Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

co do SR wielorazowych...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
maslak666



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Sk±d: Radom

PostWys³any: Sro Lut 11, 2004 9:03 pm    Temat postu: co do SR wielorazowych... Odpowiedz z cytatem

Witam Exclamation

Postanowi³em sobie ostatnio zrobiæ silnik, który w identycznych warunkach pozwala³by testowaæ ró¿ne paliwa. Oczywi¶cie mowa o silniku wielorazowego u¿ytku. Wzi±³em rurkê...

[10 godzin pó¼niej]


Jest Exclamation Mój pierwszy silnik metalowy wielorazowego u¿ytku gotowy. Parametry silnika:

korpus
stalowy
¶r. wewn. 19mm
¶r. zewn. 22 mm
d³. 70mm

dysza
20-groszówka, oszlifowana na brzegach, z otworem w ¶rodku mocowana poxilin± oraz dwoma gwo¼dziami-rusztami, zalana szk³em wodnym
¶r.kryt. 6mm
dysza przymocowana na sta³e
¶rednica dyszy 6 mm to dopiero pocz±tek, planujê stosowaæ metalowe wk³adki o mniejszej ¶rednicy otworu

zatyczka
2-groszówka + poxilina + szk³o wodne
wyjmowana

masa ca³ego silnika - 60gram(sporo Confused )

Dzisiaj odpali³em. Paliwem by³a karmelka denaturatowa 65:35. Kana³ przez ca³± d³ugo¶æ. Masa paliwa troche poni¿ej 10gram. Odpalane lontem w tulejce z folii Al. Zbyt dobrze pocz±tku nie widzia³em, gdy¿ by³em schowany, dopiero po chwili wyszed³em. Silnik sta³ na wyrzutni i paliwo zaczê³o siê jaraæ, z pocz±tku powoli, nagle... dosta³ mocnego kopa, poderwa³o go do góry i... Zgas³o Evil or Very Mad . Ale to nie koniec. Po ok. pól sekundy - sekundzie znowu zaczê³o siê jaraæ, teraz silnik mia³ mocnego kopa przez kilka sekund. Niestety, zd±¿y³ sie przewróciæ podczas tego za³amania ci±gu i dokoñczy³ pracê na ziemi Sad .
Zdaje mi siê, ¿e w paliwie musia³a byæ przerwa i dlatego silnik przygas³ na parê sekund. No có¿, nied³ugo kolejne testy, jak je wykonam - napiszê.

Dajê jeszcze fotki silnika.









Pozd.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Kacper



Do³±czy³: 17 Maj 2003
Posty: 180
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Czw Lut 12, 2004 6:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !
Kiedy¶ zrobi³em co¶ podobnego. Rurka aluminiowa grubo¶æ ¶cianek 1mm, dysza z jednogtaszówki wbitej m³otkiem do rurki i zaklepana do oka³a , zatyczka gipsowa, paliwo saletra z cukrem 55% na45% moczone na denaturacie. Odpali³em na kijku iiii.....Bum... wuwali³o i zatuczke i dysze wiadomo z jakiego powodu Evil or Very Mad
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
quer



Do³±czy³: 25 Maj 2003
Posty: 17

PostWys³any: Czw Lut 12, 2004 6:43 pm    Temat postu: Silnik Odpowiedz z cytatem

K³aniam siê Smile
Piêkny silnik.ja tak¿e robi³em podobne silniki lecz stosowa³em inn± dysze a mianowicie z poxiliny Wink niedawno postanowi³em zrobiæ dysze z 1 groszówki, od razu zabra³êm siê do roboty wzi±³em wiertarke i wiert³o 1mm albo 2mm.. i gdy tak sobie wierci³em postanowi³em lekko docin±æ.... wiert³o pêk³o i uderzy³o w ¶cianê Wink po lekiim zmieszaniu postanowi³em zabraæ siê za 2 wiuert³o i wywierci³em dyszke która okaza³a siê krzywa Crying or Very sad muszê pokombinowaæ bo nie wiem jak równiótko wywierciæ otwór, ale to nie koniec na koniec podczas 2 próby robienia dyszki wiert³o pêk³o i przebi³o mi na wylot palec Exclamation . Jestem za silnikami wielokrotnego u¿ytku ale czy u¿ycie metalu jako korpusu nie wydaje siê zbyt niebespieczne? Nawet je¶li takowy silnik nie wybuchnie zachowuj±c sie jak granat z od³±mkami to bardzo silnie siê nagrzewa , z reszt± to by³o ju¿ szlifowane gdzie¶ na forum. Co do stopniny prochowej, sam robisz czy kupujesz gotow± (ho³m mejda zawsze lepsza Cool ) , stosujesz C 50: Kno3 50 lub inne czy prochowe proporcje z siark±?. Przeprowadzaj dalej próby i oby polecia³!
(Karmelek rulez Very Happy)
Pozdro quer.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maslak666



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Sk±d: Radom

PostWys³any: Czw Lut 12, 2004 9:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Exclamation

Korpusy z metalu sa rzeczywi¶cie nieco niebezpieczne... Zdaje mi siê jednak, ¿e na wybuch i od³amki sa sposoby. Sama konstrukcja mojego silnika zabezpiecza go przed tym - kiedy mia³by wybuchn±æ, to za³o¿ê siê, ¿e wywali³oby mu dyszê lub zatyczkê. Lepiej jednak ¿eby nie wybucha³ Wink .
Co do stopiny... Ja stosujê tu lont komercyjny, ale muszê poszukaæ innego rozwi±zania, gdy¿ lont jest nieco gruby (2mm)... Jakby ktos by³ nim zainteresowany, to odsy³am na stronê www.triplex.pl . Ja kupi³em 100m takiego lontu za 31,50 (razem z przesy³k± etc.). Je¶li nie wykorzysatacie go do silników, to przyda sie do petard - jest niezawodny, na pewno nie zga¶nie.
A co¶ wiêcej co do sposobu odpalania... Ja odpala³em lontem zawiniêtym w foliê Alu (taka do kanapek), jedynie koñce by³y nieowiniête. Wpycham taki lont do samej góry silnika, dziêki czemu zap³on nastêpuje w³a¶nie u góry, eliminuj±c ryzyko wybuchu. Kacper - myslê, ¿e w³a¶nie dlatego silnik Ci wybuch³ - paliwo zapali³o siê w ¶rodku d³ugo¶ci silnika i eksplozja gotowa...
Paliwem by³a tu mieszanina KNO3 + cukier (65:35), nawil¿one denaturatem. Acha, jak nawil¿acie denaturatem, to lepiej jest nie wk³adaæ lontu od razu, tylko poczekaæ a¿ wyschnie i dopiero.

Pozd.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
morpiel



Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003
Posty: 104
Sk±d: l±dek, l±dek zdrój

PostWys³any: Pi± Lut 13, 2004 1:17 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maslak666 napisa³:
Witam Exclamation

Wpycham taki lont do samej góry silnika, dziêki czemu zap³on nastêpuje w³a¶nie u góry, eliminuj±c ryzyko wybuchu. Kacper - myslê, ¿e w³a¶nie dlatego silnik Ci wybuch³ - paliwo zapali³o siê w ¶rodku d³ugo¶ci silnika i eksplozja gotowa...

Acha, jak nawil¿acie denaturatem, to lepiej jest nie wk³adaæ lontu od razu, tylko poczekaæ a¿ wyschnie i dopiero.
Pozd.


Co do 1. Zawsze mi siê wydawa³o, ¿e odpalenie od góry = wiêksza pow. spalania osi±gana w maxymalnie krótkim czasie = wiêksza mo¿liwo¶æ wybuchu....

Do do 2.
Chyba s± tutaj ludzie i wiedz±, ¿e jak zatkaj± otwór (jedyny) to im nie odparuje cokolwiek?? Wiêc proponuje nie przed³u¿aæ takj postów bo s± NUDNE!
Evil or Very Mad
Pozxd,
Maciej

_________________
gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
maslak666



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Sk±d: Radom

PostWys³any: Pi± Lut 13, 2004 10:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Exclamation

Mi nie chodzi³o o to, ¿e zatka sie otwór, ale lont nasiakniêty denaturatem mi siê jako¶ nie chcia³ paliæ - a g³upio jest marnowaæ dobry lont. A dziurki wcale nie zatka³em, bo zatyczkê w³o¿y³em juz po wysuszeniu.

Zap³on od góry... Takie rozwi±zanie poleci³ mi PINOT. Przetestowa³em i widzê ¿e jest dobre, ¿aden silnik z zap³onem od góry póki co mi nie wybuch³. Zale¿y mi na tym, aby silnik pracowa³ jak najkrócej, bo to ma byc silnik wielorazowy.

Pozd.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP