Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik na dopalaczu N2O
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MICHAŁ



Dołączył: 22 Lip 2003
Posty: 283
Skąd: Centralna Polska

PostWysłany: Sob Kwi 10, 2004 11:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Daj rysunki przydadza sie ale powiedz mi czy ten silnik działa jemu na tych nabojach?.
I zobaczcie to http://www.intertlan.com/cohetes/hybrids/fuel.html

_________________
WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe

WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Adres AIM
Gość






PostWysłany: Pon Kwi 12, 2004 7:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czesc
Naleze do 25% praktykow na tym forum mam dostep do maszyn ,materialow i niezbedne umiejetnosci aby wykonac taki silnik jesli dostane rysunki techniczne takiego silnika to zobowiazuje sie wykonac taki silnik mowie to przy swiadkach .
Jedynym problemem byl by grafit ale i to mozna rozwiazac .

Ale powiem uczciwie nie wykonam go predko z tego wzgledu bo bede musial rozwinac moje hobby do tego poziomu a lepiej robic wszystko stopniowo i tak wystartowalem bardzo ostro od malych mocnych silniczkow mam fizyczne podstawy budowy modeli ale to za malo.

Dodatkowym powodem jest odpowiedzialnosc nie sztuka zbudowac silnik co dalej ...

czesc
Powrót do góry
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Wto Kwi 13, 2004 3:49 pm    Temat postu: Sprostowanie Odpowiedz z cytatem

Tomek D. napisał:
Tymczasem z danych praktycznych które zamieścił Ksard wynika że są one takie jak dla karmelka (ISP=167)...


Witam

Małe sprostowanie. Otóż ISP dla karmelka może teoretycznie osiągnąć wartość do 120, a praktycznie w silnikach takich jakie robimy wartość ta oscyluje w granicach 100.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomek D.



Dołączył: 07 Wrz 2003
Posty: 98
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Kwi 13, 2004 8:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Niestety okazało się że informacja którą podałem odnośnietego że N2O podczas rozkładu dostarcza ciepło była błędna Sad
Znalazłem ją na jakiejś stronie o tuningu samochodów.
Ostatnio znalazłem stronę na której są podanane wszystkie ważniejsze właściwości N2O http://www.zach-ciech.pl/podtlenek.html
Można na niej znaleśc tą tabelę:

Masa cząsteczkowa 44,03
Stan skupienia w 20*C gaz
Barwa bezbarwny
Zapach słaby, słodkawy
Temperatura topnienia (1013 hPa) -90,80*C
Temperatura wrzenia (1013 hPa) -89,50*C
Gęstość gazu (OoC, 1013 hPa) 1,553 g/dm3
Gęstość gazu względem powietrza
(150oC, 1013 hPa) 1,53
Gęstość cieczy w temperaturze wrzenia 1,266 g/ cm3
Temperatura krytyczna 36,5*C
Ciśnienie krytyczne 7,26 MPa
Ciepło tworzenia gazu (25*C) 81,54 KJ/ mol
Ciepło właściwe gazu (25*C, 1013 hPa) 0,8784 J/ g.K
Ciepło topnienia 148,63 J/ g
Ciepło parowania 376,39 J/ g
Rozpuszczalność w wodzie (0*C, 1013 hPa) 130 g/ 100 cm3

_________________
Pozdrawiam Tomek
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Desperado_



Dołączył: 26 Mar 2004
Posty: 9

PostWysłany: Sro Kwi 14, 2004 9:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Paul S napisał:
Na nabojach N2O. A silnik byl [...] ( The Micro Hybrid)


Czy to nie jest za bardzo micro - 8 g tlenku w naboju to jakies 1/5 mola. To utlenia np. 1/10 mola wegla - 1.2 g. Razem masa wyrzucana z dyszy to niecale 10 gram, chyba ze na paliwo wezmie sie cos o ciezszych molekulach, albo jakis balast, ktory dodatkowo zmniejszy temperature.
Caly uklad trzeba zrobic bezzaworowo - ziarno paliwa musi byc monolityczne, a w kanal musi byc zamkniety szczelnie (bardzo szczelnie!) korkiem z masy inicjujacej (korek powinien byc od strony naboju, nie od dyszy) . Przed odpaleniem nakrecamy naboj do przebicia i komora nad ziarnem wypelnia sie tlenkiem pod cisnieniem. Wlasnie po to, zeby gaz nie uciekl trzeba zrobic szczelnie wypelnienie komory paliwem. Zaczyna wyplywac dopiero po odpaleniu. Do tego wymienne dysze... Kurcze, nabieram na to checi.
Tak sobie jeszcze mysle, ze do wiekszych silnikow nadawalby sie tylko plynny N2O, pobierany z dolu butli. Nie ma co sie przejmowac przeciazeniami, bo przy takich cisnieniach nie ma to znaczenia.
I jeszcze przyszedl mi do glowy taki pomysl - miedzy naboj a komore spalania wstawic zbiornik z plynnym utleniaczem. Gaz bedzie robil w tym ukladzie za pompe i wypchnie ten towar do silnika.

D.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Pon Kwi 19, 2004 9:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiscie, ze to jest maly silniczek jak juz sama nazwa wskazuje MICRO.
To jest mniej wiecej taka zabawka na ktorej mozna zdobywac doswiadczenie w obsludze silnikow hybrydowych. Zaleta tej zabawki jest to , ze jest bespieczna (?) i dodatkowo jest w stanie uniesc mala rakiete.
Zasada budowy jest wlasciwie ta sama dla wszystich tego typu silnikow i nic nie stoi na przeszkodzie pozniej zbudowac cos wiekszego.
Zainteresowanym moge przeslac rysunki prywatnie gdyz umiescic je publicznie sie troche obawiam ze wzgledu na prawa autorskie ( nie chce miec klopotow)

Paul


Ostatnio zmieniony przez Paul S dnia Wto Kwi 20, 2004 8:26 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto Kwi 20, 2004 8:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czesc

Jak pisalem powyzej jestem zainteresowany rysunkami konstrukcyjnymi
takiego silnika

Oczywiscie jesli posiadasz tez opis konstukcji " ladunku zaworka " bardzo bym prosil.

jesli mozna wyslij je na Duas@wp.pl

Dziekuje z gory.
Powrót do góry
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Wto Kwi 20, 2004 8:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo,
Opis i zasada dzialania tego silnika jest w jezyku angielskim. Ladunkiem inicjujacym jest w/g mnie sprasowana pastylka prochu czarnego. Zaworek to nic innego jak twarda folia ( cos podobnego jak usztywniacz kolniezyka w nowo zakupionej koszuli). Proch czarny przepala folie i N2O moze swobodnie wplywac do komory spalania silnika. Zaplon nastepuje od resztek palacego sie prochu czarnego.
Jezeli chodzi o dysze to jest wykonana z grafitu.

Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto Kwi 27, 2004 4:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Co do opisu po angielsku to nie stanowi to problemu
Sposob odpalania silnika "zrzut gazu do komory po przez przepalenie " jest jedynym sposobem w zasiegu amatorow jest skoteczny a to najwazniejsze i nie skaplikowany. Materialu przeslony rozdzielajacej gaz pod cisnieniem od komory "przezroczyste tworzywo " faktycznie jest dosc mocne i elastyczne ale podatne na temperature cos jak poliweglan .

Zainteresowalem sie tematem nie przypadkowo konstrowalem cos podobnego dawno temu "a bylo to w czasach syfonow i dinoazurów" skonstruowalem urzadzenie ktorego zadaniem bylo "zrzucanie " dwutlenku wegla z naboju "byla to odpalane pirotechnicznie jesli mozna tak to nazwac ". Potrzebny mi byl przenosny zasobnik z gazem ktory potrafil szybko wyrzucic go z siebie.

Dysza grafitowa i tu problem ... pisalem powyzej zbuduje go gdy bede mial grafit albo uzyje stali Confused

Czesc
Powrót do góry
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Wto Kwi 27, 2004 8:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo Duas,
dostales ta dokumentacje budowy tego silnika?

Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Kwi 27, 2004 8:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co mi mówił kolega z Belgii, który obecnie zajmuje sie hybrydami, zaworkiem jest rodzaj igły od strzykawki uprzednio zanurzonej w roztopionym polietylenie (bądź igła po rozgrzaniu jest wbijana w PE). W ten sposób powstaje w rurce czop. Drugi koniec igły (rurki) to końcówka gwintowana pasująca do zbiorniczka z N2O.
Na igle w miejscu czopa przykleja się ładunek inicjujący, który po podgrzaniu topi polietylen i dochodzi do uwolnienia N2O z jednoczesnym zapaleniem paliwa.
Słusznie ktoś zauważył, że 8 gram N2O to niewiele. 1,5 gram paliwa to tak mało, że komorę spalania i jednocześnie dyszę należy zrobić z wkładu do długopisu Zenith a materiałem pędnym powinna być słomka do napoju. Jako, że rakcja spalania przebiega w układzie heterofazowym (gaz - ciało stałe, utleniacz omywa paliwo, które płonie) komora spalania powinna być dośc długa dla osiągnięcia optymalnego spalania. W przeciwnym wypadku odrzut będzie pochodził głównie z rozprężającego się gazu.

Pozostaje kwestia pierwsza:
- czy gazy w ilości 10, nawet 15 gramów są w stanie unieśc ten masywny nabój do syfonu.
i druga:
- czy czasem rysunki i opisy silników na nabojach do syfonów N2O, którymi dysponujecie nie są dziełem teoretyków, których tak się tutaj poniewiera ?...Wink.

Oczywiście mogę się mylić, bo np. do wystrzelenie pocisku z pistoletu wystarczy mniej niż 10 gram materiału miotającego. Chętnie zapoznam się z przykładami działających mikrosilników hybrydowych, jesli ktoś takie ma. Temat silników hybrydowych jest przecież interesujący sam w sobie.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gość






PostWysłany: Sro Kwi 28, 2004 6:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Mam kilka stron o N20 i niestety nic ciekawego
Crying or Very sad . N20 nie reaguje z produktami spalania paliwa rakietwego ( chyba, że na boranie Wink ). Nie co o tym napisałem już tu ( gdzieś ) na forum. Wg mnie to tylko trik handlowy. W silniku, N20 nie zwiększa ani ciepła reakcji ( bo nie reaguje ) a jedynie to człon w równaniu dM/dt. Ale taki sam wynik da jak przez SR przepuścicie CO2 czy coś innego równie obojętnego. Bardzo fajnie by było przepuścić nitrometan ( impuls wł. chyba 170 ) albo stęż H20. Co do pistoleu i kuli to w "rasowym" SR , silnik "odpycha" się tylko od własnych produktów spalania. W pistolecie np. pocisk "odpycha" się nie tylko od produktów spalania prochu ale i od samej masy broni ( tu pistoletu ). Stąd efektywność zamiany Epot. prochu na Ekin. pocisku w broni jest znacznie większa od efektywności zamiany Epot. paliwa rakietowego na Ekin. rakiety ( dlatego warto puszczać rakietę z rury jak chcemy podnieść jej prędkość na starcie ).




Pozdr. A
Powrót do góry
Qba



Dołączył: 04 Lut 2003
Posty: 104
Skąd: Podkarpacie - okolice Rzeszowa

PostWysłany: Sro Kwi 28, 2004 9:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Stąd efektywność zamiany Epot. prochu na Ekin. pocisku w broni jest znacznie większa od efektywności zamiany Epot. paliwa rakietowego na Ekin. rakiety ( dlatego warto puszczać rakietę z rury jak chcemy podnieść jej prędkość na starcie ).


Tu ma być chyba energie wewnętrzną na kinetyczną, a nie potencjalną na kinetyczną.
Mam racje??

Pozdro

_________________
Qba
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw Kwi 29, 2004 4:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qba napisał:
...Mam racje??

I tak i nie Wink .
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Czw Kwi 29, 2004 7:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Zestaw rysunkow "8 sztuk" dostalem wkrótce przez nie przebrne.

Czesc
Powrót do góry
pasta



Dołączył: 07 Wrz 2004
Posty: 11
Skąd: pruszków

PostWysłany: Pon Cze 27, 2005 7:19 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam

majserkowałem sobie i wymyśliłem żeby zamiast naboju zastosować pojemniczek od palnika z obi za 5,99 zł tylko jest mały problem jak napełniać takie cudo podtlenkiem azotu Question Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP