Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nowe, ciekawe paliwo (ciekle).

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba13



Dołączył: 14 Kwi 2003
Posty: 16
Skąd: wejherowo

PostWysłany: Sob Maj 03, 2003 9:21 pm    Temat postu: nowe, ciekawe paliwo (ciekle). Odpowiedz z cytatem

otoz szukajac czym byl napedzany me 163 komet (rakietowy samolot luftwaffe) znalazłem to :
Silnik rakietowy Walther I-203
napęd:
T-stoff : głównie H2O2
Z-stoff : wodny roztwór nadmanganianu wapnia
rozpedzal szybowiec do 547 km/h
potem, został zamieniony (Z-stoff) na C-stoff : hydratu hydrazyny w metanolu.

silniki te, charakteryzowały się bardzo dużym ciągiem. wiem ze sa to b. trudne do zrobienia paliwa, ale moze ktos z was ma dostep do zrobienia paliwa t i z stoff




nie jestem pewien, ale chyba
KMnO4 + Ca = CaMnO4 + K


Co o tym sadzicie
p.s. niedlugo wstawie wiecej przepisow....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kuba13



Dołączył: 14 Kwi 2003
Posty: 16
Skąd: wejherowo

PostWysłany: Sob Maj 03, 2003 9:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W silniku niemieckiego pocisku rakietowego V-2 zastosowano jako
paliwo 7y/o wodny roztwór alkoholu metylowego (dodatek wody obniżał
temperaturę spalania i upraszczał w ten sposób konstrukcję silnika). Jako
utleniacz zastosowano ciekły tlen, technologia wytwarzania którego i po-
sługiwania się nim od dość dawna była dobrze opanowana. Obecnie ta
mieszanka paliwowa nie jest już raczej używana ze względu na małą wy-
dajność. Z powodzeniem są jednak stosowane inne mieszanki
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
wojto111



Dołączył: 02 Paź 2002
Posty: 83
Skąd: Kluczbork

PostWysłany: Sob Maj 03, 2003 9:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wydaje mi sie ze lepszy byl by nadmanganian glinu, ale moze jest niestabilny Sad.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
wojto111



Dołączył: 02 Paź 2002
Posty: 83
Skąd: Kluczbork

PostWysłany: Sob Maj 03, 2003 9:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie podwarzam tego.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
julex



Dołączył: 16 Lis 2002
Posty: 174
Skąd: tu ten smród?

PostWysłany: Nie Maj 04, 2003 8:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nadmanganian - im lżejszy ma kation tym więcej % tlenu zawiera. Niestety to i tak jest mało Sad . Ciekły tlen zawiera natomiast całkiem sporo tlenu Idea Wink .

Pozdrp
juleks

_________________
Zapraszam:
http://temptonik.com
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Speedy



Dołączył: 06 Mar 2003
Posty: 195

PostWysłany: Pon Maj 05, 2003 11:30 pm    Temat postu: Re: nowe, ciekawe paliwo (ciekle). Odpowiedz z cytatem

soldamn napisał:
otoz szukajac czym byl napedzany me 163 komet (rakietowy samolot luftwaffe) znalazłem to :
Silnik rakietowy Walther I-203
napęd:
T-stoff : głównie H2O2
Z-stoff : wodny roztwór nadmanganianu wapnia
rozpedzal szybowiec do 547 km/h
potem, został zamieniony (Z-stoff) na C-stoff : hydratu hydrazyny w metanolu.silniki te, charakteryzowały się bardzo dużym ciągiem. wiem ze sa to b. trudne do zrobienia paliwa, ale moze ktos z was ma dostep do zrobienia paliwa t i z stoff


Z tego co wiem otrzymanie 80% H2O2 w warunkach domowych jest powiedziałbym raczej trudne, poza tym jest to substancja agresywna i niebezpieczna, rozkładająca sie gwaltownie przy byle okazji. Wspomniane Me163 regularnie mialy problemy z eksplozjami i pozarami, (a zdarzyl sie też makabryczny wypadek, ze pilot w trakcie kraksy w ktorej akurat nie bylo pozaru, rozpuścił sie w owym roztworze hydrazyny).
Te silniki nie były za potężne, głowną ich zaletą była względnie niska temperatura pracy, wywołana wielką ilością wody w produktach. No i utleniacz ktory Niemcy mieli dobrze opanowany, produkowali H2O2 na skale przemysłową w wielkich ilosciach i jakos sie umieli tym poslugiwac w miare bezbolesnie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gość






PostWysłany: Pon Lip 07, 2003 11:25 pm    Temat postu: Re: nowe, ciekawe paliwo (ciekle). Odpowiedz z cytatem

nie jestem pewien, ale chyba
KMnO4 + Ca = CaMnO4 + K


raczej ta reakcja wyglada tak
2 KMnO4 + Ca => Ca(MnO4)2 + 2 K
wiem ze sie czepiam szczegolow ale takie male zboczenie Very Happy
a wynika to z tad, ze Ca jest dwu wartosciowe a K jedno gdyby to kogos interesowalo
Powrót do góry
v-21



Dołączył: 24 Lip 2002
Posty: 834
Skąd: Kaszuby

PostWysłany: Wto Lip 08, 2003 7:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o ile dobrze pamietam to H2O2 rozkłdał sie pod wpływem kat z nadmanganianu ale produkty roskłdau napedzały pompe paliwowa tak bynajmiej byłow rak V-2
_________________
....a reszta niech se jaja liże.....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
DeTonix



Dołączył: 13 Maj 2003
Posty: 170
Skąd: Kresy...

PostWysłany: Sro Lip 09, 2003 12:14 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nemo napisał:
2 KMnO4 + Ca => Ca(MnO4)2 + 2 K
??????

Moze ze mnie tylko technik ale ...myslę że "nie ma h*ja we wsi.." wapń owszem jest reaktywny pali się pięknie ,nawet piękniej niż potas ale za hiny go nie wyprze w tej r-cji ...no hyba ze się mylę ?? poza tym stechiometria spox
Cytat:
o ile dobrze pamietam to H2O2 rozkłdał sie pod wpływem kat z nadmanganianu ale produkty roskłdau napedzały pompe paliwowa tak bynajmiej byłow rak V-2

Dokładnie, w A-4 nadtlenek(80%) katlitycznie rozkładany przez nadmanganian wapnia w 12cm reaktorze (460 C , 2,4MPa)napędzał turbopompe "waltera" o mocy około 500-600 KM która tłoczyła reagenty w tempie 150kg/s nieźle, podobno wywiad bryt i usa uznał zbudowanie takiego urzadzenia za niemozliwe, a tylko niemcy umieli produkować masowo tak stężony nadtlenek.

A co do Kometa to ja bym ciąg jego silników okreslił jako słaby( kilka kn 3-15) a technologia nietrafna z uwagi na wojenne warunki polowe ,choć trzeba przyznać, że o ile się nie mylę to jest jedyny myśliwiec rakietowy uzyty bojowo ...?????????
ps: kiedyś, jak byłe mały chciałem stosować paliwo : max stężony r-r aa + benzyna w postaci emulsji --efekt wiadomy .......

_________________
Memento Mori................
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
v-21



Dołączył: 24 Lip 2002
Posty: 834
Skąd: Kaszuby

PostWysłany: Sro Lip 09, 2003 9:02 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

amoze jak sie Ca z kmno4 podgrzeje lub nawet stopi Rolling Eyes Laughing Razz Laughing
_________________
....a reszta niech se jaja liże.....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP