Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zirgas && ( 2-gie ostrzeżenie )
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 22 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 7:07 pm Temat postu: Pierwszy lot - stuk puk |
|
|
Witajcie
Pierwszy post to nie bijcie
Dziś odpaliłem mój pierwszy działający silniczek na chloranie potasu z lepiszczem silikonowym -
http://www.youtube.com/watch?v=5h6TeOga8cs
Jest to sam silnik z przyklejonym "statecznikiem".
Przed startem i w czasie lotu wydawał on odgłosy jak by stukania, pufania, kasłania... wydaje mi się że destabilizuje to lot, dlatego chce zaradzić temu problemowi - Proszę o pomoc - jaka jest przyczyna ww działania?
Jak słychać na filmiku po "spadnięciu" na ziemie silnik zaczął działać już poprawnie (rozpoczęło się spalanie czołowe?).
Parę parametrów:
masa paliwa 42 g.
Korpus rurka PVC 1/2 cala
długość ziarna około 9 cm.
długość kanału około 6 cm.
szerokość kanału 6 mm.
dysza gipsowa 3 mm.
Odpalany przez lont visco (na końcu zapalnik z nitrocelulozy )
Pozdrawiam _________________ Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
boss9999
Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 12
|
Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 7:42 pm Temat postu: |
|
|
Ciężko określić po takim opisie i filmiku rzeczywistą przyczynę ale można postawić parę hipotez:
Składniki nie były wysuszone albo źle wymieszane (jak ci się wydaje wizualnie że już wszystko się wymieszało to kontynuuj jeszcze przez conajmniej 10min) lub poprostu była ich zła jakość ale to już raczej nie spowodowałoby takich różnic
Paliwo było zbrylone i nie równomiernie rozprowadzone lub brak odpowiedniego ubicia
brak kanału (wnioskuję po kompletnej prowizorce silniczka)
a może poprostu trochę zmodyfikowałeś skład? podaj jaki użyłeś.
i jeszcze jedno: wszystko jest z tego właśnie forum więc dlaczego niby nie użyłeś opcji SZUKAJ?!
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
zirgas && ( 2-gie ostrzeżenie )
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 22 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 8:02 pm Temat postu: |
|
|
Witaj
Właśnie nie użyłem, albo raczej nie brałem pod uwagę dlatego że bardzo często padały różne, często zbieżne opinie!
Skład 75/25
rozdrobnienie chloranu było bardzo dokładne, żadnych grudek itp.
Mieszałem około 40 minut stopniowo dodając chloran więc myślę że tutaj też powinno być Dobrze.
Prowizorka może to nie była tylko wizualnie do testów nie mam się po co starać by to wyglądało na błysk
Pozdrawiam _________________ Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
boss9999
Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 12
|
Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 8:54 pm Temat postu: |
|
|
Skoro wykonanie było takie świetne to może chloran kupiłeś techniczny?
i akurat tak trafiles ze 10% ktos ci soli z ulicy dosypał? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
zirgas && ( 2-gie ostrzeżenie )
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 22 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 9:36 pm Temat postu: |
|
|
Świetne to za dużo powiedziane, starałem sie by było O.K - deklarowana czystość to 99.5 % wszyscy kujący zadowoleni więc chyba O.K - poza tym poprzedni silnik spalał paliwo regularnie... gdzieś na forum przeczytałem że może być powodem "ciufania" za duża dysza w porównaniu z kanałem - po wypaleniu się paliwa dysza zwiększyła swoją średnicę (nie pamiętam jak nazywa się to zjawisko) do około 8-9 mm. - gips :/ _________________ Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 10:45 pm Temat postu: |
|
|
Pewnie za mały zacisk. Daj większy kanał, wydłuż paliwko. Może pomoże. A w ogóle gratki za oderwanie się od gleby, zwłaszcza że to na cokolwiek egzotycznym paliwie. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
zirgas && ( 2-gie ostrzeżenie )
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 22 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 11:38 pm Temat postu: |
|
|
Czy egzotycznym to nie wiem, stosuję je ponieważ jest łatwe, w miarę tanie i nie pali garnków poza tym nie zdarzyło mi się jeszcze CATO silnika na tym paliwie - może to przez stopniową ostrożność _________________ Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
boss9999
Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 12
|
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 12:05 am Temat postu: |
|
|
nie przypala garnków? co ty robisz z tym chloranem ?! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
zirgas && ( 2-gie ostrzeżenie )
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 22 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 12:17 am Temat postu: |
|
|
Chodziło mi o to, że w porównaniu do produkcji karmelka nie zdarzyło mi się go zapalić, tak jak zdarzyło się z karmelkiem podczas smażenia _________________ Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mauy
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 14
|
Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 3:39 pm Temat postu: |
|
|
Jaskiniowiec ma racje. Własnie takie kaszlenie jest przyczynal za małego zacisku w silniku. Jesli nie chcesz zwiekszac masy paliwa to poprostu zmniejsz sr. krytyczną dyszy.
Pozdrawiam. _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
zirgas && ( 2-gie ostrzeżenie )
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 22 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 4:16 pm Temat postu: |
|
|
Witaj.
Dziś właśnie odpaliłem 2 kijanki (jak to nazywa je pinot ) z zmnijszonymi przekrojem dysz, jedna z nich zaliczyła bardzo ładny lot - niestety dziś brak filmu, druga natomiast to już CATO i też się trochę dziwię ponieważ, po odpaleniu od razu nastąpiło rozerwanie silniczka, żadnego efektu odżutu, żadnego syczenia i trochę się zdziwiłem.. ale myślę że uda mi się ustalić odpowiedni zacisk i będę mógł rozwijać ten temat...
Pozdrawiam i dziękuję Wszystkim za rady _________________ Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
yetihehe
Dołączył: 26 Paź 2002 Posty: 459 Skąd: Znienacka
|
Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 8:33 pm Temat postu: |
|
|
Po tym jak uzyskałem cato z prochu prasowanego przy zacisku 1,5 (jeden i pół, serio, miałem dużo prochu i prawie w ogóle nic wiedzy o rakietach, a zacisk kojarzył mi się z opaskami zaciskowymi) to mnie już nic nie zdziwi. _________________ Motyle trotylem pachną jak nigdy.
oglądający, niepraktykujący |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MIROR
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 8:49 pm Temat postu: |
|
|
Po tym jak jedna z moich rakiet ze słabszym silnikiem stabilniej wystartowała niż z mocniejszym, a 3 z moich silników pomimo że były zrobione dokładnie tak samo działały 2 x dłużej niż pozostałe (podobny przypadek jak miał ostatnio Kacper, tylko na odwrót), też jestem w stanie uwierzyć praktycznie we wszystko odnośnie rakiet. _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
zirgas && ( 2-gie ostrzeżenie )
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 22 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 10:58 pm Temat postu: |
|
|
yetihehe napisał: | a zacisk kojarzył mi się z opaskami zaciskowymi) to mnie już nic nie zdziwi. |
Też zacisk kojarzył mi się z opaskami kiedyś ;p no cóż - oczka są to trzeba czytać i się dowiadywać
a z dokładnością jest tak że niestety ale często gdy robi się "na odpieprz" to efekt jest mizerny :/ _________________ Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 12:26 pm Temat postu: |
|
|
Gorzej, czasem odpicujesz wszystko na glanc, i....kalafior |
|
|
Powrót do góry |
|
|
zirgas && ( 2-gie ostrzeżenie )
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 22 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 6:47 pm Temat postu: |
|
|
Miałem podobnie z moim bratem, pucowałem, wszystko dokładnie, wierciłem, mierzyłem... a brat upchał w rurkę alu, zagiął koniec, drugą stronę skręcił w imadle i jego poleciała a moja nie..
Masakra _________________ Szedł Jezus przez pole marchwi, przewrócił się i zmarchwiwstał. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
pirotechnik1994
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 1 Skąd: szczekociny, śląsk
|
Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 12:21 pm Temat postu: |
|
|
ja dzisiaj robie duzą rakiete, ze 150g karmelki bedzie a to bedzie moja pierwsza rakieta, wiec moze mnie zabraknac na tym forum ze wzgledow zdrowotnych _________________ Kopjując ten podpis pozbawiasz TH jednego obiadu... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
antyvlad
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 83 Skąd: to wiesz?
|
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 2:45 pm Temat postu: |
|
|
150 gramów to trochę dużo jak na pierwszy silnik, nie lepiej zacząć od czegoś mniejszego?
Jakieś szczegóły konstrukcyjne, wymiary, korpus dysza?
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|