Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowa izolacja silnika ??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kara



Dołączył: 24 Cze 2004
Posty: 19
Skąd: Kraków NEW PROKOCIM

PostWysłany: Sob Cze 26, 2004 5:00 pm    Temat postu: Nowa izolacja silnika ?? Odpowiedz z cytatem

mam pomysl aby przy budowie zastosowac material o nazwie MIKA . Jest to poprzednik kevlaru znosi temoperatury do 1200*C lecz niewiem jak z cisnieniem ale mysle ze tez dobrze . Mozna go zrobic jako srodkowa warstwe do silnika a reszte owinac papierem ale i tak to powinno zmniejszyc koncowa mase silnika . Tylko jest jedna wada , nia ma za bardzo czym skleic . I co o tym myslicie??
_________________
KaRa AmS
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Tomek J.



Dołączył: 02 Sie 2004
Posty: 144

PostWysłany: Pią Sie 20, 2004 9:38 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam,
właśnie czy ten materiał jest łatwo dostąpny czy tam ogulnodostępny??
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Ignus



Dołączył: 20 Sie 2004
Posty: 6
Skąd: Nowe Skalmierzyce-Wielkopolska

PostWysłany: Pią Sie 20, 2004 9:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A propos pytana czy wytrzyma ciśnienie to raczej tak skoro na warstwe termo izolacji tzn. tego MIKA nałorzysz korpus z tektóry to nie ma prawa rozwalić gdyż materiał oprze się na scianach wewnętrznych korpusu i nie dojdzie do rozerwania. Można dla pewności zwiększyć grubość scianek korpusu ale raczej to będzie zbędne.
Cytat:
Jest to poprzednik kevlaru
sam kevlar jest bardzo wytrzymały lecz na ściskanie a nie rozrywanie więc nie mam pewności. Tym bardziej że jest to
Cytat:
MIKA . Jest to poprzednik kevlaru
więc pewności niemam. Warto sprubować. Czekam na odp. oraz rezultaty
_________________
Ogień-jedza iskra i spala się cały twój świat
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kara



Dołączył: 24 Cze 2004
Posty: 19
Skąd: Kraków NEW PROKOCIM

PostWysłany: Wto Sie 24, 2004 10:24 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chodzilo mi ze przed wynalezieniem kevlaru byl uzywany do produkcji kamizelek kuloodpornych
_________________
KaRa AmS
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tom-tom



Dołączył: 18 Lut 2003
Posty: 24

PostWysłany: Wto Sie 24, 2004 11:31 am    Temat postu: Re: Nowa izolacja silnika ?? Odpowiedz z cytatem

Kara napisał:
mam pomysl aby przy budowie zastosowac material o nazwie MIKA . I co o tym myslicie??

Mika - po polsku łyszczyk - jest minerałem (jeśli dobrze pamietam - glinokrzemianem) ma bardzo dobre właściwości elektro i termoizolacyjne. Występuje w postaci cienkich srebrzystych blaszek. Niestety ze względu na swoją kruchość, w warukach amatorskich, nie ma możliwości zwinięcia go w rurkę.
Jak coś piszecie, to najpierw spróbujcie tego dotknąć i coś o tym poczytać.
Pozdrawiam
Tom
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Sie 24, 2004 11:46 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
sam kevlar jest bardzo wytrzymały lecz na ściskanie a nie rozrywanie więc nie mam pewności.

Akurat bzdura. Kevlar, czyli włókno aramidowe ma wyjątkowo dużą wytrzymałość na rozrywanie. Jest to materiał, który ma wytrzymałość na rozerwanie kilkakrotnie większą wytrzymałość niż stal (dla tej samej masy próbki). Dla zainteresowanych jest to do kupienie w sklapach z wyposarzeniem alpinistycznym. Wytrzymałość dla średnicy linki 5,5 mm to 1800 kilogramów. Jeśli chodzi o mikę, to mnie kojarzy się to tylko z materiałem stosowanym na podkładki pod radiatory w elektronice i jako materiał izolujący ELEKTRYCZNIE (np. kondensatory mikowe). Niestety, ale ten materiał stosuje się pod radiatory, bo akurat dobrze przewodzi ciepło.
Tak więc dyskusja dla mnie troche dziwaczna. Pozdrowienia....[/quote]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP