Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Testy SR KSARDa z paliwami typu HP
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Pi± Maj 06, 2005 4:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lepiszczem w Ksardzikach jest Question

Dodane:
Czy zosta³a pokonana granica Kn 30 Question


Ostatnio zmieniony przez Go¶æ dnia Pi± Maj 06, 2005 7:01 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pi± Maj 06, 2005 5:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

NICKt napisa³:
Lepiszczem w Ksardzikach jest Question


Witam

Lepiszczem stosowanym w tych silnikach jest silikon neutralny.

Dorzucê jeszcze film ze startu modelu rakiety na tym w³a¶nie silniku.
Test ten udawadnia przydatno¶æ omawianych tutaj miniaturowych silników HP w zastosowaniach modelarskich.



Film (*.avi=0,4 Mb)

Pozostaje jeszcze wa¿na rzecz do dopracowania, a mianowicie - ³adunek opó¼niaj±cy w silniczkach.

Dopisane
Je¿eli wierzyæ obliczeniom - to zacisk Kn pocz±tkowy wynosi³ 40 a koñcowy a¿ 170 (wg programu SHJ) ale ten program nie uwzglêdnia erozji dyszy. Exclamation

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pi± Maj 06, 2005 9:08 pm    Temat postu: Sr77 Odpowiedz z cytatem

Jak wcze¶niej wspomina³em, przeprowadzi³em wiele testów z silnikami na paliwo HP.

Oprócz mini silników testowa³em silniki z PVC o ¶rednicy 3/4".

Jednym z nich by³ silnik SR77.

Sk³adanka zdjêæ z testu


Silnik o masie 80g pracowa³ przez 2,6 sek.

Silnik tego typu zastosowa³em w rakiecie David.


Efektowny start rakiety Dawida na silniku SR73

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Go¶æ






PostWys³any: Sob Maj 07, 2005 7:20 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A wiêc jednak poszed³ pan w kierunku spalania kana³owego Sad , trochê to utrudni budowê opó¼niacza .

Je¶li mia³ by kto¶ powtórzyæ do¶wiadczenie
Ile procent stanowi silikon w paliwie ?
Czy zosta³y zastosowane „dodatki” , pytam bo na filmie widaæ stabilna pracê.

Dopisane przez KSARD'a
Lepiszcze stanowi³o 15% paliwa
Powrót do góry
alpha



Do³±czy³: 24 Mar 2004
Posty: 51

PostWys³any: Sob Maj 07, 2005 10:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z czego sa zrobione dysze do tych silnikow?

Dopisane przez KSARD'a
W tym konkretnym przypadku dysze wykonane by³y z CX-5
Polecam ten produkt.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Sob Maj 07, 2005 11:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sam materia³ dyszy nie jest a¿ tak istotny

Wa¿niejsze jest:
1)sposób wykonania
2)konstrukcja ca³o¶ciowa (mo¿e to byæ element z³o¿ony z wielu materia³ów i czêsto tak jest w ciekawszych rozwi±zaniach )
3)jak jest zamocowana do korpusu (mo¿e byæ jego czê¶ci±)
4)w koñcu sam materia³ „podstawowy ” dyszy.
s± to wa¿ne detale które tylko w ca³o¶ci stanowi± o tym czy dysza eroduje i czy zostanie wyrwana .

Na materia³ dyszy lepiej patrzeæ jako wype³niacz przytrzymuj±cy elementy stalowe takie np. jak wk³adki w ¶rednice krytyczn± .
Najcze¶ciej jest to tajemnica konstruktora Wink
Powrót do góry
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Sob Maj 07, 2005 12:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

alpha napisa³:
z czego sa zrobione dysze do tych silnikow?


Ostatnio my¶la³em nad robieniem kr±¿ków z gresu albo p³ytek ceramicznych nie jest to takie trudne wystarczy kupiæ dobry cyrkiel, ale na razie nie robiê tak du¿ych silników, ale wydaje mi siê, ¿e to w po³±czeniu z zapraw± szamotowo + cement + szk³o wodne mog³oby byæ ca³kiem wytrzyma³e

Edit maxlam: My¶la³em, my¶la³em i w koñcu zrobi³em kilka sztuk, przetestuje je w sobotê jak dostanê wolne to dam znaæ jak siê sprawdzi³y ale s±dzê ¿e bêdzie OK

Zrobi³em z p³ytki ceramicznej (¶ciana Parady¿) o grubo¶ci 7,5mm fi krytyczne 9mm fi zewnêtrzne (kielicha)11mm (taki by³ cyrkiel niestety) fi zatyczki 32mm, Co zamierzam zrobiæ dyszê z dwóch p³ytek ceramicznych odwróconych do siebie sto¿kami skleiæ je razem niewielk± ilo¶ci± kleju do p³ytek ze szk³em wodnym i zamontowaæ miêdzy nimi podk³adkê stalow± (poszerzan±) zastosujê j± do silniczka o wymiarach
fi wewnêtrzne komory 32mm
l komory 200mm

fi paliwa 31mm
4 segmenty paliwa 50mm ka¿dy powierzchnia boczna inhibowana czo³owe nie

kana³ przez wszystkie segmenty fi 8mm

Paliwo karmelek wiem, ¿e nie na temat, ale zacz±³em ju¿ odpowiadaæ koledze o tej dyszy i jako¶ tak sk³oni³o mnie to do rozwiniêcia tego Wink
My¶lê jednak, i¿ taka ceramiczna dysza bêdzie wystarczaj±co dobra dla opisywanych tu paliw mo¿na by dodatkowo j± za zbroiæ np. miêdzy p³ytami wk³adkê metalow± lub z w³ókna szklanego - wêglowego i zamiast kleju do p³ytek ¿ywicê itd.

Wydaje siê, i¿ ceramika jest lepsza od dysz z cementu itd. opisywanych na forum ciekawy jestem waszego zdania na ten temat mo¿e kto¶ ju¿ stosowa³ taki wynalazek (wiem, ¿e pewnie prochu nie odkry³em Wink )


Edit maxlam: Zastanawiam siê czy nie zrezygnowaæ z wk³adki metalowej w przekroju krytyznym dyszy ale Nakka ma w swoich konstrukcjach tak± wk³adkê do tej pory robi³em podobnie ale p³ytka jest bardzo wytrzyma³a i mo¿e jest to zbêdne. Trzeba to przetestowaæ jak wygl±da tu erozja.



Wreszcie uda³o mi siê wykonaæ próbê dyszy na tej p³ytce zrobi³em j± nastêpuj±co:

dysza ceramiczna
wk³adka metalowa
dysza ceramiczna

wszystko uszczelnione szk³o wodne + cement + szamot

fi krytyczne dyszy 7,5mm

silnik
3 ziarna karmelka z kana³em przez ca³± d³ugo¶æ fi 6mm l ziarna 50mm powierzchnie czo³owe nie inhibowane boczna tak (papierem) fi ziarna 20mm fi komory spalania 21mm l komory 150m

silnik pracowa³ prawid³owo Wink

A dysza wzorowo po zakoñczonej pracy dysza wygl±da³a jak nowa Wink brak jakichkolwiek ¶ladów erozji itd. mo¿na wykorzystaæ ponownie bez najmniejszego problemu Wink

Dysza ceramiczna jest OK tylko sporo pracy przy niej muszê spróbowaæ dawaæ tylko w fi krytycznym zamiast metalu (powinno siê sprawdziæ) no i lepszy jest stosunek masy do wytrzyma³o¶ci.
Powrót do góry
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Czw Cze 23, 2005 9:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze¶æ

Temat zjawisk rezonansowych spalania paliw ju¿ dawno nie by³ poruszany, mam nawet takie odczucie ¿e pojawi³o siê zw±tpienie i niechêæ.

Nie prowadze badañ w tym kieruku, a powód jest prosty "HP" to spory wydatek.Mimo to staram siê rozwijaæ w tym kierunku( mo¿e kiedy¶).

Mam pytanie ( mo¿e te¿ s³u¿yæ za radê ): zjawisko rezonansu nie zosta³o przez cz³owieka wpe³ni zrozumiane, ale da siê je obej¶æ. W technologi stosujê siê m.in. wiercenia promieniste w ziarnie paliwa, ale przede wszystkim stosuje siê nieowalny poprzeczny kana³ w paliwie- MO¯E WIÊC TO JEST TA W£A¦CIWA DROGA!.
Mam tez pytanie co do paliw: czy przewprowadza³ kto¶ próby z paliwami zawieraj±cymi ¦RODKI POWIERZCHNIOWO CZYNNE.
Z tego co wiem s± ¶wietnymi stabilizatorami (nie tylko)

pozdrawiam

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pi± Cze 24, 2005 7:31 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj Fox
fox napisa³:
Temat zjawisk rezonansowych spalania paliw ju¿ dawno nie by³ poruszany, mam nawet takie odczucie, ¿e pojawi³o siê zw±tpienie i niechêæ.


Nie dopatrywa³bym siê w tym wypadku akurat spalania rezonansowego.
Raczej jestem prawie pewny, ze wystêpuje tutaj spalanie erozyjne.
Widzia³em ziarno z silnika tego typu, który uleg³ awarii (rozerwaniu).
By³ wyra¼nie widoczny sto¿kowy kana³ - taki sam jak w przypadku silnika na paliwie Big Bird prezentowanym ->tutaj
Co do dalszych kroków w tym temacie?
Otó¿ prace bêd± kontynuowane - tym bardziej, ¿e dysponujê ju¿ nowym lepiszczem.
W³a¶nie lepiszcze ( w tym wypadku silikon) wydaje siê byæ g³ównym sprawc± niepowodzeñ.
No i dodatki (katalizatory, modyfikatory, stabilizatory)- czyli ulepszacze - tu tkwi tajemnica.

Te ma³e silniczki (Ksardziki) mo¿na uznaæ za sukces - s± powtarzalne i znajduj± zastosowania.
Powsta³y niejako przy okazji. Jednak moim celem jest opracowanie paliwa HP do wiêkszych silników.
Czy siê uda? - czas poka¿e.

PS.
Wiercenie w ziarnie paliwa otworów prostopadle do osi silnika jest uzasadnione tylko w przypadku ziaren o bocznej powierzchni spalania. Wyrównuje sie tym sposobem róznicê ci¶nieñ (a co za tym idzie i prêdko¶æ przep³ywu gazów) miêdzy ¶ciank± silnika i ziarnem a kana³em wewnêtrznym.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Pi± Cze 24, 2005 11:36 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze¶æ

Kiedy¶ kto¶ rzuci³ pomys³ zastosowania pomocniczego ³adunku, który zapewnie³ by stabile spalanie, ale podobno jest to obej¶cie problemu a nie jego rozwi±zanie Rolling Eyes . Ja doszuka³em siê jednak sk³adu tzw. ³adunku pomocniczego który spalaj±c siê zapewnia du¿e ci¶nienie.
Oto przyk³ad:
-KCLO4
-py³ aluminiowy
-py³ tytanowy
-Vinylit
-plastyfikator
Mo¿e da³o by siê z jakim¶ skutkiem zast±piæ VYNU po prosu polichlorkiem winylu.

ps. Chyba nie prewd± jest ¿e ¯E nie nadaje siê do paliw z nadchloranem amonu. Wyczyta³em ¿e ¯E miesza siê z ¯P, poczym miesza siê to z AP w stosunku 1:2. Jak to wiêc w koñcu jest?

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Nie Mar 26, 2006 2:48 pm    Temat postu: Du¿y silnik HP z Paliwem BA Odpowiedz z cytatem

Witam

Po zimowej przerwie, wczoraj wznowi³em testy silników.
Jednym z nich by³ silnik SR 118 wype³niony 100 gramami paliwa Blue Angel.


Fot. nr 1. Silnik SR 118

Silnik wykonany na bazie rury i z³±czek PVC 1".
Sk³ada³ siê z 3 segmentów z kana³em 10 mm.
Wybra³em takie rozwi±zanie, aby przekonaæ siê, czy rzeczywi¶cie poprzednie CATO wynika³y ze zbyt ma³ej wytrzyma³o¶ci korpusów silników.


Fot. nr 2. Tak dzia³a³ SR 118

Czas pracy 1.3 sek.
Silnik wyda³ potê¿ny, wibruj±cy ryk, i choæ sta³em w du¿ej odleg³o¶ci, to jeszcze d³ugo po próbie dzwoni³o mi w uszach.
Barwa p³omienia - niebieska, ma³a ilo¶æ dymu.
D³ugo¶æ p³omienia oceniam na ok. 1m.


Fot. nr 3. Fazy pracy SR 118

Silnik uruchomiony dynamicznym zap³onnikiem elektrycznym.
Proszê zwróciæ uwagê na ciekawy efekt zaobserowany na pocz±tku pracy.
Z dyszy wydosta³ siê b³êkitny duszek Shocked .
Nie zaobserwowa³em ¿adnych pulsacji, kichania ani ciufania. Smile

Acha - by³a usterka - wydostanie siê gazów w koñcowej fazie pracy przestrzeni± pomiêdzy korpusem PVC a warstw± CX-5.
Nie mia³o to wiêkszego znaczenia dla istoty tego testu, ale w nastêpnym silniku zmieniê konstrukcjê dyszy.



Film z testu (1,6 Mb)

Tak - uda³o siê Exclamation Very Happy
Rado¶æ tym wiêksza, ¿e to ju¿ du¿y silnik i nadzieja zastosowania go w wiêkszych rakietach (mo¿e HIPERSONAL?).



Przy okazji chcia³bym wyraziæ podziêkowania Pinotowi za wsparcie, cenne informacje i rady.
Obaj pracujemy nad paliwami HP na nowych lepiszczach (Poliolach).
On bada paliwa z kompozycjami utleniaczy AN, AP, KP, a ja skoncentrowa³em siê na paliwach na czystym AP.
Jak widzicie pierwszy sukces ju¿ jest.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Nie Mar 26, 2006 3:15 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Nie Mar 26, 2006 3:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gratuluje! Very Happy
"Ja wiedzia³em ¿e tak bêdzie..." Very Happy
Mam pro¶bê do Pana Ksarda, czy móg³by co¶ wiêcej napisaæ na temat tego nowego lepiszcza.
ps.Przyda³ by siê komentarz na temat silnika chodzi mi zacisk typ ziarna. Bardzo licze na te odpowiedzi Very Happy . Chyba ¿e to tajemnica Rolling Eyes

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Bartosz J.



Do³±czy³: 30 Mar 2004
Posty: 73
Sk±d: pomorze

PostWys³any: Nie Mar 26, 2006 4:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj Ksard!

No... teraz musisz uwa¿aæ czy Cie Aerotech nie oskarzy o zlamane patentu Wink
Dzia³anie silnika do z³udzenia przypomina pracê motoru AT I300T (440 N-sec /221,6g paliwa) - ¿yczê Ci ¿eby kolejny silnik z serii "Blue Angel" dorownal silnkowi AT osiagami Very Happy

fot. AT I300T


pozdrawiam

Bartek

_________________
www.hpr.blo.pl
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Nie Mar 26, 2006 4:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fox napisa³:
Przyda³ by siê komentarz na temat silnika chodzi mi zacisk typ ziarna. Bardzo licze na te odpowiedzi Very Happy . Chyba ¿e to tajemnica Rolling Eyes


Dziekujê za gratulacjê i ma³a pro¶ba - proszê zwracaæ siê bez tego "Pana". Czy jestem ju¿ tak stary? Very Happy

Wracaj±c do silnika, napiszê co¶ wiêcej na jego temat, poniewa¿ jest to -jak dla mnie - prze³om w silnikach na paliwach typu HP.
Prze³om w skali naszego Forum - rzecz jasna.
Próba ta pozwala my¶leæ optymistycznie i mieæ nadziejê na skonstruowanie powtarzalnego silnika amatorskiego o wysokim impulsie w³a¶ciwym.
Wyja¶ni³a siê sprawa zasadnicza - a mianowicie niestabilnej pracy poprzednich silników na paliwach HP.
Przyczyn± by³o zbyt niskie ci¶nienie w komorze spalanie. To wywo³ywa³o preturbacje w pracy silników takie jak ciufanie i pulsacja, jednym s³owem niestabilne spalanie.
SR 118 udowodni³, ze jest mo¿liwe zbudowanie w naszych warunkach du¿ego silnika z wykorzystaniem jako utleniacza nadchloranu amonu.

Jak zbudowa³em SR 118?

1. Paliwo Blue Angel
AP 75% + Mg 5% + Poliol 19% + CuO 1%

w ilo¶ci 100 g w 3 segmentach z kana³em 10mm.

2. Konstrukcja komory spalania

Paliwo umieszczone zosta³o w rurkach z PVC o d³ugo¶ci 50 mm i ¶rednicy 1".
Nastêpnie te segmenty po³±czy³em za pomoc± z³±czek PVC (na kleju do PVC).
Zabieg ten pozwoli³ na zwiêkszenie grubo¶ci ¶cianki komory spalanie 2 krotnie.

Dyszê wykona³em w odcinku rurki PVC z CX-5 z wk³adk± metalow±.
Jak siê okaza³o, by³ to najs³abszy punkt ca³ej kostrukcji.
Ci¶nienie i prêdko¶æ spalin by³y tak du¿e, ¿e dysza uleg³a uszkodzeniu.
Na szczê¶cie nast±pi³o to w koñcowej fazie pracy i nie mia³o decyduj±cego znaczenia dla tej próby.
Oglêdziny gardzieli pokaza³y du¿e ubytki CX-5.
Przy paliwach o ni¿szych impulsach (karmelka, ZPP, KNOSAL), materia³ ten spokojnie wytrzymywa³.
Tu okaza³ siê za s³aby. Ogromna erozja Exclamation
Trzeba pomy¶leæ o graficie lub dyszy ca³kowicie metalowej.

Zacisk KN postanowi³em ustawiæ na 200. Jak siê okaza³o, by³ to strza³ w dziesi±tkê.

I jeszcze jedna uwaga.
Do momentu zanim dysza nie zerodowa³a, kszta³t p³omienia by³ ³adniejszy - tworzy³ ten charakterystyczny kszta³t dla paliw HP- cieniutki za dysz± i szerszy wachlarz w pewnej odleg³o¶ci za silnikiem.

Je¶li macie jeszcze jakie¶ pytania to proszê bardzo, postaram siê odpowiedzieæ.

FOX - na temat lepiszcza - to my¶lê, ¿e najlepiej o tym napisze PINOT.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Nie Mar 26, 2006 6:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
proszê zwracaæ siê bez tego "Pana". Czy jestem ju¿ tak stary?

Very Happy Jako¶ trudno mi to przez "klawiaturê przechodzi", ale wed³ug ¿yczenia...

Czy bêd± próby na kanale gwiazdowym? Dla tego paliwa to ponoæ najlepsza opcja.

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Nie Mar 26, 2006 6:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
i gratuluje udanych prob!!!
Cytat:
Rado¶æ tym wiêksza, ¿e to ju¿ du¿y silnik i nadzieja zastosowania go w wiêkszych rakietach (mo¿e HIPERSONAL?).


No bylby juz powoli czs by ta rakieta zasmakowala troche swiezego powietrza a dla urozmaicenia troche spalin z tego silnika Wink

Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Nie Mar 26, 2006 7:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisa³:
....Oglêdziny gardzieli pokaza³y du¿e ubytki CX-5.
Przy paliwach o ni¿szych impulsach (karmelka, ZPP, KNOSAL), materia³ ten spokojnie wytrzymywa³.
Tu okaza³ siê za s³aby. Ogromna erozja Exclamation
Trzeba pomy¶leæ o graficie lub dyszy ca³kowicie metalowej.



Gratulujê ( ale gdyby nie te boczne przedmuchy nie wiadomo czy nie by³o by CATO ). Nie musisz my¶lec o graficie ani innych bajerach. U mnie szmot wytrzymuje i paliwa na 20 % Mg.


100 gram szamotu w postaci proszku ( NOMI albo PRAKTIKER ) zalewasz 15 gramami ¯E z wymieszanym utwardzaczem ( Z1 ). Wyrabisz rêk±. Musi byæ lekko ciep³e ( 20 - 25 C ). Dysza jest gites i na pewno wytrzyma.

Mi³ego wieczoru A
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Nie Mar 26, 2006 9:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisa³:
100 gram szamotu w postaci proszku ( NOMI albo PRAKTIKER ) zalewasz 15 gramami ¯E z wymieszanym utwardzaczem ( Z1 ). Wyrabisz rêk±. Musi byæ lekko ciep³e ( 20 - 25 C ). Dysza jest gites i na pewno wytrzyma.


Witaj
Ka¿dy pomys³ jest cenny - tego nie próbowa³em.
Co¶ mi siê jednak wydaje, ¿e i to bêdzie za s³abe.

Ten przedmuch bardziej by³ spowodowany moim b³êdem konstrukcyjnym ni¿ w³a¶ciwo¶ciami CX5.
Szkoda, bo ju¿ nie by³oby w±tpliwo¶ci, co do wytrzyma³o¶ci konstrukcji silnika.
Próby bêd± kontynuowane do skutku.
Jestem ju¿ blisko celu.
Tak swoj± drog±, to ciekaw jestem, komu pierwszemu uda siê przeprowadziæ ca³kowicie udane odpalenie silnika na paliwie typu HP?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Nie Mar 26, 2006 9:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisa³:
....Co¶ mi siê jednak wydaje, ¿e i to bêdzie za s³abe.

Ten przedmuch bardziej by³ spowodowany moim b³êdem konstrukcyjnym ni¿ w³a¶ciwo¶ciami CX5.
Szkoda, bo ju¿ nie by³oby w±tpliwo¶ci, co do wytrzyma³o¶ci konstrukcji silnika.
Próby bêd± kontynuowane do skutku.
Jestem ju¿ blisko celu.
Tak swoj± drog±, to ciekaw jestem, komu pierwszemu uda siê przeprowadziæ ca³kowicie udane odpalenie silnika na paliwie typu HP?


1. Na tej dyszy pracuje "od zawsze" wiêc wiem , ¿e i u Ciebie wytrzyma a testowa³em ju¿ SR jak SZOKERSPEED ( film na www ). Mo¿esz daæ 10 % ZE jak dyszê sprasujesz pod pras±.

2. Ja te¿ to mia³em, raz boczny przedmuch po czym zmieni³em konstrukcje dyszy.

3. Tobie. Bo Ty nad paliwami HP pracujesz Wink


Urabianie ZE z szamotem musisz robiæ pocz±tkowo jakim¶ kijkiem a potem rêkê ( w gumowej rêkawiczce chirurgicznej ) w temperaturze jak wy¿ej. Nawet i 30 C po czym trzeba to potem lekko przestudziæ aby wolniej wi±za³o. Masê szamotowo - ¯E musisz w ci±gu 15 minut zu¿yæ.


Pozdr. A
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pon Mar 27, 2006 1:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisa³:
3. Tobie. Bo Ty nad paliwami HP pracujesz Wink


Witam

Nie zapominajmy, ¿e jeszcze Pinot i Knod ostro dzia³aj± w tym temacie.
Piszê o tych, o których wiem, a przecie¿ mo¿e jest jeszcze kto¶ inny?

Wracaj±c do masy na dysze wg. Twojego przepisu, to mam zamiar w najbli¿szych testach sprawdziæ ten przepis.

Moje w±tpliwo¶ci bior± siê st±d, ¿e przy paliwach HP prêdko¶æ wyp³ywu gazów dochodzi do 2500 m/sek i to powoduje "wyp³ukiwanie" dyszy w gardzieli.

Trzeba pamiêtaæ, ¿e dla paliw amatorskich te prêdko¶ci s± o po³owê mniejsze.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Nastêpny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP