Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Paliwo ¿ywiczne
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
heksogen pl



Do³±czy³: 09 Cze 2004
Posty: 157
Sk±d: ma³opolska

PostWys³any: Wto Kwi 12, 2005 7:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do tego paliwka, to ostatnio robi³em silnik (mam korpus z zatyczk± i dyszkê) na ok. 100gram paliwa kompozytowego o sk³adzie:
- KClO3 - 35%
- KNO3 - 35%
- ¯P - 20%
- proszek Mg - 10%
Paliwko super ale... po pierwsze w tej ilo¶ci ¿ywicy poliestrowej nie da siê rozmieszaæ sk³adników... doda³em wiêc acetonu i upakowa³em do kartonowych rureczek polakierowanych - s³u¿y³y do uformowania ziaren. Silnik mia³ Kn oko³o 150, d³ugo¶æ ok. 14cm, ¶r. wewn. 28mm . Tydzieñ schniêcia i paliwo nadal by³o papk±... pomimo tego ¿e wiêkszo¶æ acetonu wyparowa³a. wyj±³em je z tych segmentów i dalej nic z tym nie mog³em zrobiæ, do tego spiepszy³em prêt 7mm którym formowa³em kana³ i tak siê skoñczy³o. Po tygodniu zach³o na kamieñ Shocked ...
Pali siê stabilnie, wielkim bia³o-ró¿owym p³omieniem. Jak na paliwo kompozytowe to nawet powoli, chocia¿ pewnie pod ci¶nieniem nie¼le przyspiesza. Bolesna jest jednak cena ¿ywicy kupowanej po litrze. Jak znajde gdzie¶ ¿ywicê po 10z³ to poexperymentujê... zdaje siê ze jak nie masz ¯E albo ¯P na sk³adzie to w rakietach sie nie pobawisz... laminaty s± super na silniki i rakiety. Do tego paliwka... Rolling Eyes Wink
PS
¿eby nie by³o ¿e niszcze klawiatury... Laughing
da³bym fotki jakbym mia³ gdzie¶ serwer Rolling Eyes
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Wto Kwi 12, 2005 7:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

heksogen pl napisa³:
.........
- KClO3 - 35%
- KNO3 - 35%
- ¯P - 20%
- proszek Mg - 10%
....... Tydzieñ schniêcia i paliwo nadal by³o papk±... pomimo tego ¿e wiêkszo¶æ acetonu wyparowa³a..........


Acetonem chcesz utwardzaæ ¯P Question Wink .
Nawet jak dasz to co nale¿y ( utwardzacz z nadtlenkiem benzoilu ) to wynik bêdzie niepewny. Trzeba dobrze wysuszyæ AN.


Pozdr. A
Powrót do góry
heksogen pl



Do³±czy³: 09 Cze 2004
Posty: 157
Sk±d: ma³opolska

PostWys³any: Sro Kwi 13, 2005 4:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Acetonem chcesz utwardzaæ ¯P Question Wink .
Nawet jak dasz to co nale¿y ( utwardzacz z nadtlenkiem benzoilu ) to wynik bêdzie niepewny. Trzeba dobrze wysuszyæ AN.

Nie rozumiem tego postu pirotechman, ja tê ¿ywicê rozmiesza³em z utwardzaczem (roztwór nadtlenku benzoilu) ale by³o zbyt gêste ¿eby rozmieszaæ w niej ca³o¶æ KNO3, KClO3 i Mg. Rozcienczy³em wiêc ca³o¶æ acetonem. Nie wiem o jakie AN chodzi Question Confused
PS,
Taa, imageshack jest dobry tylko ile te fotki tam dni posiedz± Confused Sad
Wy¶le linka jak znajde te zdjêcia na HDD Crying or Very sad
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Sro Kwi 13, 2005 5:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

heksogen pl napisa³:
.... ale by³o zbyt gêste ¿eby rozmieszaæ w niej ca³o¶æ ...


Rêkawica gumowa i mo¿na gnie¶æ. 20 % ¯P jest tyle, ¿e mo¿na wyrobiæ - byle szybko. Pisze to bo wiem a nie ¿e wydaje siê mi. Utwardzacz wymieszaæ z ¯P ( bardzo szybko ) , potem reszta i wyrabiaæ . Macie na to od 2 do 3 minut. Porzuci³em ¯P bo nie lubiê wy¶cigów z czasem, ¿ywica cuchnie styrenem, styren potem powli ulatnia siê i paliwo siê kurczy. Ogólnie trzy minus Rolling Eyes . Zaleta - a no, ¿e da siê tak zrobiæ paliwko na AN ( Amonium Nitrate albo AA - Azotan Amonu ). Przez ten skurcz nalezy jednak paliwko ( SR ) szybko zu¿yæ. Z tym AN to pomyli³o mi siê u Ciebie. Ale to bez znaczenia. Nadtlenek Benzoilu przereagowa³ Ci z wodorem powsta³ym w reakcji Mg ze ¶ladami wody. Dlatego uk³ad musi byæ suchy. Chyba, ¿e nadtlenek jako¶ od razy reaguje z proszkiem metalu ale w±tpie w to. Paliwo z AN twardnia³o mi - ale tylko suche.


Pozdr. A
Powrót do góry
heksogen pl



Do³±czy³: 09 Cze 2004
Posty: 157
Sk±d: ma³opolska

PostWys³any: Sro Kwi 13, 2005 6:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nadtlenek Benzoilu przereagowa³ Ci z wodorem powsta³ym w reakcji Mg ze ¶ladami wody.

I tutaj b³±d ! Czyta³em tematy o paliwach HP i najpierw przetestowa³em t± kompozycjê. Zasycha spokojnie. B³êdem by³o dodanie acetonu. Przez to ¿ywica nie zasch³a.Stwardnia³a jednak po miesi±cu na kamieñ... K³opot przy niej to czas. Wi±¿e do¶æ szybko na galaretê. Potem twardnieje ale do¶æ powoli, z 5-6godzin. Ciekawi mnie sk±d pirotechmanie bierzesz ¯E ? w beczkach 50l ? jaka cena ? Sprzedaj± hurtowo ¯E w Radomiu ? jestem czêsto w Kielcach i ³odzi, sprawdze te¿ tu : www.chemia.pl
PS
dyskusja o tym paliwie chyba nie ma sensu. Lepiej poexperymentowaæ. Tylko trzeba mieæ zapas kilkana¶cie litrów ¿ywicy Crying or Very sad
PS2
w³a¶nie w rêkawicy ugniata³em to paliwo rêk± Wink
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Sro Kwi 13, 2005 8:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Mam pytanie w temacie padaj± okre¶lenia

segmentach typu C-slot
segmentach typu "batest".

Jak wygl±da takie ziarno
Powrót do góry
pablo



Do³±czy³: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk±d: ³ódzkie

PostWys³any: Sro Kwi 13, 2005 10:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

C-slot:


Kn dla C-slota (przyk³ad):



BATES np. tak (ilo¶æ segmentów niewa¿na):


Kn BATES'a:


Taki wykres ma BATES z optymaln± d³ugo¶ci± segmentu równ±: (3*(Fi zewn. ziarna) + fi kana³u)/2. D³u¿szy segment przesuwa maksimum w prawo i daje bardziej bardziej progresywn± ch-kê. Krótszy w lewo i degresywn±.

Wykresy z arkusza Grains2.xls. Jest te¿ nowszy Grains2000, tylko u mnie jako¶ nie chce ruszyæ.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Kapucino



Do³±czy³: 18 Gru 2004
Posty: 52

PostWys³any: Czw Kwi 14, 2005 2:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

heksogen pl napisa³:

Taa, imageshack jest dobry tylko ile te fotki tam dni posiedz± Confused Sad
Wy¶le linka jak znajde te zdjêcia na HDD Crying or Very sad


D³uuuuuuuuuugo posiedz± ja dawa³em na pewnym forum zdjêcia oko³o rok temu i jak na razie jeszcze s± Very Happy nie wiem ile mog± byæ dostêpne ale spróbuj je wys³aæ

a teraz wracaj±c do tematu Smile gdzie moge kupiæ tak± ¿ywice bo interesuje mnie sporz±dzenie takiego paliwka rakietowego, czy nada sie zwyk³a ¿ywica Razz


Ostatnio zmieniony przez Kapucino dnia Czw Kwi 14, 2005 2:56 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ander



Do³±czy³: 14 Maj 2002
Posty: 178

PostWys³any: Czw Kwi 14, 2005 2:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czytam sobie ksiazke o ¯E i ciekawe wnioski siê nasuwaj±. Obnecnie u¿ywam ¯P i muszê powiedzieæ, ¿e nawet siê to jara pod warunkiem ¿e jest z umiarem. 20% jest ok, bo jak policzysz 7% skurczu z 20% masy d=1.2g/cm3, to nie jest tak tragicznie
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pon Kwi 25, 2005 7:20 am    Temat postu: ROFAX test silnika ze zmodyfikowanym paliwem Pirotechmana Odpowiedz z cytatem

Witam

Wczoraj przeprowadzi³em test nowego silnika ze zmodyfikowanym paliwem wg. receptury Pirotechmana.
Silnik oznaczony jako Sr71 ROFAX spisa³ siê bardzo dobrze.


Na zdjêciu Agnieszka prezentuje wspomniany silnik Very Happy .

Jutro postaram siê przedstawiæ opracowane wyniki testu.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Go¶æ






PostWys³any: Pon Kwi 25, 2005 6:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem ciekaw z czego wykona³e¶ korpus silnika . Naklejka ³adna Wink ale wszystko zas³ania Very Happy
Jakie KN ?
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Wto Kwi 26, 2005 9:02 am    Temat postu: Sr71 Rofax - analiza Odpowiedz z cytatem

Tak jak wcze¶niej obiecywa³em, przedstawiam wyniki testu silnika Sr 71 ROFAX z paliwem ¿ywicznym.
Celem testu by³o:
1.sprawdzenie paliwa w warunkach pracy przy wy¿szym ci¶nienia w silniku

2.zastosowanie technik umo¿liwiaj±cych skrócenie czasu pracy silnika - czyli zwiêkszenie szybko¶ci spalania paliwa.

Próba wypad³a pozytywnie.


Silnik pracowa³ przez 1.6 sek. Exclamation
Wg moich wyliczeñ silnik wytworzy³ ci±g ¶redni 180 N co jest niez³ym wynikiem. Taki silnik powinien wynie¶æ rakietê o masie 2 Kg i ¶rednicy 100 mm na wysoko¶æ blisko 500m z prêdko¶ci± 125 m/sek, czyli 450 km/godz.

Dane silnika:
Ciê¿ar ca³kowity 620g w tym 200g paliwa w 5 segmentach z kana³em 10 mm.
¦rednica zewnêtrzna 36 mm , wewnêtrzna 30. Materia³ - aluminium.
Zastosowa³em wyj±tkowo grub± ¶ciankê (3 mm) z uwagi na wysokie ci¶nienie(max=4,6 MPa / 672 psi).
Dysza z wk³adk± ceramiczn± o ¶rednicy 6,6 mm.
Erozja dyszy zmierzona po próbie by³a mniejsza ni¿ 0,1 mm.

Zacisk ¶redni Kn=370 a maksymalny = 400

Parametry paliwa (teoretyczne):
gêsto¶æ=1,65g/cm3
Isp=149,2 s
It=310 Ns

dla bardziej wtajemniczonych: Wink
a=0,024
n=0,356
liniowa prêdko¶æ spalania przy tych warunkach panuj±cych w silniku:
r=6,25 mm/s

Silnik Sr71 ROFAX mo¿na zaliczyæ do silników klasy H 183.

BHP:
Zapalenie odby³o siê w terenie oddalonym od zabudowañ i niezalesionym z zachowaniem szczególnych ¶rodków ostro¿no¶ci.
Silnik odpalano z du¿ej odleg³o¶ci elektrycznie (akumulator 12V).
Umieszczony by³ w skarpie ziemnej, w zag³êbieniu terenu.

>> Film z przebiegu testu <<

Szkoda, ¿e film nie oddaje w pe³ni tego, czego byli¶my ¶wiadkami razem z Agnieszk± i Jaskiniowcem - to by³o piêkne. Very Happy

PS.
Proszê zwróciæ uwagê na bardzo dynamiczny zap³on. Exclamation Idea
Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Wto Kwi 26, 2005 4:13 pm    Temat postu: Re: Sr71 Rofax - analiza Odpowiedz z cytatem

ksard napisa³:


2.zastosowanie technik umo¿liwiaj±cych skrócenie czasu pracy silnika - czyli zwiêkszenie szybko¶ci spalania paliwa.

- to by³o piêkne. Very Happy



A ile ich by³o , znaczy siê tych technik Question Wink . G³ówna technika to ilo¶æ proszku Mg. U mnie powy¿ej 15 % - zalicza³em raczej same explozje Rolling Eyes . Mo¿na daæ zendry 1 % przy zawarto¶ci proszku Mg w granicach 10 %.

Widzê, ¿e i Ciebie "zassa³o" to paliwo Wink . Co do zaplonu - w tym paliwie to nie problem. U mnie czesto by³ wolny ale niemal nigdy nie dawa³em silniejszego zap³onnika ( wyj±tek - SR"2R_mini" ).


Pozdr. A
Powrót do góry
pablo



Do³±czy³: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk±d: ³ódzkie

PostWys³any: Wto Kwi 26, 2005 7:03 pm    Temat postu: Re: Sr71 Rofax - analiza Odpowiedz z cytatem

ksard napisa³:
(...)
Isp=149,2 s
It=310 Ns

dla bardziej wtajemniczonych: Wink
a=0,024
n=0,356
liniowa prêdko¶æ spalania przy tych warunkach panuj±cych w silniku:
r=6,25 mm/s


Jak uzyska³e¶ te warto¶ci? Szczególnie interesuj± mnie te trzy ostatnie.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Wto Kwi 26, 2005 8:45 pm    Temat postu: Re: Sr71 Rofax - analiza Odpowiedz z cytatem

ksard napisa³:
..Parametry paliwa (teoretyczne):

dla bardziej wtajemniczonych: Wink
a=0,024
n=0,356
liniowa prêdko¶æ spalania przy tych warunkach panuj±cych w silniku:
r=6,25 mm/s


Do³±czam siê do pablo. Prêdko¶æ palenia siê paliwa U = axPn , n - wyk³adnik potêgi. Aby okre¶liæ do¶wiadczalnie a i n musimy mieæ minimum dwie prêdko¶ci spalania siê paliwa dla róznych , znanych p Exclamation . Aby by³o dwa równania dla dwóch niewiadomych. Maj±c jeden test nie okreslimy a i n. Chyba, ¿e program maj±c dane paliwo i Kn szacuje ci¶nienie. Pewno tak jest. Ale i tak trzeba dwa testy aby okre¶liæ a, n dla ró¿nych Kn. Jak jest Question


Pozdr. A
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Wto Kwi 26, 2005 9:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Ojca paliwa ¿ywicznego. Very Happy

Paliwo testowane w Sr71 (nazywam go ZPP - od ¯ywiczne Paliwo Pirotechmana) mia³o sk³ad taki jak podajesz na swojej stronie www.

Pytasz
Cytat:
A ile ich by³o , znaczy siê tych technik ?


Doda³em do sk³adu 1% Fe2O3 - co jak siê okazuje - zrobi³e¶ ju¿ wcze¶niej, no i po drugie zastosowa³em chyba jednak inn± od Twojej geometriê ³adunku paliwa.

Efekt widzia³e¶.
Sam naocznie przekona³em siê o mo¿liwo¶ciach paliwa ZPP i obiektywnie stwierdzam, ¿e jestem pod wra¿eniem.
Paliwo ma swoje wady (jak ka¿de), ale ma te¿ niezaprzeczalne zalety, chocia¿by widowiskowo¶æ. Nie jest trudno je zrobiæ w warunkach amatorskich. Nie kaprysi i chyba ma jeszcze jedn± zaletê - liniowa szybko¶æ spalania paliwa jest ma³o zale¿ne od ci¶nienia (niski wyk³adnik n).

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Wto Kwi 26, 2005 9:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz racjê - aby wyniki by³y pewne - trzeba postêpowaæ dok³adnie tak, jak opisujesz.

Ja natomiast poprzez pewne dane teoretyczne (Propep) oraz na podstawie testu zrobi³em symulacjê w programie komputerowym.
Stara³em siê dobieraæ tak a i n aby jak najlepiej dopasowaæ wyniki do tego co widzieli¶my w te¶cie.

Zastrzega³em na wstêpie, ¿e to tylko parametry obliczone teoretycznie.
Jednak wydaje siê, ze s± one bardzo prawdopodobne.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Wto Kwi 26, 2005 10:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisa³:
........Nie kaprysi i chyba ma jeszcze jedn± zaletê - liniowa szybko¶æ spalania paliwa jest ma³o zale¿ne od ci¶nienia (niski wyk³adnik n).....



Po wielu, wielu testach potwierdzam to do¶wiadczalnie - pisa³em o tym wczesniej Wink . To spora zaleta je¶li nagle palenie przy¶pieszy. Nie ma efektu dodatniego sprzê¿enia zwrotnego i BUUM silnika. Uk³±d z dwoma niewiadomymi i jednym równaniem jest niezonaczony ( nie ma rozwi±zania ) . Matematyka jest jedna , nawet w programach Wink . Na moje oko da³e¶ 6 - 7 % Mg - mylê siê Question


Pozdr. A
Powrót do góry
fnmilo



Do³±czy³: 01 Mar 2005
Posty: 49
Sk±d: Olsztyn

PostWys³any: Sro Kwi 27, 2005 7:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pytanko takie malutkie Confused?

zrobi³em paliwko na kno3 +fe2o3 + ¿e (str Nakki) tylko 10 gr. na test
i co dziwne zamiast fajnego koloru wyszed³ mi czarno brudny taki nijaki czy to wina ¿ywicy mam j± ok. 3 lat .
jest to ¿ywica epoksydowa do malowania za pomoca pistoletu utwardza siê pod wp³ywem powietrza( na ³ajbach wychodzi³a piêknie) czas manipulowania materia³em ok. 40 min przy 20 st.C potem galareta i stygnie na kamieñ , a z kno3 piêkna bialutka .Czy mo¿e wchodziæ w reakcje z fe2o3??
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
fnmilo



Do³±czy³: 01 Mar 2005
Posty: 49
Sk±d: Olsztyn

PostWys³any: Sro Kwi 27, 2005 7:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprostowanie : nie malowanie lecz nanoszenie , opakowanie 20l producent ?? ju¿ nie widaæ . kraj pochodzenia - szwajcaria, jeszcze z 1.5 litra zosta³o
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nastêpny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP