Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Szoker
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Troll_u



Do³±czy³: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Sk±d: stolica

PostWys³any: Pon Lis 10, 2003 10:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEst cacy Very Happy Zrobi³em ¶redni± rakiete (masa paliwa 120 g) jak na moje mo¿liwo¶ci z paliwem(stosunek wagowy):
KMnO4 - 50%
S - 25%
C - 25%
Ubi³em mocno bardzo. Odpala³em pod k±tem 30 stopni od poziomu. Rakiete znalaz³em ponad 300 m od platformy startowej. Mam jusz paliwo z ktorego lec± iskry Very Happy Teraz tylko mi pozostaje ¿eby wolno zchodzi³a z druta i bedzie git Confused Próba by³a w nocy i wygl±da³o cudownie. Niebawem Kupujê kamerê cyfrow± i bêdê filmowa³ moje próby. Acha, wiecie co?? Troche zboczyli¶my z tematu bo nazwa postu to "szoker" Very Happy

PS.
dzi¶ startuje rakiete masa paliwa (C35S) -150 gram
ciekawe co sie stanie Confused Very Happy

POZDRAWIAM
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
dawid33



Do³±czy³: 12 Lis 2003
Posty: 5

PostWys³any: Pon Lis 17, 2003 8:10 am    Temat postu: jak to... Odpowiedz z cytatem

jak to zrobi³e¶????????????????podasz sk³adniki??????????????????????????
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Go¶æ






PostWys³any: Sob Lis 22, 2003 4:16 pm    Temat postu: C.d Odpowiedz z cytatem

Witam

C.d. Szokera
Wink

Masa paliwa 500g. Fi kryt 10 mm. Musze wyeliminowaæ rozruch metoda na "ciuchciê" Wink . Ale wiem jak to zrobiæ. I jednak mniejsze fi krytyczne.




Film : http://www.pirotechnika.one.pl/Szoker/SzokerPRIII500g.mpg

A jakie zdanie innych ( liczê szczególnie na knoda i ksarda ) .


Pozdr. A
Powrót do góry
ku ku



Do³±czy³: 29 Wrz 2002
Posty: 72
Sk±d: ³ód¿

PostWys³any: Sob Lis 22, 2003 4:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapewne siê mylê ale odnios³em wra¿enie jakby na pocz±tku wyrzuci³o czê¶æ paliwa
bardzo ³adny szelest pracy silnika
i chyba jak na pó³ kg. ³adunku to trochê siê za krótko pali³
b. ³adny ogon ze trzy razy d³u¿szy od korpusu
ps.
owocnych prac
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
Troll_u



Do³±czy³: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Sk±d: stolica

PostWys³any: Sob Lis 22, 2003 5:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo ³adna praca silnika. Ale co tam zostalo wystrzelone/odstrzelone? bo co¶ bez w±tpienia zosta³o. Piêkna sprawa. Z szokera jednak co¶ bêdzie!!! Acha, faktycznie w stosunku do szokerów poprzednich to troche krótko pracuje ale chyba bedzie mia³ wiêkszy ci±g bo spaliny s± wyrzucane wy¿ej ni¿ w tamtych.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Wto Lis 25, 2003 9:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Dopiero dzisiaj obejrza³em film.
Wydaje mi siê, ¿e nale¿y d±¿yæ do skrócenia czasu pracy silnika. Teraz czas trwania ci±gu szacujê na 8 sek. - to za du¿o.
Przychylam siê do Twojej opinii zmniejszenia ¶rednicy krytycznej dyszy - powinno zwiêkszyæ siê ci¶nienie w silniku co zniweluje zjawisko nierównomiernej pracy. Wiem, ¿e niektóre parametry silnika s± tajemnic± konstruktora ale jaki jest wsp. Kn - je¶li mo¿na zapytaæ?
Nie wiem równie¿ jaka jest geometria ziarna i jak realizujesz zap³on?
O sk³ad paliwa nie pytam.
Dopiero na tej podstawie mo¿na pokusiæ siê o dalsze uwagi co do silnika. Pocieszaj±ce jest to, i¿ konstrukcja wytrzyma³a próbê.
Ale co bêdzie, gdy zwiêkszysz ci¶nienie?

Pozdrawiam

Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Go¶æ






PostWys³any: Sob Lis 29, 2003 8:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolejna próba Szokera - ale stary SR. Tzn. bez wewnetrznego zap³onnika odpalanego elektrycznie. Tak naprawdê zamiast wyrzuciæ zrobilem test. Ocena 3.



Film : http://www.pirotechnika.one.pl/Szoker/SzokerPRIII510g.mpg

Wg mnie teoretyczne wyliczenia s± ciekawe ale tylko teoretyczne ( ameryki nie odkrywam Wink ). Trzeba to sprawdzaæ. Bo np.w praktyce paliwo pali siê nie ca³a powierzchni± ale nastêpuje erozja co powoduje problemy. SR traci ciag nie nagle ale przez np. 2 sek. Paliwo sie wtedy w zasadzie marnuje. Jak dam wewnetrzny zaplonnik od strony czo³a paliwa naprzeciwko dyszy to powinno to nie co wyeliminowaæ erozjê. A jak ta erozja wygl±da to widaæ po paliwe :




Natêpna próba to test SR z wewnetrznym zap³onnikiem odpalanym z "kultur± sztabow±" czyli elektrycznie i przewody nie bêd± wychodzi³y przez dyszê. Bo raz mi ja zatka³o , jak na filmie http://www.pirotechnika.one.pl/Proby/PRIIIb.mpg

Pozdr. A
Powrót do góry
KML



Do³±czy³: 02 Maj 2003
Posty: 73

PostWys³any: Nie Lis 30, 2003 1:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam... Pyrotechmanie: fajowy filmik, szczególnie ten drógi Smile
_________________
Take a look to the sky... just before you die!
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP