Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Praktyczny kszta³t ziarna
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Sro Sie 24, 2005 7:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1. gdzie znajdziez butelkê o idealnych wymiarach
2. zapomnij o ³atwo wychodz±cym prêcie, olej/mas³o/smalec itp. tu nie zawiele dadz±.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Zbigniew



Do³±czy³: 11 Cze 2004
Posty: 202
Sk±d: z Piek³a

PostWys³any: Sro Sie 24, 2005 7:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1. Ucinamy butelke z obydwu stron. Tniemy j± z gory na do³ , skladamy do porzadanej srednicy i zaklejamy tasma. na dole kartonik przylepiony do nowopowstalej srednicy i na to patyk/prêt.
2. Skoro próbowa³e¶ i nie wysz³o, to szkoda, ja tak tylko pomyslalem....
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
pablo



Do³±czy³: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk±d: ³ódzkie

PostWys³any: Sro Sie 24, 2005 10:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crave napisa³:
A mo¿e prêt owin±æ ta¶m± teflonow±?

Je¶li wytrzyma t± temperaturê, to czemu nie. Powinna byæ wygodniejsza w u¿yciu. Hmm teflonowe patelnie... Qrcze musze spróbowaæ. Smile Karmelka zaczyna mnie wciagaæ, zupe³nie odwrotnie ni¿ wielu ludzi na tym forum...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Sro Sie 24, 2005 10:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ta¶my teflonowe u¿ywa siê do uszczelniana rur - bior±c pod uwagê to, ¿e w rurach do ciep³ej wody mamy gdzie¶ 60c, to nie powinno byæ problemu - sorbitolkê najlepiej formowaæ lekko zastygniêt±, wtedy nie klei siê tak bardzo.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
yetihehe



Do³±czy³: 26 Pa¼ 2002
Posty: 459
Sk±d: Znienacka

PostWys³any: Sro Sie 24, 2005 10:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ta¶ma teflonowa jako tako poddaje siê dzia³aniu p³omienia zapalniczki. Ale nie powinno siê z ni± nic dziaæ poni¿ej 200*C. Dopiero przy 260 zaczyna siê zmieniaæ w formê krystaliczn±, przy 320 siê rozk³ada. Nie topi siê.
_________________
Motyle trotylem pachn± jak nigdy.
ogl±daj±cy, niepraktykuj±cy Sad
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Czw Sie 25, 2005 1:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko z ta¶m± jest jeden problem - trzzeba by j± przykleiæ do trzpienia - jest b. delikatna. Chyva, ¿e kto¶ widzia³ samoprzylepn± ta¶mê teflonow± Wink
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
pablo



Do³±czy³: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk±d: ³ódzkie

PostWys³any: Czw Sie 25, 2005 8:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crave napisa³:
Tylko z ta¶m± jest jeden problem - trzzeba by j± przykleiæ do trzpienia - jest b. delikatna. Chyva, ¿e kto¶ widzia³ samoprzylepn± ta¶mê teflonow± Wink


Nie no, jak j± przykleisz, to wszystkie zalety tej metody diabli wezm± Smile
Chodzi o to ¿eby prêt w miare swobodnie siê wysuwa³ z os³ony.
Ja odlew³em ziarno w ten sposób, ¿e prêt do formowania kana³u wk³ada³em do formy przed wlaniem tej papki karmelkowej, w otwór w podstawie formy, tak ¿eby dó³ prêta by³ ju¿ centralnie w rurce. Po wlaniu karmelka dociska³em go t³oczkiem z dziur± na prêt i zostawia³em tak do ostygniêcia. T³oczek ustala po³o¿enie góry prêta i ca³y kana³ wychodzi centralnie. Wlewanie karmelka (ja musia³em mu troche pomagaæ patyczkiem, ¿eby sp³ywa³ do koñca) nie powinno chyba przesuwaæ tej ta¶my teflonowej. Muszê to sprawdziæ.
Moja ta¶ma dosyæ dobrze trzyma siê prêta metalowego -- po nawiniêciu sama siê nie odwija. Mo¿e ona nie jest teflonowa? Takie bia³e, zosta³o po hydrauliku Smile.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
szpaner



Do³±czy³: 11 Pa¼ 2004
Posty: 561

PostWys³any: Czw Sie 25, 2005 9:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ta¶my teflonowe jak najbardziej s± bia³e i u¿ywa siêich do uszczelniania rur, poza tym po owiniêciu ich do oko³a czego¶ trzymaj± siê c±³kiem ca³kiem bior±c pod uwagê fakt, ¿e nie ma tam kleju

reszte dopowiedz sobie sam Wink

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maslak666



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Sk±d: Radom

PostWys³any: Czw Sie 25, 2005 9:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zbigniew napisa³:
a moze do butelki przykleic pret, a tego obsmarowac smalcem? zalaæ butelke karmelkiem, dno zorbiæ z tekturki zeby po wystygnieciu mozna bylo wyjac karmelke, a pret ze smalcem by latwo wyszedl...


Zbigniew - przede wszystkim, nie chodzi o to, jak wyj±æ ziarno z formy, bo to jest proste, ale jak wyj±æ trzpieñ z ziarna - to ju¿ trudniejsze. A smalec/oliwa/mas³o - jak pisa³ Crave - zupe³nie nic nie daj±.

Wg mnie rozwi±zanie pabla jest najlepsze, bo kana³ wychodzi idealnie prosto, jak siê wsadza prêt, a szczególnie do ju¿ nieco zastygniêtego paliwa, to ciê¿ko to zrobiæ dobrze. W gruncie rzeczy, jak siê robi t± metod± o której mówimy, to nawet nie trzeba wierciæ otworu w podstawce, mo¿na przykleiæ trzpieñ na sta³e.

A co do karmelki pablo - to jest wg mnie najlepsze paliwo dla amatora, bo przede wszystkim najlepiej zbadane, poza tym bezpieczne, wbrew pozorom mocne i to po prostu z dziada pradziada klasyka Razz .
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
crave



Do³±czy³: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys³any: Czw Sie 25, 2005 10:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam nieco inn± metod± - jako¶ daje rade, ale czasami nie wychodzi za 1. razem i segment trzeba przetopiæ.

Otó¿ - najpierw wlewam do formy paliwo, wk³adam do zamra¿arki na 8 minut, potem przebijam na wylot trzpieniem (pomagaj±c sobie "walcem centruj±cym"). Trzpieñ smaruje olejem - pomaga, bez tego sorbitolka siê przykleja do trzpienia, a mro¿enie i ca³a reszta operacji mija siê z celem.
Jak ju¿ przebije na wylot, ubijam jeszcze dooko³a, potem krêce trzpieniem aby siê nie przyklei³. Wyjmuje trzpieñ, wyjmuje walec centruj±cy i wk³adam do zamra¿arki.

Tyle, ¿e raz na jaki¶ czas paliwo przykleja siê do trzpienia i nie da siê go wyj±æ nie uszkadzaj±c pow. kana³u. Poza tym jest OK i w³a¶ciwie metoda nie jest z³a. Prawdopodobnie musze lepiej wypraktykowaæ czas trzymania paliwa w zamra¿arce, aby uzyskaæ odpowiedni± konsystencjê.


U¿ywaj±c mojej metody, przebijanie trzpieniem owiniêtym ta¶m± teflonow± mija siê z celem (ta¶ma siê zsunie). Ale w przypadku, gdy wlewamy paliwo do rurki z ju¿ przygotowanym trzpieniem, metoda mo¿e siê sprawdziæ.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pon Cze 09, 2008 8:38 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla chc±cych zbudowaæ silnik z neutralnym profilem p = p(t) jest i taka propozycja maj±ca sporo zalet. Wysoka gêsto¶æ ³adowania silnika, niska trudno¶æ w zrobieniu jednej laski paliwa ( na plastycznym paliwie ) ni¿ dwóch lub wiêcej.




Paliwo w kszta³cie walca, zewn±trz inhibitowane. Jeden kana³. Ale .............. koniec paliwa nadciêty w poprzek o szeroko¶ci delta na g³êboko¶æ L1. Mog± byæ nadciêcia na 2 koñcach.

Dziêki temu uzyskacie praktyczny i tani sposób na paliwo pal±ce siê neutralnie . Wykres 1 - profi ci¶nienia dla laski z kana³em bez nadciêcia, 2 - profil dla czê¶ci nadciêtej.

Sumarycznie jest jak widaæ.


Mi³ego dnia A
Powrót do góry
Hack



Do³±czy³: 15 Cze 2006
Posty: 352

PostWys³any: Pon Cze 09, 2008 11:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Interesujace rozwiazanie. Wymaga jednak dobrej izolacji scianek korpusu bo jak widze wystepuje tutaj dlugotrwaly kontakt gazow ze sciankami.Analogicznie wyglada to ze stozkiem w czesci ziarna polaczonym z kanalem.Ostatnia uwaga dotyczy tez ziarna ze stozkiem.
_________________
tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pon Cze 09, 2008 10:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z t± izolacj± tak bym siê nie przejmowa³, chyba ¿e ma siê do czynienia z wysokotemperaturowymi paliwami HP. W koñcu w klasycznych ziarnach "bates" te¿ ogieñ operuje po ¶ciankach. Pewnym problemem jest tu raczej mo¿liwo¶æ ukruszenia siê kawa³ków paliwa, oderwanie siê resztek paliwa od ¶cianek korpusu. Moim zdaniem jednak ryzyko du¿e nie jest i sprawa jest do wykorzystania. Przy tym uk³adzie paliwo mo¿na zaizolowaæ korpus tylko na...po³owie d³ugo¶ci. To ju¿ zaleta. Zakoñczenia sto¿kowe s± do wykorzystania, ale przy krótkim ziarnie paliwa. Inaczej trzeba mieæ d³ugi kana³ przy niewielkiej d³ugo¶ci ziarna paliwa pod koniec paliwa. £atwo sobie za symulowaæ stosunek tych d³ugo¶ci dla utrzymania sta³ej powierzchni. Dane wychodz± niezbyt realne. Osobi¶cie stosowa³em co¶ pomiêdzy, tzn ziarna "bates" ale nie tworzy³em przerw miêdzy ziarnami, gdy¿ ka¿de ziarno mia³o zakoñczenie sto¿kowe. Dziêki temu mog³em bezproblemowo pakowaæ ziarno na ziarno nie obawiaj±c siê o zapalenie siê ¶cianek bocznych. Jest pewien zysk na powierzchni, wiêc mo¿na stosowaæ ziarna ciut d³u¿sze ni¿ by to wychodzi³o z klasycznych wyliczeñ dla "bates". Dla paliw gor±cych niestety zostaje prawie wy³±cznie kana gwiazdowy (i ró¿nej ma¶ci kombinacje pochodne). Jest jeszcze ³adunek teleskopowy, ale to ju¿ do sporych silników, przy du¿ej ¶rednicy korpusu, a i tak nie mo¿na sobie pozwoliæ na zbyt d³ugi ³adunek, ze wzglêdu na ryzyko pêkania ³adunku centralnego i masê k³opotów natury technologicznej.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Wto Cze 10, 2008 8:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Produkty spalania( PS ) w silniku oddzia³ywuj± na jego warstwê izoluj±c± w sposób zale¿ny od tego gdzie siê ta izolacja znajduje czyli w jakiej strefie a podzielono je umownie na trzy :

a.nieruchoma ( brak przep³ywu, gazy jakby by³y „przyklejone” do izolacji czyli ¶cianki silnika,

b.przednia ( od strony zatyczki ) dla której prêdko¶æ przep³ywu wynosi do 50 m/s,

c.tylna ( dno od strony dyszy) , prêdko¶æ przep³ywu V = 300 – 350 m/s,

d.podd¼wiêkowa – sto¿ek wlotowy ( - V = 350 do prêdko¶ci d¼wiêku ( w gazach ! ),

e.krytyczna dyszy,

f.nadd¼wiêkowa ( sto¿ek wylotowy ) – V do 2800 m/s

Zadaniem termicznej izolacji jest :

a.dla pierwszych trzech stref ochrona przed zbyt silnym nagrzaniem.

b.dla trzech ostatnich stref zachowanie geometrii ochranianego elementu ( np. ¶rednicy krytycznej dyszy ).

Oddzia³ywanie PS na ¶ciankê silnika jest z³o¿one.

Procedurê liczenia mogê podaæ tylko na co to komu Question . Znacznie prêdzej izolacjê dobierzemy do¶wiadczalnie.

W silnikach Olusia ( paliwo pal±ce siê ca³± powierzchni± ) , z mas± plaiwa 120 gram, nie zaobserowowa³em aby "¿ar" uszkodzi³ korpus. Bywa³o, ¿e widaæ by³o nie naruszon± strukture ¶cianki tuleii papierowej. Czêsto to obserwowa³em przy wiêkszych silnikach.


A.
Powrót do góry
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP