Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Szelka kulista - projekt obudowy
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Fajerwerki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Guderian



Do³±czy³: 03 Sty 2004
Posty: 13

PostWys³any: Sob Sty 15, 2005 4:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dorzuce mój pomys³... wydaje mi siê dobry ale nie próbowa³em i pewnie d³ugo nie spróbuje Sad :

1)Kupujemy kilka bombek choinkowych jednego rodzaju tak by by³y ok 1cm mniejsze od mo¼dzierza.
2)Do bombek wlewamy gips (du¿o wody ¿eby sie da³ wlaæ).
3)po zaschniêciu rozbijamy bombkê i zdrapujemy jej kawa³ki, mamy piêkn± forme na szelki (mo¿e byæ z "ogonkiem" [tam gdzie siê wk³ada zamocowanie bombki] - mo¿e sie przydaæ do tego, ¿eby lont lepiej zamocowaæ / ¿eby d³u¿ej sie pali³.
4)Tak± forme obkleiæ papierem pakowym albo gazetowym z wikolem i wod±. (Je¶li to by sie przykleja³o do formy mo¿na daæ 1 warstwe folii aluminiowej).
5)Jak wyschnie rozcinamy, wk³adamy gwiazdki, lont itd, kleimy na rozciêciu.
6)Ponownie oblkejamy mas± papierow±, czekamy a¿ zaschnie i mamy piêkn± szelkê kulist±.

Z doborem w³a¶ciwych bombek nie ma problemu, tyle ich jest. Nie kosztuj± tak du¿o i mo¿emy potem szybko robiæ duzo szelek (im wiêcej odlewów tym wiêcej szelek bedzie sch³o w jednym czasie). Sam wymy¶li³em. My¶le ¿e to dobry pomys³ i warto na bombki wydac te kilkana¶cie z³...

Pozdro

---
Tak se jeszcze pomy¶la³em ¿e mo¿na dodaæ ¿ywicy chemoutwardzalnej do wzmocnienia szelki, co mo¿e byæ przydatne przy du¿ych ¶rednicach ³adunku.
---
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
bono13



Do³±czy³: 13 Lis 2004
Posty: 50

PostWys³any: Sro Sty 19, 2005 12:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja robie szelki bardzo tanio ale zajmuje to troche czasu i roboty tez jest troche.
No wiec pi³ke tenisow± obwijam foli± spo¿ywcza ( 1 warstwa) i na to naklejam paski papieru posmarowane wikolem z woda , po naklejeniu 4,5 takich pasków rozcinam to nozykiem to tapet i mam 2 pó³kule , robie odrazu takich pare , potem zostawiam to na noc do wychniecia . Po wyschniêciu wkladam do tego gwiazdki i ³adunek rozrywaj±cy , a na z³±czeniu sklejam ta¶m± pakow±. Mam ju¿ ³adna kule. Takie co¶ obwijam znowu w folie spo¿ywcza i jeszcze w kartki gazet posmarowane wikolem z woda, a¿ uzyskam kule pasuj±ca do mo¿dzierza. Po wyschnieciu mam mocne szelki. Wystarczy jescze potem wywiertac dziurke na lont i jest git Wink
Troche to pracoch³onne ale nie marnuje nawet pi³ki do tenisa a w praktyce jest to bardzo ³atwa i przyjemna Wink czynnosc.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Kris



Do³±czy³: 10 Wrz 2002
Posty: 25
Sk±d: Warszawa

PostWys³any: Wto Lut 01, 2005 1:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
A to nie pro¶ciej zastosowaæ tzw. chochlê aluminiow± stosowan± w du¿ych kuchniach. Faktem jest, ¿e trzeba trochê poszukaæ aby znale¼æ pasuj±c± pod rury 75 mm - ale znale¼æ mozna. Ja znalaz³em pasuj±ca pod 75 mm, oraz wiêksz± pod 100 mm. trzeba pamiêt±c, ¿e chochla musi mieæ ¶rednicê przynajmniej o 10 mm mniejsz± (dojdzie grubo¶æ ¶cianek + klka milimetrów luzu). Chochlê traktujemy jako stempel wyciskaj±cy w gnie¼dzie formê pó³kulist±. Gniazdo mo¿na wykonaæ nawet z betonu. Stosuj±c wspomnian± chochlê + papier naklejony na chcochlê, uzyskamy pó³kulê. Z do¶wiadczenia mogê zaleciæ posmarowanie zewnêtrznej czê¶ci chochli gor±c± parafin± i wystudzenie jej - u³atwi to zdjêcie zaschniêtej warstwy papieru (zdejmujemy na gor±co). Gniazdo gotowe, stempel (chochla) te¿, jeszcze tylko jaka¶ prasa i mo¿na zacz±æ dzia³aæ. Przy produkcji seryjnej wygl±da to nieco inaczej - trzeba zrobiæ tych gniazd przynajmniej 10 sztuk i tyle samo mieæ stempli. Do tego stó³, dwie kolumny - jako prowadnice p³askownika o grubo¶ci 10 mm, który bêdzie dociska³ stemple. Na p³akowniku jakie¶ obci±¿enie - lepiej daæ dociskanie za pomoc± ¶rub.
Masa papierowa z gazet nas±czonych wikolem - trzeba dobrze wymieszaæ prêtem, poniewa¿ mielenie zniszczy w³ókna i os³abi ¶cianki pó³kul. ¦cianki o grubo¶ci 2 mm, pozosta³e 2 mm dojdzie z okejaj±cego papieru.

Po wyschniêciu, wyjmujemy stemple , przycinamy i zdejmujemy pó³kule.
Gwiazdki umieszczamy w ka¿dej pólkuli oddzielnie np. przy samym brzegu pó³kuli (ring), lub jako tzw. drug± ¶ciankê. W ¶rodek p.cz. np.w jakim¶ delikatnym woreczku (³atwiej sk³adaæ pó³kule), lub nasypac prochu luzem - p.cz. w postaci ziarnstej lub tzw. ³amany. Pó³kulê przykrywamy cieniu¶ka blaszk±, odwracamy " do góry nogami" i k³adziemy na drugiej takiej samej pó³kuli. Teraz tylko wyci±gn±æ blaszkê (delikatnie) i mo¿na oklejaæ papierem.
Opó¼niacz mo¿na wykonaæ z wklejonej tulejki wype³nionej mas± ma³ogazow± (nie przy¶pieszaj±cej wraz ze wzrostem ci¶nienia) i prawie gotowe. Ja osobi¶cie wolê jako opó¼niacz zastosowac lont z Pionek (¶cie¿ka prochowa w oplocie bawe³nianym, ca³o¶æ w koszulce z tworzywa).
Je¶li bêd± potrzebne jakie¶ rysunki lub fotki to gdzie¶ jeszcze powinienem chyba co¶ mieæ.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Sob Lut 26, 2005 11:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam dla mnie za wiele kombinowania jak na jeden raz szczerze najlepsze s± najprostsze rozwi±zania. Kiedy¶ pokusi³em siê o rozebranie takiego ustrojstwa tam pó³kule zrobione s± nie pasków czy jaki¶ wymy¶lnych wycinanek to po prostu kr±¿ki papieru co tworzy jednolit± strukturê bez s³abych punktów i prost± w budowie dzi¶ zrobi³em sobie dwa korpusy ka¿da po³ówka sk³ada³a siê z trzech kr±¿ków papieru o grubo¶ci 1mm ka¿dy nas±czonych wikolem ka¿dy kr±¿ek by³ wiêkszy od poprzednika o jakie¶ 2mm na promieniu wszystko to na bombkê choinkow± z twardego plastiku o kalibrze oko³o 62mm na koniec po uformowaniu pó³kuli opaska z drutu by koñcówki siê nie rozchodzi³y i gotowe. Prosto i skutecznie. tak jak mówi³em najlepsze s± najprostsze rozwi±zania.
Powrót do góry
Artpi



Do³±czy³: 07 Mar 2004
Posty: 123

PostWys³any: Sro Sie 03, 2005 12:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem








Diabe³ tkwi w szczególach.


To ju¿ profi szelki z wygl±du, ciekawe jak dzia³aj± Pozdrawiam Wiktors

Witam , ma³y opis do tej szelki , ¶rednica 4” opó¼niacz komercyjny jak widaæ fi 6 mm prêdko¶æ spalania 1 cm/s w tym przypadku d³ 3,5 cm . Przy odpowiednim ³adunku miotaj±cym szelka osi±ga odpowiedni± wysoko¶æ , gwiazdki srebrne jak widaæ ³adunek „ burst „ granulowany Pcz .Pomijam ilo¶æ u¿ytych ³adunków w sensie wagi bo ka¿dy mo¿e mieæ inne parametry. Np. Pcz z m³yna kulowego , albo przegryzany to dwa ró¿ne typy itp.
Korpus jak widaæ nie z papieru gazetowego z wikolem a z dobrego kartonu grubo¶æ ¶cianki 2,5 mm , do tego dochodzi oklejenie i gotowe .
Pozdrawiam Wink

Diabe³ tkwi w szczegó³ach .


Ostatnio zmieniony przez Artpi dnia Czw Sie 04, 2005 11:25 am, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Wiktor



Do³±czy³: 28 Sie 2003
Posty: 120
Sk±d: z PiroChem

PostWys³any: Czw Sie 04, 2005 1:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam

Mug³ by¶ co¶ dok³adniej napisaæ o samym korpusie wygl±da naprawde profi i my¶ê iz wykonany przy u¿yciu odpowiedniej formy, stempla i occzywi¶cie prasy, lub byæ morze s± to jakie¶ gotowe obudowy ochronne od "czego¶" Question


Pozdrawiam

_________________
Znów w bran¿y Wink Molinos de bolos Very Happy Strzelaj szelki bêdziesz wielki Very Happy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Artpi



Do³±czy³: 07 Mar 2004
Posty: 123

PostWys³any: Czw Sie 04, 2005 2:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam , korpusy to moje wyroby , ¿adne kupne czy pozyskane w inny sposób . Mo¿e trudno w to uwierzyæ ale to efekt bardzo wielu prób i poszukiwania odpowiednich materia³ów, jak i samego sposobu wykonania . Faktem jest ze z formy , ale ka¿dy musi w³asny sposób wypracowaæ , wszystkie u¿yte materia³y s± do nabycia wystarczy dobrze poszukaæ .Z przyczyn oczywistych szczegó³ów wykonania nie podaje bo jak ci±æ papier czy go kleiæ to chyba ka¿dy potrafi. Jak kto¶ ju¿ wcze¶niej na forum napisa³ , ¿e poszukiwania to motor do dzia³ania , a podawanie na tacy to bar szybkiej obs³ugi.
Prezentujemy tutaj swoje osi±gniêcia i podpowiadamy sobie jak pewne rzeczy mo¿na wykonaæ, aby taki efekt osi±gn±æ trzeba trochê zainwestowaæ w narzêdzia . Forma , praska ,czy m³yn kulowy, czy roler do gwiazdek to podstawa, ale wiem ze w niektórych przypadkach to spory wydatek . A bez odpowiednich narzêdzi ani rusz , ca³a reszta to materia³y pomocnicze g³ównie kleje, papier a tego jest pod dostatkiem. Wiec tajemnicy nie ma , zostaj± tylko testy próby i wnioski jakie trzeba wyci±gaæ aby eliminowaæ b³êdy . Tak wiec je¶li na³o¿± siê umiejêtno¶ci , do¶wiadczenie i wiedza to ka¿dy do tego mo¿e doj¶æ , tak samo jest z masami na komety , gwiazdki , czy inne wyroby , tylko trochê wprawy potrzeba.
Pozdrawiam Wink

Diabe³ tkwi w szczegó³ach
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
pessos



Do³±czy³: 27 Cze 2004
Posty: 153
Sk±d: Trinneck

PostWys³any: Czw Sie 04, 2005 2:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm na moje oko to wykonanie wg autora pierwszego postu w tym temacie Wink czyli dwa szablonu przesuniete wzgledem siebie nasaczone klejem i pod wczesniej wykonana prase ot cala philosophia Wink
_________________

plany na dzi¶ s± takie, ¿e ich nie ma
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Czw Sie 04, 2005 3:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czmu nie robicie korpusu jak proponujê ( pisa³em o tym ) Rolling Eyes Czyli z gazetn na mokro ( z r-rem wikolu 50:50 ). Na kulce ze "sreberkiem" z piaskiem w ¶rodku . Po wyschniêciu kroicie kulê na 3/4 obwodu i rozchylacie. Sreberko z piachem wyciagacie i wyrzucacie. Macie super mocny i wytrzyma³y korpsu. Mo¿ecie te¿ w nim wykroiæ otwór i piach wysypaæ.

Co do gwiazdek artpi - jako¶ nie wierzê w to, ¿e to Twoja robota Rolling Eyes. Mam pytanie. Co to za zaciemnienie ( przebarwienie ) na pewnym obszarze gwiazdeczki Question . Na moich gwiazdeczkach tez ono wystêpowa³o i wiem co to by³o Wink . No ale u Ciebie mo¿e byæ inaczej Rolling Eyes

P0zdr. A
Powrót do góry
Artpi



Do³±czy³: 07 Mar 2004
Posty: 123

PostWys³any: Czw Sie 04, 2005 8:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wierzysz w to ze s± a¿ tak dobre, i ¿e nie da siê zrobiæ domowym sposobem to co widaæ na fotce, i twierdzisz ¿e ma³o prawdopodobne aby by³ to mój wyrób . Skoro piszesz ¿e robi³e¶ podobne, i podobnie wygl±da³y to w czym problem ? Sadzisz ¿e nikt inny nie potrafi zrobiæ dobrych gwiazdek. Potrzebujesz dowodu , a wiêc go masz tak jak widaæ gwiazdki s± zrobione z srebrnej masy KNO3 --- 55 / Al py³ –-- 15 / C py³ ---10/ H3BO4 – 2 / Dex –5% /Alkohol – woda 40/60 masa jest do¶æ mokra formowane s± wstêpne jako nie foremne kulki i wrzucane do suchej masy aby siê w niej chwile obtoczy³y .Po wyci±gniêciu z suchej masy id± do du¿ej michy aby siê dotoczy³y , nadal maja du¿o wilgoci, poprawi³ siê tylko kszta³t , aby szybciej wysycha³y wysypane s± na gazetê kilka warstw papieru . Papier gazetowy jak wiadomo w momencie stykania siê z mokrym przedmiotem marszczy siê w tym miejscu , a dlatego ze w sk³ad masy wchodzi dekstryna czyli klej w czasie schniêcia minimalnie przykleja siê do gazety . Po kilku dniach takiego le¿akowania i po wstêpnym stwardnieniu gwiazdki s± zbierane do dalszego suszenia , st±d te odciski w postaci minimalnie wyrwanej powierzchni. Nie wiem jak ty suszysz , ale ja dalej suszê na sitach tak jak chinole ,latem w cieniu w przewiewnym miejscu , zim± tylko w ciep³ym miejscu schn± o wiele d³u¿ej .Je¶li to ciê nie przekona³o to zapraszam na instrukta¿ , mo¿e ode mnie siê czego¶ nauczysz.Jak siê dobrze przypatrzysz to na fotce widaæ te¿ cylindryczne gwiazdki pompowane , i takie przystosowane kszta³tem do szelki cylindrycznej, graniastos³up o podstawie trójk±ta to te¿ mój pomys³ i robota . Jeszcze co do korpusu to s± dwie warstwy przesuniête wzglêdem siebie. Niestety gramatury ani normy zak³adowej na papier nie znam , klej SWW 1336-433 , PKWiU 24.62.10-80.33.Wink

Pozdrawiam .

Diabe³ tkwi w szczegó³ach

PS ¯ydu gdybys uwa¿nie czyta³ posty to by¶ widza³ to co wyzej by³o napisane , lont komercyjy fi 6 mm , 1 cm/s ,cisnieniowy.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Sie 05, 2005 11:58 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Adrian napisa³:
....Szkoda ze nie Pirotechman nie zdradza nam swoich tajemnic tez by³o by z czego Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad i zacieszac morde Very Happy !


Bo trzeba czytaæ forum. Od co najnmiej roku piszê wiêcej jak choæby o MPF-42 czy brylantowym ogniu . Inna sprawa, ¿e w ogóle mniej czytam forum a jak cos napiszê to chêtniej w SR. Ostatnio pyta³ mnie P2 czy artpi zas³uguje na PROFI wiêc co nie co poczyta³em Wink

Wg mnie gwiazdki artpi nie s± abyt dobre i nie bêd± zapala³y siê w szelce. Chyba, ¿e od efbeka z du¿± ilo¶ci± proszku aktywnego metalu a tego nie polecam bo o¶lepia oczka widza. Za ma³o wg mnie jest te¿ lepszcza jakim u artpiego jest dekstryna. Do tego jest odwracalna jako klej. ¦lady wilogoci i bêd± gwiazdki siê rozpadaæ a na pewno spadnie ich wytrzyma³o¶æ co jest wad± w bombce. Gwiazdka na paliwie KNO3 musi mieæ warstwê po¶redni± i zap³onow± i w ogóle rzadko kiedy tych warstw nie ma.

Czyli za ma³o lepiszcza i brak zap³onu w szelce. Inna sprawa, ¿e palenie siê Al w mieszance z KNO3 testowa³ Serge77 z forum ru ( pe³n± gêb± PROFI ).

Tak wyglada ogieñ Karmelki sorbitowej z 15 % proszku Al



U artpiego mamy jednak nie sorbit a wêgiel drzewny wiêæ byæ moze jest inaczej i Al spala siê ale g³owy nie dam dopóki sam nie zobaczê. A u Serge wysz³o, ¿e tylko powyzej 20 atm - Al siê w SR spala. Gdyby jeszcze artpi zamiast Cdrz da³ siarkê by³o by ok. Ale wtedy polecam inne lepiszcze i bez wody.

Nie mniej sama idea nadawania kszta³tu gwazdeczce obtaczaniem w wiêkszej ilo¶ci proszku jest ciekawa. Zapamiêta³em Wink

Ja gwiazdek zrobi³em nie wiele , maks. 100 kg. Testowa³em kilka wariantów. Najlepszy to taki. W czasie przygotowywania mieszanki piro z proszkiem Mg ( 15 - 20 % ) dodawa³em ok. 10 % nowolaku ( w przeliczeniu na suchy ). Miesza³em rêcznie i po ok. 5 minutach mieszanke przesiewa³em przez sito o oczkach ok. 2 - 3 mm. Okolo 10 % mieszanki pozostawa³a na sicie i by³y to grubsze grudki. Pozostawia³em je i potem robi³em z nich gwiazdeczki. Czyli metoda PRZYOK bo PRZYOKazji Wink


Testowa³em te¿ dwa barwniki od artpiego. Reed i Yeelow. I kicha. A sprawdziæ barwnik bardzo ³atwo i PROFI by to zrobi³ Wink . Próbkê 100 mg na ³y¿eczkê i na ma³y ogieñ. Jak barwnik ok to zobaczucie dym. Barwniki jednak testowa³em lepiej - w mieszance KCLO3 z tiomocznikiem i jak pisa³em nic z tego nie wysz³o.

Proponowa³em z dwa miechy temu PROFI dla P2 i k³oci³ siê jak stara baba, ¿e jemu siê nale¿y. Guzik mnie to obchodzi Rolling Eyes . Ma profi i niech wybierze sobie czy w dopisku chce mieæ ADMIN czy PROFI.

Pozdr. A
Powrót do góry
Artpi



Do³±czy³: 07 Mar 2004
Posty: 123

PostWys³any: Pi± Sie 05, 2005 7:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam , wydaje mi siê ze co¶ ci siê pomiesza³o z tymi barwnikami .To co mam do zaoferowania jest w temacie” Trójsiarczek antymonu i inne” i nigdy nie wystawia³em barwników organicznych.

Napisa³e¶ ¿e „ Testowa³em te¿ dwa barwniki od artpiego. Reed i Yeelow. I kicha. A sprawdziæ barwnik bardzo ³atwo i PROFI by to zrobi³ . Próbkê 100 mg na ³y¿eczkê i na ma³y ogieñ. Jak barwnik ok to zobaczycie dym. Barwniki jednak testowa³em lepiej. W mieszance KCLO3 z tiomocznikiem i jak pisa³em KICHA.”

A je¶li ju¿ co¶ takiego piszesz to sprawdzaj co i od kogo kupi³e¶ , bo w tym momencie mnie oczerniasz bez powodu .

O ile pamiêtam to jedyna rzecz jak± ode mnie masz to Sb2S3 który z reszt± chwali³e¶ i ¿e bardzo ci jest przydatny w twoich testach to po pierwsze .Wiêc to co napisa³e¶ powy¿ej jest nieprawd± . Akurat tak siê sk³ada ¿e P2 ma moich kalka fotek w³a¶nie z uzbrojonymi gwiazdkami , wiêc nie mów ze to co na fotce to kicha bo wszystkiego nie wiesz. I bardzo dobrze wiem ze masy na azotanach s± trudniej zapalne zw³aszcza gdy maja sporo Al. Poza tym je¶li mówisz o wch³anianiu wilgoci przez te gwiazdki to nie wiesz jak ja zabezpieczam je przed wilgoci± . Wytrzyma³o¶æ gwiazdek na dekstrynie te¿ poprawi³em przez prosty zabieg ,a mianowicie po ca³kowitym wysuszeniu gwiazdki s± nas±czane roztworem NCL ( nitrocelulozowy lakier ) w proporcji 50 % lakier 50% aceton . Jest to na tyle rzadkie ze gwiazdki wch³aniaj± roztwór przez kilka godzin , zabieg ten skutecznie zabezpiecza przed wilgoci± i nadaje twardo¶ci po wyschniêciu ( ca³kowitym odparowaniu acetonu) .po tym zabiegu tak spreparowana gwiazdka idzie do masy uzbrajaj±cej ( sk³ad masy KCLO4 – 33 / Ba(NO3)2 --- 34 / Al. --- 10 / Sb2S3 -- 10 / NCL – jako lepiszcze ) masê doprowadzam do konsystencji niezbyt gêstego syropu . Gwiazdki obtaczaj± siê w masie która do nich przylega i aby zapobiec sklejaniu posypywane s± sucha mas± . Wygl±daj± jak cukiereki w posypce czekoladowej (maja kolor srebrny) ale to nie koniec zabiegu , ponownie musz± wyschn±æ aby ostatecznie mo¿na by³o je obtoczyæ w masie na bazie Pcz. I jak poprzednio ( masa Pcz typowy sk³ad + max 10% Sb2S3 i jako lepiszcze NCL do konsystencji syropu ) sposób wykonania jak wy¿ej . Dopiero teraz mamy w pe³ni uzbrojon± gwiazdkê z dwoma warstwami , któr± mo¿emy przechowywaæ bez obawy ¿e wch³onie wilgoæ . Piszesz tak¿e ¿e te gwiazdki zapal± siê tylko od Fb , i tu te¿ jeste¶ w b³êdzie , poniewa¿ ja robiê Pcz ziarnowany z dodatkiem Al. w masie. I taki kompozyt stosuje jako” bursta „ po co Al. to chyba wiesz .
A jeszcze wracaj±c do P2 to no mnie zachêci³ abym zrobi³ fotki i napisa³ co nieco o moich wyrobach i dziêki mu za to .Zreszt± sam przyzna³ ze porady które mu przes³a³em na PW o sposobie wykonania szelek polepszy³y jego wyniki i zaoszczêdzi³y wiele czasu. I jeszcze jedno jak ju¿ piszesz o NOWOLAKU to chocia¿ wyja¶nij ¿e Nowolak nazywany dawniej IDITOLEM u¿ywany w pirotechnice jako jeden z sk³adników do sporz±dzania mas o¶wietleniowych ,jako lepiszcze i sk³adnik palny . Obecnie nazywany ¿ywic± fenolowo – formaldehydow± typu nowolakowego ( SWW 1262- 113) i wed³ug BN-65/6111-01 z pó¼niejszymi zmianami ,termoutwardzalny i ca³kowicie rozpuszczalny w alkoholu etylowym to dlatego stosowany chêtnie w pirotechnice wojskowej z wzglêdu na swoje w³a¶ciwo¶ci . Wiêc nie zak³adaj z góry ze kto¶ czego¶ nie wie, lub nie potrafi zrobiæ skoro masz tylko szcz±tkowe informacje, bo o bardzo wielu rzeczy wiem i nie chcê pisaæ z detalami , zreszt± tak jak ty .Dobrze wiesz ile czasu w tym siedzê i czego mo¿na siê nauczyæ przez tyle lat , ja tez mogê napisaæ ¿e w te 100 kg gwiazdek jako¶ nie wierzê ,mam nadziejê ¿e siê rozumiemy, bo opisuje rzeczy jak ja to robiê a ¿e mo¿na to samo zrobiæ innym sposobem ,to inna sprawa ka¿dy ma prawo wyboru . Wink

Pozdrawiam

Diabe³ tkwi w szczegó³ach .
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Sie 05, 2005 7:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

artpi napisa³:
.....A je¶li ju¿ co¶ takiego piszesz to sprawdzaj co i od kogo kupi³e¶ , bo w tym momencie mnie oczerniasz bez powodu .


List z próbkami barwników mam od

eko8@wp.pl napisa³:
list z barwnikami wyslany daj znaæ jesli sie sprawdz±



Nadawcy na li¶cie nie ma, nie sprawdzi³em do kogo nale¿y adres eko. Je¶li to nie Ty to sorry Wink .

Cytat:
.....masê doprowadzam do konsystencji niezbyt gêstego syropu . Gwiazdki obtaczaj± siê w masie która do nich przylega i aby zapobiec


Nie pisa³e¶ tego ale widzê, ¿ê ciêzko skomentowaæ to co piszesz ( bez z³o¶ci przecie¿ z mojej strony) Rolling Eyes Wink . Jakby¶ napisa³ tak od razu , bez niedomówieñ - przyzna³ bym racjê P2 Wink

Cytat:
.....Dobrze wiesz ile czasu w tym siedzê


Sk±d mam wiedzieæ Question . W ogóle Ciebie nie znam . Nie musze kogo¶ lubiæ aby by³ PROFI. Cool . Ale po wyja¶nieniach jakie napisa³e¶ jeste¶ PROFI Wink

Dodam jeszcze, ¿e gdyby firma robi³a gwiazdeczki wg technologi artpi to by z torbami posz³a w tydzieñ Wink . Ciekawe to ale nie technologiczne. Gwiazdki musz± mieæ masê zap³onow± i czê¶ciowo po¶redni± na PCz czyli obtaczanie w a la betoniarce. Tak jest szybko , tanio i do¶æ bezpiecznie.


Pozdr. A
Powrót do góry
Artpi



Do³±czy³: 07 Mar 2004
Posty: 123

PostWys³any: Sob Sie 06, 2005 12:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam , i nie zgadzam siê z tym co piszesz . bêdê obstawa³ przy swoim i obala³ moim zdaniem nie s³uszne zarzuty , i ka¿dy ma prawo wyraziæ swoj± opinie i dowodziæ s³uszno¶ci sowich za³o¿eñ
Przepraszam ¿e trochê nie na temat ale to wymaga wyja¶nienia w³a¶nie w tym miejscu .


Arkadiusz napisa³:
„Dodam jeszcze, ¿e gdyby firma robi³a gwiazdeczki wg technologi artpi to by z torbami posz³a w tydzieñ . Ciekawe to ale nie technologiczne. Gwiazdki musz± mieæ masê zap³onow± i czê¶ciowo po¶redni± na PCz czyli obtaczanie w a la betoniarce. Tak jest szybko , tanio i do¶æ bezpiecznie.



Technologia wykonania jakiego kolwiek przedmiotu to z³o¿ony proces , obejmuje materia³ wsadowy czyli sk³adniki mas z którego ma byæ wykonana rzecz. Maszyny i narzêdzia pomocnicze które u³atwiaj± przygotowanie do procesu zasadniczego , i dopiero potem sam sposób i warunki jakie musza byæ spe³nione aby dana rzecz ,przedmiot powsta³ , ci±g³o¶æ procesu, ekonomia itp. to tak ogólnie co obejmuje s³owo technologia . Tyle ogólnego wyja¶nienia i dotyczy bardzo wielu dziedzin .
Mo¿na powiedzieæ ¿e sposób wykonania gwiazdek jest zbli¿ony do komercyjnego , ró¿nice to przede wszystkim ilo¶æ masy przeznaczonej do przerobu. Ja to skala mikro a nie fabryka, tylko na w³asne potrzeby, mechanizacja procesu czyli szybko¶æ wytwarzania gwiazdek to skala makro . Wiec nie mo¿na porównywaæ fabryki która produkuje dla zysku z amatorskim wykonaniem w sensie ilo¶ci, bo szybko¶æ produkcji to tanio¶æ , mo¿na pokusiæ siê o porównanie co do sposobu wykonania o ile siê da w warunkach domowych podobn± rzecz wytworzyæ . A je¶li ju¿ siê da, to o ocenê efektu koñcowego , a jak ka¿dy proces nawet prymitywny mo¿na wielokrotnie udoskonalaæ , a¿ do uzyskania stanu zadowalaj±cego . A wracaj±c do gwiazdek ¿e musz± mieæ masê zap³onow± i czê¶ciowo po¶redni± na PCz czyli obtaczanie w a la betoniarce , to trzeba wyja¶niæ co to jest masa czê¶ciowo po¶rednia .
W wielu przypadkach tak w piro jak i MI czy MW nie da siê uzyskaæ bezpo¶redniego przeniesienia zap³onu czy inicjacji na dany materia³ z ró¿nych przyczyn ,( ale to inny temat) , i w takiej sytuacji stosowana jest masa po¶rednia . Zadanie takiej masy polega na ³atwym odebraniu „ impulsu ,ciep³a , p³omienia czy innego czynnika „ wzmocnieniu go i przekazaniu masie w³a¶ciwej ( zasadniczej )to jest zadanie masy po¶redniej . W praktyce wygl±da to mniej wiêcej tak , masa zasadnicza trudno zapalna , masa po¶rednia czyli mieszanina masy zasadniczej + masa zapalaj±ca wzmacniaj±ca owy impuls, i samodzielna masa zapalaj±ca . Pomijam tutaj proporcje masy po¶redniej bo uzale¿nione jest to od specyfiki masy zasadniczej , bywaj± akrze przypadki stosowania mas ,podwójnych, poczwórnych , ale to tak na marginesie. Na przyk³ad tego typu rozwi±zania s± stosowane w zapalnikach elektrycznych wszelkiego typu sp³onkach masach zapalaj±cych i wielu wielu innych wyrobach. A odno¶nie terminu” a la betoniarka” to jako ciekawostkê podam ma³e wyja¶nienie , to pirotechnika przejê³a urz±dzenia które od bardzo dawna by³y stosowane w aptekarstwie , miedzy innymi wszelkiego typu pigulnice ,praski do wyciskania czopków , tabletkarki ,itp. Ale najwa¿niejsza maszyna to w³a¶nie ta „ a la betoniarka „ to nic innego jak dra¿etkarka , to w³a¶nie w niej obecnie siê robi gwiazdki okr±g³e , ró¿ni siê tylko od betoniarki tym ze bêben jest wykonany najczê¶ciej z miedzi albo z stali nierdzewnej i trochê inaczej wygl±da ,nie ma wewn±trz ¿adnych ³opatek . Na jednej z gie³d internetowych widzia³em tak± za nie ca³e 5000 tysiêcy mo¿na ¶mia³o powiedzieæ ¿e to komercyjny „ star roller „

Pozdrawiam Wink

Diabe³ tkwi w szczegó³ach .

PS, Nastêpne moje posty bêd± na temat
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Sob Sie 06, 2005 1:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

artpi napisa³:
....Technologia wykonania jakiego kolwiek przedmiotu to z³o¿ony proces , obejmuje ......



No tak,. Takie trele morele Wink . Pisa³em kiedy¶, ¿e Wasza zabawa w piro ma aspekt poznawczy i nie ma ¿adnych tu barier z wyjatkiem bhp. Jak siê robi komercjê to strasznie wa¿na jest ekonomia czyli koszta. A za soba mam kilka lat zabawy w firmê. Zabawa bo kasy wiekszej na tym nie zrobi³em ( by³em g³upi bo z wyburzeñ mia³bym kiedy¶ 5 - 10 razy wiêcej Rolling Eyes ) . Uf, dobrze ,zê jeszcze 5 lat zd±¿y³em postrzelaæ Wink

Z moich do¶wiadczeñ wiem jedno. Produkcja wiêkszych ilo¶ci gwiazdek na KCLO4 czy KCLO3 to samobójstwo. Sam PCz fabryczny ( m±czka ) ma wystarczaj±c± zapalno¶æ. Do tego jest do¶æ bepieczny w u¿yciu . Gwiazdki s± robione wg mnie w wiêkszo¶ci metod± obtaczania w "betoniarce". Nie ma sensu nadawania gwiazdkom wygl±du ³adnego dla oka skoro i tak trzeba je upchaæ do szelki czy innego wyrobu.

W produkcji u mnie sprawdzila siê kiedy¶ metoda PRZYOK. Specjalnie stosowa³em bardziej zagêszczony nowolak ( mo¿e byæ i NC lak ) bo wtedy gwiazdek jako odpadu by³o wiêcej. Jak odpad przetar³em przez sito to w ogóle nie mia³em gwiazdek. Widzê, ¿e spor wiesz artpi. Mo¿e pochwal siê nam czy to tylko hobby czy ma jaki¶ zwi±zek z Twoj± praca teraz albo kiedy¶ Question .

Wyja¶nie tez , ¿e w komercji najwiêcej czasu bardzo ma³ej firmie zabiera JCZzG. Czyli nie maj±æ jakiegos wa¿nego surowca np. AP to qumamy nad tym Jak CZrobiæ z Gó...a jako zamiennik AP Wink


Pozdr. A
Powrót do góry
Artpi



Do³±czy³: 07 Mar 2004
Posty: 123

PostWys³any: Nie Sie 14, 2005 3:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam , i jak wcze¶niej pisa³em wracam do opisu projektu budowy szelki kulistej , ale jak zawsze zanim ka¿dy pomys³ przekujemy w czyn musimy wybraæ odpowiednie materia³y .Jak powszechnie wiadomo szelki wykonane s± z „papieru „ musimy mieæ te¿ odpowiedni klej , to podstawowe materia³y .Lecz nie wszystkie ,bo potrzebne s± jeszcze materia³y i narzêdzia pomocnicze , sznurek , lakier ,” zwyk³y papie „ itp. . Ale ¿e ma to byæ szelka kulista , problem siê komplikuje , bo trzeba wykonaæ pó³kule z „ papieru „ co nie jest ³atwe . Komercyjne szelki s± wyrabiane na prasach hydraulicznych , a w warunkach domowych musimy zrobiæ namiastkê matrycy , formy . Pozwoli nam to na przyspieszenie pracy i co najwa¿niejsze utrzymaniu w miarê sta³ych wymiarów , czyli powtarzalno¶æ procesu i wyrobu .I w tym momencie forma jest najwa¿niejszym i najtrudniejszym elementem do wykonania , oczywi¶cie w zale¿no¶ci od u¿ytego materia³u na te formê i sposobu jej wykonania . Wielko¶æ formy czyli ¶rednica pó³kuli jak± chcemy otrzymaæ ma wp³yw na cenê koñcow± samej formy i zu¿ytego „ papieru „na gotowe pó³kule .Wiadomo tez powszechnie ¿e szelka to nie tylko pó³kule , ale te¿ odpowiedni opó¼niacz , wszystko to co w ¶rodku siedzi , gwiazdki „burst „ okleina wykonana z „papieru „ itp. Tak to wygl±da mniej wiêcej z grubsza w ogólnym opisie . W zwi±zku z tym ze ka¿dy z tych elementów, papier , klej , forma , opó¼niacz itp. wymaga obszernego opisania i wyja¶nienia ró¿nic pomiêdzy u¿ytymi materia³ami .I nie da siê wyja¶niæ tego w jednym krótkim opisie , bo jedna wykonywana czynno¶æ ma wp³yw na drug± .Postanowi³em wiêc ca³y opis podzieliæ na kilka odcinków , które przynajmniej raz na dziesiêæ dni zamieszczê w tym temacie, o ile czas mi pozwoli na pisanie . Byæ mo¿e ¿e w nied³ugim czasie uda mi siê do³o¿yæ do tych opisów fotki , bo nie wszystko da siê opisaæ , a ³atwiej bêdzie pokazaæ . Opisy te to moje sposoby wykonania , czyli jak ja to zrobi³em , choæ wiem ze mo¿na to wykonaæ te¿ innymi sposobami . Wiêc proszê nie piszcie odpowiedzi do moich. postów jako komentarzy , typu to jest ¼le, albo zrobi³bym inaczej itp. bo uznam, ¿e to co napisa³em nikomu nie s³u¿y i wszystko ju¿ wiecie . A wiêc niepotrzebnie siê wysilam i marnuje swój czas , to taki ma³y szanta¿ z mojej strony . My¶lê ¿e mniej zaawansowani forumowicze znajd± w tych opisach co¶ czego nie wiedzieli , co pozwoli im unikn±æ wielu b³êdów i zaoszczêdziæ czas .To na razie tyle, kolejny temat to szerokie pojecie „ papier” który mo¿emy wykorzystaæ do naszych celów .

Pozdrawiam Wink

Diabe³ tkwi w szczegó³ach .
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Artpi



Do³±czy³: 07 Mar 2004
Posty: 123

PostWys³any: Pon Sie 22, 2005 7:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam , jak wcze¶niej pisa³em rzecz bêdzie o papierze, aby wykonaæ pó³kule do szelek musimy mieæ odpowiedni „papier” a raczej tekturê .Jest takie okre¶lenie jak klasyfikacja papieru która okre¶la cechy takie jak :
grupa – przeznaczenie papieru ,
rodzaj – cel u¿ytkowy papieru ,
klasa – okre¶la rodzaj surowca ,
gramatura – masa , waga 1 m2 papieru ,
format – wielko¶æ i kszta³t arkuszy ,
rodzaj powierzchni – okre¶la czy papier jest surowy czy uszlachetniany
W zasadzie dla nas najwa¿niejsz± cech± jest gramatura , czyli grubo¶ci± papieru Aby mieæ rozeznanie co jest czym to trzeba wyja¶niæ ¿e gramatura to waga 1 metra kwadratowego papieru ( 1m2 ) i tak papiery cienkie
do 28 g /1 m 2, to bibu³y .
od 28 do 140 g / m2 to papier w³a¶ciwy zwyk³y ,
powy¿ej 140 g/ m 2 to kartony , cienkie ,grube
dopiero od 600 g / m2 i powy¿ej mamy do czynienia z tekturami .
I tak na przyk³ad 700 g/m2 ma grubo¶æ 1 mm
900 g/m2 ma grubo¶æ 1,5 mm
1200 g/m2 ma grubo¶æ 2,0 mm

Tektury które wykorzystamy do zrobienia naszej szelki , potrzebujemy tektury o grubo¶ci co najmniej 1 mm albo lepiej 1,25 mm . I aby uzyskaæ odpowiedni± grubo¶æ ¶cianki szelki musimy skleiæ dwie warstwy przy ma³ej szelce od 2” maksymalnie do 4” , a trzy warstwy przy wiêkszej szelce powy¿ej 4” . Ilo¶æ warstw jest zale¿na od grubo¶ci tektury jakiej u¿yjemy do szelki , i zalecanej grubo¶ci ¶cianki pó³kuli dla danej ¶rednicy szelki .To tyle odno¶nie gramatury i nazewnictwa ,co to jest bibu³a, papier, karton ,tektura .Du¿y wp³yw na jako¶æ i twardo¶æ naszej szelki ma to jakiej” klasy papieru(28 do 140 g/m2) „ u¿yjemy .Dla nas jest jeszcze wa¿ne okre¶lenie z jakiego surowca wykonano dany papier, tekturê . I tak klas jest dziesiêæ a surowce cztery 1 w³ókna szmaciane , 2 w³ókna celulozy drzewnej , 3 ¶cier drzewny , 4 w³ókna makulatury . Aby by³o ³atwiej odró¿niæ klasy musimy wiedzieæ ze „papiery szmaciane „ s± bardzo wytrzyma³e nawet namoczone s± trudne do rozerwania . Celulozowe i na ¶cierze drzewnym ,wytrzyma³e i ¶rednio wytrzyma³e ,w zale¿no¶ci od proporcji celulozy do ¶cieru i odwrotnie, i o ró¿nej nasi±kliwo¶ci ,. I z w³ókien makulatury generalnie najs³absze papiery , mocno i szybko nasi±kliwe rozdzieraj± siê przy niewielkim poci±gniêciu, z tym ¿e tektury inaczej siê zachowuj± z wzglêdu na swoj± grubo¶æ. Istniej± ró¿ne sposoby wykañczania „papieru ‘ w sensie uszlachetniania powierzchni , lakierowane , laminowane , impregnowane i inne w zale¿no¶ci od przeznaczenia . Do wykonania naszej szelki potrzebujemy „ papieru surowego „nie powlekanego takiego co ³atwo przyjmie klej i wsi±knie czê¶ciowo w jego porowat± powierzchniê . Tym w³a¶nie charakteryzuje siê przydatna dla nas tektura na pó³kule , i papier którym okleimy nasza szelkê .Generalnie papier i tektury maj± kolor szarawy , br±zowy . To tyle z grubsza teorii o paprze , z tych samych materia³ów robione s± szelki cylindryczne , wszelkiego rodzaju rurki , denka , itp. . Ca³a reszta to umiejêtno¶æ dobrania grubo¶ci i wytrzyma³o¶ci papieru .U¿ywanie papieru zeszytowego , czy z gazet , czy tez toaletowego w tym przypadku nie bardzo siê nadaje , bo nie uzyskamy zadowalaj±cego efektu . W sensie na¶ladowania komercyjnych pó³kul , choæ w niektórych przypadkach mo¿na uzyskaæ namiastkê dobrego wyrobu z dobrym efektem . Ale to inny temat , mam nadzieje ze choæ trochê rozja¶ni³em temat papieru , a raczej na co zwróciæ uwagê przy doborze papieru i jak wa¿ne jest dobranie tych cech . Nastêpna cze¶æ bêdzie o klejach i klejeniu .

Pozdrawiam Wink

Diabe³ tkwi w szczegó³ach .
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Zbigniew



Do³±czy³: 11 Cze 2004
Posty: 202
Sk±d: z Piek³a

PostWys³any: Wto Sie 23, 2005 3:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

P2 to byla 2" na tekturkach i tasmie, a artpi mowi o 4" na takich samych tekturach i kleju. Wiec ja sie DZIWIE. A H3 na taka obudowe wlasnie jest za slaby... gdy zrobilem grubsze scianki to i na PCz huk byl ok.
PRzyczepilem siê poprostu do dwoch tekturek 1mm do szelki 4"....

A co do szczegó³ow i niezbednego minimum... to je¶li wiedza o tym ze tektura zaczyna sie od 600g/m2 to minimum ? :> to sa wlasnie szczegoly( i dobrze) My¶lê, ¿e artpi w nastêpnych postach wyja¶ni moje w±tpliwo¶ci...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Wto Sie 23, 2005 4:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem wiêksz± wytrzyma³o¶æ da papier cieñszy czyli wiêcej zwojów i wtedy automatycznie kleju. Gruby karton ch³onie klej ( najlepsze s± typu wikol ) powierzchniowo a do wnêtrza zasysa wodê. Spróbujcie zrobiæ szelkê wybuchow± ( salut ) z kulistym rozpryskiem iskier . Bez po³kul tylko kula jako ca³o¶æ. Jako mieszanke piro dacie : KNO3/ Mg / + grube opi³ki Fe : 55/45 plus 60 % Fe od masy piro .

Przypomnê zdjêcie jak to wygl±da



FILM

Pozdr. A

PS. W szelce wa¿ny jest w³a¶nie bardzo wytrzyma³y korpus.
Powrót do góry
Artpi



Do³±czy³: 07 Mar 2004
Posty: 123

PostWys³any: Wto Sie 23, 2005 9:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam , to odpowiedz dla Zbyszka odno¶nie grubo¶ci ¶cianki w szelce 4” , tak tylko dwie warstwy tektury 2 x 1,25 mm na korpus .Tak jak w oryginalnych z tym ze tektura tekturze nie jest równa pod wzglêdem wytrzyma³o¶ci i twardo¶ci. Jak wiadomo kula jako bry³a jest najbardziej wytrzyma³a pod wzglêdem przenoszenia obci±¿eñ na swojej powierzchni. Dlatego korpus na szelki stanowi raczej solidn± os³onê dla gwiazdek , pó³kule nie s± z sob± fizycznie sklejone . To okleina zewnêtrzna ma decyduj±cy wp³yw na wszystko czyli ilo¶æ warstw papieru na ostateczn± wytrzyma³o¶æ ( rozerwanie ) szelki i te grubo¶ci siê dodaj± w sensie ca³ego korpusu .Mo¿na zrobiæ pó³kule z wiêkszej ilo¶ci warstw cienkiego papieru ( kartonu , cienkiej tektury ), tylko po co siê mêczyæ i wycinaæ tyle sztuk aby uzyskaæ zadowalaj±cy efekt, grubo¶æ ¶cian. Trzeba pamiêtaæ ¿e komercyjne s± z prasy i to w³a¶nie ten zabieg nadaje im sztywno¶ci , te dwie warstwy przesuniête s± wzglêdem siebie .O oklejaniu jeszcze nie pisa³em bo to nie ten etap , sam klej tez ma du¿y wp³yw na ca³o¶æ , a skoro próbujemy na¶ladowaæ orygina³y to nie widzê powodu aby sobie utrudniaæ prace . Skoro Chiñczycy stosuj± takie grubo¶ci to chyba wiedza co robi± ,ale nic nie stoi na przeszkodzie aby robiæ inaczej .O ³adunkach typu „ burst „ nie pisze bo to inny temat , ca³y dowcip to umiejêtno¶æ dobrania grubo¶ci i wytrzyma³o¶ci papieru , wraz z sposobem oklejania ca³o¶æ nabiera sensu i ujawnia siê obraz tego co uzyskamy stosuj±c powy¿sze dane .A je¶li stosujemy ró¿ne „ bursty „ do ró¿nej grubo¶ci okleiny i ró¿na jest wytrzyma³o¶æ to i efekt rozrzutu bêdzie inny . i to w³a¶nie trzeba umiejêtnie dobraæ . P2 siê ju¿ o tym przekona³ i jest z tego zadowolony mam nadziejê . ka¿dy wed³ug w³asnych potrzeb dobiera parametry , no i trzeba wielu prób aby uzyskaæ powtarzalno¶æ efektu .
_________________
pozdrawiam Wink
Diabe³ tkwi w szczegó³ach .
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Fajerwerki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nastêpny
Strona 2 z 7

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP