Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SILNIK PULSACYJNY-?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qba



Dołączył: 04 Lut 2003
Posty: 104
Skąd: Podkarpacie - okolice Rzeszowa

PostWysłany: Pon Wrz 13, 2004 4:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
ale w modelu pewnie było by to spręż.pow.


a może lepiej wykorzystać propan butan do wyrzucania tego paliwa??

To tylko taka idea...

_________________
Qba
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Łodygin



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 277

PostWysłany: Pon Wrz 13, 2004 4:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale jeśli paliwem będzie np.benzyna, to czy sie np. nie rozpusci w ciekłych węglowodorach?
POZDRAWIAM
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
walonek



Dołączył: 24 Cze 2003
Posty: 31

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2004 2:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie rozumiem ? benzyna nie jest ciekłym węglowodorem ? a i nie wiem czemu benzyna jest tańsza ? 1l benzyny 3,8 a gazu 1,7 ? jakby zrobic mieszanke ropa benza to by wyszło taniej ale nieznacznie i albo nie umiem liczyc albo benzyna jest naprawde tansza od gazu tylko jak ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Łodygin



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 277

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2004 3:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
jest ciekłym węglowodorem

no tak, jest mieszaniną ciekłych węglowodorów Wink
a co do ceny gaz/bezyna,,, to zależy jakie ilości kupujesz.... no.małe pojemniki gazu do zapalniczek są dogie,,, a jak kupisz kilka l w butle to ciężko taki propan-b "przelać" do mniejszego pojemnika,,, a benzyna-łatwość w operowaniu nią.... "przelewaniu"... te pare groszy w różnicy cen naprawde nie graja roli...
POZDRAWIAM
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
walonek



Dołączył: 24 Cze 2003
Posty: 31

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2004 3:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no w sumie ja ciągle mysle o butli ale ty robisz to w wersji mikro a ja mysle o wersji normalnej i do mikro silników benzyna jest o wiele lepsza tylko trzeba jakos wypchnąc ja z pojemnika najlepiej powietrzem bo gaz moze sie rozpuscic w benzynie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lbx



Dołączył: 08 Kwi 2004
Posty: 24
Skąd: Jabłonowo (To gdzieś w Polsce chyba, co?)

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2004 8:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na stronie Eltopsja są modele silników na benzyne, które nie wymagają żadnego wytłaczania benzyny na zewnątrz. Siła ciągu powietrza, po prostu sama "wyciska" benzynę ze zbiorniczka. Łodygin, sam zajmuję się (narazie teoretycznie tzn. gromadzenie materiałów) budową takiego silnika, i zastanawiam się jakiego materiału użyłeś jako membrany do zaworów. I co masz na myśli jako świeca własnego wyrobu.

Pozdro
lbx
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Łodygin



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 277

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2004 8:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

-muj silnik nie ma membran/y
-wtłaczanie paliwa w tego typu silnikach jest konieczne
-świeca żarowa moja,,, to po prostu przerobiona mała świeca iskrowa,,, połączone elektrody drutem oporowym-nic więcej...
POZDRAWIAM
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
nicnowego



Dołączył: 01 Lip 2003
Posty: 20
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Sob Wrz 18, 2004 10:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"silnik pulsacyjny" bez membrany to silnik strumieniowy. Bardzo prosty tylko trzeba go przed rozruchem nieźle rozpędzić. Ta wasza "membrana" to rodzaj żaluzji swobodnie otwierającej się do środka i zamykającej przy nadciśnieniu wewnątrz (nieraz na zapleczu starych sklepów mają coś takiego na wylocie wywietrznika). Też dobrze go trochę rozpędzić ale jak jest dobrze zrobiony to niekoniecznie. Pęd powietrza otwiera "żaluzję", po zapłonie zamyka się ona automatycznie i tak w kółko. Kiedyś budowano działające silniki z "żaluzjami" gdzie materiałem były jakoś chytrze mocowane połówki żyletek - lekkie, sprężyste i stosunkowo wytrzymałe.
_________________
nihil novi sub sole
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Łodygin



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 277

PostWysłany: Sob Wrz 18, 2004 10:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Bardzo prosty tylko trzeba go przed rozruchem nieźle rozpędzić

wystarczy sprężone powietrze Wink lub odkużacz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
nicnowego



Dołączył: 01 Lip 2003
Posty: 20
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Nie Wrz 19, 2004 7:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy prawidłowo ukształtowanym wlocie, komorze spalania i dyszy a zwłaszcza rozpylaczy/wtrysków czy jak tam to nazwiesz, powietrze samoczynnie zassie paliwo (jak w pistolecie do malowania). Pod odkurzaczem go odpalisz ale ciekawe jak puścisz potem w ruch, w momencie odłączenia odkurzacza ciąg zdechnie. Potrzebujesz albo turbiny jak w klasycznym silniku odrzutowym, albo "żaluzji" jak w pulsacyjnym, albo musisz całość rozpędzić przed zapłonem (np. silnikiem na paliwo stałe)
_________________
nihil novi sub sole
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Łodygin



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 277

PostWysłany: Nie Wrz 19, 2004 8:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm. = pieprzysz ! chyba nie wiesz o jaki silnik mi chodzi Confused
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
nicnowego



Dołączył: 01 Lip 2003
Posty: 20
Skąd: 3miasto

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2004 6:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może i pieprzę. Teraz to już na pewno nie wiem jaki ma być ten twój silnik.
_________________
nihil novi sub sole
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Łodygin



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 277

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2004 7:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

silnik lockwooda-hillera "waveless pulsjet" Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
walonek



Dołączył: 24 Cze 2003
Posty: 31

PostWysłany: Wto Wrz 21, 2004 2:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hehe Very Happy fajne nieporozumienie nicnowego pisze o silniku strumieniowym a Łodygin o lockłódowym. I rzeczywiscie strumieniowy potrzebuje do "załączenia" ciągłego i szybkiego strumienia powietrza, takie silniki sa chyba montowane w samolotach U2. A pulsacyjne heh wiadomo.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
nebo



Dołączył: 22 Lip 2004
Posty: 12

PostWysłany: Wto Wrz 21, 2004 5:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

walonek napisał:
w samolotach U2. A pulsacyjne heh wiadomo.


a nie "B2" ??????
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
yetihehe



Dołączył: 26 Paź 2002
Posty: 459
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Wto Wrz 21, 2004 6:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Popatrzcie na to: http://www.unitednuclear.com/jetplans.htm
_________________
Motyle trotylem pachną jak nigdy.
oglądający, niepraktykujący Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Andrew



Dołączył: 14 Wrz 2003
Posty: 26

PostWysłany: Pią Paź 01, 2004 1:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

male sprostowanie chyba pomyliles samolot u2 z lockheedem sr-71 blackibrd.

B-2 z silnikiem strumieniowym?? LOL bylby zbyt nieekonomiczny i zaglosny!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darektbg



Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 32
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Nie Paź 03, 2004 4:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i jak tam łodygin twój silnik ??
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Łodygin



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 277

PostWysłany: Nie Paź 03, 2004 9:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapomniałem o niem Laughing ... ale skoro mi przypomniałeś to zabieram sie z powrotem do pracy Wink
_________________
Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
darektbg



Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 32
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Pon Paź 04, 2004 6:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jeśli można wiedzieć to w jakim etapie uthneły ??
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 4 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP