Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

SR z dwoma re¿imami pracy
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Sob Mar 19, 2005 8:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jasiaczeq napisa³:
.......Czy nie najpro¶ciej jest zbudowaæ silnik w ten sposób???...



Nie. Kana³ wewnêtrzny ma fi 25 mm. Fi wew. komory SR to ok. 46 mm. Czyli grubo¶æ warstwy palnej paliwa ok. 10 mm. Da siê jeszcze prasowaæ. Ale poni¿ej 10 mm ciê¿ko ju¿ elaboruje siê paliwo ( lekko plastyczne ) do korpusu. Mo¿na jeszcze co innego wymy¶leæ i tak te¿ planujê w wariancie nr 2. Dolna warstwa paliwa ( od strony dyszy ) np. 200 g ma wiêcj Mg i wtedy sporo szybciej sie pali ( Vpal. zale¿y od ilo¶ci Mg ).

SR jest ju¿ gotowy. Waga 1500 gram. Waga paliwa 210 + 580 = 790 g. Czyli waga korpusu ( z dysz± i zatyczk± ) - 710 gram Exclamation Wink . Jutro chyba zrobiê test statyczny. Jak jest kto¶ z kamer± ( plus moja to mamy dwie ) i blisko mieszka to zapraszam Wink

Pozdro


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Wto Mar 22, 2005 6:37 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Nie Mar 20, 2005 12:17 pm    Temat postu: kszta³t ziarna Odpowiedz z cytatem

K³aniam siê piêknie Very Happy Exclamation
Z niejak± przyjemno¶ci± witam Kto¶'a na forum ( ponownie ) Pozdrówka Laughing Very Happy Very Happy

Co do silnika o dwóch re¿imach pracy to s±dzê, ¿e mo¿na to za³atwiæ nie tylko przez rtó¿ne sk³ady mieszanki w dwóch sekcjach paliwa, ale tak¿e przez ukszta³towanie.
Po mojemu po³±czenie silnie progresywnej charakterystyki spalania ³adunku szczelinowego ( kana³ gwiazdowy, z wieloma promieniami ) ze spalaniem na powierzcni sto¿kowej dla ³adunku marszowego da³oby oczekiwan± charakterystykê z silnym pikiem na pocz±tku i przed³u¿eniem równomiernego ci±gu w czasie pó¿niejszym.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Nie Mar 20, 2005 1:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam


Hm.... teraz ma³o skromnie. Jestem po prostu dobry Wink

SR na stanowisku



Te¿ na stanowisku



W czasie pracy




FILM


Co wymaga poprawy.

Daæ mnie paliwa S a wiêcej M. Film jak dam d¼wiêk i napis to zmieniê linka. Na razie mam problem z WinXP Rolling Eyes


Pozdro

PS. Kermit , bez tych SR bym chyba zdurnia³ Rolling Eyes . Dziêki tym pracom po prostu wy³adowujê z³e emocje a ³adujê dobre Wink . Serdecznie pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Pon Mar 21, 2005 10:07 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Nie Mar 20, 2005 1:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na filmie to wygl±da³o dobrze, poza 2 szczegó³ami:
- gigantyczna erozja dyszy
- czy silnik ma wystarczaj±c± moc?
Niestety próby statyczne bez hamowni nie daj± na to pytanie odpowiedzi.
Czekam na bardziej praktyczne testy Wink
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Nie Mar 20, 2005 2:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crave napisa³:
.............
- gigantyczna erozja dyszy
- czy silnik ma wystarczaj±c± moc?.......



1. Eeeeeeeeeeeee. Z 12 mm przed - na 13 mm po.

2. A nie widaæ tego Idea Wink

Ale fakt Idea . hamownia by sie przyda³a Rolling Eyes .


Pozdro


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Wto Mar 22, 2005 6:38 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Nie Mar 20, 2005 2:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jako¶ ci±gu nie widaæ (mo¿e brak d¼wiêku?) - no ale raczej ci±g i tak trudno oceniæ.
Co do dyszy - je¿eli tak jak mówiesz, to spoko - mo¿e mi siê zdaje.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Nie Mar 20, 2005 5:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kto¶ napisa³:
Hm.... teraz ma³o skromnie. Jestem po prostu dobry Wink


Witam
Powiem wiêcej - jeste¶ coraz lepszy. Very Happy

Silnik bardzo widowiskowy.
£adny zap³on no i równa praca.

Pozdrawiam

KSARD
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Nie Mar 20, 2005 7:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paliwo ¿ywiczne mam doskonale rozpracowane. W tym czujê siê dobry Wink . Próba ta pokaza³a co¶ ciekawego. Paliwo M dzia³a jak potê¿ny zap³onnik i st±d równa praca SR Idea Rolling Eyes . Dlatego teraz pójdê tym tropem. Robiê ju¿ kolejny SR ale paliwa S bêdzie 150 g , paliwa M - 590 g. Chyba na tym SR ju¿ wystrzelê kamere w kosmos Wink . Na spadochron dam opó¼niacz pirotechniczny. Czas pracy SR plus 5 sekund. Na plaiwie ¿ywicznym zrobiê ju¿ w zasadzie dwolny SR z mas± paliwa do 1 kg. Ryzyko tkwi w technologi robienia korpusu silnika. Jedna bañka powietrza w ZE i mamy przepalenie korpusu Confused . Korpus powinien byæ w pró¼ni odpowietrzany a tego nie robiê z jasnych wzglêdów. Nadrabiam to staranno¶ci± wykonania korpusu ( ale pewno¶ci nie mam ) , st±d znowu ciagnie mnie do rur PE Wink


Pozdro
Powrót do góry
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Nie Mar 20, 2005 8:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

K³aniam siê piêknie Very Happy Exclamation
crave napisa³:
Jako¶ ci±gu nie widaæ (mo¿e brak d¼wiêku?) - no ale raczej ci±g i tak trudno oceniæ.

a jednak mo¿na pokusiæ siê o pewn± ocenê

Paliwa by³o 790g silnik pracowa³ 7 sekund
w pierwszych trzech sekundach poszlo prawdopodobnie 2/3 tego ³adunku czyli jakie¶ 530g.
Z obserwacji wyp³ywu gazów z dyszy wynika ¿e prêdko¶æ wulotowa znacznie przekroczy³a prêdko¶æ d¼wiêku ( szacujê to na jakie¶ 1200m/s)

to by dawa³o ci±g jakie¶ 200N. a impuls 1050Ns

Ale to wszystko nadal jest gdybanie bo hamowni nie ma Crying or Very sad

niemniej po kicie widaæ ¿e silnik ma powera Exclamation

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Nie Mar 20, 2005 9:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze¶æ!

Cytat:
Paliwa by³o 790g silnik pracowa³ 7 sekund
w pierwszych trzech sekundach poszlo prawdopodobnie 2/3 tego ³adunku czyli jakie¶ 530g.
Z obserwacji wyp³ywu gazów z dyszy wynika ¿e prêdko¶æ wulotowa znacznie przekroczy³a prêdko¶æ d¼wiêku ( szacujê to na jakie¶ 1200m/s)


Ciekawi mnie na jakiej podstawie takie wnioski( czy to do¶wiadczenie czy mo¿na to wyczytaæ patrz±c na pracê silnika?)
Mnie te¿ podoba³ siê test. To chyba najlepsza praca pana Ktosia jak± widzia³em. Mo¿liwe , ¿e to dziêki tej nowej strategii jak± poszed³ przy produkcji silników. W ka¿dym razie efekt zaskakuj±cy. Mam tylko objekcje co do koñcowej fazy pracy: czy ten "p³omyk" to wynik spalania inhibitora, czy jest to dopalaj±ce siê paliwo? Swego czasu wiem ,¿e Kto¶ prowadzi³ pracê na paliwem , którego koniec pracy mia³ oznaczaæ koniec.
I co ? S± jakie¶ wyniki?

pozdrawiam

ps. powodzenia w dalszych pracach. A tak przy okazji to jaki¶ kole¶ zrobi³ 4kg silnik i chwali siê w dziale "modele". Proponujê upomnienie. Wink

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pon Mar 21, 2005 2:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fox napisa³:
....Mo¿liwe , ¿e to dziêki tej nowej strategii jak± poszed³ przy produkcji silników.
......czy ten "p³omyk" to wynik spalania inhibitora, ................
.Swego czasu wiem ,¿e Kto¶ prowadzi³ pracê na paliwem , którego koniec pracy mia³ oznaczaæ koniec.
............. A tak przy okazji to jaki¶ kole¶ zrobi³ 4kg silnik i chwali siê w dziale "modele". Proponujê upomnienie. Wink



1. Na pewno

2. Wg mnie to skutek tego, ¿e za du¿o by³o paliwa S a za ma³o M. Wiadomo o co chodzi. Ale trudno o nag³y koniec pracy SR.

3. Nie wiem o co chodzi. A wiêc to ma³o wa¿ne Wink .

4. Bana jemu albo na wej¶ciu jedno skasowanie. Pajonat SR by tak nie napisa³.

Pozdro
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pon Mar 21, 2005 10:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Film ju¿ jest z d¼wiêkiem. Potem skasujê post.


Pozdro
Powrót do góry
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Pon Mar 21, 2005 10:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teraz powiedzieæ mo¿na znacznie wiêcej -
po wstêpnej analizie mo¿na wywnioskowaæ:
czas pracy "startowej" - ok. 2,5 s
czas pracy marszowej (do momentu diametralnego zmniejszenia p³omienia - prawdopodobnie ci±gu) - ok. 4,5 s
czas pracy ca³kowitej, razem z resztkami dopalaj±cego siê paliwa - 8,5 s

Trzeba przyznaæ, ¿e 8,5 s to nie ma³o - to chyba by³ oczekiwany efekt. Mo¿na by by³o jeszcze nieco zmniejszyæ czas sekcji startowej (do np. 1 sek), przy zachowaniu tej samej wagi paliwa - da³o by to niez³ego kopa.

Poza tym - PE jest ¶wietne: a wypalony korpus mo¿na tu¿ po starcie wzi±æ do rêki i jest przyjemnie ciep³y - szczególnie w te zimowe przedpo³udnia, idealnie nadaje siê na grza³ke do r±k.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Sro Kwi 13, 2005 8:24 am    Temat postu: Sr 54 Odpowiedz z cytatem

Witam

Ten test mia³ na celu sprawdzenie pracy silnika z karmelk± nadchloranow±.
Jak ju¿ kiedy¶ wspomina³em, pierwsza próba silnika z tym paliwem nie zakoñczy³a siê sukcesem, poniewa¿ silnik wykazywa³ silne pulsacje.
Diagnoza wstêpna by³a taka, aby zwiêkszyæ ci¶nienie panuj±ce w silniku i ty samym zniwelowaæ kichanie.
Tak powsta³ silnik Sr54, który mo¿na podci±gn±æ pod silnik o dwóch re¿imach pracy.


Parametry silnika:
2 segmenty paliwa typu BATEST - inhibitowane na powierzchni zewnêtrznej.
Pierwszy segment paliwa (patrz±c od strony dyszy) - karmelka nadchloranowa. Recepturê opracowa³ Jaskiniowiec.
Drugi w kolejno¶ci segment to zwyk³a karmelka cukrowa 65/35.
Ciê¿ar paliwa ca³kowity = 35+35= 70g
Ciê¿ar ca³kowity silnika 195 g.
¦rednica zew. silnika 31 mm a d³ugo¶æ 190 mm.
¦rednica krytyczna dyszy 6,6 mm co da³o zacisk silnika Kn=130.

Przebieg testu:
Czas rozpalania 0,6 sek
Czas spalania I segmentu 0,6 sek
1 rozb³ysk po 3,267 sek
2 rozb³ysk po 3,734 sek
3 rozb³ysk po 4,067 sek
Czas spalania II segmentu 12,334 sek
Czas stabilnego spalania II segmentu 8,5 sek



Film

Próbê nie zaliczam do wpe³ni udanych, ale jest to przyk³ad na zbudowanie silnika o dwóch re¿imach pracy - startowym i marszowym.
Startowa faza udna, natomiast marszowa nie ca³kiem.
Zachodzi potrzeba zastosowania innego paliwa ni¿ karmelek nadchloranowy.
Na uwagê zas³uguje zachowanie siê tego paliwa przy zmianie jego parametrów pracy.
Mo¿na zauwa¿yæ, ¿e zwiêkszenie ci¶nienia nie wiele wnios³o do sprawy.
Paliwo ma nadal tendencjê do spalania pulsacyjnego, ale sta³o siê co¶ dziwnego. Otó¿, po 3 rozb³ysku (patrz film) silnik pracowa³ ju¿ stabilnie. Czy¿by zmiana geometrii, a nie ci¶nienie mia³a pozytywny wp³yw na zachowanie siê silnika Question
Zastanawiaj±ce jest równie¿ to, ¿e pocz±tek pracy silnika by³ wyj±tkowo dynamiczny. Jaskiniowiec przypuszcza, ¿e wynika to z faktu na³o¿enia siê efektów pracy dwóch segmentów. Idea

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Sro Kwi 13, 2005 3:44 pm    Temat postu: który pierwszy????? Odpowiedz z cytatem

K³aniam siê piêknie Very Happy
Widzia³em filmik z próby silnika i zastanawia mnie jeden fakt.
pocz±tkowo du¿o bia³ego dymu a pó¿niej dym s³aby ze snopami iskier.
Po mojemu to wygl±da na to ¿e pierwsza odesz³a jednak zwyk³a karmelka, a dopiero pó¼niej ta na nadchloranie. Tak wiêc chyba nie w tej kolejno¶ci nast±pi³o wypalenie siê paliwa jak to opisujesz.
Mo¿liwe ¿e jestem w b³edzie ale tak wynika z obserwacji. Confused
A efekt synergiczny?? mo¿liwe ¿e wzrost ci¶nienia przy jednoczesnym spalaniu nadchloranowej i zwyk³ej karmelki. Z tego by wynika³o, ¿e nadchloranowa ma ni¿szy wyk³adnik ci¶nieniowy, a wiêc Twoja uwaga na temat zmiany geometrii mo¿e byæ s³uszna. Czyli wiêkszy zacisk.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
PINOT



Do³±czy³: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Sro Kwi 13, 2005 6:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawy eksperyment....i zupe³nie nieoczekiwane rezultaty...Smile

Je¶li chodzi o interpretacjê wyników, s±dzê, ¿e na³o¿y³y siê dwa efekty:

1. Wa¿niejszy: Karmelek nadchloranowy ma siln± zale¿no¶æ szybko¶ci spalania od ci¶nienia (oczywi¶cie dla ma³ych delta P). Ci¶nienie zosta³o wytworzone przez szybko spalaj±cy siê karmelek saletrowy, który jak wiadomo niemal niezale¿nie od ci¶nienia spala siê z t± sam± szybko¶ci±. Tak wiêc spalaj±cy siê karmelek stworzy³ warunki do burzliwego i szybkiego spalania karmelka nadchloranowego.
W momencie gdy karmelek siê zu¿y³, p³ona³ juz tylko karmelek nadchloranowy (ma³a ilo¶æ dymu o tym ¶wiadczy) a jego powierzchnia nie by³a do¶æ du¿a by podtrzymaæ ci¶nienie i szybkie spalanie.
Byæ mo¿e gdyby kszta³t ziaren by³ taki, ¿e kana³ w karmelku nadchloranowym by³ wy³o¿ony karmelkiem saletrowym efekt by³by nieco inny.

2. Mniej wa¿ny: znane s± w³a¶ciwo¶ci katalityczne potasu w spalaniu cukrów. Kiedy potas wyfrun±³ z silnika wraz ze spalinami karmelka, spalanie spowolni³o. Tutaj pewnie eksperyment z utleniaczem mieszanym KNO3+AP albo AP + KP móg³by wiele wyja¶niæ.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
dziadek kermit



Do³±czy³: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"

PostWys³any: Sro Kwi 13, 2005 6:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Klanim sie pieknie Very Happy
Goscinnie na compie i bez polskiej czcionki:(
PINOT napisa³:

Byæ mo¿e gdyby kszta³t ziaren by³ taki, ¿e kana³ w karmelku nadchloranowym by³ wy³o¿ony karmelkiem saletrowym efekt by³by nieco inny.

A moze odwrotnie Question Question Question
daloby to prekursor do spalania na stozku Idea

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!"
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Sro Kwi 13, 2005 6:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Karmelka nadchloranowa zawiera³a 7% KNO3. Tak wiêc potas by³. Bez saletry lub co najmniej 5%wêgla karmelka nadchloranowa nie chce siê paliæ !
Po prostu szybko¶æ spalania (rozk³adu) karmelki nadchloranowej jest tak du¿a i powstaje przy tym taka masa gazów, ¿e p³omieñ (przy spalaniu na wolnym powietrzu) zostaje dos³ownie zdmuchniêty i paliwko ga¶nie.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Sro Kwi 13, 2005 7:47 pm    Temat postu: Re: który pierwszy????? Odpowiedz z cytatem

kermit napisa³:
Po mojemu to wygl±da na to ¿e pierwsza odesz³a jednak zwyk³a karmelka, a dopiero pó¼niej ta na nadchloranie.


Witaj
By³o dok³adnie tak jak piszesz.
Bia³y dym - to wynik szybkiego spalenia siê karmelki klasycznej, a pó¼niej pali³a siê ju¿ tylko karmelka nadchloranowa.
Kolejno¶æ u³ó¿enia segmentów w silniku by³a dok³adnie taka jak pisa³em wy¿ej.
Zrobi³em to z rozmys³em po to, aby produkty spalania przesz³y przez kana³ w paliwie na karmelce nadchloranowej.

Paliwo na wolnym powietrzu pali siê piêknie, jak widaæ to na zdjêciu poni¿ej (ma³o dymu i piêkny p³omieñ).


W silniku jednak sprawia wiele trudno¶ci.
Stwierdzi³em do¶wiadczalnie, ¿e ³atwo jest zdmuchn±æ p³omieñ w pal±ym siê paliwie. Shocked
Analiza i wnioski przytoczone przez Pinota chyba dobrze oddaj± to, co zasz³o we wnêtrzu silnika Sr54.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Lip 01, 2005 7:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Krótka próba
- nieudana. W zamy¶le byæ mo¿e SR pomocniczy Boster ( mam nadziejê, ¿e po angielsku ok mapisa³em ).

Widok ogólny . Fi kryt. dyszy 7 mm, ciê¿ar paliwa ok. 120 gram. D³. SR 230 mm, fi zewn. ok. 32 mm.



W czasie pracy



Ni¿ej ciekawostak. SR bez dyszy, z samym kana³em fi 7 mm. - pewno z kiep¶ciutkim ci±giem. Dlatego ciekawostka.




Boster 1 nie wytrzyma³ ci¶nienia




a w zamy¶le ma byæ SR niskoci¶nieniowym. Korpus mia³ 2 mm grubo¶ci. Do³o¿ê 1,5 mm.

FILM


Pozdr. A


PS. Paliwo wysokokaloryczne ( 20 % Mg ) plus przy¶pieszacz palenia .
Powrót do góry
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nastêpny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP