|
FORUMPIROTECHNICZNE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Go¶æ
|
Wys³any: Wto Lut 03, 2004 7:59 pm Temat postu: Witam |
|
|
Zagl±da³em na stronê, ³adnie prezentuj± siê wyliczenia.
Czyli swoj± pracê ( Moim udzia³em by³o wykonanie niezbêdnych wyliczeñ udawadniaj±cych mo¿liwo¶æ osi±gniêcie przez rakietê amatorsk± tak du¿ej prêdko¶ci. ) ksard zrobi³e¶
Gdyby ca³± pracê przyj±æ za 100 % to pozostaje jeszcze tylko 99,9 %
Przy okazji poka¿ê innym jak oszacowaæ ¶redni ci±g. Wa¿ny to parametr.
F = W x dM/dt
Z za³o¿eñ mamy : dM/dt = 0,3 kg /s
Z IPS paliwa i krótkiego czasu pracy szacujemy W na 2000 m/s.
F = 600 Nxs ( wysz³o ksardowi 670 Nxs).
Czyli maj±æ IPS ( parametr do¶wiadczalny ) mo¿na sporo oszacowaæ i to z dobrym przyblizeniem. Mo¿na tez w ogóle bez tych wyliczeñ. od razu z IPS.
IPS = 220 oznacza, ¿e
mamy 220 kG ci±gu z 1 kg paliwa w 1 sekundê.
Czyli z 300 gram paliwa spalanego w czasie 1 sekundy mamy
F¶r. = 220 x 0,3/1 = 660 N.
Ot taka ma³a "wstawka"
Ciekaw jestem co Wam wyjdzie , oczywi¶cie ¿yczê powodzenia.
Pozdr. A
PS. Uwa¿am jednak ( mam chyba prawo ), ¿e nie zrobicie tego SR ( chodzi o czas pracy 1 sek przy Waszym paliwe i jego masie ). No nic. Trzeba czekaæ na wyniki |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tungsten
Do³±czy³: 16 Kwi 2002 Posty: 529
|
Wys³any: Pi± Lut 06, 2004 9:57 pm Temat postu: |
|
|
Ten silnik BC-360 to na paliwo sta³e Je¶li tak to na jakie Nie znam niemieckiego ale jest tam cos o mieszance nitrogliceryny i nitrocelulozy. _________________ Tungsten
Zapraszam na Forum Chemiczne:
>>> http://forum.chemia.glt.pl <<< |
|
|
Powrót do góry |
|
|
PINOT
Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± Lut 06, 2004 10:50 pm Temat postu: |
|
|
Tak. Piekna maszyna, Paul. Rzeczywi¶cie - paliwo koloidowe NC+NG a wiêc materia³ pêdny z kategorii wojskowych.
Oczywi¶cie, zgodnie z zasadami niemieckiej solidno¶ci czytam, ¿e motor przeszed³ testy cisnieniowe przy 3-krotnym ci¶nieniu roboczym (test olejem pod ci¶nieniem). to trochê za du¿o.....ale za to pewnie i bezpiecznie. Typowa niemiecka konstrukcja... ciê¿ka, wielka ale niezawodna. To robi masê korpusu rzêdu 400 gram. Dlaczego taka wielka ? Motor wygl±da na maszynê wielokrotnego u¿ytku, a to zmienia postaæ rzeczy.
Jest w nim jedna rzecz, która bardzo mi siê spodoba³a. Otó¿ Niemcy pisz±, ¿e przy przekroczeniu max cisnienia (naprê¿enia) motor pêka na dwie czê¶ci po obwodzie (naciêty czy co ?), przez co rozpada siê w sposób kontrolowany. Co¶ do rozwa¿enia dla konstruktorów metalowych SR.
Co do hipersonala - mówimy o 100 barach przez 1 sekundê (OK, nawet 2 sek), jednorazowo, a to nie to samo co 10 czy 50 sekund. Zgodnie z zasadami projektowania np. rur ci¶nieniowych, ka¿da rura PCW 110 ze ¶ciank± 4,2 wytrzymuje bez ³aski przez godzine cisnienie 30 bar. A wiêc rura 32x1,5 wytrzyma to samo. W naszym motorze ¶cianka bêdzie co najmniej 5 mm (a wiêc circa 3x wiêcej), przy kompozycie jako materiale konstrukcyjnym (2x wytrzymalszy). To razem daje z grubsza licz±c 180 bar przez godzine. Widzia³em w ¿yciu sporo zbiorników ci¶nieniowych i s±dzê, ¿e w kilkusekundowym impulsie taki kompozyt spokojnie wytrzyma 300 bar (a nawet wiêcej).
Tak wiêc nie boje siê cisnienia, bardziej bojê siê eksponentu paliwa, które chcê zrobiæ (zw³aszcza jego warto¶ci przy wysokich ci¶nieniach). Je¶li spalanie wymknie siê spod kontroli, nawet centymetr stali nie pomo¿e i ca³o¶æ zostanie rozpylona wraz z rakiet± i ca³ym sprzêtem w niej umieszczonym....
No tak, celna uwaga Paula.... i jeszcze konstrukcja samej rakiety. Przy przeci±¿eniach powiedzmy 70 G i masie rakiety rzêdu 1 kg, wytrzyma³o¶æ wspornika silnika powinna byæ oko³o 100 kg !!!! Uch - sporo kompozytu na to pójdzie...
Wci±¿ s±dzê, ¿e wytrzyma³o¶æ korpusu jest wiêcej ni¿ wystarczaj±ca do jednorazowego u¿ycia przy ci¶nieniach oko³o 100 bar. Niemiecka konstrukcja (sk±din±d bardzo interesuj±ca) stawia na uniwersalno¶æ, wielorazowo¶æ.
Dziêki za info, Paul. _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Ostatnio zmieniony przez PINOT dnia Pi± Lut 06, 2004 11:17 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tungsten
Do³±czy³: 16 Kwi 2002 Posty: 529
|
Wys³any: Sob Lut 07, 2004 9:58 am Temat postu: |
|
|
Czy w tym paliwie NG mo¿na zast±piæ czym¶ bezpieczniejszym, np nitroglikolem albo jeszcze lepiej diazotanem dietylenoglikolem _________________ Tungsten
Zapraszam na Forum Chemiczne:
>>> http://forum.chemia.glt.pl <<< |
|
|
Powrót do góry |
|
|
PINOT
Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Sob Lut 07, 2004 11:00 am Temat postu: |
|
|
Bia³y napisa³: | Czy w tym paliwie NG mo¿na zast±piæ czym¶ bezpieczniejszym, np nitroglikolem albo jeszcze lepiej diazotanem dietylenoglikolem |
Sk³ad tego paliwa to najzwyklejszy balistyt ISP=245. Jest sporo przepisów na balistyty, bazujacych zarówno na nitroglicerynie jak i nitroglikolu czy azotanie glikolu dietylenowego. Wiêc odpowiadaj±c na Twoje pytanie - na pewno mo¿na. Po angielsku na pewno sporo sie znajdzie, a i pewnie Urbañski cos o tym pisze.
Ja osobi¶cie nie poleacm takich paliw do domowego wyrobu. Trzeba je z¿elowaæ w podwy¿szonych temperaturach, w warunkach domowych bardzo trudne bêdzie uzyskanie w³a¶ciwej homogeniczno¶ci. Poza tym laski takiego paliwa siê wyt³acza b±d¼ wyciska na prasach. _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Sob Lut 07, 2004 1:46 pm Temat postu: |
|
|
Paul S napisa³: | Jezeli chodzi o konstrukcje samej rakiety to mam mozliwosc zrobienia korpusu rakiety z dowolnego materialu laczne z mechanicznym szlifowaniem z dokladnoscia do 0,01 mm ( szlifierka wlasnej konstrukcji) . O ile wiem jest to jedyny egzemplarz w calych niemczech.
Paul |
Witam Paul
Dziêkujê za kolejn± deklaracjê udzia³u w tym projekcie. Liczymy bardzo na Twoj± pomoc w dziedzinie budowy samej rakiety jak i w sprawie pomiarów.
Tak jak ju¿ kiedy¶ wspomina³em proponujê wykonanie rakiety w technologii kompozytowej (tkanina z w³ókna szklanego + ¿ywica epoksydowa). Ca³o¶æ piêknie polerowana - i tu mo¿e przydaæ siê Twoja maszyna.
Bardzo cennym jest tak¿e Twój kontakt z do¶wiadczonymi modelarzami z Niemiec.
Paul - czymam Ciê za s³owo!!! - podobnie jak Tomka D. który obieca³ wspó³pracê od strony elektroniki.
Pierwsze próby ju¿ blisko.
Pozdrawiam
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Nie Lut 08, 2004 3:51 pm Temat postu: |
|
|
Paul S napisa³: | Hallo,
Mam taka mala propozycje dotyczaca budowy tej rakiety, a mianowicie:
Proponuje zrobic dwuczesciowy korpus... |
Propozycja godna rozwa¿enia.
Wszyskto jest uzale¿nione od tego, czy rakieta bêdzie mia³a na swoim pok³adzie kosztown± aparaturê elektroniczn±, bo podzia³ korpusu na dwie czê¶ci skomplikuje konstrukcjê.
Pozdrawiam
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Nie Lut 08, 2004 6:38 pm Temat postu: |
|
|
Paul S napisa³: |
Jezeli chodzi o korpus rakiety to moge zaproponowac nastepujace srednice wewnetrzne - 43mm , 54mm , 60mm ( mam poprostu takie rdzenie na ktorych robie korpusy do rakiet) Srednica zew. bedzie odpowiednio wieksza - ok 46mm , 57mm , 63mm, przy grubosci scianki 1,5mm. |
Witam Paul
Proponujê ¶rednicê wewnêtrzn± 54 mm - dlatego, ¿e silnik wg. PINOT'a bêdzie o ¶rednicy zewnêtrznej ok. 48 mm.
Moja rakieta testowa ma ¶rednicê wewnêtrzn± 50 mm i ¶ciankê 1,5 mm.
Pozdrawiam
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pon Lut 16, 2004 8:41 am Temat postu: UWAGA: Uporzdkowanie tematu. |
|
|
Witam
W ramach porz±dkowania tematu zwi±zanego z budow± rakiety nadd¼wiêkowej - dzisiaj tzn. 16-02-2004 przenios³em posty dotycz±ce pomiarów lotu rakiety w projekcie HIPERSONAL do dzia³u UK£ADY POMIAROWE - „Hipersonal – pomiary parametrów lotu”.
Mo¿na je teraz ¶ledziæ tutaj:
http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?t=3092
Zapraszam do dalszej dyskusji
Pozdrawiam
KSARD |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tungsten
Do³±czy³: 16 Kwi 2002 Posty: 529
|
Wys³any: Wto Lut 17, 2004 9:05 am Temat postu: |
|
|
Ciekawi mnie jakiego paliwa u¿yjecie? Czy bedzie to cos w stylu NC+NG?
Nie z nam siê dobrze na rakietach ale czy dobranie odpowiedniego paliwa nie bedzie najwiêkszym k³opotem? _________________ Tungsten
Zapraszam na Forum Chemiczne:
>>> http://forum.chemia.glt.pl <<< |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Wto Lut 17, 2004 9:55 pm Temat postu: |
|
|
Paul S napisa³: | Korpus do rakiety HIPERSONAL jest juz prawie gotowy. Teraz mam pytanie do konstruktorow tej rakiety a mianowicie o jakim wydluzeniu mam zrobic ta glowice- 1 do 3 albo 1 do 4 albo....... ? |
To wspania³a wiadomo¶æ.
Mam nadziejê, ¿e zaprezentujesz zdjêcia.
Co do wyd³u¿enia, to 1 do 4 wydaje siê najlepsze.
Przy prêdko¶ciach nadd¼wiêkowych zaleca siê nadawaæ g³owicy jak najbardziej wyd³u¿ony kszta³t.
Najlepiej, gdy d³ugo¶æ g³owicy K wynosi 0,2 L (gdzie L - to ca³kowita d³ugo¶æ rakiety).
Wyd³u¿enie 1 do 4 spe³nia ten warunek.
Pozdrawiam
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
PINOT
Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Wto Lut 17, 2004 11:07 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
Co do profilu sto¿ka rakiety zgadzam siê z Ksardem...patrz±c na konstrukcje ponadd¼wiêkowe s± one silnie wyd³u¿one.
Mnie równie¿ mi³o s³yszeæ, ¿e rakieta ju¿ powstaje. Nie ukrywam, ¿e jest to dla mnie spore zaskoczenie. Dodam tylko, ¿e korpus musi byæ równie wytrzyma³y na zewn±trz jak i wewn±trz. Aby rakieta znios³a napór silnika musi mieæ wewn±trz potê¿ny i wytrzyma³y wspornik o wytrzyma³o¶cico najmniej 70 kg...wszystlko po to, aby silnik nie wylecia³ przez drugi koniec rakiety....
Pytacie o paliwo....rzeczywi¶cie sprawa nie jest ³atwa (nie mia³em nawet takiej nadziei). Du¿e nadzieje pok³ada³em w LiClO4, który rzeczywi¶cie okaza³ siê wspania³ym utleniaczem. Niestety pierwsz± wad± by³o to, ¿e tworzy sole uwodnione LiClO4.3H2O, co daje "na dzieñ dobry" 34% bardzo trudnej do usuniêcia wody w utleniaczu...a to jest nieakceptowalne. Suszenie jest ¿mudne i uci±¿liwe, choæ prowadzi do uzyskania miesznin i¶cie piekielnych. Szybko¶c spalania paliw na LiClO4 (utleniacz o BT zbli¿onym niemal do 100% HClO4) jest przera¿aj±co duza. Niestety, równie¿ takim okaza³ siê wyk³adnik N eksponentu r=ro.p^N. Wyniós³ on wg wstêpnych szacunków oko³o 0,75-0,85 co moim zdaniem dyskwalifikuje go w tak odpowiedzialnym projekcie jak Hipersonal (trudno mieæ pewno¶æ co do stabilno¶ci ci¶nienia i spalania). Dodatkowo, ten utleniacz nie sprawdzi sie przy zak³adanej przez nas geometrii silnika. Nadaje siê raczej do pêdzide³ o czo³owym spalaniu.
Opracowa³em jednak zestaw paliw opartych g³ównie na nadchloranie amonu, które spe³nia z nawi±zk± oczekiwane za³o¿enia. Paliwo wytypowane do prób nie zawiera czystego nadchloranu amonu, ale równie¿ domieszkê azotanu. Ponadto w jego sk³ad wchodz± py³ Al, lepiszcze poliuretanowe oraz plastyfikator (ftalan dibutylu). Wybór zosta³ dokonany po wyliczeniach czasu spalania zaprojektowanego ziarna lekko progresywnego przy 1000 psi. Ten czas wyniós³ oko³o 0,7 sekundy (i to jest czas pracy silnika). Aby wyd³u¿yæ ten czas nale¿a³oby zwiêkszyæ dodatek AN, co nie wp³ynê³oby znacz±co negatywnie na ISP materia³u pêdnego.
SK£AD nr 4 (wytypowany do pierwszych prób):
AP: 50%
AN:20%
Al:15%
ftalan:5%
Poliuretan+utwardzacz:10%
Udarno¶æ jest znakomita...ziarno jest bardzo wytrzyma³e - upadek (czo³owe uderzenie ziarna zaopatronego w patyk) z 2m na beton nie czyni mu najmniejszej szkody. Gêsto¶æ obliczona paliwa jest niez³a d=1,75 g/cm3 a ISP liczony z Propepa dla 1000 psi wynosi oko³o 250. Oczywi¶cie te parametry s± raczej ma³o osi±galne w naturze. Testy spalania i statyczne pozwoli³y zmierzyæ r0 w okolicy 1,1 mm/sek. Co do wyk³adnika eksponentu, cóz...wszystko co mam to literatura i internet. Zblizone paliwa na czystym nadchloranie amonu maj± N=0,45. Paliwa na azotanie amonu 0,3-0,35. My¶le, ¿e nie pomylê siê wiele szacuj±c N=0,40 do pierwszych prób. To daje warto¶æ Kn oko³o 150 aby osi±gn±æ p=+/- 1000 psi. Po wziêciu pod uwagê wszystkich mo¿liwych niedoskona³o¶ci i odstêpstw dla tego paliwa, w silniku pracuj±cym pod cisnieniem 1000 psi osi±gamy warto¶æ ISP=219, czas pracy 0,69 sekundy, ci±g max=1200N a ¶redni 1000N. Paliwo wydaje siê byæ ciut za szybkie...
Próba statyczna w silniku o ma³ej ¶rednicy potwierdzi³a z grubsza za³o¿enia obliczeniowe.
To jednak nie koniec testów paliw (a raczej pocz±tek)....Mam nadziejê na otrzymanie sk³adu paliwa nieco bardziej zblizonego do naszych za³o¿eñ tj.(t=1 sekunda) i o nizszym wyk³adniku eksponentu, no i tañszego....
Symulacje robi³em na arkuszu Nakki SRMv1 przy 4-ech ziarnach w silniku z inhibitowan± wy³±cznie powierzchni± boczn±.
Filmy i zdjêcia...po te¶cie pierwszego testowego silnika PCW w locie... _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
|
pablo
Do³±czy³: 06 Gru 2002 Posty: 154 Sk±d: ³ódzkie
|
Wys³any: Sro Lut 18, 2004 9:03 pm Temat postu: |
|
|
PINOT napisa³: | [Du¿o CIACHANIA]
SK£AD nr 4 (wytypowany do pierwszych prób):
AP: 50%
AN:20%
Al:15%
ftalan:5%
Poliuretan+utwardzacz:10%
[CIACH]
|
Mo¿esz zdradziæ co to za poliuretan i ile toto kosztuje? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Czw Lut 19, 2004 11:09 am Temat postu: |
|
|
Paul S napisa³: | Panowie,
tylko bez po¶piechu i stresu - "co nagle to po diable". Ja my¶lê, ze bêdê z moja czê¶ci± gotowy gdzie¶ na koniec marca i ca³o¶æ przê¶le na adres???? my¶lê, ¿e KSARDA.
Jak my¶licie -tak bez po¶piechu - kiedy mo¿na liczyæ ze startem tej rakiety i gdzie siê to odbêdzie? O ile mi nic nie stanie na przeszkodzie to chêtnie bym to sobie obejrza³ go na ¿ywo. Paul |
Bardzo mi mi³o, ze obdarzasz mnie takim zaufaniem.
My¶lê podobnie, ¿e nie ma siê co spieszyæ. Start móg³by siê odbyæ w miesi±cach letnich. Jest jeszcze bardzo du¿o do zrobienia. Przecie¿ same testy paliwa i silnika wed³ug PINPT’a maja potrwaæ do maja. Zostaj± jeszcze sprawy organizacyjne i znalezienie miejsca startu itd.
Je¶li wszystko potoczy siê po naszej my¶li, to start bez Twojego udzia³u jest po prostu niemo¿liwy! Mo¿e to bêdzie doskona³a okazja do spotkania w gronie entuzjastów modeli rakiet.Powraca tutaj ju¿ zapomniany temat POPSAR 2004. (http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?t=2347&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=popsar).
Punktem kulminacyjnym takiego spotkania by³by niew±tpliwie start rakiety HIPERSONAL -1, ale na pewno mo¿na by przy tej okazji zaprezentowaæ inne modele rakiet, testy silników itp. Wydaje mi siê, ¿e by³by to niez³y show i fajna impreza plenerowa.
Pozdrawiam
KSARD |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Czw Lut 19, 2004 1:59 pm Temat postu: |
|
|
ksard napisa³: | ........Punktem kulminacyjnym takiego spotkania by³by niew±tpliwie start rakiety HIPERSONAL -1, ale na pewno mo¿na by przy tej okazji zaprezentowaæ inne modele rakiet, testy silników itp. Wydaje mi siê, ¿e by³by to niez³y show i fajna impreza plenerowa. |
Jestem Za - choæ jak znam ¿ycie nie wszystko jest takie proste, we¼my choæby poligon . I ja bym mo¿e jeden start z kamer± w ramach zepso³u Eltkopir ( albo tylko z moj± kamer± ) pokaza³ . Wg mnie trzeba by to by³o zrobiæ u v-21. On by znalaz³ gdzie poligon, ma agroturystykê. Albo inny pomys³ na miejsce. A co wyjdzie z tego czas pokazê. Niech inni u¿ytkownicy forum pokumaj± czy jest gdzie¶ u nich poligon z 2 km pustego "dooko³a" widocznym jak na d³oni . Taki zlot mog³a by w jakiej¶ czê¶ci zasponosrowaæ ( tak my¶lê ) nawet TV. Mog± byææ piêkne ujêcia ( albo rzenuj±ce ). A jak nie to "ich strata"
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
v-21
Do³±czy³: 24 Lip 2002 Posty: 834 Sk±d: Kaszuby
|
Wys³any: Czw Lut 19, 2004 6:46 pm Temat postu: |
|
|
hmmmm
jakm tak sie patrze na twoje dzie³ ..... to az mi zal ciebie chlpoie kiedys mia³em podobny problem szuka³em komponetów o bardzo wysokiej wytrzyma³osci zanalaz³em ca³a game prdo³\któw z kompoztytów weglowych i boranowych gdzie u goscia co proidukuje wedki na zamówienie
od wyboru do kolru róry rózne grub sciani w³ukniny
itp _________________ ....a reszta niech se jaja li¿e..... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
v-21
Do³±czy³: 24 Lip 2002 Posty: 834 Sk±d: Kaszuby
|
Wys³any: Czw Lut 19, 2004 7:10 pm Temat postu: |
|
|
ruru widzia³em o sred ok 50mm ale zamawia³em element o sred 70mm z litego kompozytu weglowego..za gotowy wyrób o wd³ ok 20cm z elementami frezowania i toczenia p³aci³em 130 z³ z vat-m _________________ ....a reszta niech se jaja li¿e..... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Czw Lut 19, 2004 9:00 pm Temat postu: |
|
|
v-21 napisa³: | .....zanalaz³em ca³a game prdo³\któw z kompoztytów weglowych i boranowych gdzie u goscia co proidukuje wedki na zamówienie |
¦wietny pomys³. A jakiego¶ linka do dystrybutora kompozytów znalaz³ by kto¶
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Czw Lut 19, 2004 9:26 pm Temat postu: |
|
|
Oczywiscie jako korpus do rakiet mozna rowniez uzyc rur papierowych wzmocnionych kompozytami , mozna rowniez uzyc rur z pertinaksu ( na zachodzie b. popularne) w cenie ok. 8-12 Euro za mb. mozna rowniez uzywac rur z PVC. Byc moze sa jeszcze inne mozliwosci np z litego kompozytu weglowego( 1m² ca. 40 Ero + zywica ) mozna rowniez uzyc aramid za ok.50 Euro za 1m²..... Byc moze w Polsce sa te rzeczy tansze ale za 3 albo 5 Euro szlifowana rure o sr. 60mm nie dostane nawet tam.
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Czw Lut 19, 2004 10:50 pm Temat postu: |
|
|
Wydaje mi siê, ¿e tak jak pisa³ PINOT. SR i ca³e bebechy rakiety umocowane musz± byæ na ruszcie ( rurka np. Al ). Korpus wtedy mo¿e byæ mnie z³o¿ony za to z poprzeczkami w formie ko³a co¶ jak piêtra w budynku.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|