Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Jestem w szoku
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> BHP w modelarstwie rakietowym.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Pon Sie 02, 2004 10:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat z pl.sci.kosmos:
Cytat:

Path: nemesis.news.tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Stanislaw Sidor" <sts_nospam@uranos.eu.org>
Newsgroups: pl.sci.kosmos
Subject: RELACJA - Wypadek w forcie
Date: Mon, 2 Aug 2004 22:53:00 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 51
Message-ID: <cem9l4$7o4$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: he66.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;
charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1091480036 7940 80.53.82.66 (2 Aug 2004 20:53:56 GMT)
X-Complaints-To: usenet@tpi.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 2 Aug 2004 20:53:56 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2720.3000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2727.1300
Xref: atlantis.news.tpi.pl pl.sci.kosmos:77731

Zostalem upowazniony przez swiadka wydarzenia - nick "Bart", studenta
astronomii UJ, aby przekazac jego relacje, jak bylo. On poki co nie jest w
stanie jeszcze tego sam opublikowac i posakladac do kupy, wiec stad ta
prosba jego.

---
By³em tam z Tomkiem i wiem co siê dokladnie wydarzy³o, widzia³em jego
¶mieræ, niestety bardzo tragiczn±.
W forcie zmontowali¶my hamowienie, tradycyjnie wed³ug pomys³u Tomka, na 4
linkach. Niestety pocz±tkowy impuls by³ tak silny, ¿e zerwa³ linki, korpus
[rakiety] zboczy³ z kursu (bo mia³ lecieæ jakby co w g³±b fortu),
uderzy³ w scianê i gdzie¶ pod k±tem 90 stopni siê odbi³ i polecia³ prosto
dok³adnie w g³owê Tomka. Potem przelecial jakie¶ 40 m i ugrz±z³ w krzakach.

Tomek zgin±³ na miejscu. Szczegó³y tego, co rakieta z nim zrobila,
pozostawiê bez kometarza.

Chcialem sprostowaæ opisy w prasie, bo wymy¶lali nie wiadomo co. Rakieta nie
mia³a lecieæ, by³a uwi±zana na hamowni. Wbrew opisom w prasie.
By³ to naprawdê nieszczê¶liwy wypadek.
Nikomu tego nie ¿ycze i uwa¿ajcie na siebie.

[...]

Tomek sta³ z boku, niefortunnie na wylocie z fortu, nie spodziewa³ siê, ¿e
rakieta mo¿e polecieæ w tym kierunku, bo przygotowa³ to tak, by lecia³a
w g³ab fortu, ale ¿eby a¿ tyle zawróci³a ... tego nie przwidzia³.
Ja by³em schowany i obserwowa³em wszystko na monitorze laptopa. Tomek sta³
za mn±, na wylocie, równolegle do niej, niczym nie os³oniêty.
Zamierzal j± sfilmowaæ z boku - niestety sfilmowa³ w³asn± ¶mieæ.

[...]

... co do nagrania to Tomek mia³ kamerê wideo, ale nie wiem, czy zd±¿y³
w³aczyæ, w ka¿dym b±d¼ razie trzyma³ j± w rêku. Ja nagrywa³em, jak rakieta
pracuje - na laptopie.
Nie wiem, co sie nagra³o, bo wszystko jest na razie na policji.
Jak dostne film z powrotem, to napiszê dokladnie, czemu rakieta mia³a tak
dziwna trajektoriê.
---

I to tyle. Z niewielkimi moimi poprawkami stylistycznymi, aby zrozumialosc
tekstu byla lepsze. Bart pisal to podenerwowany.

Niech wiec dziennikarze nie pisza, ze startowala rakieta
i na glowe spadla, jak podaje np. PAP a za PAP dalej.
http://fakty.interia.pl/kraj/news?inf=528256

--
(STS)

Sad
Powrót do góry
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Wto Sie 03, 2004 5:36 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przykro mi zze Prasa tak pzekrêca ale co zrobic oni to robili i nie przestana tak robic. Propoinuje abyy te wiadomosci zosta³y opublikowane w jakims wiekszym servisie informacyjnym aby uniknac dalszych plotek ludzxi nie siedzacych w temacie...


Pozdrawiam, Micha³ Crying or Very sad

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Go¶æ






PostWys³any: Wto Sie 03, 2004 9:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Odniosê siê tylko do hamowni
. I napisze to co ja planowa³em. SR ma byæ wk³adany do rury o d³. 2/3 silnika. Czyli silnika ma wystawaæ z tej rury na kilka cm. Rura ma mieæ tak± ¶rednicê aby silnik rakietowy mia³ luzu maks. kilka mm. Dno rury jednolite , zaspawane. Wtedy SR nie ma szans na to aby wylecieæ z takiej hamowni. Tak sobie planowa³em a plany moje budujê na podstawie obserwacji zachowania siê SR w piasku ( tak jak na moich testach statycznych ). Mo¿e co prawda przepalic dno, wyrzucic SR ale z dziur± w dnie silnik nie ma "pary".


Pozdr. A
Powrót do góry
eltopsj



Do³±czy³: 22 Cze 2003
Posty: 367

PostWys³any: Wto Sie 03, 2004 10:25 am    Temat postu: Wypadek Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie!

Wiêc wiemy dlaczego zgin±³.

cytat:

"Tomek sta³ za mn±, na wylocie, równolegle do niej, niczym nie os³oniêty."

Nie ma co siê PANOWIE oszukiwaæ i zrzucaæ winy tylko na ¶lepy los (choæ w tym przypadku, trafienie prosto w g³owê jest faktycznie kuriozalne, byæ mo¿e gdyby dosta³ w inn± czê¶æ cia³a, to by prze¿y³)). Dosz³o tu do fatalnego zbiegu okoliczno¶ci ³±cznie z zaniedbaniem BHP. Przecie¿ konstruktorzy nie dzia³ali w terenie otwartym i s±dzê, ¿e mo¿na by³o tak zorganizowaæ filmowanie, aby zapewniæ sobie przynajmniej minimum bezpiecznej os³ony.
Nadal nie znamy szczegó³ów technicznych, rozwi±zania tej nietypowej hamowni. Z opisu wynika, ¿e jest to jaki¶ kontrolowany lot rakiety (nie badanie samego silnika) zamocowanej na czterech linkach. Ju¿ sam ten opis budzi moje w±tpliwo¶ci - rakieta na uwiêzi Rolling Eyes . Mo¿na tylko gdybaæ, ale prawdopodobnie nierównoczesne zerwanie linek doprowadzi³o do zmiany trajektorii lotu. Je¿eli Kto¶ zna szczegó³y rozwi±zania tej dyskusyjnej w/g mnie metody badania rakiet, niech poda wiêcej szczegó³ów. Byæ mo¿e uchroni to nastêpnych eksperymentatorów przed pope³nieniem tego samego b³êdu.

Pozdr. J
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Wto Sie 03, 2004 11:17 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ktzoz opowiada³ mi kiedys o tej hamowni jesli znajde stare archiwum GG to wkleje na jakiej zasadzie to dzia³a ale o ile pamitam to linki s³uzy³y jako prowadnice na nich sie suwa³ swobodnie silnik a od strony dyszy by³y przywiazane gumy czy sprezyny na takiej zasadzie to dzia³a³o...
_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
pablo



Do³±czy³: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk±d: ³ódzkie

PostWys³any: Wto Sie 03, 2004 4:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dalszy ci±g z pl.sci.kosmos:
Cytat:

Path: atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Bart" <bk[wytnij]js@g[wytnij]o2.pl>
Newsgroups: pl.sci.kosmos
Subject: Re: RELACJA - Wypadek w forcie
Date: Tue, 3 Aug 2004 15:51:23 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 70
Message-ID: <ceo5eh$cu1$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <cem9l4$7o4$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: tr106.internetdsl.tpnet.pl
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1091541265 13249 80.55.121.106 (3 Aug 2004 13:54:25 GMT)
X-Complaints-To: usenet@tpi.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 3 Aug 2004 13:54:25 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Xref: atlantis.news.tpi.pl pl.sci.kosmos:77766


U¿ytkownik "Stanislaw Sidor" <sts_nospam@uranos.eu.org> napisa³ w wiadomo¶ci
news:cem9l4$7o4$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Zostalem upowazniony przez swiadka wydarzenia - nick "Bart", studenta
> astronomii UJ, aby przekazac jego relacje, jak bylo. On poki co nie jest w
> stanie jeszcze tego sam opublikowac i posakladac do kupy, wiec stad ta
> prosba jego.
> [...]
> (STS)
>
Dzieki, ze to umiesciles.

Tak jak bylo napisane wczesniej bylem tam z Tomkiem i widzialem wszytsko co
sie wydarzylo.
Silnik byl umieszczony w roze wodociagowej 3/4 cala zakonczonej mufa i
korkiem z jednej strony a dysza z drugiej
wazylo to ladnych pare kilo. Zamontowalismy to do stropu za pomoca grubych
zylek, wydawalo mi sie ze moga byc
za slabe ale Tomek twierdzil ze wytrzymaja, no bo rzeczywiscie zeby zerwac
taka linke trzeba duzej sily. do rakiety
byly przyczepione obejmy do rur ze srubami do ktorych przywiazane zostaly
linki.Linki by³y przywiazane w ksztalcie litery V
czyli jak paczac troche od przodu i zboku to wygladalo V_V a z boku |_|
podczas pracy wyglada to tak \_\ .
Tak ze bylo dosc stabilne kierunkowo. a w korytarzach bylo to zamontowane
mniej wiecej tak:
........|.......|
____|.......|____
____---..._____
____|.......|____

.........*
gdzie dol to wyjscie z fortu, a ta przerywana linia na srodku to ulozenie
rury, dysza po lewej stronie.
Tomek siedzial jakies 6 m od rury mniej wiecej jak ta gwiazdka o ile sie nie
rozsypie rysunek
(kropki nalezy pominac)
Nie wiem co poszlo zle czy linka sie zerwala czy przepalila ale uslyszalem
najpierw zapalnik
potem syk i potezny huk, cos swisnelo kolo mnie i polecialo jakies 40 m w
krzaki.Spojrzalem
na Tomka i myslalem ze go lekko drasnela w glowe bo zobaczylem krew ale
niestety dostal
rura prosto w glowe i po obrazeniach jakie odniusl wiedzialem ze nie
przezyje. Jedyne co mi pozostalo
to wezwac policje i pogotowie.
Po ogledzinach z policja stwierdzilismy ze rura musiala sie zerwac z ktores
linki i to spowodowalo
skrecenie jej toru lotu przez co nie trafila w korytzarz ktorym miala by
leciec w wypadku zerwania.
Trafila w sciane i odbila sie od niej i poleciala rykoszetem prosto w
miejsce gdzie siedzal Tomek.
Miejsce to okazalo sie niefortunne mimo ze wydawalo sie bezpieczne, tak
przynajmniej sadzil.

Policja mnie maglowala caly dzien, musialem tam spedzic kilka godzin zanim
wszytsko zabezpiczyli i spisali.
Zakwalifikowali to jako nieszczesliwy wypadek, nie wiem jak sie to dalej
rozwinie.

Obserwatorium zamiescilo jego zdjecie:
http://www.oa.uj.edu.pl/index.pl.html

Narazie tyle,jak dowiem sie czegos wiecej, co tak naprawde bylo przyczyna
tego to napisze.

Pozdrawiam,
Bart
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Wto Sie 03, 2004 4:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jednak to by³a lepsza chamownia..,. niz mieli wczesniej.
Na stronie KGR'u jest zamiesczony film jednej rakiety na silniku KTOZ'A
Mozecie zobaczyc jak to pracuje....

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Borys



Do³±czy³: 15 Wrz 2002
Posty: 11

PostWys³any: Wto Sie 03, 2004 11:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.

MICHA£ napisa³:
Jednak to by³a lepsza chamownia..,. niz mieli
wczesniej.


Hamownia Tomasza dzialala na zasadzie wahadla - na czterech linkach podwieszona byla brecha, a do niej doczepiony testowany silnik. Patrzac od rufy i dziobu linki tworzyly litere V, ktorej ramiona byly przyczepione do kolkow w suficie, z kolei do 'dziobka' zamocowana byla brecha. Patrzac z boku liniki zwisaly pionowo. Zwiekszajac balast (a wiec zmnieniajac wychylenie) mozna bylo badac silniki o dowolnym ciagu. Do pomiaru wychylenia sluzyl dalmierz ultradzwiekowy wlasnej roboty podlaczony do komputera. Prosta i dobra koncepcja, ale zawiodlo wykonanie (zamiast porzadnych stalowych linek zylki).

Borys
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Sro Sie 04, 2004 9:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Borys napisa³:
.....Hamownia Tomasza dzialala na zasadzie wahadla .....


Witam Borysa

Szkoda, ¿ê nie by³o Ciebie na naszym ( nie moim a naszym Exclamation ) forum. Wyczuwam fachowca od rakiet i SR - choæ to tylko intuicja. Mam nadziejê, ¿e siê to zmieni i zaczniesz u nas czê¶ciej bywaæ. Teraz rozumiem zasade dzia³ania tej hamowni. Osobi¶cie planujê zbudowaæ inn±. Bo aby podwieszac trzeba miec gdzie. Zrobiê a la ³awkê. Zamiast obci±¿enia bêdzie sprê¿yna o zmiennym punkcie zaczepienia. W swoim zyciu prze¿y³em nie jedno. Raz wysadza³em budynek w bardzo ryzykownym miejscu. Da³em jak najmniej MW. Po wybuchu budynek sta³. Odczeka³em 15 minut kumaj±c co mam robiæ. Postanowi³em wej¶æ do stoj±cego budynku ( stara kt³ownia ). Gdy juz by³em z 15 m, nagle kot³ownia siê zawali³a Shocked . By³y i inne prze¿ycia. Dlatego ¿ycie jest tak piêkne. Ale czasami staszny pech je przerywa Crying or Very sad


Pozdr. A
Powrót do góry
Go¶æ






PostWys³any: Sro Sie 04, 2004 10:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pyrotechman napisa³:
Szkoda, ¿ê nie by³o Ciebie na naszym ( nie moim a naszym Exclamation ) forum. Wyczuwam fachowca od rakiet i SR - choæ to tylko intuicja. Mam nadziejê, ¿e siê to zmieni i zaczniesz u nas czê¶ciej bywaæ.


Czasem zagladam na forum. Jestem z KGR, Tomasz byl moim kolega.

Pyrotechman napisa³:
Teraz rozumiem zasade dzia³ania tej hamowni. Osobi¶cie planujê zbudowaæ inn±. Bo aby podwieszac trzeba miec gdzie. Zrobiê a la ³awkê. Zamiast obci±¿enia bêdzie sprê¿yna o zmiennym punkcie zaczepienia.


Uzywajac sprezyny bedziesz mial problem z wyznaczeniem czestotliwosci rezonansowej hamowni (calosc bedzie sie kolysac podczas pracy, co trzeba uzwzglednic przy obrobce danych) - zaczepiajac sprezyne w roznych punktach i zmieniajac mase silnika bedziesz prawdopodobnie zmienial wartosc rezonansu.

Borys
Powrót do góry
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Sro Sie 04, 2004 10:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Mam pytanie odnosnie KGR'u czy klub bedzie istnia³ czy wraz z zawieszeniem strony przesta³ i on istniec. S³ysza³em od Tomasza o jakiejs firmie produkujaca silniki i podzespo³y do rakiet czy ten pomys³ bedzie kontyn³owany?

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Borys



Do³±czy³: 15 Wrz 2002
Posty: 11

PostWys³any: Sro Sie 04, 2004 12:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MICHA£ napisa³:
Mam pytanie odnosnie KGR'u czy klub bedzie istnia³ czy wraz z zawieszeniem strony przesta³ i on istniec.


Strone zablokowalismy, zeby uniknac podkrecania sensacyjnosci calego zdarzenia (kilka serwisow zamiescilo do niej adres).

MICHA£ napisa³:
S³ysza³em od Tomasza o jakiejs firmie produkujaca silniki i podzespo³y do rakiet czy ten pomys³ bedzie kontyn³owany?


Te proby, ktore prowadzil Tomasz, nie byly probami KGRu, ale jego prywatna dzialalnoscia - wiem o nich tyle, ile sam napisal. Niemniej z prasy krakowskiej wynika, ze KGR jest sprawdzany przez prokrature i trudno powiedziec, co bedzie dalej.

Borys
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Sro Sie 04, 2004 2:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Borys napisa³:
.....z prasy krakowskiej wynika, ze KGR jest sprawdzany przez prokrature i trudno powiedziec, co bedzie dalej.....



Standartowe zachowanie gdy jest ofiara ¶miertelna. Moje zdanie jest takie. I karmelka i pewno inne paliwa rakietowe to MW i nie wolno ich robiæ. MW s± tez wyroby piro, które mo¿ecie kupiæ w sklepie. Wiêc prawa nie nale¿y czytaæ dos³ownie ( moje zdanie i nie tylko). Prawo nalezy czytaæ z my¶l±, ¿e ma s³u¿yæ spo³eczeñstwu. Je¶li nie stwarzasz zagro¿êñ dla inncy osób i ich mienia wg mnie nie ³amiecie prawa. Tak to rozumiem i tak postêpujê. Wiêc nie topcie kolograma czy pó³ kg karmelki w domu itp. Nie puszczaj rakiety z w³asnym SR na osied³u itp. Wierzê, ¿e wiêkszo¶c prokuratorów ( mê¿czyzn ) sami kiedy¶ "krêcili" co¶ wybuchowego bo to do¶æ czêsto spotykane zainteresowanie u ma³ych ch³opców Wink . Ponadto karmelkê krêci i R. Nakka i jest znana chyba jak chleb na ka¿dym z mo¿liwych for po¶wiêconych rakietom i silnikom rakietowym. Wg mnie ³atwo odrózniæ postrzeleñca od pasjonata.

Co do drgañ hamowni to planujê wytlumiæ je wiêksz± mas± choæby uchwytu na silnik. Ale co zrobiê oka¿e siê w praktyce.



Pozdr. A
Powrót do góry
MICHA£



Do³±czy³: 22 Lip 2003
Posty: 283
Sk±d: Centralna Polska

PostWys³any: Sro Sie 04, 2004 3:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pirotechman napisa³:
Nie puszczaj rakiety z w³asnym SR na osied³u


Co nie oznacze ze na firmowych juz mozecie... minimum 300m od zabudowan i ludzi.
A pasionat od postrzelenca sie odruznia, tym ze pod jego niciem pisze gosc po pierwszym poscie ...... Mielismy juz takich co mysleli o samobojstwie, chcieli przepis na trucizny, cos zrobic co wybucha.....

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora Adres AIM
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Pi± Lis 05, 2004 10:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szok Shocked .

Pokój jego duszy.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
tryt



Do³±czy³: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk±d: Gdañsk

PostWys³any: Sob Sty 29, 2005 3:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szok!!
Naprawdê szkoda go¶cia........

BHP to podstawa piro!
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> BHP w modelarstwie rakietowym. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP