Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Paliwo ¿ywiczne
Id¼ do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
b-12
SIANOPIS


Do³±czy³: 29 Cze 2004
Posty: 22
Sk±d: Ze stogu siana

PostWys³any: Nie Kwi 10, 2005 9:09 pm    Temat postu: Paliwo ¿ywiczne Odpowiedz z cytatem

Chcia³bym wypróbowaæ ,,Paliwo pirotechmana nr1'' oparte na ¿ywicy epksydowej.
W tym rzecz ¿e nie mam Magnezu, A zwyk³a karmelka... Za³ó¿my ¿e nie chcê robiæ (dlatego zak³adam ten temat).
Czego mogê daæ zamiast Py³u Mg?
Posiadam:
-Py³ cynkowy
-Py³ aluminiowy
-Py³ mosiê¿ny
-Tlenek ¿elaza

Który z tych substytutów Py³u Mg by³by najlepszy?
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Nie Kwi 10, 2005 9:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spróbuj wyrzuciæ skrobiê i daæ w jej miejsce Siarkê. Zamiast Mg dajesz py³ Al.

Np.

KNO3 - 60
Siarka - 10
Al - 10
¯E - 20

Pozdr. A

PS. kto zrobi da znaæ.


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Nie Kwi 10, 2005 9:53 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Nie Kwi 10, 2005 9:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jaki zacisk by¶ zastosowa³ dla tego paliwa??
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Nie Kwi 10, 2005 9:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maxlam napisa³:
A jaki zacisk by¶ zastosowa³ dla tego paliwa??


150 - 200

A.
Powrót do góry
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Nie Kwi 10, 2005 11:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

200? To zdecydowanie za ma³o na takie paliwo. Chyba, ¿e obudowa z rurki po srajta¶mie a ci±g 5N z silnika 200 gramowego...Smile

Moim zdaniem, aby z tego wogóle wyszed³ silnik powinno byæ 300-400

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 8:06 am    Temat postu: A ja ju¿ zrobi³em Odpowiedz z cytatem

Witam

Przetestowa³em paliwo ¿ywiczne w silniku Sr56


Dane silnika:
100g paliwa w 3 segmentach typu "batest".
Ca³kowita masa silnika 223 g.
¦rednica silnika 31 mm
D³ugo¶æ silnika 235 mm
Zap³on elektryczny (zapalnik na koñcu silnika).
Zacisk obliczeniowy Kn=165

Przebieg testu:


Czas rozpalania 1,13 sek
Czas trwania ci±gu 4,067 sek
Czas dopalania 3,13 sek

Filmi

Wnioski:
By³a to moja pierwsza próba SR z paliwem Pirotechmana.
Muszê przyznaæ, ¿e by³em pod wra¿eniem, a mója asystent Konrad a¿ jêkn±³ z zchwytu. Very Happy
Silnik zagada³ jak nale¿y. Widoczny piêkny p³omieñ (tutaj na zdjêciach nie za bardzo wyszed³, bo by³o z³e o¶wietlenie - za jasno).
Efekty akustyczne tak¿e fajne Very Happy
Potwierdzi³a siê widowiskowo¶æ tego paliwa.
My¶lê podobnie jak Pinot, ¿e mo¿na spokojnie zwiêkszyæ zacisk do 250-300.
Przy ci¶nieniu panuj±cym w silniku podczas testu, paliwo spala³o siê z prêdko¶ci± liniow± = 2 mm/sek. - (to bardzo ma³o) Exclamation
Wynika z tego, ¿e ci±g tak¿e nie by³ za du¿y (szacujê na ok. 20-30 N).
Tego typu paliwo nadaje siê szczególnie do silników marszowych.
Zamierzam prowadziæ dalsze testy z tym paliwem.
Proces produkcji paliwa jest ³atwy i szybko siê go robi.
W³a¶ciwo¶ci mechaniczne tak¿e bez zarzutu.
Natomiast martwi to, ¿e nie daje du¿ego ci±gu (a mo¿e to i zaleta) no i trudno¶ci z dostêpno¶ci± magnezu.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 9:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa³:
200? To zdecydowanie za ma³o na takie paliwo. .....Moim zdaniem, aby z tego wogóle wyszed³ silnik powinno byæ 300-400



Zacisk nie co poni¿ej 200 by³ w SR "Olusia" ( 120 g paliwa ). Filmy s±, nawet jak ci±gnie wiert³o 3,5 kG. Pocz±tkuj±cym zabawê z tym paliwem polecam zacisk do maks. 200. Ale mo¿na i daæ zacisk 300 - 400. Korpus jest wtedy na granicy rozerwania. Przy paliwach z Mg szybko¶c palenia silnie zalezy od zawarto¶ci proszko Mg. Powy¿ej 14 % - uwaga na explozje. Spróbujcie zamieniæ Mg i cukier ( skrobiê ) na Al i siarkê. Mo¿e i ja spróbujê ale kiedy¶ .

Pozdr. A
Powrót do góry
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 4:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piro_techman napisa³:
....SR "Olusia" ( 120 g paliwa ). [/b]Filmy s±, nawet jak ci±gnie wiert³o 3,5 kG.


Ok zgoda, ale wiert³o 3,5 kg powinno byæ poci±gniête spokojnie przez silnik 50 gram.... Cool

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
b-12
SIANOPIS


Do³±czy³: 29 Cze 2004
Posty: 22
Sk±d: Ze stogu siana

PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 6:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jakby nie wywalaæ skrobi a na miejsce Mg daæ Tlenek ¿elaza?
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 6:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze kumasz, ale ¼le Razz . Magnez nie tylko zwiêksza impuls, nie tylko daje efekt widowiskowy, ale przez zwiêkszone oddzia³ywanie cieplne na paliwo zwiêksza jego liniow± prêdko¶æ palenia. Zostawiæ magnez, a zrezygnowaæ z przyk³adowo 3% skrobi i daæ w zamian Fe2O3, to mog³oby (powinno) zwiêkszyæ liniow± prêdko¶æ palenia. No, chyba ¿e mia³e¶ na my¶li w³a¶nie zmniejszyæ ilo¶æ magnezu o te kilka procent, i daæ w zamian Fe2O3. Wtedy to o.k.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 6:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa³:
...Ok zgoda, ale wiert³o 3,5 kg powinno byæ poci±gniête spokojnie przez silnik 50 gram.... Cool


Widzê, ¿e ciagu SR doda³e¶ Cool Wink
PINOT napisa³:
....Chyba, ¿e obudowa z rurki po srajta¶mie a ci±g 5N z silnika 200 gramowego...


Nie zachêcam ani zniechêcam nikogo do paliwa ¿ywicznego - Jeden lubi ogórki , drugi ogrodnika córki. Ka¿dy robi to co lubi Wink .


Pozdr. A
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 7:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaskiniowiec napisa³:
.....Zostawiæ magnez, a zrezygnowaæ z przyk³adowo 3% skrobi i daæ w zamian Fe2O3, to mog³oby (powinno) zwiêkszyæ liniow± prêdko¶æ palenia.


Po prostu silnie zmielcie KNO3 bo stosujê nie mielony - prosto w wora Wink . Zmielenie w widoczny spsosób zmienia prêdko¶æ palenia siê paliwa. Wg mnie lepiej zwiêkszyæ ilo¶æ cukru pudru ( wolê jego ni¿ skrobiê ) o 3 % i Mg o 2 % a KNO3 daæ 5 % mniej czyli czyli 55 %. Tak teraz zrobi³em dla paliwa do nowych SR "2R_mini".

Pozdr. A
Powrót do góry
b-12
SIANOPIS


Do³±czy³: 29 Cze 2004
Posty: 22
Sk±d: Ze stogu siana

PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 7:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chodzi o to ¿e nie mam magnezu a chcia³bym zrobiæ dobre paliwo ¿ywiczne.

PS.Magnez drogi!
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 7:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:

Widzê, ¿e ciagu SR doda³e¶ Cool Wink


Witam,

135 sek ( IW = Karmelka magnezowa )*50g/0,8 s = 8437,5 g = ~8,5kg
Taki SR w dobrym wykonaniu mo¿e spokojnie poci±gn±æ 3,5kg Shocked .

205 sek ( IW = Pi-S-20/K1 )*50g/1,1 s = 9318,181818... = 9,5kg
Z dobrym zap³onem taki SR Pinota ( wysokokaloryczny ), mo¿e tym bardziej unie¶æ 3,5kg.


Takie paliwo przy¶pieszyæ mo¿na cieñk± grubo¶ci± ziarna ( Du¿y Kana³ ) dziêki czemu paliwo szybciej siê spali a do tego bêdziemy mogli mieæ wy¿sze KN ( Przy ³ad. formowanym bezpo¶rednio w SR ). Co do dodatków to mo¿na spróbowaæ co¶ik takiego :

KNO3 - 50% ( Drobno mielony, suszony )
Fe2O3 - 3% ( Py³ )
¯E - 16%
Mg - 16% ( Najlepiej Atomizowany )
KClO4 - 15% ( Py³; mo¿na te¿ KClO3 ale wtedy trzeba bardzo uwa¿aæ Exclamation )

Oprócz tego b. dobry zap³on, pokrywanie segmentów pcz. itp.

PS. Próbowa³em paliwa ¿ywiczne, stosowa³em sk³ad b. podobny do tego podanego przez pirotechmana - spala³o siê b. wolno Confused...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 8:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo analogicznym paliwem jest Klasyk-1, który prezentowa³em z pó³tora roku temu. Sk³ad na mojej stronie. Co prawda zawiera niezbyt bezpieczny sk³adnik (KClO3), ale klasyk wielokrotnie dowiód³ swojej niezawodno¶ci przy Kn=150.
By³o to moje pierwsze tanie paliwo kompozytowe, na którym wystrzeli³em wiele kijanek, rakiet a i parê osób potwierdzi³o moje obserwacje, ¿e jest ono proste w obs³udze i bezpieczne... Shocked

Przy swoim oryginalnym sk³adzie paliwo to ma obliczeniowy ISP=150, sprawuje siê ¶wietnie w du¿ym zakresie zacisków, nie ciufa, nie ga¶nie.
Zwiêkszenie zawarto¶ci Al, zmniejszenie ¿e, jest jak najbardziej mo¿liwe - prowadzi jedynie do mniejszego zacisku i wiêkszego ISP.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 8:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa³:
.......Co prawda zawiera niezbyt bezpieczny sk³adnik (KClO3)........


To z³y pomys³. Ze dwa razy sam wpsomnia³em o KCLO3 ( jako sk³adnik masy podpa³owej ) na forum.ru i mnie "zjechali" Wink . Maj± nadwra¿liwo¶æ na niego ale pewno maj± racjê. Przez moje rêce przesz³o jego z pó³ tony wiêc siê chloranu nie bojê - choæ jeden do¶æ gro¼ny wypadek z nim mia³em Rolling Eyes


Pozdr. A
Powrót do góry
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 9:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piro_techman napisa³:
To z³y pomys³


To samo w pewnych krêgach mówi siê o AN (+Mg), AP (+Al), nie wspomnê o topieniu TCAP, detonatorach z trójjodku azotu i innych...takie chrzanienie bierze siê po prostu z nieznajomo¶ci rzeczy.
Forum ru nie jest dla mnie specjalnym autorytetem, bo ró¿ne idiotyzmy na nim widywa³em...a moje paliwo przetestowa³em w przeró¿nych silnikach, nawet takich o których bojê siê mówiæ...Embarassed wiec proszê mi tu nie pitoliæ
Postêpuj±c m±drze, mozna spokojnie i bezpiecznie u¿ytkowaæ klasyki...oczywi¶cie ostro¿no¶æ w manipulowaniu KClO3 wysoce wskazana...

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pon Kwi 11, 2005 11:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa³:
....To samo w pewnych krêgach mówi siê o AN (+Mg), AP (+Al), nie wspomnê o topieniu TCAP, detonatorach z trójjodku azotu ..


Pierwsze krêgi - oficjalne, naukowe. Widzia³em patent usa na paliwa AP + Mg. Sam testowa³em ten uk³ad - jest ca³kiem bezpieczny, mo¿na trzeæ , stukaæ. Wrazliwy na wilgoæ ale te¿ bez przesady. To nie to co z Zn.

Drugie krêgi - Ci od topienia TCAP. To krêgi kandydatów na samobójców , czesto ³epków 15 - 17 letnich. Nie ma co porównywaæ. Od AN z Mg nigdy sobie qq nie zrobi³em i nie zrobiê. Od kclo3 mia³em spory k³opot Rolling Eyes .

Osobi¶cie dopuszczam kclo3 jako sk³adnik mas podpa³owych.


Pozdr. A
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Wto Kwi 12, 2005 7:40 am    Temat postu: Sr 66 Klasyk 1 Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa³:
Bardzo analogicznym paliwem jest Klasyk-1, który prezentowa³em z pó³tora roku temu. Sk³ad na mojej stronie. Co prawda zawiera niezbyt bezpieczny sk³adnik (KClO3), ale klasyk wielokrotnie dowiód³ swojej niezawodno¶ci przy Kn=150


Witam
Przy³±czê siê do dyskusji i przedstawiê wyniki testu silnika Sr66 z paliwem Klasyk 1 opracowany przez Pinota.

Dane silnika:
100g paliwa w segmencie typu C-slot.
Ca³kowita masa silnika 225 g.
¦rednica silnika 31 mm
D³ugo¶æ silnika 235 mm
Zap³on elektryczny (zapalnik na koñcu silnika).
Zacisk obliczeniowy Kn=175

Przebieg testu: (dla porównania prezentujê fazy pracy obu silników
Górne zdjêcie paliwo Klasyk 1 a dolne ¯PP


Czas rozpalania 0,7 sek
Czas trwania ciagu 9,4 sek
Czas dopalania silnika 7,000 sek (czas liczony do momentu ustania "kopcenia" silnika).

Wnioski:
Szkoda, ¿e silniki na paliwo ¿ywiczne Pirotechmana i silnik z paliwem Klasyk 1 ró¿ni³y siê kszta³tem ³adunku.
Nie mo¿na wiêc za bardzo porównywaæ tych paliw na podstawie przeprowadzonych testów.
Zastanawia mnie jedynie nieprzewidzianie d³ugi czas pracy silnika Sr66.
Analizuj±c film, widaæ wyra¼nie du¿y ci±g w pierwszej fazie pracy silnika i s³abszy w drugiej fazie. Nie bardzo zgadza siê to z tym, co teoretycznie mówi siê o ³adunkach typu C-slot, bowiem charakteryzuj± siê one sta³ym ci±giem w czasie.
W porównaniu z paliwem ¿ywicznym, klasyk wydaje siê ³atwiej zapalny (0,7 sek Klasyk i 1,13 sek ¯PP (¯ywiczne Paliwo Pirotechmana Smile ).
Ale jednak z ostatecznymi wnioskami chyba nale¿y siê wstrzymaæ.

Podsumowuj±c - oba paliwa mog± byæ u¿yteczne i stanowiæ ciekaw± alternatywê dla paliw typu karmelka.
Prace nad silnikami z tymi paliwami bêdê nadal kontynuowa³.
My¶lê, ze jeszcze bêdzie okazja do dyskusji na temat tych paliw.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Wto Kwi 12, 2005 6:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co mnie zaskoczy³o Shocked Exclamation . Kilka razy 10 % KNO3 - w paliwie ¿ywicznym - zamieni³em na KCLO3 ale zamiast ¯E da³em ¯P ( poliestrowa ). Po explozji paliwo gas³o Shocked . Nie testowa³em z ¯E - dlatego bo paliwko czêsto obrabiam mechanicznie. Przy dodatku chloranu jest to nawet nie do pomy¶lenia Rolling Eyes


Pozdr. A
Powrót do góry
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nastêpny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP