Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Ryyyk!!! [Od czego zale¿y ryk pracuj±cego silnika]

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Sob Cze 12, 2004 2:13 pm    Temat postu: Ryyyk!!! [Od czego zale¿y ryk pracuj±cego silnika] Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie, trochê dziwne, ale nie mam zupe³nie o tym pojêcia. Od czego w sumie zale¿y ryk pracuj±cego silnika? Dlaczego jedne paliwa lekko sycz±c daj± kopa jak diabli (np. silniki EMI), a inne rycz± jakby mia³y zaliczyæ inny kontynent, a efekty w formie wysoko¶ci takie sobie. Które ze sk³adników paliw za to odpowiadaj±? Podejrzewam, ¿e jest to zwi±zane z ilo¶ci± sta³ych lub p³ynnych sk³adników gazów wylotowych.
Jak my¶licie? Mam racjê?
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Iron



Do³±czy³: 22 Maj 2004
Posty: 24

PostWys³any: Sob Cze 12, 2004 2:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zale¿y jakiego paliwa u¿ywasz
je¶li chodzi i karmelek to wienksze znaczenie ma saletra
ja jak daje 5,5 do 4,5 to kopa ma za du¿ego
tak 6,5 do 3,5 lub 6 do 4 jest dobre
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Sro Cze 23, 2004 7:28 pm    Temat postu: chyba nie Odpowiedz z cytatem

¯e karmelek 65/35 jest dobry, to fakt. Ale ¿e dla Ciebie karmelek 55/45 ma za du¿ego kopa to trochê dziwne. Raczej jest na odwrót. Karmelka przy zmniejszaniu ilo¶ci saletry coraz wolniej siê pali i spada jej impuls w³a¶ciwy czyli ma coraz mniejszego kopa. Oczywi¶cie przy za³o¿eniu uzyskania podobnych ci¶nieñ w komorze spalania.
P.S. Nie o to pyta³em, Iron Crying or Very sad
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Paul S



Do³±czy³: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys³any: Wto Lip 13, 2004 10:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo,
"Ryk" silnika zalezy od:
- ksztaltu dyszy ( jej dlugosci oraz kata rozwarcia)
- pretkosci gazow wylotowych

Moze sie i myle , ale podobne doswiadczenie mozna wykonac ze sprezonym powietrzem. Instalacje pneumatyczne posiadaja ok. 6 do 8 atm i wystarczy tylko zmieniac koncowki ( dysze ) albo cisnienie.

Paul
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Wto Lip 13, 2004 10:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziêki Paul. Nareszcie jaka¶ odpowied¼ na zadane pytanie
Podejrzewam, ¿e w ryku maj± jednak udzia³ cz±stki sta³e (bo tak wywnioskowa³em, ¿e np. paliwa z cynkiem daj± po uszach) oraz konstrukcja dyszy, która daje na wyp³ywie turbulentny przep³yw. Pytanie by³o niby g³upie, ale chc±c sie pobawiæ z jakimi¶ kompozycjami paliw, które maj± daæ jeszcze jaki¶ efekt (oprócz lotu oczywi¶cie) wola³bym wiedzieæ, co mo¿e "zaryczeæ" ni¿ szukaæ tego na ¶lepo. Wniosek taki: daæ paliwo które da sporo cz±stek sta³ych w gazach (niestety to oznacza niski impuls w³a¶ciwy Sad ) i np. zamiast rozszerzenia w dyszy daæ równy, cylindryczny otwór. Wtedy czê¶æ energi pójdzie w gwizdek Smile
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Miodson
Go¶æ





PostWys³any: Sro Lip 14, 2004 9:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No odpowiedzcie czy sucha mieszanka 65:35 te¿ bêdzie dobra?? Wiem, ¿e osi±gi bêd± du¿o gorsze od karmelka ale chyba mo¿na na pocz±tek spróbowaæ.
Powrót do góry
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Sro Lip 14, 2004 10:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Osi±gi bêd± porównywalne z karmelkiem, bo sk³ad taki sam. Karmelizacja daje nam g³ównie twardy blok paliwa i wzglêdn± sta³o¶æ parametrów. Paliwa zupe³nie sypkiego nie wykorzystasz, bo nie zrobisz w tym kana³u przyspieszaj±cego palenie. Pamiêtaæ te¿ musisz o dok³adnym zmieleniu i wysuszeniu sk³adników. Proponujê Ci na ma³e silniczki wykorzystaæ sypk± saletrê z cukrem, ale ubiæ j± w silniku po zwil¿eniu wod±, rozrobieniu z niwielk± ilo¶ci± kleju biurowego, zwil¿yæ mieszaninê rozrobionym lakierem nitro itp. Potem wysuszyæ. Musisz zastosowaæ co¶, co po ubiciu w silniku zwi±¿e Ci paliwo w do¶æ twardy blok. Albo spróbuj fa³szywej karmelki. Masz opcjê "szukaj" na forum, to znajdziesz.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Miodson
Go¶æ





PostWys³any: Czw Lip 15, 2004 11:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Siema. Jak to nie zrobiê kana³u ja robiê silnik z przepisu ELTOP i wszystko gra tylko nie wiem czy wed³ug was op³aca siê to robiæ. Po twojej wypowiedzi wiem ju¿, ¿e na pocz±tek mi wystarczy. Zajrzyj tu http://eltop.bitel.lublin.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=2#r5
to rozwi±zanie jest chyba dobre. Kana³ jest i wszystko gra. Jak by ci siê nudzi³o i by¶ kiedy¶ zrobi³ silnik z tego przepisu to napisz mi swoje spostrzerzenia. Dziêki. POZDRAWIAM!!!
Powrót do góry
Miodson
Go¶æ





PostWys³any: Wto Lip 27, 2004 11:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znaczy nie gra bo nie uda³ sie silnik. Nigdy mi nie wyszed³ poprawnie silnik. Mo¿e ten przpis jest z³y?? Co o tym my¶licie?? Ratunku!!!
Powrót do góry
Immortal_One



Do³±czy³: 17 Mar 2004
Posty: 33
Sk±d: POLSKA

PostWys³any: Sro Lip 28, 2004 8:27 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prubuj do skutku, udoskonalaj, i patrz co jest nie tak i to sprubuj poprawiæ
nie wiem z czym dok³adnie masz problem bo jest mnustwo sposobów na niepoprawne wykonanie silnika
mo¿e napisz dok³adniej co jest nie tak

_________________
cos bym tu napisa³ ale nie wiem czy mamusia mi pozwoli
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP