=30 mm
Paliwo:
KNOSAL z lepiszczem z lakieru poliuretanowego (nazwa handlowa DOMALUX)
3 ziarna z kanałem wewnętrznym 8mm inhibitowane na powierzchni zewnętrznej. Łączna masa paliwa ok. 100g
Gęstość = 1.9097 g/cm3

Zacisk Kn = 150

Teoretyczne parametry paliwa dla ciśnienia 400 psi (27 atm.)

Impuls wł. = 165
Temperatura w komorze spalania = 2328 K
Temperatura na wylocie silnika = 1500 K
Ax/At = 4,75

Skład gazów wylotowych:

1.11401 CO
0.67364 H2
0.34852 K
0.29650 Al2O3&
0.27439 N2
0.09348 K2S*

Pierwsze testy potwierdzają konieczność drastycznego zwiększenia zacisku.
Myślę, że paliwo powinno pracować docelowo przy KN=500 tylko, czy silnik wytrzyma?

Konieczne będą dalsze testy. Będę dokładał kolejne segmenty silnika, aż do rozerwania konstrukcji. Następne podejście KN=300.
A może przyłączysz się do testów?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wojtek



Dołączył: 26 Sty 2003
Posty: 168

PostWysłany: Wto Mar 28, 2006 5:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do przejścia na KNOSALA-a to chyba będzie u mnie kwestia najblizszego czasu. Popróbuję jeszcze raz z karmelką i jak nie wypali to chyba nie będzie innej drogi.

Na początek pytanie jaki konkretnie domalux stosujesz w Tesco widziałem jeden rodzaj /poliuretanowy/ a na ich stronie w necie jest tego kilka rodzajów...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Sro Mar 29, 2006 8:17 am    Temat postu: Lakier DOMALUX w paliwie KNOSAL Ksarda Odpowiedz z cytatem

Witam Wojtku

Oto Domalux, który zastosowałem w paliwie Knosal.


Pozdrawiam
KSARD
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
prm
Dostęp próbny


Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 17
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Kwi 20, 2006 11:43 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

KSARDzie, tak jak rozmawialiśmy na PW zrobiłem próbę z tym paliwkiem.
Co prawda nie jest to KNOSAL a jakiś "kompromis" z EPA ale na Domalux'ie.
Schło to jak wiesz dużo dłużej niż u Ciebie ale w końcu zbryliło się. I tak jak ktoś kilka postów temu napisał faktycznie wytrzymałość ma dużą.
Trzeba było urzyć wkrętaka i młotka aby wyodrębnić kawałek. Strukturę ma zwartą i zbitą jak widać na zdjęciu.
http://img19.imageshack.us/my.php?image=p10100023ip.jpg
W atmosferze podpala się trudno - musi się dobrze rozgrzać ale jak zaskoczy to już nie puści - pewnie zasługą podniesienia temperatury przez magnez.

Zrobiłem test statyczny pojedynczego ziarna przy małym niestety Kn. Przy dyszy 3mm wyszło jakieś Kn=110.
Mimo to fajnie zaryczał i pracował równo mimo tak małego zacisku.
http://img19.imageshack.us/my.php?image=p10100117rq.jpg
http://img164.imageshack.us/my.php?image=p10100120ju.jpg
http://img19.imageshack.us/my.php?image=p10100131yv.jpg

Na pewno zrobię następne, tym razem dam więcej lakieru jak sugerował Ksard, tym bardziej że jeszcze te rozpuszczalniki.
Jak nie będzie mi rozrywał korpusów przy zapewne większym Kn i 2-3 ziarnach to dam na hamownię i będzie trochę danych.
pozdrawiam wszystkich
prm
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pią Kwi 21, 2006 8:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Cieszę się, ze dołączyłeś do badaczy KNOSALA.
Po obejrzeniu dokumentacji fotograficznej narzuca się jedna uwaga.
Otóż, chyba masz mało rozdrobnione składniki paliwa.
Widać to na fotografii fragmentu paliwa (białe wtrącenia - utleniacz).
Skutkuje to widocznym na zdjęciach wyrzutem dużych cząsteczek produktów spalania przez dyszę. Czym bardziej rozdrobnione składniki paliwa, tym lepsze będą osiągi.
Nie piszesz nic o sposobie odpalenia silnika – czy to był zapłon elektryczny?

Nasuwa mi się jeszcze jedna uwaga – proponuję wprowadzić dodatkowe oznaczenie tego paliwa dla lepiszczy z Domaluxem i żywicą epoksydową.
KNOSAL E -> żywica epoksydowa i odpowiednio KNOSAL P -> lepiszcze poliuretanowe (Domalux).
Z moich doświadczeń nad tym paliwem, można zauważyć już zasadniczą różnicę.
KNOSAL E łatwiej zapala się poza silnikiem w przeciwieństwie do KNOSALA P, który jest bardzo trudno zapalny w tych warunkach.
Jest to korzystne ze względów bezpieczeństwa – myślę tu o odmianie P.
Pozostaje jeszcze kwestia dopracowania problemu z rozpuszczalnikiem w lakierze.
Przed ostatecznym uformowaniem ziarna, należałoby całkowicie pozbyć się tego składnika.
Jego zawartość może powodować powstawanie porowatości
Jak to zrobić – najprościej trzeba odczekać i uchwycić moment, kiedy paliwo będzie jeszcze plastyczne, lecz nie będzie w nim już rozpuszczalnika.
Jak długo trzeba czekać? – musimy to sprawdzić doświadczalnie.

Ciekaw jestem, czy KNOSAL - P może być dobrą alternatywą dla paliwa karmelkowego i stanie się paliwem dla przysłowiowego Kowalskiego.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
prm
Dostęp próbny


Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 17
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Kwi 21, 2006 3:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:

Otóż, chyba masz mało rozdrobnione składniki paliwa.
Widać to na fotografii fragmentu paliwa (białe wtrącenia - utleniacz).

Od góry patrząc te jasne place to ślady po śrubokręcie, którym rozbijałem paliwo. Poniżej i wokoło widać większe i mniejsze wiórki i pyłki magnezu (jak pisałem ten "KNOSAL" jest zmodyfikowany).
Składniki mieliłem młynkiem. Może za krótko ale też może te jaśniejsze miejsca powstały podczas przełomu tam gdzie materiał nie pękał a się skruszył.
Cytat:

Nie piszesz nic o sposobie odpalenia silnika – czy to był zapłon elektryczny?

Pierwsze ziarenko poszło elektrycznie. (brak fotek)
Drugie ze zdjęć z uwagi na awarię zapłonu odpalony lontem ale też od zatyczki.
W obu przypadkach zapłon od KN+SU+Mg+klej rośl. Mało oryginalnie ale szybkie w zrobieniu i łatwe w oblepianiu żarnika dochodzącego do kanału. Od lontu jak widać też łatwo poszło. Być może te kawałki fruwające na zdjęciach to właśnie resztki "podpałki"
Cytat:

Jego zawartość może powodować powstawanie porowatości

Bezwzględnie - na pewno uwzględnić przy odważaniu, na pewno nie od razu formować ziarno. To nawet może pomóc w moim problemie ze schnięciem. Długo i wytrwale mieszać, w tym czasie duża część odparuje łatwiej niż z bloku.
Poza tym zauważyłem minimalny skurcz podczas schnięcia oraz dużą wrażliwość na temperaturę. Chciałem przyspieszyć schnięcie, położyłem formę z paliwem na grzejniku i "ciasto" mi spuchło tworząc nad formą taką "czapeczkę".
A propos bezpieczeństwa masz rację. Technologia wytwarzania, obróbki i obchodzenie się z nim jest bezproblemowe. Zupełnie inna bajka niż smażenie cukru. Tyle tylko, że dłużej twardnieje. Ale bezpieczniejsze bez dwóch zdań!
Myślę, że po dopracowaniu składu (u mnie) i dopieszczeniu pozostałych szczegółów alternatywa dla mnie przekonywująca.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pią Kwi 21, 2006 4:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prm napisał:
Od góry patrząc te jasne place to ślady po śrubokręcie, którym rozbijałem paliwo. Poniżej i wokoło widać większe i mniejsze wiórki i pyłki magnezu (jak pisałem ten "KNOSAL" jest zmodyfikowany).
Składniki mieliłem młynkiem. Może za krótko ale też może te jaśniejsze miejsca powstały podczas przełomu tam gdzie materiał nie pękał a się skruszył.


Witaj
Teraz mam jasność - źle zinterpretowałe zdjęcie. Embarassed

Twój opis wiele wyjaśnia. Co prawda, paliwo to jest hybrydą KNOSALA i ZPP, ale gdzie jest powiedziane, ze nie mozna szukać nowych rozwiązań Smile

Pozdrawiam

PS.
Może w niedzielę przeprowadzę kolejne testy naziemne.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
prm
Dostęp próbny


Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 17
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Kwi 21, 2006 4:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Może to nie tyle szukanie nowych rozwiązań, a bardziej szukanie w miarę sensownych rozwiązań spośród tego co się ma pod ręką.
Dlatego też pisałem, że w moim przypadku będę musiał zapewne też dopieścić skład
pozdrawiam
miłego weekendu
prm
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pon Kwi 24, 2006 9:45 am    Temat postu: Sr 124 Odpowiedz z cytatem

Witam

Wczoraj odbył się test silnika oznaczonego SR124 z paliwem KNOSAL-P.

Kilka migawek z tego testu

Fot.1 - praca silnika



Fot. 2 - fazy pracy silnika.

Uwagi:
Silnik pracował zupełnie inaczej niż na ŻE - brak ładnego płomienia.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
prm
Dostęp próbny


Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 17
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Maj 05, 2006 1:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Ksard napisał
Cytat:

Konieczne będą dalsze testy. Będę dokładał kolejne segmenty silnika, aż do rozerwania konstrukcji. Następne podejście KN=300

Czy SR124 miał te Kn300 jak planowałeś?
Pytam bo mam już gotowe 3 nowe ziarna mojego paliwa na Domalux'e nazwijmy je sobie KNOMAC-P Smile i będę dzisiaj odlewał
Też chcę zwiększyć Kn, choć nie za dużo bo dodałem jeszcze Fe2O3.
Znów schło mi to strasznie długo. Chyba kupię sobie nową małą puszkę lakieru i zweryfikuję czy ten co mam nie jest jednak za stary.
Na dwóch zrobię test na ogrodzie a trzeci o ile pierwsze nie rozerwą mi korpusu wsadzę na hamownię.
Pytanie do Ksarda : czy 'hamowałeś' już jakieś silniki na KNOSAL-P?
Masz jakieś wartości?
pozdrawiam
prm
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Nie Maj 21, 2006 8:45 pm    Temat postu: Knosal w rakiecie SEAHowk Odpowiedz z cytatem

Witam

Przedstawiam materiał fotograficzno - filmowej z próby silnika z paliwem KNOSAL-E w rakiecie SEAHOWK - nazwany przeze mnie "Latający silnik"


Proszę zwrócić uwagę na ogromne przyspieszenie osiągnięte przy starcie.

Film ze startu SEAHOWK

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP